Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuiset2013 Tammikuussa

07.01.2013 |

Otin vapauden aloittaa tammikuulle uuden "pinon" niin on helpompi lukea viestejä (joita toivottavasti alkaa tulla vähän enemmän!).

Mulla oli viime viikolla päivittäin rusehtavaa vuotoa ja yhtenä aamuna valuin kirkasta verta pari siteellistä. Vuodot kuitenkin loppuivat ja tilalle astui valtava väsymys ja kuvotus.

En vain jaksanut mennä lääkäriin, ajattelin että keskenmenoa ei voi keskeyttää kuitenkaan jos sellainen on menossa. Ja koska näitä oireita on nyt lisääntyvässä määrin, en ole kovasti huolissani asiasta enää.

Paha olo ja kuvotus on ympärivuorokautista. Väsymys, täysi tai tyhjä maha pahentaa sitä. Herään öisin edelleen tosi usein ja yökin sitten sängyssä. Tyhjästä mahasta ei tule tietenkään kuin sappinesteitä (?) ja jotta pystyin tekemään aamiaista lapsille (munakkaan paistaminen -> yök yök) oli pakko saada alas omena. No tuo omena sitten tuli ylös autossa. Hirveän ylevä tunne oksentaa itseni päälle aamuruuhkassa autossa. Uuh... Nyt sohvalla viltin alla vapisemassa ja haukkomassa henkeä. Ei vain jaksa/pysty siivoamaan saati sitten mennä keittiöön räpeltämään mitään ruokaa. Tekisi mieli tuoretta ananasta, mutta Suomesta ei saa hyvää :(

Mitenkä teillä muilla vaihtui vuosi ja joko on ensimmäiset neuvolat käyty? Itse olin neuvolassa viikko sitten eikä siellä edes yritetty vielä kuunnella sydänääniä. Vähän jäi hämmentynyt olo sikiöseulojen ajankohdasta ja esim. siitä, että NP-ultra on todennäköisesti jo viikolla 10+. Melko tarkkaa myös verikokeessa käymisen oikea päivämäärä joka ei mielestäni taas synkannut yhtään ultran kanssa. Noh, ehkä viisaammat ovat miettineet asiaa enemmän :) Ikäni takia haluan mennä kaikkiin mahdollisiin testeihin.

Hyvää vuotta 2013 ja kirjoitellaan kuulumisianne!

Zenmama ja leijonanpentu 8+1

Kommentit (138)

21/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitatte tietojanne niin keräilen niitä vaikka yhteen viestiin. Koitan poimia tuolta aiemmista mitä kiinni saan. Korjailkaa jos on pielessä :D

LA 7.8

pikkukolmonen 29,mies 28. Ssisarukset T -06, P-09,P-11,synnytyssairaala PKKS(Joensuu)

La 9.8

Zoey 30v, mies 35v sisaruksia 2x -11, varsinaissuomi TYKS

Pererro

LA 17.8

mammuska 35v + mies 39v ja lapset P -99, T -01, P -04 ja P -11 synnytyssairaala Hyvinkään sairaala.

LA 18.8

Zenmama s. -75, mies -74

Asuinpaikka Helsinki

Minun lapset -97 (ei asu meillä), -03 ja -05. Miehelle tämä on ensimäinen lapsi

SynnytyssairaalaTOIVE Naistenklinikka, mutta siellä tehtävän remontin vuoksi voin joutua Porvooseen tai Lohjallekin. Jorvi todennäköisin.

LA 21.8

Pikkunelkku 39v. mies 42v. sisaruksia T-98, P-00, T-04, miehellä T-01 ja T-03. Jorvi tai Lohja

LA 22.8

Melma3 26v, mies 30v. Sisarukset 5 ja ?. Sairaala SEKS

LA 29.8

haaveissa neljäs 30v, mies 37v. isommat lapset 09/03, 08/05 ja 03/08.

Ti-ti-uuuu 26v + mies 28v, sisarukset P -06 ja P -07, synnytyssairaala Kymenlaakson keskussairaala

LA?

emme2 33v, sisarukset -07, -10. Kättäri tai Jorvi.

Vierailija
22/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi suuri halaus beibi13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa käyty lenkillä ja miehellä vapaa päivä tai oikeastaan neljä vapaata, ihanaa. Mulla on ollut kolme päivää päänsärkyä ja nyt näyttäis että ei olisi. Eilen aamulla oli ihan outoa kun koiran kanssa lenkillä olin niin kaks kertaa yökin niin että oksennusta tuli suuhun asti, tänä aamuna kun söin aamiaista niin ei sitä tullut. Mulla ei koskaan ole tollasta ollut. Vähänkö jännittää mulla on huomenna käynti äitiyspolilla tän diabeteksen takia, saas nähdä ultraavatko siellä, jostain luin että ultraisivat, en sitten tiedä, kait niiden pitäis tarkistaa että onko siellä mitään ja onko oikeassa paikassa. Kyllä meillä mies on jo hyväksynyt, siitä ei vaan puhuta. Hän sanoi silloin että ei häntä se vauva haittaa mutta huolestuttaa miten pärjätään rahallisesti. Saankohan mä samaa äitiyspäivärahaa mitä nuorimmaisen kanssa sain, hän on syntynyt 9/11? beibi13 osanotot

Vierailija
24/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla la on 17.8 näillä näkymin, minä 35v, mies 39v ja lapset p -99, t -01, p -04 ja p -11 synnytys sairaala on Hyvinkään sairaala.

Vierailija
25/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

halit ja osanottoni beibi13.

Täyttelin tuossa kaavakkeet neuvolaan valmiiksi ja mietiskelin tehdäänkö samalla varhais ultra? Muistelin että niin taisi viimeksi olla. Olisi helpotus jos saisi konkreettisen tiedon, näkisi että siellä joku on ja sydän sykkisi.

mammuska meillä viime kesänä oli asetelma hieman toisin päin. Vauvasta kun puhuttiin, itseäni huolettivat kovasti rahaasiat ja mitenkä ne hoituvat kun vauva kuitenkin tuo omat menonsa. Mies kuitenkin oli hyvin positiivisena ja tulin siihen tulokseen että asioilla on tapana järjestyä ja tässä sitä ollaan.

Minulla alkaa olla ikää jo sen verran omasta mielestäni että päätös oli tehtävä nopeasti. Tämän jälkeen lapset on tehty ja sittenhän heitä on 5. Eiköhän tuo riitä! :)

Täällä taisi olla aiemmalla viikolla ketjussa kirjoituksia unista. Tämän viikon aikana olen mitä ihmeellisimpiä unia nähnyt, lähinnä kuin kauhuleffoja, kaikki liittynyt jotenkin lapsiin. Aika kamalaa tuo saisi loppua.

Hormoonit ilmeisesti tekevät omia temppujaan. Kerroinkin tuossa aiemmin että ruoka ei maistu kunnolla ja normi ruuat ei maistu vaikka yleensä kaikki menee. Eilen keksasin keitellä kaurapuuroa ja oli aivan herkkua! =) En tavallisesti puuroa ole kovin innokas syömään mutta söin sitä eilen illalla ja taas aamulla. Lapsi kouluun lähtiessä kysyi mitä aamupalaksi ja totesikin ei kai taas tota! :)

Kaikkea aikansa!

Vierailija
26/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 26.8

Myy-73 sisaruksia -02, -04 -09 ja -10

Minä 39, mies 45v synnytyssairaala Lohja

Vierailija
27/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kiitos ti-ti-uuuu! :)

LA 7.8 Minä 29,mies 28,sisarukset t -06,p -09,p -11,synnytyssairaala PKKS(Joensuu)

28/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 30& mies 37..isommat lapset 09/03, 08/05 ja 03/08. Laskettuaika 29.8 :) Täällä edelleen vointi mitä mainioin..eilen illalla vähä oli huono olo,mut syöminen auttoi. Väsymys on tullut kuvioihin mukaan,mutta vielä sen kans pärjää :)

Osanotot beibi13

Vierailija
29/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä s. -75, mies -74

LA 18.8.

Asuinpaikka Helsinki

Minun lapset -97 (ei asu meillä), -03 ja -05. Miehelle tämä on ensimäinen lapsi

SynnytyssairaalaTOIVE Naistenklinikka, mutta siellä tehtävän remontin vuoksi voin joutua Porvooseen tai Lohjallekin. Jorvi todennäköisin.

Vierailija
30/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveissa neljäs: voi harmi että joudut sokerirasitukseen. Ite olin viimeksi myös, ja se on kyllä ihan karmee tutkimus... voin pahoin koko sen ajan mitä siellä piti olla. :( oli niin karmeeta se sokeriliemi, etten sen jälkeen osannu edes kauhistella verikokeita joita yleensä pelkään yli kaiken. :)

Pikkunelkku: tervetuloa ja ilmoittele miten onnistuu tuo salassa pitäminen pikkupaikkakunnalla. Ite olin viime raskaudessa vielä Helsingissä ja nyt myös pikkupaikassa, ja en tajunnut edes pahemmin varoa, vaan ostin paikalliselta kirppikseltä 20cnt vauvanvaatteita tajuamatta yhtään, että nyt se kirppistäti tietty tietää (kysyikin suoraan) ja sehän juttelee koko kylän kanssa. Tuleepa testattua et juoruileeko se paljonkin. :D

pikkukolmonen: sektiolla nää sit lopulta syntyi, kovasti toivoin et olisin saanut synnyttää, mut perätila + se kun ei käynnistynyt itsestään, aiheutti että oli pakko leikata. ei sillä, hyvin se meni.

Onko täällä muuten muita, joilla on sektio takana? Mä nyt vähän jännään että päädynkö synnytyssaliin vai sektioon tällä kertaa. Tavallaan haluaisin synnyttää ihan alakautta, mutta kun on yksi superhelppo sektio takana niin ei se enää niin itsestäänselvää olekaan. Toisaalta jos taas mennään sektioon niin sittenhän se tarkoittaa että tää on mun toisiksi viimeinen raskaus. :/

Myy-73, toivottavasti kaikki on edelleen hyvin, vuodosta huolimatta? Mun ymmärtääkseni noita voi kyllä hyvin olla ilman että on mitään ongelmaa, mutta nyt olet varmaan jo saanutkin lisäselvyyttä tilanteeseen (lähinnä että loppuiko se siihen vai jatkuiko vielä)? Uskoisin että tuommoisessa asiassa voi mennä äitipolin päivystykseenkin, jossa sitten ultraavat tms? Mulla on muuten kans toi että kaikki mistä oon tykänny, äklöttää. Erityisesti kaikki juustoa ja tomaattia sisältävät ruoat, vaikka noi on ennen ollut mun perusraaka-aineita kaikkeen. :) Kaurapuuroa ei oo tullu mieleen syödä, mut voishan se kieltämättä olla ihan rauhoittavan makuista levottomaan mahaan... :D

Ti-ti-uuuu: kiitos listan värkkäämisestä! Mun tietoja: LA 9.8., 30v / 35v, lapset 2x-11, Varsinaissuomi ja TYKS

mammuska, kiva että mies jotenkin hyväksyy tilanteen. :) Äippärahasta: alle 3-v takaisen rahan mukaan pitäis saada uuttakin, joten joo, kyllä sun pitäis samaa saada (paitsi tietenkin jos nykytuloilla olis isompi).

Mitäs ny sit omia kuulumisia... käytiin neuvolassa. Ei kuunneltu sydänääniä, nyyhkis. sitä mä olin eniten odottanu. on kuulemma niin huono doppleri niillä ettei yritäkään näillä viikoilla. seulontaan sanottiin osallistuvamme joten lähete tulossa. osallistuuko muut? pääseekö ultraan edes jos ei osallistu seulontaan?

väsymys on ehkä hivenen helpottamassa. pahoinvointi ei vielä, mut eipä se nyt ihan ylivoimaista koskaan ollutkaan.

toinen kaksosista on keksinyt et on kivaa hakata toista muovileluilla päähän. :( ja se on vielä liian nuori ymmärtääkseen sen että toista voi sattua. nytpä siis riittää äidillä väliinmenemistä, lohduttamista, torumista... :/

Vierailija
31/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävettää kun olen täällä jatkuvasti jotain räpättämässä! :D olkaa muutkin aktiivisia niin ei tarvii yksin hävetä...hah.

Sitä oli vaan pakko tulla sanomaan et kaikki pääsee ultraan vaikka ei haluiskaan osallistua noihin kehityshäiriöseuloihin.Esim mie en niihin osallistu..

Onhan se eka ultra muutakin tarkotusta varten järjestetty,kuin vaan tuota seulontaa varten :)

Tarkastetaan pikkuisen elossa olo ja et kuinka monta niitä siellä on jne..)

32/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää noitaki olla aina keksimässä.. Mutta kiitos tiedosta että odotettavissa on jotain ihan kamalaa..onkohan verrattavissa laktoosi-intoleranssi kokeeseen..eipä ollu hääviä sekään juoma :( mulla näköjään alkaa vaivaamaan päivä väsymys ja ilta kuvotus,ei nyt varsinaisesti okseta,mut jotain sinne päin. Tänäänkin nukuin tunnin päikyt ja onneksi isommat lapset menee aikasin nukkumaan,pääsen itekin jo puol ysi ja näin saan nukkua sen 9h. Te viisaammat,tosta äippärahasta,oon nyt koht vuoden ollu töissä ja soppari on näillä näkymin toukokuun loppuun,niin eikös näillä pysty vaikuttaa vähä isompaa rahaan?

Vierailija
33/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni ja voimahalit poistuneille :'(

Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisia.Mutta olen ollut niiiiiin väsynyt ja huonovointinen ettei ole jaksanut kirjoitella. Nyt vielä voipi olla niin että olenkin pidemmällä mutta asia selviää kun menen ensimmäiseen ultraan alkuviikosta =) Jännitän nyt et onko se la sitten jo heinäkuussa vai pysytäänkö elokuussa.On se kyllä kiva olla näin väsynyt kun täällä on yksi uhmaikäinen joka testaa rajojaan ihan huolella.Mutta vihdoinkin meillä tais loppua se maidon huutaminen keskellä yötä...*koputan puuta ja päätä* Mutta vasta nytten poika suostui luopumaan tuttipullosta tai varmaan kiinni myös ihan itestäni tämä asia sekä siitä ettei oikein vedetä samoista naruista miehen kaa meinaan lopettanu sen tuttipullon jo ainakin 4 kertaa mutta aina se on eksynyt takaisin =/ No mutta hyvä jos ei nyt tarttisi enään heräillä keskellä yötä kuin vasta tulokkaan kanssa ;) mä joudun myös tässä kk sisään jo ekaan sokerirasitukseen ja luultavasti loppu raskaudesta myöskin vielä uusitaan se jos oikein ymmärsin.Painoa mulle ei terkan mukaan saisi tulla kuin max.10kg mut mielummin alle sen.Mitäs muuta.... =) Ajattelin myös mainita ku jotkut ovat kertoneet myös asiasta eli täällä myös mies oli/on sitä mieltä että aborttiin olisi pitänyt mennä koska haluisi vasta muutaman vuoden päästä sen kolmannen.Mutta sanoin hänelle että mä rupeen kuuluu nyt jo riskiryhmään sekä kun multa löydettiin viime syksynä jo jotain tuolta papakokeesta jne.Ehkä se on hiukan edes ruvennut jo hyväksymään asiaa...varmaksi en kuiteskaan voi sanoa toisen puolesta.

No sen verran vielä että mun lapset ovat synt.-07 & -10. Ennen heitä olen kokenut 2 km ja kolmas km oli nyt viime kesänä.Ikää mulla on 33 ja asun hki Joten synnytys olisi kättäri tai jorvi koska tosiaan nkl menee remonttiin.

Vierailija
34/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Minä olen pererro. Aloimme yrittää puolisoni kanssa ensimmäistä lasta viime syksynä ja plussa tuli toisella kierrolla. Alkuyllätyksestä ja pahoinvoinnista toivuttuani olen super onnellinen ja super huolissani!

Raskausviikkoja 9+6 ja ei juuri mitään oireita enää. Rintoja ei juurikaan enää arista, pahoivointi tiessään, alavatsalla ei juurikaan tuntemuksia. Plääh. Tiedän, että oireet hyvin yksilöllisiä ja joillain ei juuri mitään oireita edes tule, mutta nykyinen olotila tuntuu tosi laimealta rajun alun jälkeen.

Seuraava ultra 25.1 ja tulevat kaksi viikkoa tuntuu ikuisuudelta. Minua niin pelottaa ettei kaikki olekaan hyvin. Olen yrittänyt ajatella niin, että jos sikiöllä olisi jotain vikana niin tapahtuisi luonnollinen poistuma mutta ilmeisesti kohtu ei aina automaattisesti tyhjene vaikka sikiö ei enää olisikaan elossa ja tässä parin viikon aikana ehtii kyllä taas kehitellä kauhukuvia möö.

Ainiin, laskettu aika olisi siis 9.8 =)

Vierailija
35/138 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkukolmonen, samoja mietitään täälläkin eli kuin usein kehtaa kirjoittaa jos muista ei kuulu mitään. :) mä sitä ultraa ajattelin siltä kannalta kun aina sitä sanotaan niskapoimu-ultraksi ja niskapoimuhan mitataan seulontoja varten? noh, hyvä tietää et sinne muutenkin pääsee.

haaveissa neljäs, mä luulen että Kelan sivuilla lukee kyl aika hyvin noi et kuka voi saada ja mitä rahoja. Muistaakseni siinä oli kyl joku mahollisuus tipauttaa työttömyyskuukausia välistä niin että lasketaan viimeisin 6kk ajanjakso jolla on työskennellyt. Kannattaa tarkistaa, mut näin mä muistelen. Jos ei erikseen ilmoittele mitään 6kk palkkanauhoja sinne niin sittenhän ne kattoo sen vahvistetusta verotuksesta, eli ite pitää hoksata olla aktiivinen jos haluaa jotenkin vaikeemmin sen laskea.

emme2, tsemppiä väsymykseen! toivottavasti helpottaa pian. Oi ku jännää että oot nyt jo menossa ultraan... ite kun tarvii vielä pari viikkoa odotella.

pererrolle tervetuloa! ollaan ihan samoissa aikatauluissa siis, viikot ja LA täsmää, ja myös ultra on samana päivänä! :) Mulla on sama juttu eli juuri tässä viime päivinä on ruvennut väsymys ja pahoinvointi helpottamaan. Just tänään neuvolassa sanoikin neuvolantäti, että näillä viikoilla se usein helpottaakin eli sen mielestä se oli oikeinkin tyypillistä. Älä siis murehdi, ihan aikataulussa mennään! :)

Mä tässä muuten mietin että ekassa raskaudessa samaistuin jotenkin vaan niihin joilla oli kanssa eka raskaus menossa... muut tuntui jotenkin niin konkari-äideiltä ja ne mukamas ties niin kauheen hyvin mitä tuleman pitää. :) Nyt kun on itellä toka menossa, niin en tunne oloani ollenkaan konkariksi vaan kaikki tuntuu edelleen uudelta ja on unohtanu ihan kaiken. :) Ja nyt osaa sit jo samaistua kaikkiin. Oikein tuli semmoinen "oho" elämys kun tajusin kirjoittelevani tässä ihan sujuvasti ihmisille joilla on jo kolmas, neljäs tai viides tulossa. :) Et ainiinjoo oonhan mäkin tässä jo tämmöinen "konkari" olevinaan vaikkei yhtään siltä tunnu. Hih. Osittain ehkä siksikin tunnen edelleen olevani noviisi-kategoriassa kun en oo synnyttämistä päässyt vielä kokemaan... eli sen suhteen oon ihan yhtä aloittelija kuin muutkin ensikertalaiset...

36/138 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa viikon vika työpäivä..saa kaks päivää nukkua :) älkää kuulkaa siel miettikö et kuka on konkari ja kuka ei..tää on mulla neljäs ja oon ihan uuno ja hysteerinen :( luen liian aktiivisesti näitä foorumeja ym nettitextejä ja siks pelkäänki et jos kaikki ei olekaan hyvin,entäs jos löydetää paha kehityshäiriö jne.. Vaikka järki sanoo ettei sille ite mitään voi.. Missä vaiheessa te ootte kertonu isommille lapsille,meilläki kumminkin jo 9,7 ja koht 5 vuotiaat.. Toisaalta en viel viittis,ku on viel niin kriittiset viikot..vaikka ikinä en oo ajatellu että menis kesken..se on ainut mitä en osaa murehtia..mutta ultrat jännittää,et mitä niist löytyy..

Vierailija
37/138 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä.Olen samoilla linjoilla kuin haaveissa neljäs,vaikka mullakin on jo neljäs lapsi/raskaus kyseessä niin käyn silti edelleen lukemassa netin raskauslaskureista ja muilta sivustoilta miten raskaus etenee näillä ja näillä viikoilla jne,vaikka ne ei uusia asioita olekaan :) et ihan samalla tavalla edelleen intoilen kuin ekakertalainenkin :D

Zoey:en kyllä tiedä miks sitä sit sanotaan just niskapoimu-ultraksi,hmmm,en ookaan tuota aijemmin silleen aatellu...jospa nuo seulonnat on kumminkii niin suuri osa sitä ultran tarkoitusta niin se on sitä varten sen niminen...EN TIIÄ! :D

me kerrottiin lapsille joskus viikolla 7.Oli pakko kertoo kun esikoinen alko jo huolestuneena kysellä että onko äiti sairas kun ei syö eikä muuta tee kun sohvalla makoilee :/ sit oli pakko kertoo syy et ei huolehi.Sit se olikii et höh,olisit heti sanonut,vai siitä se johtuikin! :)

Vierailija
38/138 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 21.8, synnytyssairaala todennäköisesti Jorvi (tai vaihtoehtoisesti Lohja). Minulla on ikää 39v ja miehellä 42v. Ja sisarukset -98 tyttö, -00 poika ja -04 tyttö. Lisäksi miehellä tytöt -01 ja -03. Eli hoitajia riittää :) Itsellä tunne on kuin ensimmäistä odottaisi, unohtunut jo tässä yhdeksän vuoden aikana.

Vierailija
39/138 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes asioilla käyty äipppolilla ja siellä ultrattiin myös, oikeassa paikassa oli pikkuinen ja vastasi viikkoja. Nyt sitten todellinen diabeteksen hoito alkaa ja luultavasti saan insuliinit melko pian.

Mammuska ja ylläri 8+6

Vierailija
40/138 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoinen rusehtava vuoto ei enteillyt hyvää vaikka päiväksi loppui. Viime yönä alkoi runsas vuoto ja kuukautismaiset kivut. Tiesin jo melkein mitä tapahtui ennen kun kävin tänään polilla.

Uusi ja ikävä kokemus tämä oli, 4 raskautta takana ja kaikki menneet hyvin.

Keskenmeno tuli ja olo on henkisestikin aivan tyhjä. Itkettää ja surettaa. Kauhealta tuntuu kun itkua joutuu pidätellä ettei olemassa olevat lapset ihmettele mikä on kun äiti vaan itkee.

Onneksi asia kuitenkin selvisi ennen viikonloppua ja sain neuvolan joka oli varattu maanantaiksi peruttua.

Hyviä vointeja teille muille loppumatkaan!