Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kertokaa nyt joku mulle, millä oikeudella lasten isä vaan lähtee perheestä?

Vierailija
13.01.2013 |

Tilanne on se, että meillä on kaksi lasta, 1v 10kk ja 5 kk. Mies kertoi kuukausi sitten, että haluaa eron ja haluaa välittömästi muuttaa pääkaupunkiseudulle, koska "se on hänen tyylisensä paikka". Perheemme asuu 150 km päässä Helsingistä. Sanoin, ettei hän voi mitenkään tehdä sitä, jättää minua yksin hoitamaan lapset ja kodin, lapsethan ovat myös hänen vastuullaan. Hän vain sanoi, että kyllä hän kantaa vastuun ja maksaa elatusmaksut ja tulee välillä tapaamaan lapsia. Esikoista hän haluaa ottaa yökylään luokseen, heti kun saa asunnon.

Vääntäkää nyt minulle joku rautalangasta, miksi miehellä on oikeus tehdä noin? Minusta toki voi erota, mutta että jättää minut tnne yksin lasten kanssa selviytymään päivästä toiseen, ilman tukiverkkoja. Minusta hänen täytyisi etsiä asunto täältä kotipaikkakunnaltamme, jotta voi osallistua lasten arkeen ja auttaa minua. Kuopus on niin vauva vasta, ettei häntä voi päästää isälleen joka toinen vloppu. Ja nyt kun isä ei edes ole kummemmin maisemissa, ei hänelle ja kuopukselle taida hirveän kiinteää suhdetta päästä kehittymänkään. Että miten esim kuopuksen ollessa 2 tai 3 v, häntä edes voisi päästää isälleen yhtäkkiä viikonlopuiksi. Minulla on täällä vain vanha äitini joskus apuna, mutta ei hän jaksa lapsia hoitaa. Tulee katsomaan hetkeksi, että pääsen rauhassa suihkuun välillä.

Anteeksi sekava teksti, mutta olen ny jo kolmen viikon jäljiltä ihan loppuun palanut :(. Hirveitä rutmihäiriöitä koko ajan. Esikoinen edelleen valvottaa öisin ja vauva tietysti myös. Hoidan siis lapsia 24/7. Apua kai voisi palkata, mutta millä rahalla. Miehellä pieni palkka, josta joutuu varmaan maksamaan minimielarit ja itse olen äitiyslomalla. Eikä se, että joku tulisi tänne silloin tällöin auttelemaan, ole mistään kotoisin. Minun on joskus pakko saada nukkua öisin, nukkua aamulla pitkään, haluan ja tarvin joka illalle apua nukkumaanmenorumban kanssa, iltapuurot, pesut, iltasadut, vauva huutaa hampaita ja esikoisella hirveä uhmaikä päällä.

Millä oikeudella mies nyt elää vapaata elämää ja istuu kahviloissa ja drinkkibaareissa?? Ei ole pyykkivuoria ei tarvi raahata kaupasta säkkikaupalla tavaraa. Ei tarvi valvoa öitä, pestä pyllyjä, pukea raivoavaa lasta, ei tarvi koko ajan olla jotakuta syöttämässä, viihdyttämässä, nukuttamassa, heijaamassa, pesemässä, siivoamassa, kokkaamassa. Iltaisin, kun olen saanut lapset nukkumaan, rojahdan sohvalle itkemään. Itkemään sitä, että millä helvetin voimilla jaksan huomenna taas saman alusta??

Eri asia, jos lapset olisivat hieman vanhempia, että voisivat heti olla isällään joka toinen vloppu ja vaikka kerran viikollakin yötä. Mutta kun toinen on vasta vauva!

Ja miehellä ei ole toista naista, siitä joku kuitenkin tulee tänne vouhottamaan. Asuu veljellään yksiössä. Viimeksi kun tuli lapsia katsomaan pikaisesti oli kyllä niin hirveän näköinen rasvaisen lettinsä ja partansa kanssa, että kukaan nainen ei varmasti sellaista nurkkiinsa huolisi.

Niin ne oikeudet. Jos joku tietää, kertokaa!!

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeutta olekaan.. lähteä mutta niin ne vaan tekevät.. jotkut siis.

Nyt laitat elämäsi järjestykseen.

-Hoidat paperiasiat kuntoon kelan kanssa, yksinhuoltjakorotukset ja tarkastukset asumistukeen yms.

- Pyydät Neuvolasta apua arjen pyörittämiseen, jos sinne tulisi edes välillä perhetyöntekijä auttamaan lasten kansas

- Haet isommalle tarhapaikkaa puolipäiväisenä niin että saat aamupäivän olla pienen kanssa ja nukkua sen kanssa päikkärit, iltapäivä sujuu paremmin kun saat levätä.

Voimia ja jaksamisia, kyllä se arki lähtee rullaamaan kun saat ajatukset selväksi ja hoidat vaikka yhden asian kerrallaan päivässä, ei ole mikään tarve höntyillä joka paikkaan ja ei se lapsi siihen kuole vaikka välillä söisikin eineksiä :)

Jos ei käy töissä niin hoitakoot lapsensa itse. Yhteiskunnan ei pidä maksaa lastenhoitoa kun yksi makaa himassa

Vierailija
62/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeutta olekaan.. lähteä mutta niin ne vaan tekevät.. jotkut siis.

Nyt laitat elämäsi järjestykseen.

-Hoidat paperiasiat kuntoon kelan kanssa, yksinhuoltjakorotukset ja tarkastukset asumistukeen yms.

- Pyydät Neuvolasta apua arjen pyörittämiseen, jos sinne tulisi edes välillä perhetyöntekijä auttamaan lasten kansas

- Haet isommalle tarhapaikkaa puolipäiväisenä niin että saat aamupäivän olla pienen kanssa ja nukkua sen kanssa päikkärit, iltapäivä sujuu paremmin kun saat levätä.

Voimia ja jaksamisia, kyllä se arki lähtee rullaamaan kun saat ajatukset selväksi ja hoidat vaikka yhden asian kerrallaan päivässä, ei ole mikään tarve höntyillä joka paikkaan ja ei se lapsi siihen kuole vaikka välillä söisikin eineksiä :)

Jos ei käy töissä niin hoitakoot lapsensa itse. Yhteiskunnan ei pidä maksaa lastenhoitoa kun yksi makaa himassa

Jos eläisimme reilussa yhteiskunnassa niin se lasku menisi sille miehelle, sehän tässä himassa makoilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käsittämätöntä että mies voi valita tässä elämässä ne parhaat palat. Voi tehdä lapsia, tavata niitä kun huvittaa tai sovitusti ja lopun aikaa riekkua baareissa ystäviensä kanssa tai omissa muissa huvituksissa!

No ihan muistutuksena, että myös tällaisia naisia löytyy. Tiedän tapauksen, jossa äiti luopui kokonaan huoltajuudesta, ja sitten kiukutteli myöhemmin, kun ei saanutkaan esim. sairaalasta lastensa sairauksiin liittyviä tietoja... Toki paljon yleisempää on, että lapset jäävät äidilleen. Olisi mielenkiintoista nähdä tilastot niistä tapauksista, kun äiti on vaatinut lapset itselleen, eli miehelle ei ole annettu oikeutta kasvattaa muksuja.

Vaikka tulee avioero ei sitä eroa oteta lapsista. Tästäkin pitäisi oikeasti olla joku säädös että niistä lapsista on velvollisuus MOLEMPIEN vanhempien pitää huolta jos ja kun siihen on edellytys.

No eikös tuo AP:n mies ole ollut aika myötämielinen asiaan. Toki pitkä välimatka hankaloittaa asiaa, mutta esim. töiden takia on välillä pakko muuttaa kauemmas.

Ei ole reilua että nainen jää tilanteeseen yksin kantamaan vastuun kun meistä ei vaan enää huvitakkaan.

Elämä nyt vain ei ole reilua...

Muistakaa tämä naiset, älkää tehkö niitä lapsia ellette ole varmoja että jaksatte niitä yksin hoitaa jos sellainen tilanne tulee.

Myös miehille pitäisi kertoa kuinka paljon se nainen muuttuu lasten synnyttämisen myötä. Raskausaikana pitää kaikkien opusten mukaan ottaa vaan kaikki se roska hymyssäsuin vastaan. Toinen keuhkoaa ja nalkuttaa kaikista mahdollisista pienistäkin asioista, kuin olisi kysymys elämästä ja kuolemasta. Ja miehen tehtävä on hymyillä ja tukea vaimoa.

Ja miehille pitäisi kertoa ennen lisääntymisaikeita, että hellyys ja seksi loppuu lähes kokonaan. Miehen tehtävä on tuoda rahat taloon ja ruoka pöytään. Kyllähän sitä kunnon mies on pari vuotta panematta. Eihän sitä muuten suomalaiseksi mieheksi pääsisikään. Se muutos yllätti ainakin itseni. En siis ymmärtänyt miettiä näitä asioita tarpeeksi. Vaimon oma rooli muuttuikin äidin rooliksi. Siinä mies tippuu pari kastia alemmaksi perheessä. Ensin varmistetaan kaikkien muiden hyvinvointi ja jos jotain energiaa sattuu vielä olemaan, niin sitten ehkä katsotaan miten isä pärjää.

Vaimo valitti, että päivät kuluvat lasten hoidossa ja sitten kun mies haluaa hieman huomiota illalla, niin ei jaksaisi enää. No eipä sitä ihan kaikki miehetkään loputtomiin jaksa...

Pahoittelut pitkästä tilityksestä, mutta ei se perhe-elämä aina miehillekkään helppoa ole. Ja kuten täälläkin on todettu, on yhteiskunnassa se asenne, että lapset jäävät äidille.

Itse odottelen sitkeästi, että lapset ovat hieman isompia ja alan suunnitella elämääni uudestaan. Rakastan lapsiani ylikaiken, mutta olisi hienoa jos saisi vielä elää parisuhteessakin. Nyt olemme vaimon kanssa lähinnä kämppiksiä ja välillä tuntuu, että elämä valuu ihan hukkaan...

Isi35

Vierailija
64/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää sitä kun päätätte perustaa perhettä. Kyllä puolisoista tietää jo ennen lapsiakin että onko sitä sorttia että ottaa ja lähtee.

Oma isäni lähti kolmenkymmenen avioliittovuoden jälkeen viisikymppisenä hetken mielijohteesta kaksikymppisen tytön mukaan. Kukaan ei perheessämme eikä suvussa pystynyt ennakoimaan sitä. Isä oli hyvin perhesitoutunut ja tasainen luonne ja vanhempiemme avioliitto oli hyvä. Isä katuu tuota tempaustaan syvästi nyt parikymmentä vuotta myöhemmin ja on kertonut että miesten "vaihdevuodet" saavat aiemmin järkevästi toimineet miehet käyttäytymään aivan järjettömästi. Vastaavia tapauksia on vaikka kuinka paljon. Kerro siis mistä voin nyt kolmekymppisenä tietää että mieheni on takuuvarmasti uskollista / perhesitoutunutta tyyppiä koko loppuelämänsä??? Haluan tietää!!!!

Vierailija
65/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroaa minusta ja muuttaa 300km päähän minusta, jolloin näen lapsiani pari päivää kuussa? Mikä oikeuttaa naisen tekemään näin pahaa omille lapsilleen. He vieraantuvat omasta isästään ja eivät ikinä pysty elämään sellaista elämää kuin olisin heille halunnut. Kuinka nainen voi ajatella niin itsekkäästi ja lähteä 15v jälkeen, kun vain kipinä oli loppunut. Täytyy olla jollain asteen sairas ihminen, joka tekee näin omille lapsillee ja miehelle, jota hän lupasi aikoinaan rakastaa ikuisesti.

Minäkin aikoinaan muutin toiseen kaupunkiiin monen sadan km:n päähän lasteni kanssa. Miksikö? Siksi,e ttä sain opiskelupaikan ja sittemmin työpaikan.

Lapset tapasivat isäänsä parin kuukauden välein, sekin piti riidellä ja tapella, että suostuisi ottamaan. Opiskelijan budjetista säästin, että pääsen viemään lapset isänsä luo, koska ei suostunut osallistumaan matkakuluihin lainkaan.

Kun myöhemmin hankin auton, hän tuli puoliväliin kunnes ilmoitti, ettei tule; se on pelkkää ajamista. sanoin,e ttä saman matkan, pidemmän, minäkin ajan ja myös lapset istuvat autossa sen yli 400 km suuntaansa. Mutta ei tullut enää. Sitten taas soittelemaan isovanhemmille, jotka tulivat vain 100 km vastaan, minä ajoin siis huomattavasti pidemmän matkan. Ja olin opiskelija. Elareita isä ei kuitenkaan viitsinyt maksaa, koska ei viitsinyt enää elättää minua.

Olisi pitänyt olla fiksu ja jättää yhdeydenpito sikseen. Toisaalta olisin saanut myöhemmin haukut lapsilta jos olisin niin tehnyt.

Ei, eivät lapseni vieraantuneet isästään, vaikka olivat tähän pettyneitä ja tapaamiset olivat harvoin.

He eivät myöskään vieraantuneet isänsä puolen suvusta riitelystä minun mollaamisesta ja harvoista tpaamisista huolimatta.

Veri on vettä sakeampaa.

Heill äoli hyvä olla tapaamisilla sukulaisillaan, he kokivat olevansa rakastettuja.

Nyt lasten isä on kuollut, Lapset ovat aikuisia, ja heillä on erittäin lämpimät ja hyvät välit isänsä puolen sukulaisiin ja isovanhempiinsa, serkkuihin ja täteihin.

Joten turhaan itket.

Vierailija
66/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käsittämätöntä että mies voi valita tässä elämässä ne parhaat palat. Voi tehdä lapsia, tavata niitä kun huvittaa tai sovitusti ja lopun aikaa riekkua baareissa ystäviensä kanssa tai omissa muissa huvituksissa!

No ihan muistutuksena, että myös tällaisia naisia löytyy. Tiedän tapauksen, jossa äiti luopui kokonaan huoltajuudesta, ja sitten kiukutteli myöhemmin, kun ei saanutkaan esim. sairaalasta lastensa sairauksiin liittyviä tietoja... Toki paljon yleisempää on, että lapset jäävät äidilleen. Olisi mielenkiintoista nähdä tilastot niistä tapauksista, kun äiti on vaatinut lapset itselleen, eli miehelle ei ole annettu oikeutta kasvattaa muksuja.

Vaikka tulee avioero ei sitä eroa oteta lapsista. Tästäkin pitäisi oikeasti olla joku säädös että niistä lapsista on velvollisuus MOLEMPIEN vanhempien pitää huolta jos ja kun siihen on edellytys.

No eikös tuo AP:n mies ole ollut aika myötämielinen asiaan. Toki pitkä välimatka hankaloittaa asiaa, mutta esim. töiden takia on välillä pakko muuttaa kauemmas.

Ei ole reilua että nainen jää tilanteeseen yksin kantamaan vastuun kun meistä ei vaan enää huvitakkaan.

Muistakaa tämä naiset, älkää tehkö niitä lapsia ellette ole varmoja että jaksatte niitä yksin hoitaa jos sellainen tilanne tulee.

Myös miehille pitäisi kertoa kuinka paljon se nainen muuttuu lasten synnyttämisen myötä. Raskausaikana pitää kaikkien opusten mukaan ottaa vaan kaikki se roska hymyssäsuin vastaan. Toinen keuhkoaa ja nalkuttaa kaikista mahdollisista pienistäkin asioista, kuin olisi kysymys elämästä ja kuolemasta. Ja miehen tehtävä on hymyillä ja tukea vaimoa.

Ja miehille pitäisi kertoa ennen lisääntymisaikeita, että hellyys ja seksi loppuu lähes kokonaan. Miehen tehtävä on tuoda rahat taloon ja ruoka pöytään. Kyllähän sitä kunnon mies on pari vuotta panematta. Eihän sitä muuten suomalaiseksi mieheksi pääsisikään. Se muutos yllätti ainakin itseni. En siis ymmärtänyt miettiä näitä asioita tarpeeksi. Vaimon oma rooli muuttuikin äidin rooliksi. Siinä mies tippuu pari kastia alemmaksi perheessä. Ensin varmistetaan kaikkien muiden hyvinvointi ja jos jotain energiaa sattuu vielä olemaan, niin sitten ehkä katsotaan miten isä pärjää.

Vaimo valitti, että päivät kuluvat lasten hoidossa ja sitten kun mies haluaa hieman huomiota illalla, niin ei jaksaisi enää. No eipä sitä ihan kaikki miehetkään loputtomiin jaksa...

Pahoittelut pitkästä tilityksestä, mutta ei se perhe-elämä aina miehillekkään helppoa ole. Ja kuten täälläkin on todettu, on yhteiskunnassa se asenne, että lapset jäävät äidille.

Itse odottelen sitkeästi, että lapset ovat hieman isompia ja alan suunnitella elämääni uudestaan. Rakastan lapsiani ylikaiken, mutta olisi hienoa jos saisi vielä elää parisuhteessakin. Nyt olemme vaimon kanssa lähinnä kämppiksiä ja välillä tuntuu, että elämä valuu ihan hukkaan...

Isi35

Pitkän viestisi ainoa sisältö oli: PANETTAA.

Sentään kuitenkin tunnustit että vaimosi kaikki energia menee perheestä huolehtimiseen. Miksi sinun pitäisi olla yksi lapsi muiden lasten joukossa, etkö ole jo aikuinen, iso poika? Tämä lause on käsittämätön mutta kiteyttää hyvin sen mitä miehet naisilta vaativat: "ensin varmistetaan kaikkien muiden hyvinvointi ja jos jotain energiaa sattuu vielä olemaan, niin sitten ehkä katsotaan miten isä pärjää". Sinulle suosittelen sellaista ratkaisua että muutat takaisin äitisi luo joka huolehtii sinusta ja siitä pienestä pojasta joka olet ja pyydät mammalta taskurahaa että pääset huoriin säännöllisesti. Perhettä ja vaimoa et ansaitse.

Vierailija
67/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies jätti minut reilu vuosi sitten. Jäin yksin 4 ja 6 vuotiaan kanssa. Mies lähti ja oli samalla tyhjentänyt säästötilin ja myynyt autonsa. Jätti minulle valtakirjan talon myyntiin.

Lasten kanssa asutaan nyt uudessa kodissa ja miehestä en tiedä juurikaan mitään. Tiedän sen verran, että ulkomailla asuu. Hän ei ole ottanut yhteyttä minuun eikä lapsiin. Hänen vanhempansa on saanut pari viestiä. Siinä kaikki.

Miehellä ei ollut oikeutta jättää lapsia, mutta hän teki sen kuitenkin. Samanlaista ajatuksia minulla oli kuin sinulla. Olin äärettömän vihainen, hän jätti kaiken minulle.

Keinoja millä pärjätä.

1. Puhu neuvolassa, he neuvovat mistä voit saada apua.

2. Vanhemmalle lapselle hae päivähoitoa. Tuo pientä helpotusta.

3. Selvitä asiat jotka on pakko hoitaa, muut voit jättää vähäksi aikaa. Eli lapsi huuta- hoida heti, imuroida - voi odottaa

4. Käytä kaikki dvd:t (lainaa kirjastosta) laita lapset katsomaan vähäksi aikaa, niin saat levättyä.

5. Kun lapset nukkuvat, mene nukkumaan. Älä rupea siiivoamaan.

6. Älä käytä turhaa energiaa siihen miehen vihaamiseen. Unohda hänet. Hän ei ole sen arvoinen.

Minä olin ihan loppu kesällä. Muutot, uusi päiväkoti, eskari jne. Rahallisesti vaikeeta. Mutta noilla keinoilla olemme lasten kanssa saatu ihan ok arki. Nyt vietettiin ihana joulu yhdessä ja rauhassa. Lapset eivät oikein enää kesän jälkeen edes kysellyt isän perään. Surullista, mutta tämän on isä itse aiheuttanut. Tosin en tiedä miten suhtautuisin jos hän yhtäkkiä tulisi kotiin ja haluaisi huoltajuuden.

Sinä pärjäät, ja nyt ensimmäisenä neuvolaan puhumaan. Tsemppiä.

Vierailija
68/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten perustarpeet ovat vähäisempiä kuin miehen tarve saada seksiä ja huolenpitoa (= lämpimät ateriat, siisti koti, puhtaat vaatteet). Miehen tulisi aina mennä lasten edelle. Tämä tarkoittaa myös sitä että naisen pitäisi ymmärtää palautua synnytyksestä ja raskaudesta mahdollisimman nopeasti. Ei kukaan täysijärkinen mies pysty odottamaan synnytyksen jälkeen kuukautta että saa seksiä. Miehet: hakekaa vaimot Thaimaasta tai Venäjältä, suomalaiset naiset ei ajattele kuin lastensa hyvinvointia ja lakkaavat toimimasta miesten talouskoneina ja h**rina heti kun lapsi syntyy. t. palstamies, kaikkien suomalaismiesten puolesta

Vierailija
69/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään kuitenkin tunnustit että vaimosi kaikki energia menee perheestä huolehtimiseen. Miksi sinun pitäisi olla yksi lapsi muiden lasten joukossa, etkö ole jo aikuinen, iso poika? Tämä lause on käsittämätön mutta kiteyttää hyvin sen mitä miehet naisilta vaativat: "ensin varmistetaan kaikkien muiden hyvinvointi ja jos jotain energiaa sattuu vielä olemaan, niin sitten ehkä katsotaan miten isä pärjää". Sinulle suosittelen sellaista ratkaisua että muutat takaisin äitisi luo joka huolehtii sinusta ja siitä pienestä pojasta joka olet ja pyydät mammalta taskurahaa että pääset huoriin säännöllisesti. Perhettä ja vaimoa et ansaitse.

Jos perheessä vanhemmat huolehtivat lapsistaan ja muista asiosita tasapuolisesti; kumpikin käy töissä, kotiin liittyvät työt on jaettu sekä vastuu lapsista, niin siinä vaiheessa alkaa normaalilla naisihmiselläkin olla haluja paijata isukkiakin iltaisin. Niin kauan kuin joutuu yksin huolehtimaan yövalvomiset, vastuun lapsista, ruuanlaiton, pyykit ja ehkä käydä töissä, on aika puhki.

Jos Isi35:n perhe kuuluu ensiksi mainittuun kastiin, olen pahoillani että vaimosi on unohtanut parisuhteen. Jos taas kuulut siihen sarjaan isejä, joiden vapaa-aika on heidän omaansa ja kotona nuokutaan lähinnä telkkarin tai läppärin jatkeena, niin en ihmettele ettei vaimosi jaksa kiinnostua seksuaalisten tarpeittesi tyydyttämisestä. En jaksaisi minäkään.

Vierailija
70/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole tukiverkkoja, niin ehdottaisin muuttoa johonkin, missä sellainen on.

Jos ei onnistu, niin ota ihmeessä yhteyttä lastensuojeluun. Ei tarvitse pelätä kauhutarinoita, he ovat siellä juuri sinun lapsiasi varten. Itsekin olen heiltä apua saanut vaikeassa tilanteessa.

Muista nukkua aina kun voit!

Vierailija
71/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten perustarpeet ovat vähäisempiä kuin miehen tarve saada seksiä ja huolenpitoa (= lämpimät ateriat, siisti koti, puhtaat vaatteet). Miehen tulisi aina mennä lasten edelle. Tämä tarkoittaa myös sitä että naisen pitäisi ymmärtää palautua synnytyksestä ja raskaudesta mahdollisimman nopeasti. Ei kukaan täysijärkinen mies pysty odottamaan synnytyksen jälkeen kuukautta että saa seksiä. Miehet: hakekaa vaimot Thaimaasta tai Venäjältä, suomalaiset naiset ei ajattele kuin lastensa hyvinvointia ja lakkaavat toimimasta miesten talouskoneina ja h**rina heti kun lapsi syntyy. t. palstamies, kaikkien suomalaismiesten puolesta

oi ulkomaalaiset hyväosaiset naiset, tulkaa ja valitkaa parhaat päältä näistä kaljamahaisista komistuksista! Oi säästäkää meidät suomalaisilta miehiltä!

Vierailija
72/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et ole kovin haluttava mies. Muuten vaimosi kyllä haluaisi. Ennen lapsiluvun täyttymistä hänen oli pakko harrastaa seksiä kanssasi, nyt ei enää ole mitään syytä. Tämä on kyllä teidän ei-haluttavien miesten kohtalo. Ehkä löydät jonkin toisen naisen, joka haluaa tehdä lapsia kanssasi ja saat taas muutaman vuoden seksiä.

Isi35

Vierailija
73/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sijoutusperhe ottaa lapsenne ja se siitä.

Ei miehesi "tartte" jäädä johonkin paikkaan jos ei tartte vaan koska hänellä on lapsia joita ei tahdo kasvattaa muttei sitä sinultakaan odoteta. Lapset voi antaa pois jos ei homma toimi.

Perhe pitäisi hommata kun se tahdotaan ja niin että jostoinen vaikka kuolee niin häntä ei enää ole ja pitää pystyä yksinkin kasvattamaan.

Älä poraa ukon perään. Hän saa muuttaa vaikka Kiinaan jos tahtoo.

Vierailija
74/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni kirjoitin muutakin tuohon viestiin, mutta tämä seksihän on tälläkin palstalla ykköshuomiona. Se on jännää, että jos miestä ei kiinnosta seksi parisuhteessa, niin täällä annetaan kaikki oikeudet pettämiseen. Mutta auta armias jos tilanne on toisinpäin, niin mies on täysi sika.

No anyawy pointtini oli se, että parisuhteessahan pitäisi huomioida toinenkin osapuoli, vai kuinka? Yritin olla vaimon raskauden aikana niin paljon tukena kuin mahdollista, mutta en ilmeisesti osaa sivotakkaan oikein. Kyllähän siinä huumori pikku hiljaa loppuu, kun kaikki on aivan väärin, mitä nyt ikinä sattuu tekemäänkään. Joo joo, hormonit jne., mutta kukaan ei muistanut vihjata siitä 9kk helvetistä johonka sitä joutuu.

Ja sinun mielestä miehen tehvätä on vain kylmästi hyväksyä se tilanne, että hän on talossa lastenhoitaja ja talonmies tarpeen vaatiessa. Muuten saa pysyä poissa jaloista. Ja sitten tällaisen kohtelun jälkeen kehdataan vielä ihmetellä miksi miehet eri villityksissään lähtee pois perheestä...

No kyllähän tässä panettaakin, mutta jos nyt edes halauksen saisi silloin tällöin.

Isi35

Vierailija
75/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et ole kovin haluttava mies. Muuten vaimosi kyllä haluaisi. Ennen lapsiluvun täyttymistä hänen oli pakko harrastaa seksiä kanssasi, nyt ei enää ole mitään syytä. Tämä on kyllä teidän ei-haluttavien miesten kohtalo. Ehkä löydät jonkin toisen naisen, joka haluaa tehdä lapsia kanssasi ja saat taas muutaman vuoden seksiä.

Lapsia en enää varmasti lisää siitä, mutta onneksi on naisia, jotka haluavat seksiä ihan vain seksin ilosta. Ehkä meikäläistä hiujattiin pahemman kerran. Eli riitti, että siitä muutaman muksun ja pidän elintasoa yllä kotihoidon vuodet. Kylläpä sitä tunteekin itsensä höynäytetyksi :)

Vierailija
76/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimoa ei kiinnosta seksi se on miehen vika. Jos mies ei halua tyydyttää vaimoaan, se on miehen vika :)

Taas tulee kaikki stereotypiat esiin. Vauva palsta on naisen palsta ja miehet pysyköön poissa. Tai ainakin tällainen asenne täällä tuntuu olevan. Mitä ikinä sitten perhessä meneekään pieleen, niin mieshän se syypää on.

Vierailija
77/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli mieleen ihan sama; että tässä ei kirjoita aikuinen mies vaan yksi iso lapsi. Katselee tyynesti vieressä kun vaimo raataa ja odottaa palvelua, ja kun palvelutaso ei ole entisellään niin mieshän siinä on uhri.

Tiedoksi, raskausaikana usein ON kyse elämästä ja kuolemasta. Juuri niistä. Jos viisveisaa terveydestään ja elintavoistaan, voi lapsi syntyä sairaana/vammaisena, ja toisekseen ei ole itsestäänselvää että kaikki menee oppikirjan mukaan. Onko raavalle miehelle kauhistus kantaa pari kertaa kauppakassit kun toinen on viimeisillään?

Vierailija
78/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, raskausaikana usein ON kyse elämästä ja kuolemasta. Juuri niistä. Jos viisveisaa terveydestään ja elintavoistaan, voi lapsi syntyä sairaana/vammaisena, ja toisekseen ei ole itsestäänselvää että kaikki menee oppikirjan mukaan. Onko raavalle miehelle kauhistus kantaa pari kertaa kauppakassit kun toinen on viimeisillään?

Ilmeisesti en ilmaissut asiaa tarpeeksi selvästi, mutta yritin osallistua kotitöihin yms. mahdollismman paljon, mutta kun siitäkin saina aina vai huutoa, kun en osannut pitää moppia oikeassa kulmassa lattian suhteen. Ja aikaisemmin kyllä siivoustaidot riittivät vallan mainiosti. Niin niin, ne hormoonit, mutta miehille pitäisi painokkaammin ilmoittaa, että naisesta tulee ihan joitain muuta yhdeksän kuukauden ajaksi. Ja lapsen syntymän jälkeen mies tippuu arvoasteikon pohjalle. Teki sitten mitä tahansa.

Näistä asioista pitäisi varoittaa ja muistuttaa miestä hyvissä ajoin ennen kuin suunnitellaan jälkikasvua.

Isi35

Vierailija
79/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti en ilmaissut asiaa tarpeeksi selvästi, mutta yritin osallistua kotitöihin yms. mahdollismman paljon, mutta kun siitäkin saina aina vai huutoa, kun en osannut pitää moppia oikeassa kulmassa lattian suhteen. Ja aikaisemmin kyllä siivoustaidot riittivät vallan mainiosti. Niin niin, ne hormoonit, mutta miehille pitäisi painokkaammin ilmoittaa, että naisesta tulee ihan joitain muuta yhdeksän kuukauden ajaksi. Ja lapsen syntymän jälkeen mies tippuu arvoasteikon pohjalle. Teki sitten mitä tahansa.

Näistä asioista pitäisi varoittaa ja muistuttaa miestä hyvissä ajoin ennen kuin suunnitellaan jälkikasvua.

Isi35

Naisten raskaudet ovat erilaisia, jopa yhden ja saman naisen. Voi kun mies voisikin olla raskaana ja synnyttää ja imettää, se kyllä sopisi. Ei varmasti ole asiallista nipottaa, jos puoliso edes yrittää. Oma kokemus silti on, että todella harva mies tajuaa mitä kaikkea nainen käy läpi tullessaan äidiksi. Ei varmaan monikaan ajattele etukäteen, että voi sairastua vaikka synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Sitäkin ja muita mahdollisia komplikaatioita on mukava potea miehen kanssa, joka ei kasvakaan isäksi. Siitäkään ei kukaan kerro etukäteen, että hei sen miehen mieli muuttuikin kun tajusi, että lapsista seuraa myös rajoituksia elämään ja uudenlaista vastuunottamista. ;)

Vierailija
80/179 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saavat yh-korotuksenkin lapsilisään ja elatusmaksutkin. Kyllä niin elää hienosti. Ei minun mies vaan koskaan jätä minua jne.

Mihis ne kaikki täällä palstalla huudetut kliseet unohtui?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän