Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jes! Tilin saldo ylitti 9000 €, kymppitonni jo häämöttää!

Vierailija
11.01.2013 |

Saan olla todella tyytyväinen. Minä, matalapalkkainen, olen onnistunut säästämisessä, ja vieläpä niin, että ollaan saatu kuitenkin kaikki tarpeellinen hankittua. Karsin menoista lähinnä itseeni liittyviä, suoraan sanoen turhia juttuja kuten lopetin kaikki lehdet, harvensin kampaajalla käyntien väliä, minimoin vaateostokset, vähensin sisustushankintoja ja myin vanhoja pois. Tämä on ollut hienoa, ja aion jatkaa!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500-1500=0

Vierailija
22/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei tilille, jossa inflaatio sitä syö? Minulla ei ole nyt tarkoitusta hankkia omistusasuntoakaan enkä halua kovin suurta riskiä ottaa sijoittamisessa. 100-200e/kk voisin laittaa muuallekin kuin säästötilille. Neuvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-200e/kk voisin laittaa muuallekin kuin säästötilille. Neuvoja?

Vierailija
24/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ei tarvitse syödä joka päivä. Hesarin ei tarvita kun uutiset voi lukea netistäkin. Auton voi olla halvempikin, jolloin ei tarvita autolainaa ja vakuutuksetkin on halvemmat. Töissä ei tarvitse syödä joka päivä, suksisetin voi ostaa käytettynäkin jne.

Minäkin asun Helsingissä ja kaikki tuloni (palkka, lapsilisä ja elatusmaksu) ovat 2000€/kk ja silti pystyn säästämään vähintään 300€/kk. Lehtiä ei tule, auton ostin vasta sitten kun rahat oli säästetty, päivähoitomaksu on lähes maksimi. Lapsia yksi joten kierrättää ei voi toiselta lapselta siksi kierrätänkin kirppiksiltä ja tori.fi sivulta. Töissä syön noin 1-2 kertaa viikossa ruokalassa muina päivinä on eväät. Ne on ne kulutustottumukset joita muuttamalla pystyy säästämään.

Vierailija
25/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä luulette ettei pienipalkkaisella olisi varaa??

Minä tienaan ehkä noin 1900e kuussa käteen.

Käyn vähintään 1-2 x vuodessa ulkomailla lomilla ja kotimaassakin matkustellaan.

Minulla on 2 asuntolainaa, toinen asunto vuokralla, joten omaisuus karttuu koko ajan.

Minulla on myös auto.

En ymmärrä mihin ihmiset tuhlaavat rahansa?? Ihan hyvin saan näistä tuloista säästöön ja ihan itse maksan kaikki kuluni eikä mies.

Vierailija
26/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikynät on muuten ihan oivaillien lelu myös aikuisten käyttöön!

Hieno, että olet onnistunut säästämään, mutta kunnia sentää hänelle kenelle se kuuluu. Anna miehellesi pusu poskelle, harva mies on enää yksinään valmis elättämään perhettään.

Vierailija
27/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja kaksi lasta, asuntolaina. Asumiseen n 500 € kk, säästöön n 400 €, sitten se 600 € menee ruokaan

Eli mies maksaa kaiken muun, sinä ruuat ja loput säästöön?

Vierailija
28/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sitä AP:n "matalapalkka" alaa.

Haloo, kellään oikeasti pienipalkkaisella, perheellisellä ei ole rahaa laittaa 500 e puhtaana riihikuivana sivuun tänäpäivänä!

Ellei sitten asu vanhempien luona, tai asuminen muuten ilmaista, tai sitten puolison tulot todella hyvät!

Tietty jos ap:n puoliso tienaakin hyvin, ja maksaa sitten kaikki juoksevat menot, asumisen, lainat, sähköt jne.

Miksi AV:lla tulee aina elvistelemään joku valopää siitä omasta "erinomaisuudestaan", esim. miten säästäväinen on, ja sitten tuleekin ilmi, että asuvat ilmaiseksi, tai puoliso maksaa kaikki pakolliset menot. Hyvähän se on säästää sitten, kun kaikki raha mitä itse tienaa, on "ylimääräistä".

jospa ap onkin säästänyt perheelle rahaa. Puoliso on maksanut jotain, tai vaikka niin kuin oletat, kaikki pakolliset menot, mutta silti perheeltä on jäänyt raha säästöön.

Ja on melkoinen yleistys että pienipalkkaisella perheellä ei voi jäädä rahaa säästöön. Jos sinä et siihen pysty, niin joku toinen voi pystyä. Ei vaikka ole sitä autoa johon menee hirveästi rahaa.

Vierailija
29/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tilillä on kymmenen kertaa tuo summa.

Mutta onnea ap:lle!:) Itse pääsen samaan jo ehkä ensi kesänä, jos en lipsu ja jos ei tule yllätyksiä.

Vierailija
30/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä menee ihan kerrostaloneliöön 80 m2 1200 euroa kuusaa pelkästään lainanlyhennykseen ja sitten yhtiövastikkeeseen 300e! Siihen päälle vielä kahdet tarhamaksut 500 e, eli meillä menee pelkästään asumiseen ja tarhamaksuihin 2000 e/kk. Siihen ruokalasku (400-450 E) kuussa, kaksi sataa vähemmän kuin teillä (et ole kovin säästeliäs! Meillä menee pelkästään vaippoihin, piltteihin ja vauvan maitoon 130 e/kk, ja siis tuo 400 euroa SISÄLTÄÄ sen summan, samoin kuin kaikki shampoot, wc-paperit, pesuaineet, menkkävälineet, hiuslakat jne!)

Sitten menee vielä autolainaan 200e kuussa, bensoihin 200 e kuussa, siihen vielä sähkö, vakuutukset (koti, auto, henki- ja lastenvakuutukset), vesimaksut, ja muut pakolliset menot!

Ja mieheni keskipalkkainen, (3500 e brutto)ja minä matalapalkkainen (2000 e brutto)

Vierailija
31/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kymppitonnilla juuri mitään remonttia vielä pysty tekemään. Että ei tuossa nyt hurraamista ole kun sen saa yhdellä rautakauppavisiitillä menemään.

Vierailija
32/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikynät on muuten ihan oivaillien lelu myös aikuisten käyttöön!

Hieno, että olet onnistunut säästämään, mutta kunnia sentää hänelle kenelle se kuuluu. Anna miehellesi pusu poskelle, harva mies on enää yksinään valmis elättämään perhettään.

missäs ap muka sanoi että ei maksa mitään perheen menoja?

Vierailija
33/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tililläsi tosiaan olisi tuo summa. Jos sinulla olisi oikeasti rahaa, olisit kenties sijoittanut rahojasi.

Vierailija
34/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainan/vuokran, sähkön, veden, vakuutukset, auton/bussimatkat, kännykät koko poppoolle, netin, päivähoitomaksut, lasten harrastukset, vaatteet, sukset, luistimet, matkustamiset, synttäri- ja joululahjat, kodin hankinnat jne.

Sulle jää ruoka (riittääkö muka 600e neljälle?).

Mies ei taida olla matalapalkka-alalla?

Vierailija
35/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkasta käteen kuussa 1900 e, niin bruttopalkkasi on 2600-2700 e, ei enää siis mikään matalapalkka! Pudota tuhat euroa, niin aletaan puhua pienipalkkaisesta!

Hyvin sulla riittää rahat, kun kerran on ihan ok palkkakin!

Vierailija
36/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mähän maksan osuuteni asumisesta, ja myös kaikesta muusta, tuo 600 € kuluu ruokaan JA kaikkeen muuhun, ei meillä mene pelkästään tuohon ruokaan tuota summaa kk, vaan luettelin siinä muitakin siihen sisältyviä menoja, mutta monet lukevat huolimattomasti tai eivät vai halua ymmärtää että näinkin voi onnistua. Meillä lapset jo koululaisia, joten tietyt kulut (pk-maksu) ovat jo poistuneet. Mies maksaa auton kuluja enemmän, käyttää autoa pääasiassa, ja mä joukkoliikennettä. En mä kenenkään siivellä elä, jos tuloni ovat käteen 1500 € ja käytän sitä asumismenoihin, ja ruokaan, ja yhteisiin juttuihin. Ja eihän ne säästötkään ole ajateltu niin, että ne olisi yksin minulle, vaan koko perheen hyväksi. Miehellä ihan keskitulot, jotain 2800 e, joten mikä tässä nyt sitten joitakin mättää, eikä tavis ihminen saa onnistua ja tehdä hyviä valintoja ja elää kohtuullisesti ja kuluttaa järkevästi? Onneksi täällä oli monia kannustaviakin kommentteja, kiitos niistä! ap

Vierailija
37/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin verojen jälkeen käteen jäävä osuutesi on n. 1200 e, jos siitä maksat ruuan 600 e, ja laitat sen 500 e asumiseen, niin eihän sinulle enää jää kuin 100 e laitettavaksi säästöön?

Nyt tämä yhtälösi ei oikein toimi. Joko olet kertonut väärin, tai laskenut väärin.

Voisitko oikaista minua?

Vierailija
38/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuloni ovat käteen 1500 €

ja nyt ne onkin netto...

Vierailija
39/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

verottomana 1500 e!! Tässä on aika iso ero, jos saatkin KÄTEEEN sen 1500 e! Et kyllä kovin matalapalkkainen ole, bruttotulosi ovat tällöin n. 2000 e kuussa.

BRUTTO = VEROTON TULO

NETTO = KÄTEEN JÄÄVÄ TULO (verojen, "tellin, ja lellin" jälkeen jäävä käteen jäävä tulo)

Pliis, seuraavan kerran kun teet aloituksen, kerro ne tosiasiat!

Vierailija
40/70 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä menee ihan kerrostaloneliöön 80 m2 1200 euroa kuusaa pelkästään lainanlyhennykseen ja sitten yhtiövastikkeeseen 300e! Siihen päälle vielä kahdet tarhamaksut 500 e, eli meillä menee pelkästään asumiseen ja tarhamaksuihin 2000 e/kk. Siihen ruokalasku (400-450 E) kuussa, kaksi sataa vähemmän kuin teillä (et ole kovin säästeliäs! Meillä menee pelkästään vaippoihin, piltteihin ja vauvan maitoon 130 e/kk, ja siis tuo 400 euroa SISÄLTÄÄ sen summan, samoin kuin kaikki shampoot, wc-paperit, pesuaineet, menkkävälineet, hiuslakat jne!) Sitten menee vielä autolainaan 200e kuussa, bensoihin 200 e kuussa, siihen vielä sähkö, vakuutukset (koti, auto, henki- ja lastenvakuutukset), vesimaksut, ja muut pakolliset menot! Ja mieheni keskipalkkainen, (3500 e brutto)ja minä matalapalkkainen (2000 e brutto)

Miten ei maailmassa kaikkilla asiat ole samalla tavalla kuin meillä?! Voiko se olla edes mahdollista.

Minä olen kahden lapsen yksinhuoltaja, jolla asuminen maksaa n. 180e/kk. Ajatella niin vähän ja asun sentään velattomassa omakotiltalossa.

Ajatella kaikilla ei ole saman ikäisiä lapsiakaan, kun teillä. Kaikki lapset eivät tarvitse vaippoja jne.

Eikä kaikki lapset käy tarhassa, jotku ovat jopa jo koululaisia.

Ajatella kaikilla ei ole autoa, kaikkien ei tarvitse maksaa bensasta.

Ajatella, minulla on menot kuussa n. 800e/kk. Miten se voi olla mahdollista?!