Onko sinulle sattunut jostakin syystä "hirveä" huonekaveri synnärille?
Tuli tässä mieleen, että onko monelle sattunut jostakin syystä epämieluisa huonekaveri synnytyslaitoksella? Mikä siitä teki niin epämieluisan?
Laitokselle lähtö lähenee ja kaikkea tulee mieleen :)
Kommentit (76)
Minun huonekaveri halusi nukkua valot päällä ja kaihtimet auki (huoneen ikkunan edessä pihalamppu).
Lähtöpäivänään tyhjensi vaippapinon omaan kassiinsa sekä sairaalan myssyjä, potkupukuja sekä muita tarvikkeitakin lähti matkaan. Eniten huvitti, että viivytti kotiin lähtöä tarkasti niin että sai lounaan, mutta ei viipynyt puolen päivän yli ettei tarvitse maksaa ylimääräistä sairaalapäivää.
Eniten huvitti, että viivytti kotiin lähtöä tarkasti niin että sai lounaan, mutta ei viipynyt puolen päivän yli ettei tarvitse maksaa ylimääräistä sairaalapäivää.
Minun huonekaveri halusi nukkua valot päällä ja kaihtimet auki (huoneen ikkunan edessä pihalamppu).
Lähtöpäivänään tyhjensi vaippapinon omaan kassiinsa sekä sairaalan myssyjä, potkupukuja sekä muita tarvikkeitakin lähti matkaan. Eniten huvitti, että viivytti kotiin lähtöä tarkasti niin että sai lounaan, mutta ei viipynyt puolen päivän yli ettei tarvitse maksaa ylimääräistä sairaalapäivää.
Meitä kai kehotettiin olemaan niin kauan että saadaan ensin syödä. Siis hoitaja.
Olin ihan muusina synnytyksen jälkeen ja jotenkin se vaikutti suoleenkin. En pystynyt pidättelemään kaasuja lainkaan, vaan minusta vaan purkautui vähän väliä hirveitä äänekkäitä pörinöitä. Hävetti ihan hirveästi, kun verhon takana oleva varmaan ajatteli, että olen joku ihan idiootti, joka vaan vapautuneesti pieree minkä kerkeää.. Vierustoveri oli hyvin hiljainen ihminen.
pari päivää paskamaista kämppistä menee vaikka päällään!
Minun huonekaveri halusi nukkua valot päällä ja kaihtimet auki (huoneen ikkunan edessä pihalamppu). Lähtöpäivänään tyhjensi vaippapinon omaan kassiinsa sekä sairaalan myssyjä, potkupukuja sekä muita tarvikkeitakin lähti matkaan. Eniten huvitti, että viivytti kotiin lähtöä tarkasti niin että sai lounaan, mutta ei viipynyt puolen päivän yli ettei tarvitse maksaa ylimääräistä sairaalapäivää.
Meitä kai kehotettiin olemaan niin kauan että saadaan ensin syödä. Siis hoitaja.
Paikkakuntalainen äiti olisi ollut valmis lähtemään. Mieskin tuli jo yhdeksän jälkeen noutamaan ja vaimo perusteli juuri laskutuksella sitä ettei halua lähteä vielä.
Minulle sattui huonekaveriksi nigerialainen rouva, joka huuteli jälkusupistusten aikana Jeesusta apuun, erittäin kovaäänisesti.
Seuraavana päivänä heräsin päikkäreiltäni vauvani kanssa siihen, että huoneeseen oli ilmestynyt valkoisiin kaapuihin pukeutunut gospelkuoro, jotka lauloivat moniäänisesti vauhdikkaita gospeleita koko vierailuajan. : D Väliin huudeltiin "hallelujah SISTER!" ja "JESUS IS OUR SAVIOUR!". Ihan siistiä ja erilaista, eipä siinä mitään. Itsekin aloin taputtamaan tahdissa!
Minun huonekaveri halusi nukkua valot päällä ja kaihtimet auki (huoneen ikkunan edessä pihalamppu). Lähtöpäivänään tyhjensi vaippapinon omaan kassiinsa sekä sairaalan myssyjä, potkupukuja sekä muita tarvikkeitakin lähti matkaan. Eniten huvitti, että viivytti kotiin lähtöä tarkasti niin että sai lounaan, mutta ei viipynyt puolen päivän yli ettei tarvitse maksaa ylimääräistä sairaalapäivää.
Paikkakuntalainen äiti olisi ollut valmis lähtemään. Mieskin tuli jo yhdeksän jälkeen noutamaan ja vaimo perusteli juuri laskutuksella sitä ettei halua lähteä vielä.
Puoleltapäivin?
Olen käsittänyt että laskutus menee vuorokauden mukaan. Eli jos otetaan osastolle 1/1 klo 23.50, niin maksaa koko päivästä vaikka osastolla viettää vain kymmenen minuuttia. Samoin laskutetaan koko päivä 2/1 vaikka pääsisikin lähtemään jo heti aamukahvin jälkeen kotiin.
mut vähän ärsyttävä, kun soitteli jatkuvasti hoitajaa paikalle. Esim kun vauva itki (itki kyllä paljon), kun sillä oli kakat housussa. Ei itse sitä tajunnut tai osannut niitä vaippoja vaihtaa. Ja tämä tapahtui useammin kun kerran...
repesin, vuodin, sain 4 pussia punasoluja ja oli 2 kanyylia kädessä, laitettiin yhteensä 48 tikkiä ja olin kyllä kipee alapäästä, 6 vikkoa. Mutta ei mulla ollut mitään ongelmaa nostaa 3900g painavaa vauvaa viereeni. Ei kai sitä nyt alapäällä nosteta?
Toisen kun sain, yöllä sitten tuli ensisynnyttäjä huoneeseen. Hänellä synnytys oli ilmeisesti mennyt vähän penkin alle, että ymmärrystä kuitenkin löytyy.
Vauva oli koko yön meidän huoneessamme, mutta hoitaja soitettiin aina paikalle kun vauva piti saada viereen tai vierestä pois.Siihen päälle vielä puhelimen naputtelu. Tuli hyvin katkonainen yö.
alapää hajalla niin vauvan nostelu on tosi hankalaa. Mulle pistettiin vain pari tikkiä, mutta silti sängystä nouseminen oli vaikeaa.
No eikös siellä kaikilla ole alapää enemmän tai vähemmän hajalla?
Jos nyt ajattelee normaalia synnytystä, jossa tulee joku muutama tikki tai sitten vaikka imukuppisynnytystä, jossa tehdään kunnon episiotomia, niin onhan siinä eroja.
En mäkään vauvaa voinut nostella, alapään tikit nyt ei siinä ollut suurempana syynä, vaan yleinen heikkous, pyörrytys ja kanyyli kädessä. Enkä olisi voinut könytä sänkyyn ja takaisin tikkeineni ja muine krempponeni.
Mä sain sektion jälkeen olla 2 vuorokautta yksikseni 3 hengen huoneessa Kättärillä..
Olin tosi kipeä ja joutunut hoitamaan sen lapsukaisen yksin, jostain syystä kun en ensisynnyttäjä ollut niin mut jätettiin ihan oman onnen nojaan.. No vikana yönä päätin että nyt haen itselleni kunnon särkylääkkeen ja lapselle lisämaitoa ja me nukutaan.. olin päässyt sänkyyn kun huoneeseen tuli vasta synnyttänyt nainen tyttövauvansa kanssa..
No siinä meni alkuyö kun hän tietysti opetteli kätilön kanssa imetystä yms. En saanut nukuttua, sitten kun jäi yksin vauvan kanssa niin vauva itki varmaan 3 tuntia. ei siinä mitään, vauvat itkee.. mutta kun hän sai omansa rauhoittumaan niin minun vauvani heräsi.. silloin alkoi verhon takaa kuulua sellainen huokailu ettei paremmasta väliä.. Erittäin dramaattisesti ja kovaäänisesti siellä huokailtiin mun vauvan itkua.
Aamulla sitten rupesi mulle narisemaan että hänelle luvattiin perhehuone, koska sä oikeen lähdet täältä. Totesin että tänään jos kotiinlähtötarkastuksessa ei löydy mitään.
Sitten se nainen lähti suihkuun ja oli siellä pitkään, sen vauva itki yksin siellä huoneessa ja mä sitten sitä yritin siinä rauhoitella.. mulla itellä oli kyllä lapsi jopa vessareissulla mukana..
Meni pitkälle iltapäivän puolelle ennenkuin päästiin kotiinlähtötarkastukseen.. Lääkäri oli joutunut hoitamaan jotain kiireellistä juttua. Se nainen makasi siellä sängyssä verhot auki tissit levällään vaikka vauva nukkui ja mä varovasti yritin sille sanoa että niin mun mies ja lapset tulee kohta tänne.. ei vaan tajunnut sitä verhoa sulkea ja oli isommat pojat vähän ihmeissään tästä matamista joka makas siellä sängyssä ilkosillaan kun tulivat.
Käytiin tarkastuksessa ja kun tulin takas huoneeseen vaihtamaan lapselle vaatteita ja pakkaamaan kamoja niin totes vaan että hyvä, nyt mun mies voi jäädä tänne yöksi...
vauva saattoi itkeä sen ajan kunnes herätin tuoreen äidin
teitä joitain. Eihän se huonekaveri sille mitään mahda, että vauva kakkaa yöllä ja vaippa täytyy silloin vaihtaa. Vauvan itkulle ei voi mitään ja imetystäkin on ihan hyvä opetella. En nyt ihan laskisi näitä kategoriaan "kauhea huonekaveri". Eri asia jos puhua pälättää yöllä, ei anna huonetoverille hetken rauhaa tai jos vieraita ravaa yötä päivää.
Onneksi itselläni oli oma huone synnärillä, koska vauva itki lähes taukoamatta 2 vrk, imetys ei meinannut onnistua joten soitin hoitajia aika usein paikalle auttamaan, yöllä piti käydä lypsyllä ja antaa pumpattua maitoa vauvalle ym. Olisipa ollut inhottavaa jos joku Täydellinen mamma Täydellisen hiljaisen vauvansa kanssa olisi viereisessä sängyssä huokaillut äänekkäästi.
Hänelle tehtiin suunniteltu sektio ja hän aloitti mm. kehumalla vatsaansa. Mieskin ihmettelee, miten hänellä voi olla maailman kaunein raskausvatsa.
Ja kun se lapsi syntyi...oih. Kaikki oli taas niin suurielkeisen ihanaa. Suku kantoi hänelle koruja kiitokseksi ym. Erikoinen nimi oli heti kaikilla tiedossa ja tämä nimi oli sen ihanaisen miehen keksimä ja perusteita nimelle oli kovasti.
No joo, ei niinkään ärsyttävää, mutta huvittavaa =)
Ihan hyvin olisitte voinut sanoa naapurille nätisti tai rumasti että olisivat hiljaa yöllä..