Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruuanlaitosta: tekeekö kenenkään muun mies näin?

Vierailija
24.11.2012 |

Nykyisin joka viikonloppu, kun olen tekemässä jotain uuniruokaa tai leipomassa, ilmestyy mies keittiöön ja valittaa hurjaa nälkäänsä. Sitten hän keksii, että koska uuni on päällä, hän voi paistaa ranskalaisia perunoita. Yritän sanoa, että ei käy, uunissa on esim. kakkupohja, joka vaatii "rauhaa", mutta se ei miestä hätkähdytä. Näppärästi hän nappaa kakkuvuoan ulos uunista, järjestelee paikan uunipannulle ja ranskalaisilleen, nappaa uunin lämpötilan yli 200 ja hymyilee iloisesti: katso, miehesi laittaa ruokaa. Yritän sanoa, että tuolla systeemillä kakku ei paistu kunnolla, mutta mies vain myhäilee. Hän säästää sähköä, koska paistaa uunissa samaan aikaan monta eri asiaa.

Lopputulos on se, että kakku on pinnasta palanut ja sisältä raaka (tai vastaavasti kala syömäkelvotonta, karjalanpaisti palanut jne.). Mies ei voi odottaa omien paistostensa kanssa, vaikka miten yritän selittää. Hänestä kaikille uuniruuille sopii sama lämpötila ja minä nipotan.

Oikeasti: mitä tehdä? Olen jo ajatellut, että luovun uunin käytöstä viikonloppuisin, koska mies ei suostu ymmärtämään asiaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tyhmältä.

Vierailija
2/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaataisin öljyä lasinpesunestesäiliöön tms. ja olisin niin polleana, kun olen ihan itse lisäillyt nesteitä autoon! Pidä huoli, et se on sit miehen auto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei todellakaan lähtisi ruokaa/ruokia pilaamaan, ja minä en moista sallisi myöskään. Toisen ruokalajin jälkeen vasta saisi toisen laittaa uuniin.

Vierailija
4/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma mieheni menisi sössimään vaivalla leipomaani kakkupohjaa, menisin heti ottamaan hänen ranskalaisensa pois uunista ja laittaisin lämpötilan takaisin oikeaan. Jos yrittäisi vielä tulla uunin lähelle, kieltäisin tiukasti. Mikset tee niin? Kuulostat melkoisen nössöltä.

Vierailija
5/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä et voi mennä uunin eteen seisomaan ja sanoa, että häipyy ranskalaistensa kanssa nyt heti? En mä ainakaan antaisi miehen pilata mun leivonnaisia tai ruokia, vaan potkisin ulos keittiöstä.

Vierailija
6/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toista pöhköä, joka miettii, että onko tollanen imbesilli käytös normaalia. Mistä ihmeestä te löydätte näitä susityhmiä miehiä?

Vierailija
7/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin mies suuttuu, koska en anna hänen tehdä itselleen ruokaa. Jää siihen odottamaan, että väistän enkä todellakaan jaksa seistä uunin edessä tyhjänpanttina puolta tuntia, helpompi antaa periksi ja luovuttaa uuni miehelle.

Vierailija
8/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toista pöhköä, joka miettii, että onko tollanen imbesilli käytös normaalia. Mistä ihmeestä te löydätte näitä susityhmiä miehiä?

akateeminen tutkinto elintarvikealalta :-).

Vierailija
9/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siinäpä ratkaisu. Ensi kerralla sanot, että odota vuoroasi tai kysyt tuntia ennen ruoan laittoa, onko hänellä ranskalaisten nälkä.

Vierailija
10/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin mies suuttuu, koska en anna hänen tehdä itselleen ruokaa. Jää siihen odottamaan, että väistän enkä todellakaan jaksa seistä uunin edessä tyhjänpanttina puolta tuntia, helpompi antaa periksi ja luovuttaa uuni miehelle.

Miehesi on idiootti.

Vierailija
11/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei kyllä vapaaehtoisesti paljon keittiössä oleskele. Ei osaa kuin kuoria perunat mulle valmiiksi ja keittää kaurapuuroa itselleen aamupalaksi.

Vierailija
12/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkööt vaikka leivän itselleen jos ei kestä odottaa.

Todella typerä mies. Ei tee oma mies noin.

Vierailija
13/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että Ap:n mies on itsekeskeinen, vaikka varmasti rakastava mies.

Vierailija
14/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut sen linjan, plussineen ja miinuksineen, että keittiö on mun valtakuntaani.

Plussapuolella on, että kukaan ei häiritse mun ruuanlaittoani, enkä mä joudu syömään mitään mitä en halua, koska olen ainoa ruuanlaittaja. Miinuspuoli on sitten aika ilmeinen - mies ei osaa laittaa ruokaa, joten jos mä olen poissa, hän ja lapset syövät puhtaasti einesmättöä. Myös se menee miinuspuolelle, että joskus ylitöistä kotiuduttua on todella kiire saada perheelle pötyä pöytään, ellen ole ennakoinut ja laittanut ateriaa valmiiksi tai puolivalmiiksi edellisenä päivänä.

Silti minulle parempi järjestely kuin se etten saisi laittaa ruokaa rauhassa, ja vielä että joku vetäisi ranskanperunoita juuri ennen kuin olen tarjoilemassa ateriaa.

Vierailija
15/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa ajatellakin, että jos kiellän miestä tekemästä jotain ja perustelen hyvin kantani, että hän jäisi kyttäämään, koska poistun paikalta ja menisi sitten tekemään kolttosiaan kuin joku kolmevuotias! Miten teillä voi olla tuollaista! Mättääkö muutenkin vai ainoastaan leivonnan kanssa?

Vierailija
16/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä te löydätte näitä susityhmiä miehiä?

samaa mieltä.

Oletteko mahdollisesti teini-ikäisiä, sinä ja miehesi, ap?

Vierailija
17/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vetoaa siihen, että hänellä on akateeminen tutkinto elintarvikealalta :-).

akateeminen koulutuskaan pelasta. Tai sitten miehesi pitää sinua sen verran tyhmänä, että uskoo selitystensä menevän läpi.

Vierailija
18/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateeminen tutkinto elintarvikealalta :-).

kyllä näköjään takaa sielun sivistystä ja ymmärrystä siitä, mitä on olla ihminen toiselle. Tällä asiallahan nyt ei ole mitään tekemistä elintarvikkeiden ja ruuanlaiton kanssa, vaan kysymys on siitä, miten sun miehes kohtelee sua. (huonosti) Ja siitä, miksi teidän välinen kommunikaatio on noin suolesta. Mä nostaisin ihan järjettömän metelin, jos meidän perheen toinen aikuinen (!) käyttäytyisi noin lapsellisesti.