Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Komensin ystäväni lasta ja...

Vierailija
13.01.2013 |

... Tämä alkoi hysteerisesti itkemään ja meni ihan pois tolaltaan. Hieman vain korotin ääntäni ja kielsin ettei niin saa tehdä (repiä makkarin seinästä tapettia, kun se on alkanut vähän repsottaa). Ystäväni oli silloin itse vessassa ja tuli ihan hysteerisenä, että "mitä täällä oikein tapahtuu!?" ja lapsi ei saanut sanaa suustaan, kun itki niin paljon. Teinkö jotain väärin mukamas?? Ystäväni oli vähän loukkaantunut ja pyysi meitä sopimaan keskenämme!? Minä ja 5v. lapsi!? Itselläni esikoinen vielä masussa. Olen tyrmistynyt ja poden vähän huonoa omatuntoakin vaikka mielestäni komensin ihan aiheesta!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein. Eihän nyt tapetteja saa repiä!

"Koko kylä kasvattaa -periaate"

Vierailija
2/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ÄLÄ VITTU REVI SITÄ TAPETTIA SAATANA NYT ALAS SIELTÄ SÄNGYSTÄ PERKELE NIKU OIS JO!

Ja kyllä, lastenKIN kanssa pitää sopia. Ihan joka kerta mielellään. Kunhan tokenet tuosta tyrmistyksestäsi ja veri mehdollisesti kiertää aivoissasi, kävele kirjastoon ja etsi jonkinlainen vanhemmuustaito-opas (V-kirjaimen kohdalta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset ovat niin herkkiä (ei koskaan komenneta tai komennetaan liikaa kotona), että alkavat poraamaan pienestäkin aiheesta, kun joku vähän toruu. Kyllä ehdottomasti kuuluu torua, jos lapsi tekee jotain tuhmaa! Mitä ap olisit tehnyt, katsonut vierestä vaan, kun kakara repii tapettia!? Äly hoi. Ystäväsi saa ihan rauhassa pahoittaa mielensä.

Vierailija
4/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ÄLÄ VITTU REVI SITÄ TAPETTIA SAATANA NYT ALAS SIELTÄ SÄNGYSTÄ PERKELE NIKU OIS JO!

Ja kyllä, lastenKIN kanssa pitää sopia. Ihan joka kerta mielellään. Kunhan tokenet tuosta tyrmistyksestäsi ja veri mehdollisesti kiertää aivoissasi, kävele kirjastoon ja etsi jonkinlainen vanhemmuustaito-opas (V-kirjaimen kohdalta).

Heh, en tosiaan käyttänyt v-sanaa vaan ihan pikkusen korotin ääntäni, että "anna se tapetti olla, ei saa repiä". Että sellaista. Aikamoinen herkkis tuo lapsi.

Vierailija
5/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettisin kyllä, että millaisella äänensävyllä komensit, mitä sanoja käytit jne.

Moni 5-vuotias tekee ajattelemattomuuttaan typeryyksiä, mutta pahoittaa mielensä todella kovin, jos ei ole osannut tehdä oikein.

Luulen, että lapsi pelästyi, nolostui ja häpesi, varsinkin kun joku vieras laittoi hänet huomaamaan, että hänen tekonsa ei ollutkaan ihan järkevä. Ja varsinkin, jos hän pitää sinusta, niin pelkää, ettet sinä enään hänestä pitäisi tekonsa vuoksi.

lto

Vierailija
6/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä riittää, kun tavallisella äänellä asiat sanoo. Äänen korotus on paikallaan, jos joku on vaarassa.

Heh, en tosiaan käyttänyt v-sanaa vaan ihan pikkusen korotin ääntäni, että "anna se tapetti olla, ei saa repiä". Että sellaista. Aikamoinen herkkis tuo lapsi.

Vierailija
7/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettisin kyllä, että millaisella äänensävyllä komensit, mitä sanoja käytit jne.

Moni 5-vuotias tekee ajattelemattomuuttaan typeryyksiä, mutta pahoittaa mielensä todella kovin, jos ei ole osannut tehdä oikein.

Luulen, että lapsi pelästyi, nolostui ja häpesi, varsinkin kun joku vieras laittoi hänet huomaamaan, että hänen tekonsa ei ollutkaan ihan järkevä. Ja varsinkin, jos hän pitää sinusta, niin pelkää, ettet sinä enään hänestä pitäisi tekonsa vuoksi.

lto

En käyttänyt mitään rivoja sanoja enkä huutanut, vähän vain korotin ääntäni. Ja kyllä me asiasta keskustelimme vielä, mutta ystäväni reaktio oli tosi yllättävä, kun vähän niinkuin suuttui minulle eikä sanonut lapselleen, että ei toisten tapetteja saa repiä tms. Olisiko minun pitänyt mennä lapsellisesti huutamaan hänelle wc-oven taakse, että lapsesi repii tuolla tapettia. :D

Vierailija
8/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaatuntoa. Ettei ystäväsi vaan olisi tällainen curlingvanhempi, jonka elämäntehtävä on säästää lapsi mielipahalta jne. Voi vain kuvitella, mitä lapsi saa osakseen koulumaailmassa... Noilla eväillä ei sosiaaliset taidot ja itsetunto kehity!

Vierailija
9/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei kotona juuri kielletä, mutta kun sitä joku kieltää se huutaa hysteerisesti tunninkin. Tai piiloutuu ja pitää mykkäkoulua useita tunteja.

Vanhemmat ovat tyytyväisiä, kun muut komentaa tuossa pihalla ja kyläillessä. Ovat kovasti kylä kasvattaa periaatteen puolesta puhujia, niin mäkin...

Äitinsä lässyttää sille ja isältään menee hermo tuohon käytökseen alle kahden sekunnin (ihan suoraan isältä opittuja tapoja siis).

En usko, että sä teit mitään väärin. Se kakara on vaan kasvatettu kieroon.

Vierailija
10/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaatuntoa. Ettei ystäväsi vaan olisi tällainen curlingvanhempi, jonka elämäntehtävä on säästää lapsi mielipahalta jne. Voi vain kuvitella, mitä lapsi saa osakseen koulumaailmassa... Noilla eväillä ei sosiaaliset taidot ja itsetunto kehity!

Kyllä hän vähän sellainen on ettei komenna lastaan koskaan tai jos komentaa, niin tekee sen jotenkin huumorimielessä. Lapsi siis jatkaa pahuuttaan vaikka kuinka kauan eikä tottele äitiään yhtään. Hissuttelee vaan perässä, että "älä nyt viitsi hei" ja saattaa naureskella...

Vierailija
11/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun halutaan sitä ymmärrystä ja sympatiaa, kerrotaan tarina valikoidusti.

Minä epäilen, että tässä ei ole kaikki. Jos lapsi itkee ja lapsen äiti hermostuu, on ap todennäköisesti tehnyt muutakin kuin söpösti korottanut ääntä herkälle lapselle.

lto

En käyttänyt mitään rivoja sanoja enkä huutanut, vähän vain korotin ääntäni. Ja kyllä me asiasta keskustelimme vielä, mutta ystäväni reaktio oli tosi yllättävä, kun vähän niinkuin suuttui minulle eikä sanonut lapselleen, että ei toisten tapetteja saa repiä tms. Olisiko minun pitänyt mennä lapsellisesti huutamaan hänelle wc-oven taakse, että lapsesi repii tuolla tapettia. :D

Vierailija
12/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se juttu ihan niin meni kuin kerroinkin. Vaikka se varmasti kuullostaa aika hölmöltä ja erikoiselta, eikö? Itsekin olen todella rauhallinen ihminen enkä hermostu helposti, mutta se tapettien repiminen sai minun korottamaan vähän ääntä ja kieltämään. Mietin, että ehkä lapsi pelästyi juuri siksi, kun yleensä olen niin rauhallinen ettei osannut odottaa sellaista reaktiota minulta..? En siihen muuta oikein keksi. Enkä ole koskaan tätä lasta muutoin komentanut. Ehkä ystävänikin on jotenkin tottunut (tai elänyt siinä luulossa), että mun tykönä saa tehdä mitä vaan ja hyväksyn aina kaiken...

Vierailija
13/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä lapselle varmaan on ihan hyvä opetus, että joku toinen pahatuu älyttömyyksistä.

Jos kuitenkaan ei ole sinun koskaan kuullut tiukkaan sävyyn puhuvan, niin varmasti pelästyi sitä.

Lisäksi lapsi saatoi iahn ajattelemattomuuksissaan sitä tapettia kiskoa. rupesi sitten itskemään ihan omaa ajattelemattomuutta.

Kyllä se juttu ihan niin meni kuin kerroinkin. Vaikka se varmasti kuullostaa aika hölmöltä ja erikoiselta, eikö? Itsekin olen todella rauhallinen ihminen enkä hermostu helposti, mutta se tapettien repiminen sai minun korottamaan vähän ääntä ja kieltämään. Mietin, että ehkä lapsi pelästyi juuri siksi, kun yleensä olen niin rauhallinen ettei osannut odottaa sellaista reaktiota minulta..? En siihen muuta oikein keksi. Enkä ole koskaan tätä lasta muutoin komentanut. Ehkä ystävänikin on jotenkin tottunut (tai elänyt siinä luulossa), että mun tykönä saa tehdä mitä vaan ja hyväksyn aina kaiken...

Vierailija
14/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kieltää repimästä tapetteja? Olet kyllä melkoinen curling-mamma.

Vierailija
15/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelemään kaverinsa tai ystävänsä toimintaa aihe vapaalle. Minusta sellaisissa tyypeissä ei ole mitään hyvää ja tervettä.

Vierailija
16/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaan nyt vielä, että AP:n pitäisi tehdä abortti, koska ei selvästikään ole kykenevä vanhemmaksi (komentaa lasta, huh huh, kuka niin tekee??) :D :D

Kyllähän tuollaisesta pitää lasta komentaa. Jos joku on sitä mieltä ettei pidä, niin voi vaan ihmetellä, että millaisia lapsia ko. kasvatustyylillä kasvaa. Ihmishirviöitä.

Vierailija
17/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmettelemään kaverinsa tai ystävänsä toimintaa aihe vapaalle. Minusta sellaisissa tyypeissä ei ole mitään hyvää ja tervettä.

Osuiko omaan nilkkaan? ;)

Vierailija
18/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkivät makkarissa hiljaa kun tein ruokaa. Kuului iloinen huudahdus, että katso äiti, mikä tää on. Ja juoksivat keittiöön tapetinriekale kädessään.

Kun älähdin, että ette kai te tapettia ole repineet, tuli kamala parku. Juuri siksi, että ajattelemattomuuksissaan eivät tajunneet,että miksi joku paperi seinästä retkottaa.

Toivottavasti ap.sta tulee täydellinen ja hyvä äiti, kuka ei koskaan mokaa tai tee mitään typerää. Alku on ainakin hyvä kun on täällä haukkumassa kaveriaan ja hänen lastaan.

Jos minun kaveri tuollaista tekisi, en todellakaan tulisi heti tänne aaveelle kirjoittamaan siitä.

sinänsä lapselle varmaan on ihan hyvä opetus, että joku toinen pahatuu älyttömyyksistä.

Jos kuitenkaan ei ole sinun koskaan kuullut tiukkaan sävyyn puhuvan, niin varmasti pelästyi sitä.

Lisäksi lapsi saatoi iahn ajattelemattomuuksissaan sitä tapettia kiskoa. rupesi sitten itskemään ihan omaa ajattelemattomuutta.

Vierailija
19/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerjäämään sympatiaa ja panettelemaan.

Mihin teidän kaverit vihamiehiä tarvitsee, kun heillä on teidät kaverinaan.

Kumma kun ette voi reilusti puhua asioita, vaan olette heti selän takana netissä asioita selvittelemässä. Kai toiveenanne on, että kaverinne lukisi sen ja huomaisi, kuinka monta on sanonut, että kaverisi on huono äiti ja sinä olet oikeassa.

Osuiko omaan nilkkaan? ;)

Vierailija
20/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lasta ei ole kasvatettu.

onneksi ap olet olemassa ja komensit lasta ja edes sinä yritit kasvattaa sitä.

Tätähän sinä siis kaipasit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi