Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuiset2013 Tammikuussa

07.01.2013 |

Otin vapauden aloittaa tammikuulle uuden "pinon" niin on helpompi lukea viestejä (joita toivottavasti alkaa tulla vähän enemmän!).

Mulla oli viime viikolla päivittäin rusehtavaa vuotoa ja yhtenä aamuna valuin kirkasta verta pari siteellistä. Vuodot kuitenkin loppuivat ja tilalle astui valtava väsymys ja kuvotus.

En vain jaksanut mennä lääkäriin, ajattelin että keskenmenoa ei voi keskeyttää kuitenkaan jos sellainen on menossa. Ja koska näitä oireita on nyt lisääntyvässä määrin, en ole kovasti huolissani asiasta enää.

Paha olo ja kuvotus on ympärivuorokautista. Väsymys, täysi tai tyhjä maha pahentaa sitä. Herään öisin edelleen tosi usein ja yökin sitten sängyssä. Tyhjästä mahasta ei tule tietenkään kuin sappinesteitä (?) ja jotta pystyin tekemään aamiaista lapsille (munakkaan paistaminen -> yök yök) oli pakko saada alas omena. No tuo omena sitten tuli ylös autossa. Hirveän ylevä tunne oksentaa itseni päälle aamuruuhkassa autossa. Uuh... Nyt sohvalla viltin alla vapisemassa ja haukkomassa henkeä. Ei vain jaksa/pysty siivoamaan saati sitten mennä keittiöön räpeltämään mitään ruokaa. Tekisi mieli tuoretta ananasta, mutta Suomesta ei saa hyvää :(

Mitenkä teillä muilla vaihtui vuosi ja joko on ensimmäiset neuvolat käyty? Itse olin neuvolassa viikko sitten eikä siellä edes yritetty vielä kuunnella sydänääniä. Vähän jäi hämmentynyt olo sikiöseulojen ajankohdasta ja esim. siitä, että NP-ultra on todennäköisesti jo viikolla 10+. Melko tarkkaa myös verikokeessa käymisen oikea päivämäärä joka ei mielestäni taas synkannut yhtään ultran kanssa. Noh, ehkä viisaammat ovat miettineet asiaa enemmän :) Ikäni takia haluan mennä kaikkiin mahdollisiin testeihin.

Hyvää vuotta 2013 ja kirjoitellaan kuulumisianne!

Zenmama ja leijonanpentu 8+1

Kommentit (138)

81/138 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä toi ukko täälläkään mikään hirveen innostunu oo,mutta sitä se ei oo ollu kyllä kahdella edellisekään kerralla,ensimmäisellä kerralla kyllä kävi neuvolat ja ultrat,toisella kerralla ultrat ja kolmannella vaan np-ultra..sillon toki varjosti oma sairastumisensa :( nyttenkin olettaisin että tulee np-ultraan! Kyllä se siitä kun raskaus alkaa näkyä,ni on enemmän todellista sillekin. Ja kuvotus,se on täälläkin,ei vielä kertaakaan sellanen et oksennus ois tullu. Mutta ihmeellistä ku ei pahene eikä parane syökö vai onko syömättä..

Vierailija
82/138 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huvittaa mies kun se tänään kävi jo netistä katsomassa erilaisia vaunuja ja turvaistuimia ja kolusi (miehille suunnattuja) keskustelupalstoja siitä, että kannattaako ostaa käytettynä vai uutena.

Miehen oli alkuun tosi vaikea ottaa todesta mun pahoinvointia ja oireita, mutta nyt kun olen itkut itkenyt niin se ei epäile. Ehkä tämä on molemmille niin uutta ja ihanaa, että mieskin jaksaa asiaa miettiä ja siitä hupattaa. Kyllähän se arki sitten jossain vaiheessa iskee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Mulla ei oo mitään ehdotonta must himoruokaa ollut, vaan enemmän ollut kiinni mausta ja koostumuksesta. Parhaiten uppoaa kunnon maut (thai-, intialainen, kebab tm. vahvasti maustettu ruoka) tai sitten tosi kylmät (jäinen marjasose, jääkaappikylmä tuore ananas) tai kuumat (keitot) ruoat. Suklaakin maistunut mutakakkuna tai kuumana kaakaona paremmalta kuin palasina. Ja joulunpyhiksi ostetut (kalliit!) pähkinät jäi multa kokonaan syömättä, en vaan saanut niitä alas.. Samoin ällöttää xylitolhammastahna ja -purukumit, -pastillit. Joulun alla haistelin kaikki kauppojen hyasintit, nyt tuntuu, että sekin tuoksu ällöttäis.

Meillä mies edelleen prosessoi uutista raskaudesta. Eihän tuo sille niin konkreettisena näyttäydykään vielä. Lupasi kyllä saada prosessinsa valmiiksi niin, että vauva on tullessaan tervetullut, jos raskaus niin hyvin etenee. Enkä yhtään epäilekään, kyllä tuo rakastaa osaa! Ja meidän edellinenkin oli työnimeltään Hupsis, ei häntäkään varsinaisesti suunniteltu ja niin on vaan paikkansa perheessä ottanut!

Neuvolassa eivät enää otakaan verikoetta (mulla miinusveri).. Harmittavaa, kun sitten pitää tehdä kolmesti erikseen reissu tk:n labraan (jonne meiltä 15km kuten neuvolaankin) ja jotenkin järjestää aina lastenhoitokin, kun eihän se verikokeenotto nyt ehkä kauheen hyvin onnistu jos mulla on vierastava 1v10kk sylissä..

ZOEY: joko teillä pottaillaan? Meidän tyttö kokeillut pari kertaa, mutta ei sitä oikeesti se kiinnostais eikä asian päälle ymmärrä. Jos ei oo vaippoja niin pissii suvereenisti ihan mihin tahansa.. ja meilläkään ei muuten oo koskaan sukupuolta selvitetty etukäteen! Nyt mies haluais, mutta musta kyllä tuntuu, ettei voi kun ei oo ennenkään niin tehty!

TYÖNIMI pitäis kyllä tällekin vauveliinille jo pian keksiä? Joko teillä sellaiset on?

Vierailija
84/138 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työnimi tarkoittaa?

Mies kutsuu meidän maha-asukkia Pähkinäksi :)

Taas päivän lähempänä ultraa. Pahoinvointia on taas päivittäin, varsinkin nälkäisenä. Mies paistoi eilen lampaan viulun uunissa. Maistoin siitä palasen ja siihen piti sitten loput jättää, ei vaan mene alas. Kana taitaa olla ainoa mitä voi syödä ilman suurempia ongelmia. Leivonnaiset on ruvennu himottamaan kyllä! Juuston olen onneksi saanut takaisin ruokavalioon kun maidon kulutus on mulla aika niukkaa.

Vierailija
85/138 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto loppui ja tilalle tuli ihan järkyttävä mahakipu. Siis suolisto murisi, kurisi enkä voinut viikonloppua nukkua kuin selälläni, muuten vatsalaukku kivisti ja sattui kovana möykkynä. Ei kiva.

Paha olo jatkuu edelleen. Oksennus on tullut lähinnä iltaisin jos olen syönyt liikaa. Aamulla nälissäni yökkäilen kippo sylissä varalta, mutta ylös ei tule juuri mitään vatsan ollessa tyhjä. Olen tosin alkanut valitsemaan syömiäni ruokia sen perusteella mikä on helpoin oksennettava. Voin sanoa, että Pommac & Italian pata oli karmea ja hapan yhdistelmä, suklaa erittäin ällöttävä oksennettava ja ananas poltti suun jo kertaalleen mennessä alas. Toistamiseen tullessa ylös ;) Himoitsen edelleen roskaruokaa ja makeita kuten laskiaispullia ja berliininmunkkeja. Sitten tungen nälissäni tuokaa masun täyteen ja yökin hetken kuluttua kaiken ylös. Lapset ovat ihmeissään äidin pitkästä vatsataudista, kohta on varmaan pakko kertoa uutisia..

Mies ei ole enää ihan niin nihkeä tästä uusperhekuviosta. Emme ole asuneet yhdessä ja kuulkaa viikonloppuna mennä paukautettiin ja ostettiin asunto! Hurraa, kiitos ja ylistys. Tätä hetkeä olen odottanut viisi vuotta ja kestänyt aika läjän paskaa. Muuttamaan päästään vasta vapun jälkeen, mutta ihanaa kun on kiva asunto mihin muuttaa ja voi luvalla lykätä vauahankintoja muuton jälkeiseen aikaan.

Ihosta. Tulen kohta hulluksi näppyläisen ihon ja rasvoittuvan ja kutiavan päänahan kanssa! Rypyt ovat silonneet kasvoista, mutta voi kiesus näitä paiseita. Ja hiuksia saisi olla pesemällä kerran päivässä eikä mikään raapiminen auta pitkäksi aikaa. Kampaajalta oli pakko kysyä onko mulla täitä :D Ei onneksi ollut. Mutta niin, voi raskauden lisäksi johtua myös siitä että ruokavaliossa on taas runsaasti sokeria ja hiilareita...ei hyvä. Kunpa olo helpottuisi niin saisi tehtyä korjausliikkeen ruokavalioon!

Olisin mennyt äitiysjoogaan, mutta joogaope käännyttää ovelta ja sanoi, että 12 viikkoa pitää olla ensin täynnä. Selväpä tuo. Parin viikon kuluttua sitten uudestaan. Samoin on pakko saada lenkkeily/kävely takaisin rutiineihin. En osaa olla liikkumatta ja tuntuu kamalalta miten kroppa ei voi hyvin ja turpoaa ihan holtittomasti jo tässä vaiheessa raskautta! Nyt olen vaan ollut niin hirveän väsynyt ja huonovointinen etten ole voinut kuvitellakaan muuta kuin sohvalla makoilun ja pakolliset arkirutiinit päivittäin. Mutta eiköhän tämä tästä. Ensimmäinen ultrakin parin viikon päästä ja huomenna siis verikokeet siihen liittyen.

Aurinkoisia päiviä!

Zenmama & Leijonanpentu 10+1

Vierailija
86/138 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lukee noita raskausoireita ja vuotojuttuja mut sitten kun osuu omalle kohdalle, niin unohtaa kaiken.

Eli mullakin tullut nyt kolmena päivänä peräkkäin sellaista valkovuotoa, joka on hitusen ruskehtavaa. Eli verta on vain sen verran joukossa et muuttunut valkovuoto hieman ruskeaksi. Tätäkään ei tule joka vessakäynnillä vaan muutaman kerran päivässä. Kerran tuli sellainen kirkkaanpunainen ohut verisoiro valkovuodon mukana..

Mua niin ihmetyttää et mistä tuollainen määrä on siihen sekoittua ja useamman päivän ajan? Jotenkin tuo vaivaa.

Zenmama: Millä viikoilla sulla oli tuota vuotoa ja onko vielä tullut?

Melma3

Vierailija
87/138 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi viikolla 7 ultratessa, että mulla oli kohdussa verenpurkauma ja siitä saattaa tulla vähän rusehtavaa vuotoa eikä siitä tarvi huolehtia. Mulla sitä vuotoa ei ole tullut, mutta voihan muillakin olla vaan vastaavan tapaista..?

Tietty aina jos huolettaa joku asia niin parempi kai soittaa neuvolaan ja kysyä, että saisi mielenrauhan.

Vierailija
88/138 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskikohan ensimmäisen kerran tuo tuhruvuoto alkanut jo reilu kuukausi sitten. Meni hetki jolloin ei ollut mitään ja yhtenä yönä hulahti verta ihan kunnolla. Ja taas ei mitään kunnes tuli tuhrua. Kättärin päivystyksessä ultrattiin n. 1,5 viikkoa sitten ja mullekin sanottiin hematooman eli verenpurkauman näkyvän ihan selvästi ja että se luultavasti tulee vuotamaan vielä lisääkin. Ilmeisesti hissukseen nyt vuotaa koska juurikin tuollaista rusehtavaa tuhruvuotoa on taas.

Olisi vain kiintoisaa tietää mistä nuo hematoomat johtuvat? Koskaan eikä missään aikaisemmassa raskaudessa näitä ei ole ollut. Ikä? Nojaa.. Googlettamalla löytyi paljonkin samasta vaivasta kärsiviä joille oli heti määrätty viikko pari sairaslomaa. Itsehön vain kotitouvailen, mutta pitäisi ehkä kysyä saako tästä lähteä lenkille jos huvittaa..?

89/138 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tänään ja hieman jännittää..toivottavasti siellä jotain näkyy,kai ainakin pitäis..viikkoja on 8+5 :) tuolta syyskuisten puolelta löysin sellasen kiinalaisen horoskooppi kalenterin jossa ikä ja hedelmöittymiskuukausi katottiin niin sai lapsen sukupuolen,mulla ekalla kerralla ei pitäny paikkaansa,mutta tokalla ja kolmannella ja nyt sen mukaan tulis poika :)

Vierailija
90/138 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveissa neljäs,tsemppiä ultraan!

Miekin katoin ton kiinalaisen kalenterin ja on tähän asti ollut oikeessa! eli tyttö,poika,poika,ja nyt pitäs olla tyttö tulossa :) saas nähä vieläkö menee oikein..

Lähen kohta viemään labraan pissiputket ja sinne kilpirauhaskokeeseen...

PikkuK Poksista 12+0

91/138 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultran mukaan viikkoja olis 7+5,kun menkoista 8+5..kaikki näytti muuten olevan hyvin,paitsi ei löytyny sykettä :'( lähete aluesairaalan ultraan loppuviikosta tai ens viikon alussa,jollei sittenkään niin lääkkeellinen keskeytys :'( mä en kestä tätä,yritä tässä nyt si jaksaa tehdä töitä ja hoitaa koti ja omat lapset..kun nuorin,kohta 5v kyselee miks äiti itkee :(

92/138 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveissa neljäs: toivottavasti se syke löytyy seuraavassa ultrassa! On paljon ultraajasta ja laitteistakin kiinni..voimia ultran odotukseen.

Tänään kävin tarvittavissa verikokeissa ja vihdoin ja viimein sain ajankin äitipolille...miten pystyn oottamaan vielä 2 viikkoa et pääsee varmistamaan mahdollisen elämän kohdussa?! Epävarmuus kalvaa mieltä tosi paljon ja niin kuin tälläkin palstalla on ikävä kyllä nähty, ei oireet ole varmuus "normaalisti etenevästä" raskaudesta..Meinaa hermo pettää..

tänään 10+0

Vierailija
93/138 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo myönnettäköön, että tuo TYÖNIMI on vähän kliininen ja tylsä, mutta tarkoitin sillä juurikin masukin nimeä eli sitä miksikä vauvaa kutsutaan ennen kuin saa virallisen nimensä (yleensä masuajan).

HAAVEISSA NELJÄS eikääää!!!!! täällä on nyt ihan liikaa surullisia ultrakäyntejä.. toivottavasti pääset pian varmentavaan ultraan ja se toisi parempia uutisia..

HILMA3 minäkin oon miettinyt, että miten tässä itse uskaltaa ultraan ensinkään.. ! ja toisaalta ihan kamala odottaa milloin ultra on, koska kuitenkin sitä tahtoisi varmuuden asiaan, että onko siellä ketään.. ei oo sairaalalta vielä ultraan liittyen kuulunut mitään, raskauskiekon mukaan viikkoja on nyt 11+5 joten kaipa tuolta luulis jo kohta jotain kuuluvan..

Vierailija
94/138 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei,haaveissa neljäs!:( kuten jo hopsansaa sanoi ,toivottavasti pääset mahdollisimman pian sinne tarkistusultraan, tuo epätietoisuus on varmasti pahinta.

Mie aattelin et tää ois Rimpula työnimeltään.Kun kaikki mun vauvat on olleet syntyessään semmosia pieniä rimpuloita niin jospa se on tämäkin..

Enkä menny sinne labraan.kauheet jonot oli niin empä kerenny jäädä sinne jonottamaan! meni nyt ne pissaputket ihan hukkaan...no pitää käydä pyytämässä uudet.

Vierailija
95/138 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31 v ja odotan toista lasta, esikoinen jo iso 12 vuotias poika. Outoa odottaa nyt, kun vertaistukea omanikäisistä toisin kun ekan raskauden aikana 18 v lukiolaisena.

Kävin varhaisraskauden ultrassa vk 7+5 ja sikiö vastasi viikkoja, nlassa 9+4 jossa sydänäänet kuultiin helposti. Voi tätä onnea, tekisi mieli ostaa jo vaunut ja vaatteita ja ja ja.. Ehkä mä maltan vielä muutaman kk:n kun kohtuun katsottu rakenneuä:ssä ja todettu kaiken olevan hyvin. Luottavaisin mielin siis mennään =)

Raskausoireita ei juuri ole kroonista väsymystä lukuunottamatta. Ei kuvotusta, ei epämiellyttäviä ruoka-aineita.. Töissä jaksaa normaalisti ja esikoisen kanssa touhuta normaalisti.

Minulla viikkoja nyt siis 10+6 ja la 15.8.

96/138 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatu ultraan ja se on maanantaina,heti aamulla. Terkka hieman lohdutti,kun sanoi ettei se paha ole,vaikka sikiö olisikin viikon pienempi kuin menkkojen mukaan ja se puhuis sen puolesta,ettei välttämättä nähty sitä sykettä..se lääkäri puhui koko ajan et on joku katve,niin hän ei nää siihen kohtaan..mitä se tarkoitti? :/ toiveet on korkealla mutta odotukset ei :( nyt on kyllä ollut jo kaksi iltaa yökötyksen puolesta ihan ok..mikä sekin mietityttää että enteileekö pahinta :(

Vierailija
97/138 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka tuskailette rintsikoiden kanssa (pieni ympärysmitta), niin lohdutuksena että mulla kasvoi ympärysmitta viime raskaudessa n. 10cm (laskenut nyt ehkä 5cm takasinpäin puolessatoista vuodessa). Eli ehkä teidän rintsikkahankinnat helpottuu jos jaksatte hetken odottaa. Luulenpa et tuo ympärys kasvoi ihan kylkiluiden uudelleenasemoitumisen myötä, ei se lihomista ollut. Mut jos ostatte nyt niitä rintsikoita niin varautukaa että kohta etsitte sit jatkopaloja sinne taakse (ainakin Lindexiltä löysin silloin).

Flygrlille vielä tervetuloa! Ihania noi herkistelevät miehet. Mä kysyin ultrassa mieheltä et tuliko sullaki tippa linssiin niinku ekalla kertaa, niin se sanoi et ei. Sit kommentoin et mulla tuli ku näin ekan kerran ku toukka sätkähti. Noh, sit tuli jo miehellekin ku muisteli sitä näkyä. :)

Ootteks muuten isorintaiset Lorellassa shoppailleet? Sehän on periaatteessa isokokoisten naisten liike, mutta kuulemma siellä on myös pienellä ympäryksellä rintsikoita, isoissa kuppiko'oissa vaan (kaveri on ollut siellä myyjänä, ite en oo koskaan asioinut ko. liikkeessä).

Miehet ja hankinnat: meillä mies suunnittelee auton ostoa. :) Sinänsä kyl ihan tarpeellista. Just just saatettais mahtua nykyiseen jos mä istuisin takana kahden lapsen kanssa ja yks lapsi eteen. Mut on kyllä ihan hurjan ahdas toi väli, just ja just saan tungettua itteni sinne. Ja jos sit on vielä raskauden jäljiltä alkuun vähän pöhöttyneessä kunnossa niin noinkohan mahtuu... hyvänä juttuna täs ois se että toi nykyinen jäis mun käyttöön (nyt oon ollu täällä korvessa autottomana).

Hopsansaa: meillä on pottailtu 11kk ikäisestä alkaen aina aamulla herätessä. N. minuutti heräämisen jälkeen tulee aina pissa, joten on ihan omasta nopeudesta kiinni saako sen pyydystettyä pottaan vai ei. Eipä tuo nyt siis vielä kauheasti vaippavuorta kevennä, mutta oppivatpahan mistä on kyse... nyt on ruvennu joinain aamuina nousemaan ite potalta pois ennen kuin sinne mitään tulee, en oo sit ottanu stressiä asiasta (en halua että potasta tulee pakko).

Ruokavalio: täällä ei kans lihat maistu, kuten esim. pererro mainitsi. Muuten menee jo melkein kaikki, mut erityisesti sellainen liha jossa on yhtään eläinrasvaa (tyyliin karjalanpaisti jossa ne rasvat nousee oikein pintaan) niin ei mee alas ollenkaan. Lasagneen piilotettuna yms menee. Haasteellista kun mies ei oikein tunnusta ateriaksi sellaista ruokaa missä ei oo lihaa, ja mä tällä hetkellä menisin mieluusti kokonaan Kasvis/kalalinjalla. Siihen en kyl lähde et kokkaisin kahta eri ruokaa.

Zenmamalle onnea uuden asunnon johdosta! Ihana juttu.

Melma3, jos sulla ei ennestään ole takana sellaista lääkärikäyntiä jolla on sanottu että vuoto on ok, niin mee ihmeessä päivystykseen. Ne kattoo tilanteen eikä tarvii arvailla. Samalla saat hyvin todennäköisesti ylimääräisen ultran, ja eiks semmoinen oo aina plussaa? :)

haaveissa neljäs, eiköhän se katve tarkoita ihan vaan sitä et joku sisäelin tms (yleensä virtsarakko) peittää näkyvyyden. Meillä oli kanssa joku katveongelma jonka takia niskaturvotuksen mittaaminen oli tosi hankalaa. Mut ei se siihen vaaviin liity ollenkaan. Voihan se olla et se katve nimenomaan on se syy miksi näytti tilanne huonommalta kuin onkaan. Onneksi sait sentään kontrolliajan pian, niin saat sitten selvyyden tilanteeseen.

Mulle on muuten ultrassa annettu aina eri ohjeet virtsarakon suhteen. Milloin pitää olla täys rakko, milloin tyhjä. Mä en tajua ollenkaan millä perusteella ne heittää noita ohjeita... ja sit jos ultra on esim. klo 10.30, ni en varmana ole koko yötä ja aamua käymättä vessassa. Nyt oli yli 4h vessassakäynnistä ja silti purnasivat että rakossa oli liian vähän tavaraa. Ja sit taas joku toinen kerta on valitettu et ei oikein meinaa nähdä mitään ku tuo liian täysi rakko on edessä. Krää.

Meillä siis tosiaan ultra takana, viikot vastasi täydellisesti mun arviota (päiviä yks enemmän kuin 28-kierrolla laskettuna saatiin neuvolassa, mutta mulla onki aina ollut max 27pv kierto).

Vierailija
98/138 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskiaispulla sentään.Oli iso pulla ja ihan älyttömästi kermavaahtoa päällä..ja oli hyvää! nyt pitää lopettaa niitten vetäminen tai mä paisun!

Olin sit hurja ja uhmaan tätä jokapuolella vellovaa oksennustautiaaltoa ja varasin meidän perheelle ensi viikon lopulle hotelliyön,ja lasten kanssa mennään hoploppiin.VARMASTI sieltä bakteeripesästä tarttuu joku kaamea oksutauti meille..ääh..mut pakko päästä hieman rentoutumaan,ja pois kotinurkista.

Autoista: onneksi meillä on jo valmiina 7 paikkainen auto.Sitä ei kyllä ostettu silloin aikanaan sen takia et me aijotaan vielä lisääntyä,vaan muitten syitten vuoksi,mut hyvä et on nyt valmiina kun kuitenkin olisi muuten isomman auton hankinta edessä.

Pottailu: meidän kuopus 1v9kk ei suostu pottaa käyttämään.Muutamia kertoja on siinä istunut muutaman sekunnin kerrallaan mut ei muuta.Enkä siihen ole sitä pakottu.Kyl se sitten ajallaan oppii,pienihän toinen vielä on.

Minnuu kuvottaa jauheliha.Ei maistu kastikkeessa eikä muutenkaan.Mut sit taas joku pekoni,nam...pitsat,hampparit,kebab,ei maistu.Noista ja homejuustosta normaalisti tykkään ihan hirveesti mut nyt sekään ei maistu hyvältä :/

Tomaattiin himotus edelleen,sekä kaurapuuroon.Ja tää puuro pitää syödä nimeomaan jonkun marjakeiton kanssa.nams!

Itkuherkkyys on jotain karua! ärsyttää ees kattoo telkkaa niin et on muu perhe kans siinä vieressä kun saan koko ajan olla niiskuttamassa :D eikä tarvii kovin kummoisen tunteikas ohjelma menossa kun jo itkettää...

Mulle ei oo mitään ohjeistusta annettu tuosta virtsarakosta ultrauksen yhteydessä :O tai sit en vaan muista.Vessassa oon aina käyny just ennen ultraa kun paha on olla jos rakko täynnä ja tökkiivät sillä anturilla tuonne sisälle.

haaveissa neljäs:hyvä et sait sen ultra-ajan,toivotaan et saat hyviä uutisia sieltä!Se voi hyvin ollakin et sitä sykettä ei ole näkynyt just sen katveen takia.

Erin81 tervetuloa!

99/138 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin tota eilen aamul et pitääkö olla rakko tyhjä vai täynnä niin terkka sano ettei oo väliä ku alakautta katotaan. Mä kans toivon et se olis johtunu siitä ja liian vähistä viikoista,huonosta ultraajasta..mitäs vielä :| tänään kuvioihin on palannu yökötys.. Tuntu vaan hiukan pahalta,ku terkka suoraan sano et kyllä lääkäri varmaa epäili pahinta,kun lähetti sairaalaan eikä omaan neuvolaan viikon päästä..no oli mitä oli,niin ehkä parempi et on kokeneemmat asialla.

Vierailija
100/138 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän en luota yhtään muuhun kuin lääkärin tekemään ultraan. Esikoisesta meni hoitajilta kaikki sydänviat ja muut ihan ohi. Nauroivat suunnilleen kun kyselin viikolla 12 onko tulokas tyttö vai poika. Jännä juttu, että lääkäri kuitenkin osasi ultrakuvasta löytää samaisella viikolla sikiön munasarjat ja siten selvisi sukupuoli.

Mulla on ensi viikon torstaina Naikkarilla NP-ultra. Pyydän paperilla veriseulan tulokset ja maanantaille on varattu vastaava ultra yksityiselle. Ja mikäli en pyytämällä ihan ikäni puolesta saa lähetettä istukkabiopsiaan, niin sitten menen yksityiselle. En ota enää kertaakaan kiltisti mitään riskiä vain koska pikakurssitettu hoitaja ei ehkä osaa ultrassa nähdä kaikkea mitä pitäisi.

Räyh.