Onko sinulle sattunut jostakin syystä "hirveä" huonekaveri synnärille?
Tuli tässä mieleen, että onko monelle sattunut jostakin syystä epämieluisa huonekaveri synnytyslaitoksella? Mikä siitä teki niin epämieluisan?
Laitokselle lähtö lähenee ja kaikkea tulee mieleen :)
Kommentit (76)
syntyi sektiolla ja jouduin 6 hengen huoneeseen.
Naapuripedissä oli romanimiehen (valkolais) vaimo ja hänellä kävi ihan helkutisti vieraita ja iso kööri kerrallaan. Joskus joku hoitaja käväisi sanomassa, että vierailijat käytävän puolelle ja äiti ja vauva sinne ihailtavaksi. Mutta enimmäkseen saivat olla vapaasti. Kiva siinä oli koittaa antaa ilmakylpyjä haavalle ja rikkonaisille rinnanpäille, kun väliverhon raosta kurkisteli milloin kukakin. Ja tosiaan vastapäätä oli äiti, jonka mies oli sairaalassa koko päivän, aamusta iltaan.
Nykyään ko sairaalassa on onneksi tiukka linja, vai perheen jäsenet ja isovanhemmat.
[/quote]
Viimeinen yö olikin ikimuistoisin, sillä illan aikana nämä naapurini verhon takana harrastivat seksiä..ja kun mies sitten poistui myöhään yöllä niin nainen itki aamuun asti.
[/quote]
Hyi mikä mies. Ei antanut sitten vaimoparkansa olla edes yhtä päivää rauhassa, vaan piti jo vuorokauden sisällä synnytyksestä saada pillua.
Tuossahan on jo suuri vaara saada kohtutulehdus!
Kyllä minäkin itkisin häpeästä ja kivusta, kun mies pakottaisi seksiin vuorokausi synnytyksestä, ja vieläpä siten että 20 cm päässä on vieras nainen kuulemassa kaiken... Nöyryyttävää.
Tässä nähdään taas se musliminaisten osa. Ei saa koskaan kieltäytyä käytännössä yhdynnästä, ja missä tahansa pitää suostua, ajasta ja paikasta riippumatta. Hyv vittu mikä mies!
Huone oli aivan täynnä ja oli heinäkuu ja kuuma (2005), olisiko meitä ollut jopa viisi henkilöä samassa huoneessa, tämä oli Naikkarilla. Sain esikoiseni silloin.
No huoneessa oli venäläinen nainen ja hällä kävi kamalasti viersita vierailuaikana ja ärsytti kun siihen sakkiin kuulunut pikkupoika kävi huoneen wc:ssä, jossa ei saisi vierailijat käydä. Ne pitivät siinä sitten kauheaa älämölyä.
Ja oliskohan joku äiteistä kuorsannutkin öisin.
Toisella kerralla Kättärillä huoneessa oli minun lisäksi toinen äiti ja hän lähti jo seuraavana päivänä pois. Samana päivänä siihen tuli uusi nuori äiti ja hänen kanssaan jonkin verran juttelin. Hänen vauvansa kyllä valvotti yöllä (oli syntynyt pienikokoisena). Olin kyllä väsynyt, kun omanikin valvotti yöllä, kun minulta ei heti tullut maitoa ja hoitajat eivät heti suostuneet antamaan lisämaitoa, joten kärräsin itkevää vauvaa yöllä pitkin osaston käytävää, että olisi nukahtanut. Kun kotiin päästiin, niin vauvalle tuli koliikki. :( Että oliskohan tuo synnärillä jo enteillyt koliikkia..?
Ei kauheen uskottavaa, mikset soittanut kellosta kätilöille jos muka verhon takana harrastettiin seksiä?
Viimeinen yö olikin ikimuistoisin, sillä illan aikana nämä naapurini verhon takana harrastivat seksiä..ja kun mies sitten poistui myöhään yöllä niin nainen itki aamuun asti.
Hyi mikä mies. Ei antanut sitten vaimoparkansa olla edes yhtä päivää rauhassa, vaan piti jo vuorokauden sisällä synnytyksestä saada pillua.
Kyllä minäkin itkisin häpeästä ja kivusta, kun mies pakottaisi seksiin vuorokausi synnytyksestä, ja vieläpä siten että 20 cm päässä on vieras nainen kuulemassa kaiken... Nöyryyttävää.
Tässä nähdään taas se musliminaisten osa. Ei saa koskaan kieltäytyä käytännössä yhdynnästä, ja missä tahansa pitää suostua, ajasta ja paikasta riippumatta. Hyv vittu mikä mies!
En usko että kukaan muslimi haluaisi juuri synnyttäneen kanssa harrastaa seksiä, pitävät verta saastaisena. Kuukautistenkaan aikaan ei saa harrastaa seksiä. Ellei sitten mies ole käyttänyt kiellettyä reittiä joka ei kiellon vuoksi ole yhtään sen parempi mutta ainakin tiukka :/
Mutta joo en minäkään usko että kukaan kuuntelisi vierestä toisten seksinharrastamista synnärillä
Nainen puhua papatti koko yön. Vei oman vauvansa hoitajille yöksi ja puhui, puhui ja puhui koko historiansa. Kun vedin verhoa eteen ja toivotin hyvää yötä niin nainen siirsi tyynyt jalkopäähän jotta näki minut sieltä ja alkoi taas puhumaan. Selosti koko elämäntarinansa siinä yön kuluessa. Aamulla minä tuumasin että lähden vauvani kanssa kotiin ja onneksi pääsin, en olisi jaksanut mokomaa pälpättäjää enää hetkeäkään.
Ja siis ihan tosissaan, aamupuolelle yötä papatti vaikka yritin nukkus (ja nukuinkin osaksi) ja hoitajaki kävi sanomassa että pitäisi olla hiljaa.
Mutta minulla ei sattunut huoneeseen ketään ulkomaalaista. Viereisessä huoneessa tosin oli joku ulkomaalainen pariskunta (olisko ollut perhehuone?) ja heidän vauvansa itki koko ajan, kuului minun huoneeseen asti. Näyttivät intialaisilta, vai olisivatko sittenkin ollut arabeja, vaikea sanoa kun en muista tarkasti.
Mutta sen muistan, että osasto oli tupaten täynnä silloin; sellaisesta oleskeluhuoneestakin tehtiin potilashuone.
Oltiinkohan samaan aikaan siellä?
Esikoiseni sain ja samalla koin kolme "kulttuuririkasta" yötä, ja en siis itse valita.
Synnytys meni hyvin, pääsin iltapäivästä huoneeseen jossa jo oli yksi nainen vauvansa kanssa.
Mieheni oli mukana. lähti kotiin kun "käsky kävi eli vierailuajat ohi myös perheeltä.
Meni tunti niin tämän vierustoverini mies tuli paikalle mukanaan montaa eri sorttia ruokaa.
Tuoksut tuntui oikeasti tosi kuvottavalta kun pariskunta ruokaili ja ruokaili..meni KOLME tuntia ja mies lähti, pyysin että voisinko avata ikkunan, ei sopinut koska tulisi niin kylmä.
Annoin asian olla ja jatkoin ensimmäistä yötäni äitinä.
Tuli aamu ja tämän toverini luo ilmaantui kahdeksan naista.
Ja mikä ääni heistä kaikista lähtikään, vaihdettiin ilmeisesti kuulumisia.
Siirryin vauvani kanssa aamupalalle ja vietimme melkein viisi tuntia katsellen toisiamme ja viereisen kerrostalon kaunista silhuettia.
Ja kun palasin huoneeseen niin siellähän odotteli se viimeöinen tuttu tuoksu: vierustoverini mies oli tuonnut tullessaan herkkujaan ja niitä naapurini nautiskelivat monen monta tuntia...
..harjoittelin siinä sitten illan aikana verhojen suojissa imetystä niin eikös vaan pian naapurin mies kiskaisi verhot auki ja kysyi vettä (nukuin lähellä ovea ja ovien luona oli lavuaari ja vesipiste) no tissit piiloon ja vettä kehiin.
Oli kyllä ikimuistoinen setti, positiivista oli oma ihana eskoinen ja tuo huonetoverini on jäänyt mieleeni niin vahvasti.
Ja siis juu siellä siis harjoiteltiin tissittelyjä, vaipan vaihtoja etc. normi vauva-arkea, en vaan niitä nyt tähän erikseen listannut :)
[/quote]
mitään soittokelloa soittaa tai millään tavalla puuttua tuohon sekstailuun!
Eli minä olisin sellainen, joka vaan kuuntelisin (tai siis yrittäisin olla kuulematta) sekstailua verhon takana! Olisin nimittäin niin nolo sen naisen puolesta! Ja olisi jotenkin noloa myös pyytää kätilöä paikalle ja käräyttää sekstaavapari: "Noi tossa harrastaa seksiä, voitko pyytää lopettamaan..."
toinen oli somali ja toinen jostain Irakista.
Tämä Irakista tullut röyhtäili tosi paljon, paha närästys vaivasi, ikävä kuunnella sitä, vaikka eihän nainen sille mitään tietysti mahtanut ja lisäksi oli koko ajan soittelemassa hoitajia paikalle, milloin mistäkin syystä, ikäänkuin olisivat hänen palvelijoitaan. Tällä somalinaisella taas lamppasi koko ajan vieraita, eikä halunnut opetella edes imettämään vauvaansa, väkisin hoitajat yrittivät saada imettämään, pullosta varmaankin aikoi ruokkia.
Miten kanyyli estää hoitamasta vauvaa?
aika kipeä, vaikka sitä siirrettiin monta kertaa, enkä oikein pystynyt nostamaan sillä kädellä vauvaa. Mulla oli se kanyyli viimeiseen iltaan asti, koska sain siitä verensiirrot ja IV-antibiootin.
Että sillä tavalla se estää.
Terv. se kanyylikäsi
Eli minä olisin sellainen, joka vaan kuuntelisin (tai siis yrittäisin olla kuulematta) sekstailua verhon takana! Olisin nimittäin niin nolo sen naisen puolesta! Ja olisi jotenkin noloa myös pyytää kätilöä paikalle ja käräyttää sekstaavapari: "Noi tossa harrastaa seksiä, voitko pyytää lopettamaan..."
Kyllähän sinne olisi voinut soittaa hoitajan jollain omalla asialla, tikusta asiaa vaikka ja jos kerran sekstailu kuului niin varmaan hoitajakin olisi sen kuullut
Ja en usko, että olisin itse uskaltanut soittaa kelloa. Olisin yrittänyt olla hipihiljaa, etteivät huomaa, että olen hereillä. Jos mies on niin hullu, että panee vastasynnyttänyttä vaimoaan, ei tiedä, mitä muuta tekee. Tai sitten vain ajattelee, että mitäpä tuo mulle kuuluu. Ikävähän sitä on kuunnella.
En usko että kukaan muslimi haluaisi juuri synnyttäneen kanssa harrastaa seksiä, pitävät verta saastaisena. Kuukautistenkaan aikaan ei saa harrastaa seksiä. Ellei sitten mies ole käyttänyt kiellettyä reittiä joka ei kiellon vuoksi ole yhtään sen parempi mutta ainakin tiukka :/
Mutta joo en minäkään usko että kukaan kuuntelisi vierestä toisten seksinharrastamista synnärillä
seksiä synnärillä, niin mä soittaisin kellolla hoitajan paikalle. Joku raja sentään siinä, mitä toisen ihmisen pitää sietää. Taitaa mennä jo jonkinlaisen siveellisyysrikoksen puolelle pakottaa toinen ihminen seuraamaan/kuuntelemaan vierestä aktia.
Mulla oli ekalla kerralla vain yksi kämppis: kolmatta synttävä nainen. Oli oikein mukava. Juteltiin jonkin verran, mutta enimmäkseen olin horteessa, kun leikkauksen jäljiltä oli aika "död". Lähdin kotiin silti tikkien kanssa kolmantena päivänä kuten kämppiskin.
Toisella kertaa sain oman huoneen. Odotin kauhulla, että siihen tulee joku, mutta eipä tullut.:) Iso sairaala oli ihan tupaten täynnä, mutta mä sain pitää yksin kolmen hengen huoneen. En vieläkään tiedä, miksi oli näin. Olen terve, ongelmaton ihminen. Lapsi oli kunnossa kuten minäkin. Mulla on teoria tästä "lellimisestä", että johtuu miehen sukulaisuudesta johtavaan lääkäriin siellä vauvapuolella, mutta who knows. Mä en sitä sukulaista edes nähnyt siellä ollessa kuin kerran ohimennen. Eikä tosiaan olla tekemisissä kuin pakollisissa sukuhäissä. No, sain lörpöttää puhelimessa pitkiä puheluita kenenkään häiriintymättä. Vierailijat sai ottaa rennosta jne. Olin onnekas, syystä tai toisesta.
että suoranaisesti hirveä, mutta oli täysin ummikko nainen, joka ei omalla olemuksellaan häirinnyt minua millään tavoin, mutta se suku! Esikoisen synnytyksen aikaan oli sikainfluenssahysteria käynnissä, jolloin sairaalaan ei saanut tulla vieraita muuten kuin osastojen ulkopuolelle. No, tämä suku ei asiaa ymmärtänyt, vaan pitkin päivää oli aina useampi heistä kälättämässä äidin ympärillä. Vauvaa ei paljoa näkynyt, nähtävästi sokerit heittelivät niin paljon (näin ainakin pari kertaa kun vauvasta otettiin näytteitä). Yöt olivat onneksi ihanan rauhallisia!
Ensimmäisen lapseni synnytys oli kamalan kivulias kokemus, kesti vuorokauden päätyen 2h ponnistusvaiheeseen ja lopulta kiireelliseen imukuppisynnytykseen. Puudutuksia en "ehtinyt" saada, ensin eteni liian hitaasti ja sitten yhtäkkiä liian nopeasti...
Siinä kun sitten järkyttyneenä ja perse tohjona makasin, huoneeseen kärrättiin sellainen äiti jolla niin ikään esikoisen synnytys oli mennyt kuin oppikirjan mukaan. Puudutus oli osunut nappiin, oli nukahtanut avautumisvaiheen ajaksi ja kätilö oli joutunut herättämään, kun vauvan päälaki jo näkyi. Ponnistaessa ei ollut myöskään tuntenut mitään. Ja sitä piti aamusta iltaan sitten tietenkin selittää kaikille kumminkaimoille puhelimessa, ja kehaista aina perään, miten kätilö oli sanonut hänen olevan erinomainen synnyttäjä.
Silloin kyllä kieltämättä vitutti!
Huoneessa oli 3 naista, minä jouduin nukkumaan keskellä, joka oli muutenki kaikista ahtain tila, ja ne molemmat kuorsas koko yön läpi semmosilla desipelillä!!!
Joku yö menin sitten hoitohuoneen nojatuoliin nukkumaan...
Mulla käynnisteltiin kuopuksen kohdalla lopulta jotain 6 kertaa turhaan, ja osa näistä sitten huoneessa, saliin olisi päässyt sitten vasta loppumetreillä,
Siinä kun tuskissani kävelin edestakaisin, ja yritin touhuta samalla jotain, kun en pystynyt supistuksilta makoilemaan, niin seuraavana päivänä sain huonekaverilta kamalat haukut, että pakkoko mun oli koko ajan liikkua ja häiritä häntä.
Menin ihan sanattomaksi, koska en uskonut häneltä menneen ohikaan, että mulla oli ollut käynnistys menossa, mutta supistukset aina jonkin tunnin kuluttua loppuivat.
No, jospa hän oli ensikertalainen, eikä vielä ollut päässyt vielä kunnon suppareita kokemaan...
Jorvissa kuopuksen synnytyksen jälkeen jouduin kahden hengen huoneeseen, johon kärrättiin jättiläismäinen suomenruotsalainen frouva, joka oli synnyttänyt noin sadannen lapsensa. Hetken perästä koko se mölisevä, suomenruotsia molkottava sakki pelmahti siihen huoneeseen....
No yöllä se jättimamma sitten korisi kuin kuolemaa tekevä, ja tietenkin voihki ja ähisi koska pienessä huoneessa oli kuuma (kesäaikaa kun elettiin). Omat unet jäivät aika vähiin mamman kornotusta ja valitusta kuunnellessa.
Olin aikani prenataaliosastolla alkuun. Hillittömät kuorsaajat olivat niitä pahimpia,vaikkeivät toki sille mitään itse voi. Sitten oli yksi joka puhuessaan toisteli joka lauseen välissä "että tuota", se alkoi kummasti nyppiä.