Jes! Tilin saldo ylitti 9000 €, kymppitonni jo häämöttää!
Saan olla todella tyytyväinen. Minä, matalapalkkainen, olen onnistunut säästämisessä, ja vieläpä niin, että ollaan saatu kuitenkin kaikki tarpeellinen hankittua. Karsin menoista lähinnä itseeni liittyviä, suoraan sanoen turhia juttuja kuten lopetin kaikki lehdet, harvensin kampaajalla käyntien väliä, minimoin vaateostokset, vähensin sisustushankintoja ja myin vanhoja pois. Tämä on ollut hienoa, ja aion jatkaa!
Kommentit (70)
tarkoittenee siis reippaasti yli 4000e bruttona. Pikkupaikkakunnan kuluilla toi 400e/kk säästöön selittyy hyvinkin.
Ensin joku tekee aloituksen siitä, miten ihmettelee kovasti kuinka ei ihmiset voi tulla toimeen palkallaan, kun itsellä jää säästöön joka kuukausi 1500 euroa säästötilille laitettavaksi!
Ja sitten ilmeneekin, että puoliso tienaa 7500 euroa kuussa, ja maksaa kaikki perhen laskut ja menot, ja tämä nuuka rouva voi sitten ostaa joka kuukausi uuden kivan käsilaukun ja silti rahaa jää säästöön 1500 e! Ja kovasti ihmetellään miten tuhlureita ne muut on, kun ei jää mitään säästöön...
Ei bliiis, älkää tulko lesoilemaan, jos oikeasti ei tiedä tosielämästä mitään! Säästäminen on silloin helppoa, jos on isot tulot tai joku muu maksaa kaikki pakolliset perheen menot, tai ne kivat vanhemmat laittavat mamin mussukan tilille joka kuukausi 800 euroa vähän ennakkoperintönä...
puhutaan siis vain yhden ihmiset tuloista, mutta koko perheen säästöistä.
vai asutteko vuokralla?
Lainan maksaminenkin lasketaan säästämiseksi.
minä ihmettelen edelleen... olen se, joka sanoi tienaavansa 1900e kuussa käteen ja hyvin jää säästöön!
Maksan siis puolet asuntolainasta vaikka miehen palkka on paljon parempi. Samoin maksan yhtiövastikkeesta suuren osan.
Maksan itse auton, vakuutukset, puolet ruuasta ja kaikista kuluista.
Ihan hyvin saan säästöön ja tosiaan maksan kahta asuntolainaa, vaikka vuokralainen maksaakin toisen osuuden.
Edelleen ihmettelen miten muka ei pienistä tuloista saisi säästöön??
lasten vaatehankintoja osan, kännykkälaskun yms. Mutta koska miehellä paremmat tulot hän varmasti maksaa enemmän, ainakin autoon liittyvät kulut hän hoitaa kun en itse sillä kulje paljoakaan, ja vielä n 2000 € bruttotulot ovat matala-alan palkkoja. Korjasin tuon virheeni jo yhdessä vastauksessa, mutta vielä, saan käteen 1500 € kuussa. Me ollaan tosi tyytyväisiä tähän, eikä meille ole koskaan tullut rahasta tai sen käytöstä riitaa koko 20 vuotisen yhdessäolon aikana!ap
brutto n. 1800e. TODELLAKIN 1800e on matalapalkka!!!
verottomana 1500 e!! Tässä on aika iso ero, jos saatkin KÄTEEEN sen 1500 e! Et kyllä kovin matalapalkkainen ole, bruttotulosi ovat tällöin n. 2000 e kuussa.
BRUTTO = VEROTON TULO
NETTO = KÄTEEN JÄÄVÄ TULO (verojen, "tellin, ja lellin" jälkeen jäävä käteen jäävä tulo)Pliis, seuraavan kerran kun teet aloituksen, kerro ne tosiasiat!
.. 20 vuotisen yhdessäolon aikana!ap
Minä pystyisin jo pelkillä elatusmaksuilla ja lapsilisillä säästämään 500 kuussa.
Palsta se ei petä koskaan...
t. nro 4 (myös 1500/kk tienaava)
Palsta se ei petä koskaan...
t. nro 4 (myös 1500/kk tienaava)
Kateellisten mielestä tietysti ihan väärin tämä...
Kateellisten mielestä tietysti ihan väärin tämä...
mutta koska jutusta kerrotaan vain osatotuuksia, on vaikea ainakaan mun matikkapäällä uskoa mietn tämä on mahdollista.
Kirjoittaja käy töissä ja tienaa rahaa. Maksaa osan perheen kuluista.
Anna miehellesi pusu poskelle, harva mies on enää yksinään valmis elättämään perhettään.
siitä tietysti asuntovelkaa. Ollaan oltu teinistä asti yhdessä, mutta opiskeluvuodet ja sen jälkeenkin vuokralla. Saatiin isohko asunto mukavalla hinnalla, tarkoitan pitkälti alle 200 000, eli aika kohtuulliset kulut siitä. Valintojahan nämä kaikki ovat, ja ne jokainen tekee omalla tavallaan. Myös se on valinta miten suhtautuu näihin asioihin, toisten säästämisiin, kuluttamiseen ja olemiseen...sen täällä ainakin huomaa! ap
Saatiin isohko asunto mukavalla hinnalla, tarkoitan pitkälti alle 200 000, eli aika kohtuulliset kulut siitä.
200.000e on pikkupaikkakunnalla kova hinta
Etkö tiedä että inflaatio syö niitä. Sijoita heti osakkeisiin
Sitten olisi se velaton asunto ja rahaa jäisi per kk enemmän
opetin kaikki lehdet, harvensin kampaajalla käyntien väliä, minimoin vaateostokset
Ennemmin säästäisin vaikka tuosta summasta puolet ja loput itseeni
olin jossakin ilmoittanut brutoksi, se on siis netto! Jospa tämä helpottaisi ihmettelijöitä!ap