Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen?

Vierailija
07.01.2013 |

Ollaan oltu poikaystävän kanssa yli vuoden ja väkivaltainen käytös alkoi jo viime vuoden maaliskuussa. Ensimmäinen kerta oli se kun oltiin mökillä juomassa ja pk hermostui siitä kun en tullut heti pihalle kun soitti ja kun menin pihalle niin se rupes huutamaan ja tönäs mut maahan jossa näky vähän laatta johon löin käteni ja pääni. Käsistä ja päästä rupes tulemaan verta, jota en huomannu heti kun oli pimeää ja sain ensimmäistä kertaa paniikkikohtauksen eli haukoin henkeä kauan aikaa. Pk käski mut autoo ja lähettii ajamaan ja uhkas ajaa mettää ja tappaa meijät molemmat. Yritin rauhotella, mutta turhaan. Pk kuitenki pysähty hetke ajamisen jälkee ku riideltii siinä. Kun menin pihalle ja lähin kävelemään mökkiä päin niin pk huusi et meenkö sen kaverin kanssa mökin sisälle sanoin että jäädyn pihalla. Pk lähi juoksemaan mua kohti ja otti kii ja heitti maaha lumeen. Se toistu muutaman kerran. Annoin seuraavana pv tuon kaiken anteeks, ku pk pyyteli kauheasti anteeksi ja sano ettei tuu toistumaan. Toisin kävin.. Sitä tapahtu harvoin et se kävi käsiks tuon jlk mutta heinäkuussa oli pahempi tapaus. Siinä oli kans mustasukkaisuus taustalla vaikka ei ollut siihen aihetta kun en ollut pettänyt tai mtn enkä edes jutellut kenellekään yms. Pk vei mut pellolle jossa se kuristi mua kaua aikaa, et en saanu kunnolla happea ja heitti mua maahan ja lopuks löi päällä mun huulen auki. Senkin annoin anteeksi.

Meijän piti lähteä kaverini kihlajaisiin ja pk oli ottanu muutaman kaljan ennnen sitä ja meille tuli sitten riitaa jostakin asiasta ja oltiin kämpällä kylppärissä, missä pk heitti mua maahan ja mulla tuli selkään kauheat mustelmat.

Viime kerta oli kaikista pahin, kun olin kavereitten kaa baaris ollu (ihme että päästi) nii kun tulin kämpälle niin pk oli iha päissään ja kyseli koko ajan että oonko pettäny oonko puhunu jolleki, selitin että en oo yms. En kertonut että olin jutellut pari min yhen miehen kanssa jonka kanssa mulla on ollu mooonta moonta vuotta sitten pientä juttua, mutta ei olla koskaan mtn tehty. Niin pk laittoi viestiä kavereilleni että kenen kaa olin viimeks puhunu ja ne sano sen nimen jolle olin jutellu ja sitte pk menetti täysin hermot. Hän hakkas mun jalkaa nii että oli seuraavana pv kipeä ja mustelmilla, heitti puhelimen päähäni ja veti hiuksista sängystä lattialle. Verta rupes tulemaan päästä ja ite olin hysteerinen siinä tilassa ja sain paniikkikohtauksen. Pk meni itekin sekasin ja mietti et mitä oli tehny. Ei tienny et mitä olis tehny. Annoin senkin anteeksi, mutta nyt oon ite muuttunut niin että haluan kostaa pk. Olen ruvennut hakkaamaan kun menee hermot ja puristaa rinnasta välillä oikeen kun pk on lähellä ja ahistaa. En halua ite muuttua samanlaiseksi kun pk on minua kohtaan ollut, mutta en tiedä onko se tullut noitten traumojen takia. Mitä voin tehdä? Pk uhkailee minua välillä ja haukkuu yms. Pelkään myös pk kun se suuttuu ja rupeaa huutamaan. Rakastan silti häntä niin paljon, että en haluaisi erota, mutta pelkään että tämä vain pahenee. Viime sin tuollainen kunnon väkivaltainen käytös oli 3kk sitte ja pk on luvannu muuttua, mutta en oikein usko sitä, kun kestänyt maaliskuusta-lokakkuuhun asti tajuta mitä tekee..

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teistä, se autto ,koska tänään sain kerrottua sisaruksilleni jokka oli heti että soitetaa poliisille ja kysytään miten toimitaan. Sain haettua tavarat ja koiran pois sieltä. Vielä tuntuu ainaki haikealta, koska ikävä on ja säälin häntä, koska koiramme oli hänelle hyvin tärkeä ja sai siitä aina iloa ja lohtua jos joku asia painoi. Sanonko pk jotakin, kun siskoni kutsui poliisit ja pk säikähti kunnolla, kun tuli siskoni luokse ja poliisit olivat vastassa. Eka luuli et mulle on sattunut jtn. Vai jätänkö selittämättä mtn tai sanomatta? Perheeni tukee minua hyvin.

Vierailija
42/57 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa että uskalsit lähteä! Moni ei olisi tuohon pystynyt ja vie hienompaa että sait läheisten tuen sekä avun. Järjestyikö asunto väliaikaisesti vai kuinka sen suhteen kävi? Entä kuinka poliisit suhtautuivat? Et ole tuollaiselle miehelle mitään velkaa eikä kaipaamaan kannata jäädä, löydät varmasti paremmankin! Joskus jos kaipaus kasvaa tai tulet toisiin aatoksiin, lue tämä keskustelu uudestaan oma aloitustekstisi mukaanlukien tai mieti pahinta hetkeäsi poikaystäväsi kanssa, erityisesti pelkoa ja ahdistusta. Silloin ymmärrät tehneesi täysin oikean ratkaisun ja koet pidemmällä tähtäimellä helpotusta poislähdöstä. Nyt nauti itsenäisyydestä ja hakeudu ystävien sekä perheen pariin, puhu tilanne läpi useampaan otteeseen heidän kanssaan ja jatka elämääsi. Hatunnosto vielä rohkeasta päätöksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä siellä enää teet!

Nopeasti pois!

Vierailija
44/57 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä siellä enää teet!

Nopeasti pois!

Vierailija
45/57 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että pystyit siihen! Hyvä, todella hienosti toimittu! Nyt vaan pysyt tiukkana etkä palaa, paras ettet ole yhteyksissä siihen lieroon! Kyllä se helpotus pian tulee! Vau! Mä oon niin ylpee! Mä muistan miten mua pelotti sillon kun itse lähin, pelkäsin et se tulee aseen kanssa, vaikka tiesin sen olevan kaukana. Huh, mut mä selvisin siitä ja säkin selviit ja nyt alat elämään ihanaa, turvallista elämää! Nyt sä olet vapaa, saat mennä bilettään jos huvittaa ja jutella rauhassa miesten, tai kenen tahansa kanssa! Muista käydä läpi kokemaas, ettei se sitten yhtäkkiä iske tosi pahasti, puhuminen auttaa tosi paljon!! Tosi mahtavaa! Tsemppiä jatkoon!

Nro ,11 kirjottaja

Vierailija
46/57 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin nuorena väkivaltaisen psykopaatin kanssa. Traumatisoiduin sen verran pahasti, että minusta itsestänikin tuli väkivaltainen.

Toki olen yrittänyt tehdä parhaani ja olen onnistunutkin jossain määrin, mutta suoraan sanottuna tuo takavuosien suhde on tietyllä tavalla pilannut minut ihmisenä. Minusta löytyy pimeä puoli, mitä ei ole aikaisemmin ollut, ja jota täytyy työstää ja pitää hallinnassa.

Vierailija
47/57 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin nuorena väkivaltaisen psykopaatin kanssa. Traumatisoiduin sen verran pahasti, että minusta itsestänikin tuli väkivaltainen.

Toki olen yrittänyt tehdä parhaani ja olen onnistunutkin jossain määrin, mutta suoraan sanottuna tuo takavuosien suhde on tietyllä tavalla pilannut minut ihmisenä. Minusta löytyy pimeä puoli, mitä ei ole aikaisemmin ollut, ja jota täytyy työstää ja pitää hallinnassa.

Sitä pelkään itsekin että minulle jää tästä traumoja, koska tämä loppu suhteen aikana käytökseni muuttui kuten sanoin. En ole ennen ikinä halunnut toiselle pahaa, mutta pk halusin kostaa loppu aikoina. Toivon ettei tule mtn pimeää puolta kun joskus tulevaisuudessa aloitan uuden suhteen.

Vierailija
48/57 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa että uskalsit lähteä! Moni ei olisi tuohon pystynyt ja vie hienompaa että sait läheisten tuen sekä avun. Järjestyikö asunto väliaikaisesti vai kuinka sen suhteen kävi? Entä kuinka poliisit suhtautuivat? Et ole tuollaiselle miehelle mitään velkaa eikä kaipaamaan kannata jäädä, löydät varmasti paremmankin! Joskus jos kaipaus kasvaa tai tulet toisiin aatoksiin, lue tämä keskustelu uudestaan oma aloitustekstisi mukaanlukien tai mieti pahinta hetkeäsi poikaystäväsi kanssa, erityisesti pelkoa ja ahdistusta. Silloin ymmärrät tehneesi täysin oikean ratkaisun ja koet pidemmällä tähtäimellä helpotusta poislähdöstä. Nyt nauti itsenäisyydestä ja hakeudu ystävien sekä perheen pariin, puhu tilanne läpi useampaan otteeseen heidän kanssaan ja jatka elämääsi. Hatunnosto vielä rohkeasta päätöksestä.

Järjestyi asunto, siihen sain apua sisaruksilta. Perheeni varsinkin siskoni tukevat hyvin, kosk ilman häntä en olisi varmaan päässyt näin nopeaa pois.

Poliisit joutuivat suhtautumaan vakavasti ja sanoivat että ovat nähneet tätä paljon ja sanoivat että väkivaltainen on väkivaltainen aina. Joudun myös jatkokuulusteluihin, mutta syytetä en ole aikonut nostaa tai mtn muutakaa ettei pk saa tästä mtn sellaista rangaistusta vaan haluan että hän hakee apua ja jatkaa elämäänsä.

Vierailija
49/57 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vastasit ja olisi kyllä mukavaa jutella sellaisen kanssa joka on kokenut saman, koska en tunne ketään kuka olisi ja siksi tilanne on niin vaikea ja ei oikein ymmärrä vielä. En ole pitänyt noita pahana mutta ne ovat ruvenneet ahdistamaan ja vaivaamaan siksi oli pakko kertoa jollekin ja onneksi kerroin niin pääsin pois ahdistuneisuus tunteesta. Vielä on vaikeaa kun on ikävä ja säälin häntä vaikka ei pitäisi. Ehkä joskus tunnen sen helpotuksen tunteen yms.

Vierailija
50/57 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vastasit ja olisi kyllä mukavaa jutella sellaisen kanssa joka on kokenut saman, koska en tunne ketään kuka olisi ja siksi tilanne on niin vaikea ja ei oikein ymmärrä vielä. En ole pitänyt noita pahana mutta ne ovat ruvenneet ahdistamaan ja vaivaamaan siksi oli pakko kertoa jollekin ja onneksi kerroin niin pääsin pois ahdistuneisuus tunteesta. Vielä on vaikeaa kun on ikävä ja säälin häntä vaikka ei pitäisi. Ehkä joskus tunnen sen helpotuksen tunteen yms.

Vierailija
51/57 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pitkitty lähtö sen takia kun antoi kaiken anteeksi ja ajatteli kaikkia hyviä hetkiä ja ku toinen puhu ja teki sellaisia romanttisia asioitan niin sitä vaa ajatteli et kyllä se rakastaa paljon ja kyllähän se rakastikin, mutta ku viina vaa ei sopinu yhtee mustasukkaisuuden kanssa niin sit oli väkivaltainen ja arvaamaton. Myös kaikki lupaukset yms toi sellasen tunteen et kyl tää paremmaksi muuttuu.

Sehän siinä onkin kun nuo tietyntyyppiset miehet osaa puhua hyvin, lahjoa, manipuloida ja hätätapauksessa uhkailla.. Muuten moni lähtisikin aiemmin väkivaltaisesta suhteesta pois. Onneksi kuitenkin lopulta teit fiksun päätöksen ja lakkasit pelaamasta hengelläsi. Tuollainen suhde on kuin venäläistä rulettia, koskaan ei tiedä milloin on viimeinen napsahdus.

Kyllähän tuo poikakaverisi sinua omalla tavallaan varmasti rakasti, mutta todellista rakkautta ei ole väkivallalla kontrollointi, sairaalloinen mustasukkaisuus eikä kaiken kieltäminen. Toivottavasti hän ymmärtää hakea itselleen apua, onneksi sinä sitä jo sait ja pääsit lähtemään tuosta syöksykierteestä. Paremmaksi se ei ainakaan olisi muuttunut, ikävä kyllä.

Vierailija
52/57 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sitten tulee matelemaan sun edessä ja anelemaan takaisin ja ehkä jopa uhkailemaan itsemurhalla tai sillä että satuttaa sua tai sun läheisiä jos et mene takaisin. Että varaudu siihen jo etukäteen. Itse voit kysyä lähimmästä terveyskeskuksesta tai ensi-/ turvakodista mihin voisit mennä juttelemaan ja tuollaisille miehillekin on omat paikkansa josta saavat apua. Se vaan ei ole nyt enää sun asiasi sitä hänelle järkätä.

Vierailija
53/57 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset miehet tappaa koiria kostoksi kun huomaavat etteivät voi enää kontrolloida muuten.

Vierailija
54/57 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sitten tulee matelemaan sun edessä ja anelemaan takaisin ja ehkä jopa uhkailemaan itsemurhalla tai sillä että satuttaa sua tai sun läheisiä jos et mene takaisin. Että varaudu siihen jo etukäteen. Itse voit kysyä lähimmästä terveyskeskuksesta tai ensi-/ turvakodista mihin voisit mennä juttelemaan ja tuollaisille miehillekin on omat paikkansa josta saavat apua. Se vaan ei ole nyt enää sun asiasi sitä hänelle järkätä.

Mies kiristikin minua sillä että tappaa itsensä kun lähde ja monesti uhkaillut tappaa koirankin tai että tekee sille jtn ja kaikkea muutakin uhkaillut. Toivon todella että hän hakee apua, mutta pahoin pelkään ettei hae, koska hän ei ole sellainen et hakee muilta apua.

Vierailija
55/57 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei kuulosta siltä et oot valmis lähtee, vaikka pitäiskin. mitähän sä haluat et me av-mammat tääl sanotaan? turhaan neuvotaan yhtään mitään koska luultavasti jäät sen hullun luo kuitenkin.

ja vaikka ite olisit alkanut janoaa kostoa ja löisit takaisin niin jos mies kyllä selättää sut tappelussa, ite saat aina pahemmin turpaas kuitenki. että se siitä. sen lisäksi että on älytönät Matti & Mervi toimintaa sellainen...

mut kuten muut sanoo ni joo, sun pitäs vaan lähteä, eihän toi todellakaan lopu. voit rakastaa etäältä ja odottaa että hankkii apua, sitten voitte palata yhteen jos hankkii.

Olen siis jättänyt pk jo ja en ole ottanut mtn yhteyttä häneen jättämisen jlk yms.

Vierailija
56/57 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jopa itsemurhaa mielummin kun että jättäisi pk, koska tekee niin pahaa satuttaa toista joka rakastaa jättämällä hänet. Tiedän että pitäisi ajatella itsekkäästi yms, mut en vaan osaa ajatella niin. Ajatukset ovat vain niin sekaisin että. Suhteen aikanakin mietin että olisi parempi kuolla,koska en halua satuttaa ketään. Tiedän että kaikkia ei voi miellyttää ja olla aina mukava yms mutta en voi mtn tunteille tai sille että jättäminen tuntuu nii pahalta. Mutta kyllä tää elämä tästä ajan kanssa paranee.

Vierailija
57/57 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jopa itsemurhaa mielummin kun että jättäisi pk, koska tekee niin pahaa satuttaa toista joka rakastaa jättämällä hänet. Tiedän että pitäisi ajatella itsekkäästi yms, mut en vaan osaa ajatella niin. Ajatukset ovat vain niin sekaisin että. Suhteen aikanakin mietin että olisi parempi kuolla,koska en halua satuttaa ketään. Tiedän että kaikkia ei voi miellyttää ja olla aina mukava yms mutta en voi mtn tunteille tai sille että jättäminen tuntuu nii pahalta. Mutta kyllä tää elämä tästä ajan kanssa paranee.

Suurin ero pk ja sinun välillä on empatiakyky, eli kyky asettua toisen asemaan ja miettiä miltä tästä tuntuu. Poikaystävälläsi tätä tunnetilaa ei ole koska hän pystyi sinua satuttamaan. Sinulla taas empatiaa on liiaksikin kun et halua kenellekään käyvän tuossa huonosti.

Mieti kuitenkin myös läheisiäsi, kertomasi perusteella sinusta välitetään paljon muiden kuin poikaystäväsi toimesta. Miten kovasti itsemurha satuttaisi heitä ja laittaisi heidät kärsimään? Itsellesi se on helpoin ratkaisu, mutta ei kenellekään muulle. Luultavasti poikaystäväsi tekisi tällöin itselleen myös jotain, kun nyt nykyisellä ratkaisullasi kaikki näyttäisi menevän hyvään suuntaan jos poikaystävästäsi ei ole kuulunut mitään ja olette päässeet pahimman yli.

Kun ikävä helpottaa ja tunnekuohut tasaantuu, silloin teidän on hyvä kohdata ja puhua asiat perusteellisesti läpi. Mutta vielä ei ole sen aika. Poikaystäväsikin tarvitsee aikaa käsitelläkseen asiaa ja toivottavasti hakeakseen apua itselleen. Koita vain sinnitellä sitkeästi!