Jes! Tilin saldo ylitti 9000 €, kymppitonni jo häämöttää!
Saan olla todella tyytyväinen. Minä, matalapalkkainen, olen onnistunut säästämisessä, ja vieläpä niin, että ollaan saatu kuitenkin kaikki tarpeellinen hankittua. Karsin menoista lähinnä itseeni liittyviä, suoraan sanoen turhia juttuja kuten lopetin kaikki lehdet, harvensin kampaajalla käyntien väliä, minimoin vaateostokset, vähensin sisustushankintoja ja myin vanhoja pois. Tämä on ollut hienoa, ja aion jatkaa!
Kommentit (70)
Se mikä jää käteen?
Ja en usko että 600e riittää kaikkeen tuohon kuussa. Mies varmaankin makselee osaa noista? Toisaalta ei sillä ole merkitystä, hienoa että olet saanut säästöön noin paljon!
opetin kaikki lehdet, harvensin kampaajalla käyntien väliä, minimoin vaateostokset
Ennemmin säästäisin vaikka tuosta summasta puolet ja loput itseeni
Kun on VARAA ostaa jotain, ei välttämättä teekään mieli, vaan riittää kun voi herkutella ajatuksella että voi halutessaan ostaa mitä haluaa. Eli ostohalu tulee tyydytettyä ostamatta mitään ja rahaa säästyy ja taas varallisuus kasvaaa lisää. Tosi varakkaat elää usein nuukasti mutta ei ne onnettomia ole.
Kun olen hoitovapaalla (sisältää siis kuntalisän, kodinhoitolisän, ja lapsilisät), joten tuo tekisi 833 e kuussa käteen! Eläisimme siis leveämmin kuin nyt! .
Vau, mäkin haluun kodinhoidosta rahaa! Mikä lomake pitää täyttää?
on kummallisia ihmisiä , ei toki kannata säästää mitään tilille kun korot ovat niin pienet ja inflaatio syö, kannattaa toki laittaa menemään viimeistä senttiä myöten ja ehkä vähän enemmänkin.
Kaikki ei vaan halua sitä sossussa käyntiä kun esim. tulee joku yllättävä meno tai joku mieliteko.
Mutta kukin tyylillään.
Onhan sielä tilillä ainakin se ap:n säästämä 9000 vaikkei se paljon lisääntyisikään koroista.
ja miten paljon sitä lainaa olikaan euroissa?
Osaisinpa itsekin säästää... Pienestäkin palkasta kyllä pystyy tiristämään, jos on motivaatio kohillaan! Tarvitaan samaa kimmoketta kuin laihdutuksen aloitukseen. Olen onnellinen puolestasi :)
mä sain keväällä 30000 euroa rikki,yhdeksän vuotta järjestelmällistä säästämistä,ei liiallista nuukailua.teen rajusti töitä kaikkina vuoden aikoina.osake sijoituksia tässä ei ole mukana.kiinteää omaisuutta on lisäksi noin +20 tonnin arvosta.lisäksi on eläkesäästö-,ja rahastotili,kumpaankin 50/kk.tulot on n.3000 brutto
[quote author="Vierailija" time="11.01.2013 klo 15:41"]
minä ihmettelen edelleen... olen se, joka sanoi tienaavansa 1900e kuussa käteen ja hyvin jää säästöön!
Maksan siis puolet asuntolainasta vaikka miehen palkka on paljon parempi. Samoin maksan yhtiövastikkeesta suuren osan.
Maksan itse auton, vakuutukset, puolet ruuasta ja kaikista kuluista.
Ihan hyvin saan säästöön ja tosiaan maksan kahta asuntolainaa, vaikka vuokralainen maksaakin toisen osuuden.
Edelleen ihmettelen miten muka ei pienistä tuloista saisi säästöön??
[/quote]
Edelleenkin: tulosi eivät ole pienet.
Et ole pienituloinen.
Jos miehesi tienaa vielä reilusti enemmän, olette kotitaloutena varsin hyvätuloisia. Joten ei kannata "ihmetellä", että sitä rahaa jää säästöön.
Varsinkin, kun olet vielä asuntosijoittaja.
Et taida tietää _oikeasti_ pienituloisten elämästä yhtään mitään.
vaikka palkka alle 2000e/kk verojen jälkeen. Eikä miehellä juurikaan parempi. Kaksi pientä lasta on, omistuskämppä ja matkustellaankin välillä. Tällä hetkellä tilillä on säästössä se vajaa 10 000e, mutta ne on säästetty sitä varten että voin olla pidempään kotona vauvan kanssa.
Menetät koko ajan käyvästä arvosta enemmän kuin korot korvaavat.