Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on eliittikoulu? Mitkä koulut Suomessa on mielestäsi eliittikouluja?

Vierailija
14.01.2013 |

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka maksaa paljon. suomessa ei sellaisia kai ole? Ja koska koulu maksaa paljon, koululla on varaa myös panostaa opetukseen, opettajiin jne. Eliittikoulu on sellainen johon vain eliitillä on varaa laittaa lapsensa.

Vierailija
42/50 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tosin haki sinne siitä syystä, että koulu on korttelin päässä meiltä. Koulumenestys peruskoulussa oli tarpeeksi hyvä, jotta pääsi sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei ole oppimistulokset mitään huippuluokkaa. Enemmän kertoo siitä, että vanhemmat haluavat valita lapselleen erikoistuneen koulun, jossa sitten on näitä erikoisuudentavoittelijoita euromaahanmuuttajaperheiden joukossa. Kyllä mä lähtisin siitä, että kouluun täytyy olla lahjakkuuteen perustuva soveltuvuuskoe ja lukiossa sitten ka 9+.

Vierailija
44/50 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt ihan tavallisen betonilähiön tavallisen peruskoulun ja jatkoin sieltä yhteen tuon listan lukioon. En ollut luokkatovereitani huonompi, kyllä hyvää perusopetusta saa missä tahansa lähikoulussa.

Vierailija
45/50 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetus tapahtuu lähinnä kokonaan englanniksi. Ylä-asteella on tosin yksi suomenkielinen luokka per vuosi, mutta muuten kaikki opetetaan englanniksi.

Vierailija
46/50 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruununhaan ylä-asteella oli Rydmanin aikoihin melko voimakas eliittikoulun leima, tiedä sitten mikä on tilanne nykyään.

Vierailija
47/50 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiotasolla voi oikeastaan vasta puhua eliittikouluista, joissa sisäänpääsyrajat ja yo-tulokset on huipputasoa. Suomalainen yhteiskoulu ja Ressu Helsingissä, Etelä-Tapiolan Lukio Espoossa ja pari muuta top-lukiota jossa sisäänpääsyrajat lähempänä 9,5.

Vierailija
48/50 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Englannissa ja minulle termi eliittikoulu tarkoittaa yksityiskoulua jossa maksetaan korkeita lukukausimaksuja ja jossa opiskelijoiden taso on korkea (siis vaikka rahalla voi sisäänpääsyn "ostaa" niin sieltä lentää kyllä pihalle jos tulokset eivät ole riittävää tasoa).

Mielestäni Suomessa ei tälläisiä kouluja ole.

Juurikin näin 👍

Vierailija
49/50 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 9,5 keskiarvon lukiot.

Eliitti on henkistä pääomaa.

Vierailija
50/50 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelimies panee kauppaopiston naiset yks kerrallaan mammalomalle.