Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes! Tilin saldo ylitti 9000 €, kymppitonni jo häämöttää!

Vierailija
11.01.2013 |

Saan olla todella tyytyväinen. Minä, matalapalkkainen, olen onnistunut säästämisessä, ja vieläpä niin, että ollaan saatu kuitenkin kaikki tarpeellinen hankittua. Karsin menoista lähinnä itseeni liittyviä, suoraan sanoen turhia juttuja kuten lopetin kaikki lehdet, harvensin kampaajalla käyntien väliä, minimoin vaateostokset, vähensin sisustushankintoja ja myin vanhoja pois. Tämä on ollut hienoa, ja aion jatkaa!

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi olkoon. Muistan vielä itsenkin sen ilon päivän, kun saavutin omat tavoitteeni!

Vierailija
2/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli eka etappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tuo summa on monelle ihan hiekanmurunen, mutta mulle se on ihan hirmu summa, olen niin iloinen, että ilon kyynel lähellä...olen kokenut niin vähän tämänkaltaista onnistumista! Ja samalla toivon, että muutkin onnistuvat tavoitteissaan ja ennen kaikkea rohkenevat kokeilemaan muutosta omissa rahankäyttö tai muissa tavoissaan.ap

Vierailija
4/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös 1000 euroa jäljellä omaan tavoitteeseen. Säästän 50 euroa pienestä palkastani joka kuukausi. Bonukset ja lisätyökorvaukset laitan kaikki säästöön.

Vierailija
5/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös hyvää vauhtia kertymässä melko muhkea säästösumma. Sitten tuli vähän liian monta "pahaapäivää". Nyt säästössä 800e ja säästö jatkukoon.

Niitä pahoja päiviä olivat koiran eläinlääkärikulut, pyykkikone, tiskikone, lapsen vakava sairastuminen, auton sika kallis pakollinen remontti. Onneksi oli silloin rahaa säästössä! Nyt vaan pelottaa, että tulee jotain samankaltaista ennen kuin ehdin haalia rahaa jemmaan.

Vierailija
6/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9000 aivan hirmu summa, riippuen tietysti missä ajassa, mutta juuri noista mainitsemistasi turhista on helppo tinkiä, lehdet vaatteet ym, ja siinä kyllä huomaa miten vähälläkin voi tulla toimeen ja silti olla onnellinen, tsemppiä eteenkin päin.

Vierailija
7/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästän. Siinä mielessä kyse on varmaankin ajatuksesta, että pahanpäivän varalle. Kuitenkin mielessä kytee muutama pieni remontintarve ja myös ajatus siitä, että jos jokin kodinkoneista hajoaa, pystyn asiasta selviytymään...Olen kokenut kulutukseen liittyvissä asioissa jonkinlaisen "herätyksen", ja paluuta vanhaan ei enää ole...onneksi! Sain itseni irti shoppailun mielihyvä-illuusiosta, se on paras muutos itsessäni aikoihin!ap

Vierailija
8/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voit ostaa yhden tonnikalan.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Yli+200-kiloinen+tonnikala+kaupattiin+miljoon…

Sopiva iltapala opiskelijalle. Tonnikalasalaatti.

Inflaatio juoksee.

Vierailija
9/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äästäminen kohdistuu tilille, inflaatio syö säästöjä, mutta mitäpä siitä, eihän säästämisen ainoa tarkoitus ole varallisuuden karttuminen.

Vierailija
10/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko laitoit säästöön kuukaudessa?

Olen kanssa matalapalkkainen, ja haluaisin alkaa säästää. Olisi ihanaa jos olisi puskurina tuo 10.000 euroa! Tai vaikka vielä enemmän, jos vaikka työttömyys yllättää. Paras jos olisi säästössä 20.000! Silloin voisin elää vaikka kaksi vuotta pelkästään tuolla rahalla.

Vierailija
11/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ja kun tulee paha päivä, voi anoa lyhennysvapaata ja maksaa vain korot. Tällä hetkellä se olisi 1000e/kk.

Vierailija
12/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras jos olisi säästössä 20.000! Silloin voisin elää vaikka kaksi vuotta pelkästään tuolla rahalla.

Vierailija
13/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen hoitovapaalla (sisältää siis kuntalisän, kodinhoitolisän, ja lapsilisät), joten tuo tekisi 833 e kuussa käteen! Eläisimme siis leveämmin kuin nyt!

Pärjään pienilläkin tuloilla. Tavoitteena on alkaa säästää kun palaan töihin, nyt ei rahaa yksinkertaisesti jää säästöön hoitovapaalla, koska mies on niin pienipalkkainen, ja asutaan Helsingissä.

Vierailija
14/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee, ettei niistä suuristakaan tuloista säästetä, jos menot ovat tulojen mukaiset :(.

Itse olen tällä hetkellä "säästötön", kun kaikki meni muutaman ikävän, mutta pakollisen yllätyksen vuoksi. Nyt vain pitää yrittää taas saada euroja pysymäänkin siellä tilillä, mutta viimeisen 6kk ajan on vain mennyt miinuksella ilman että olisi ollut toivoakaan säästämisestä. Päinvastoin joka kk. on joutunut raapaisemaan säästöistä erinäisten pakollisten syiden takia.

Hieno kuulla, että toiset onnistuvat. Saa hieman motivaatiota taas itsellekin yrittää karsia turhia, mutta kun ei enää keksi mistä karsia. Lapsien tarpeista en silti ala säästämään.

Vierailija
15/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen säästöpäätöstä mulla oli n 3000 € tilillä, siitä on nyt runsas vuosi, joten jotain 450-500 € kuukaudessa on jäänyt säästöön. Ja haluan nyt korostaa, että onnistuin ainoastaan totaalisella ostotapojen muutoksella. Olin shoppailija, en ole enää. Silti en ole kokonaan ostamatta, mutta pyrin miettimään oikein tarkoituksella jokaista ostosta. Voin myöntää vähän jopa saivartelevani, mutta teen sen oman pääni sisällä, en ääneen muiden rasitukseksi. Esimerkiksi jos lähden ystävän kanssa ostoskeskukseen, en koko ajan jankuta ääneen mietteitäni, vaan pohdin hiljaa itsekseni näitä ostamispäätöksiä. ja yksi heikkous mulla edelleen löytyy, mulla on aina joko maljakkokukkia tai ruukkukasvi pöydällä tuomassa iloa, niin esteetikko olen että ihan kaikesta "turhasta" en ole luopunut! Mutta toisaalta nyt esim leikkotulppaaninippu on jotain 3 €, ei kaada tätä säästölinjaa...

Vierailija
16/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lapsia? Asutko yhdessä puolison kanssa? Missäpäin Suomea asut? Paljonko on palkkasi?

Ei kyllä meiltä keskipalkkaisilta onnistuisi säästämään 500 e kuussa! Asutaan pk-seudulla, lapsia kaksi, tarhamaksuihin menee jo pelkästään tuo 500 euroa kuussa... Siihen päälle asuntolaina, yhtiövastike, bensat, autolaina, vakuutukset, ruoka, sähkö, vesi, matkalippu, työpaikkalounas (100 e/kk), Helsingin Sanomat, ja muut menot (esim. nyt pitää ostaa toiselle lapselle sukset, monot ja sauvat).

Vierailija
17/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin, vai onko perhettä?

Kuulostaa _hiukan_ uskomattomalta, varsinkin jos ole matalapalkka-alalla...

Vierailija
18/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sitä AP:n "matalapalkka" alaa.

Haloo, kellään oikeasti pienipalkkaisella, perheellisellä ei ole rahaa laittaa 500 e puhtaana riihikuivana sivuun tänäpäivänä!

Ellei sitten asu vanhempien luona, tai asuminen muuten ilmaista, tai sitten puolison tulot todella hyvät!

Tietty jos ap:n puoliso tienaakin hyvin, ja maksaa sitten kaikki juoksevat menot, asumisen, lainat, sähköt jne.

Miksi AV:lla tulee aina elvistelemään joku valopää siitä omasta "erinomaisuudestaan", esim. miten säästäväinen on, ja sitten tuleekin ilmi, että asuvat ilmaiseksi, tai puoliso maksaa kaikki pakolliset menot. Hyvähän se on säästää sitten, kun kaikki raha mitä itse tienaa, on "ylimääräistä".

Vierailija
19/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vau, onnea :)! Minäkin säästän, vaikka ihan noihin summiin en opiskelijana vielä pääsekään. 6000 on tavoite ja sitten ostan lennot ja lähden keirtämään maailmaa. Varmaan australiaan jään pidemmäksi aikaa johonkin hanttihommiin ja sitten taas matka jatkuu eteenpäin. Olen tehnyt muutamia kertoja viikossa opettajan sijaisuuksia (olen siis luokanopeopiskelija) ja aina laitan ne rahat säästöön. olen vähentänyt bileissä juomista (en silti jätä juhlia väliin, mutta säästän ennen juhlimiseen kuluneet rahat nyt matkaan), olen vähentänyt vaatehankintoja, syön edullisesti ja koitan hoitaa asiat facessa, jotta kännykkälasku pysyisi kurissa ;-). Kyllä se tästä, nyt olen 1v 3kk säästänyt. Maaliskuussa olisi tarkoitus lähteä, ihanaa :) ja palktitsevaa myös! Ihmiset kummeksuvat, että miten on muka varaa ja olettavat, että vanhemmat maksavat. Kyllä vaan on varaa kun tinkii ja priorisoi. Ja vanhemmat ei tosiaankaan maksa matkaani.

Vierailija
20/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja kaksi lasta, asuntolaina. Asumiseen n 500 € kk, säästöön n 400 €, sitten se 600 € menee ruokaan ( siinä olen kyllä huipputaloudellinen, teen hyvää ja edullista kotiruokaa, ei eineksiä yms), bussilippuun, ja lasten juttuihin, ja johonkin pieneen ylimääräiseen, joskus teatteriin tai ulos syömään ( aika harvoin kuitenkin). Olen tyytyväinen kun tämä on onnistunut näin hyvin. Jos nyt ajatellaan että mä maksan nuo ruuat yms, niin mies sitten maksaa vastaavasti laskuja yms, mutta ei se käytännössä mene näin järjestelmällisesti, vaan välillä mies maksaa ruokaostokset ja mä laskuja, mutta sillä linjalla ollaan, että rahat on yhteiset.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi