Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuiset2013 Tammikuussa

07.01.2013 |

Otin vapauden aloittaa tammikuulle uuden "pinon" niin on helpompi lukea viestejä (joita toivottavasti alkaa tulla vähän enemmän!).

Mulla oli viime viikolla päivittäin rusehtavaa vuotoa ja yhtenä aamuna valuin kirkasta verta pari siteellistä. Vuodot kuitenkin loppuivat ja tilalle astui valtava väsymys ja kuvotus.

En vain jaksanut mennä lääkäriin, ajattelin että keskenmenoa ei voi keskeyttää kuitenkaan jos sellainen on menossa. Ja koska näitä oireita on nyt lisääntyvässä määrin, en ole kovasti huolissani asiasta enää.

Paha olo ja kuvotus on ympärivuorokautista. Väsymys, täysi tai tyhjä maha pahentaa sitä. Herään öisin edelleen tosi usein ja yökin sitten sängyssä. Tyhjästä mahasta ei tule tietenkään kuin sappinesteitä (?) ja jotta pystyin tekemään aamiaista lapsille (munakkaan paistaminen -> yök yök) oli pakko saada alas omena. No tuo omena sitten tuli ylös autossa. Hirveän ylevä tunne oksentaa itseni päälle aamuruuhkassa autossa. Uuh... Nyt sohvalla viltin alla vapisemassa ja haukkomassa henkeä. Ei vain jaksa/pysty siivoamaan saati sitten mennä keittiöön räpeltämään mitään ruokaa. Tekisi mieli tuoretta ananasta, mutta Suomesta ei saa hyvää :(

Mitenkä teillä muilla vaihtui vuosi ja joko on ensimmäiset neuvolat käyty? Itse olin neuvolassa viikko sitten eikä siellä edes yritetty vielä kuunnella sydänääniä. Vähän jäi hämmentynyt olo sikiöseulojen ajankohdasta ja esim. siitä, että NP-ultra on todennäköisesti jo viikolla 10+. Melko tarkkaa myös verikokeessa käymisen oikea päivämäärä joka ei mielestäni taas synkannut yhtään ultran kanssa. Noh, ehkä viisaammat ovat miettineet asiaa enemmän :) Ikäni takia haluan mennä kaikkiin mahdollisiin testeihin.

Hyvää vuotta 2013 ja kirjoitellaan kuulumisianne!

Zenmama ja leijonanpentu 8+1

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Myy-73, lämmin halaus sinulle sinne

Vierailija
42/138 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Myy-73, lämmin halaus sinulle sinne. Itse olen tympääntynyt näihin viestien kirjoitteluun, kun en saa mitään julkaistua kokonaisuudessaan läpi. No nyt jos näkyisi ne tiedot, Eli LA 22.8 minä 26 ja mies 30v. Lapset 5- ja vuotiaat. Synnytyssairaalana SEKS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla katkeaa viesti jos sinne väliin laittaa noita hakasulkeita mitkä on näppiksessä z-kirjaimen vieressä. Voiskohan olla kyse siitä (esim. sellainen sydän missä on se hakanen ja 3 niin se katkasee)

Vierailija
44/138 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru-uutisiakin täällä palstalla, olen pahoillani :( Itsekin läksin tänään aamulla Kättärin päivystykseen. Minulla on ollut veristä vuotoa, rusehtavaa vuotoa ja normaalia vuotoa, kipuja ja sen sellaista.

Menin vähän asenteella, että tämähän on jo selkeä keskeytynyt keskenmeno, kunhan vaan tulin todennuttamsan sen. Mutta ei, ei onneksi :) Pieni laiheliini siellä pötkötti masussa ja sydän pompotti kovasti. Kohdunsuulla oli vuotanut hematooma joka kuulemma voi vuotaa vielä lisääkin, mutta ei ole raskaudelle vaarallinen. Melko yleistä myöskin.

Onneksi en viime yönä valvoessani ottanut unilääkettä ja panacodia kipuun kuten ensin meinasin keskenmenosta varmana.

NT-ultraan tuli aika tämän kuun viimeiselle päivälle, viikkoja silloin 11+4, rakenneultra joskus huhtikuussa. Itse osallistun veriseulaan ja niskaturvotuksen mittavaan seulaan. Ikäni puolesta toivon myös istukkabiopsiaa. Esikoisen sydänvian takia sikiön sydäntä tullaan ultrassahan pari kertaa normaalia tiuhempaa.

Pahoinvointi jatkuu. Jos eilen illalla himoitsinkin pasta bolognesea, tänään kyseinen ruoka oksettaa jo ajatuksena. Smurffilimu ja ananas, niillä mennään eteenpäin. Tänään on maistunut myös munkit ja intialainen ruoka. Tosin nyt liian täysi masu kuvottaa sekin, mikään ei ole hyvä.

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Ajattelin että tuon ensimmäisen virallisen ultran jälkeen sitten.

Huomenna äitiysjoogaa, jee!

Hyvää viikonloppua ja positiivisia aatteita koko ryhmällemme!

Zenmama ja leijonanpentu 8+5

Vierailija
45/138 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

otan osaa keskenmenon kokeneille :( !

Mä siis 34v (täytän kyllä 35 ennen vauvan syntymää JOS vauva siis syntyy) samoin mies. Lapset -02, -05, -07, -11. Laskettu aika kiekon mukaan 8.8, mutta tulee takuuvarmasti siirtymään ekassa ultrassa eteenpäin, koska näin on kaikissa muissakin raskauksissa tapahtunut. Synnytyspaikka K-SKS.

SEKTIOSTA: mulla toka lapsi oli yllätysperätilassa ja lähti syntymään jalka edellä. Tuli kiireellinen sektio. Ja hyvin kivulias sellainen, toipuminen kokonaisuudessaan kesti lähes 5kk eikä siihen löydetty mitään lääketieteellistä syytä. Mahdollinen uusi sektio on siis minulla kauhuskenaario.

MIEHESTÄ: meilläkin vaatii sopeutumista tämä raskaus - toki molemmilta. Miehelle tehtiin eilen vasektomia, jota jonotettiin yli 1,5vuotta. Viime metreillä sitten alkoi kumin käyttö laiskottaa ja se ei joka kerta tarttunut matkaan. Mutta vauva kyllä tarttui :). Tässä sitä nyt sitten ihmetellään, että mitenkäs se nyt näin. Lapsi pidetään tottakai, abortista ei edes keskusteltu. Aikuisiahan tässä ollaan ja tiedettiin riskit. Ei vaan osattu niin pitkälle ajatella, kun kuitenkin alkaa olla ikää ja ovulaatiot ollu mitä sattuu plus mä vielä imetinkin sen pari kertaa päivässä.

KESKENMENO: kyllä se pelottaa. Tai se, että on tuulimuna. Tai että sattuu jotain muuta tai myöhemmässä raskaudenvaiheessa. Sitä tietää niin paljon enemmän kuin esikoista odottaessa. Eka raskaus oli muutenkin niin huoleton, pystyi ja jaksoi mitä vaan. Mitä useampi raskaus niin kyllä se olotila sitä enemmän on itsellä työstä käynyt. Vaikka ei se kaikilla niin mee: naapurissa 13 lasta ja toi viimeisin raskaus oli kuulemma se helpoin :D..

PAHAA OLOA on ja väsymystä. Nenä on niin tukossa, ettei meinaa henkeä saada (limakalvoturvotus, josta en tiedä johtuuko 2kk sitten kiusanneesta flunssasta ja sen jälkitilasta vai raskaudesta vai molemmista). Ja mahaa turvottaa jo nyt, varsinkin iltaisin. Tissitkin ihan sairaan kipeet. Ja seksi ihan taivaallista. Siinä kai ne päällimmäiset oireet.

Mun eka neuvola on vasta keskiviikkona. ULTRA-aikaa katsotaan varmaan silloin, sillä ei kuulemma ole niin kiire kun en osallistu verikokeeseen. Keskiraskauden ultran haluan, vaikken niskapoimusta olekaan kiinnostunut. Vaikka kyllä ne ed. raskaudessa sen joka tapauksessa mittas.

Hyviä vointeja!!

hopsansaa

Vierailija
46/138 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoey, mukavaa kun on joku ihan samoilla viivoilla =)

Eilen illalla nukkumaanmennessä pääsi jo pieni itku kun huolettaa. Tänään taas uusi päivä ja mieli parempi.

Minulla alkoi tänään 11 viikko. Vau.fi kalenteria en jaksa enää lukea, olen kolunnut raskausviikot jo paria viikkoa eteenpäin moneen kertaan ja nyt sitten vaan odotellaan :)

Vierailija
47/138 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika 31.8 laskurin mukaan :) Ennestään löytyy jo poitsu vm 2009 :)

Vierailija
48/138 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärsin, miksi kirjoitukseni takkua. Ne on todellakin ne erikoiset merkit, mitä ei kannata käyttää..No, karsiutuipa teinikikkailutkin pois.

Tämä olotila on niin kuvottava! Tuli tänään taas nukuttua varmaan kolmen tunnin päikkärit ja varsinkin päiväunien jälkeen huolo olo on ihan sietämätöntä. Itselläni on vain se, etten oksenna helpolla. Jotenkin tuntuu, että olisi helpompaa jos tulisi oksennus niin se helpottaisi edes väliaikaisesti. Ja nyt tuntuu että, pää on kipeä tosi useasti. Ihan erilaisia oireita kuin aikaisemmin.

Yksi oire hieman mietityttää.. Käytin aikaisemmin Nuvaringia ja minulla oli vasemmassa rinnassa vasemmassa reunassa inhottavaa kipua. Nyt se kipu oli hetken poissa ja taas tullut takaisin. Se on se sama tietty kohta ja tuli aikaisemmassakin raskaudessa kipeäksi. Kysyin silloiselta lääkäriltä tätä kipua, niin ei pitänyt huolestuttavana ja meinasi hormonaaliseksi. Mua kuitenkin mietityttää et mikä sen sitten aina laukaisee. Onko muilla ollut vastaavaa?

Nukkuuko teistä kukaan muu päikkäreitä töiden jälkeen vai jätättekö viisasti ne väliin.? Itse yritän olla nukkumatta, mutta väsymys on niin sietämätön töiden ja syömisen jälkeen, että antaudun.

Yksi juttu muuten vielä, oletteko ajatelleet ottaa sitä sikapiikkiä tänä vuonna? Itse olin raskaana juuri sinä vuonna kun se puhkesi ja harmitti, että se pilasi pelottelullaan koko raskauden. Nyt ajattelin etten todellakaan ota piikkiä enkä stressaa mitään tauteja, mutta harmittaa lähisukulaisen jatkuva hysterisointi taas taudista ja siitä kuinka vaarallinen se on riskiryhmille.

ja vielä lopuksi, minulla oli siis 5- ja 3-vuotiaat lapset.

Rentouttavaa lauantai-iltaa mammat!

Melma3 7+3

Vierailija
49/138 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille.Uusille tervetuloa ja myylle osanotto keskenmenosta.

Voi perhana miten huono yö oli vaihteeks.Koira mylläsi petipaikallaan ja köpötteli huonetta ympäri,mitä lie veuhtonu ja mies kuorsasi...oon öitä muutamina joutunu lähtee evakkoon kuopuksen huoneeseen patjalle kun korisee ja tuhisee etten mä pysty nukkuun!Mie en pysty vauvankaan kanssa nukkuun kunnolla samassa huoneessa kun herään kaikkiin tuhinoihin :/

Päiväunista: En nuku ellei oo ihan pakko.Mulle tulee kans ihan sikakauhee olo päikkäreistä,et mieluummin sit vaikka olen väsynyt kuin kärsin siit

kammottavasta olosta.Enkä tiiä mikä siinä nukkumisessa tekee sen olon kun ei mulla yöunien jälkeen oo mitään ongelmaa.

Sikapiikki: en ota enkä oo aijemminkaa ottanu.Tulkoonsa sitten vaikka se sikanuha mut en ota.Meni NIIN usko noihin uusiin rokotteisiin kun oli sillo se kauhee höyräkkä et kaikkien pitäs se piikki ottaa,ja sit siitä tuli sitä narkolepsiaa ja ei kukaan mun tuntema ihminen ees saanu koko tautia vaikka mitään piikkejä ottanu.Ärsyttävää vouhotusta koko homma.

Lapsille silloin muutama vuosi sitten otin sen ja onneksi ei niille mitään narkolepsiaa tullu.Se se ois vilä puuttunutkin.Mut enää toista kertaa ei niillekään sitä laiteta...

Huomenna ois se neuvola.Kuulema noin puolitoista tuntia saan varata aikaa neuvolaan ja sit noin puoli tuntia menee siel verikokeissa siihen päälle.Mulla katsovat lisäksi vasta-aineet kun olen O- veriryhmää.Kolme kertaa pitää käydä raskauden aikana noissa verikokeissa.

Sit lähtee se lähete sairaalaan ultraan ja tuossa viikon- kahden päästä tulee postitse aika sinne.

Jännittää vähän se ultrakin,aina tässä vaiheessa tulee se tunne et "onko siellä ketään",vaik oireitakin on vielä.Päänsärkyä on nyt ollu ja välillä öklötystäkin.

Mut nyt katsomaan joko saan pellit kiinni uunista ja sit jos hieman siivoaisi..

PikkuK 10+4

Vierailija
50/138 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa neljäs, tavallaan tää ku aiemmat lapset on vasta 15kk, on aika helppoa ton isommille kertomisen kannalta. Me ollaan otettu se linja et puhutaan ihan normaalisti ja noi sit tajuaa jossain vaiheessa jos tajuaa. :) Tuskinpa ne vielä pystyy tajuamaan, mut ehkä sitten kun vatsa kasvaa ja potkii. :)

Onks muuten kellään kokemusta siitä miten tuommoinen alle 2-v voisi suhtautua raskauteen sitten kun sen tajuaa?

Pikkunelkku, oi ihana katras teillä siellä! Asuuko noi kaikki teillä? Varmaan kätevää tuo tyttövaltaisuus. Oletteko jo kertonut niille?

mammuskalle tsemppiä diabeteshoitoon. Joudut sitten opetella piikittämisiä yms? Mulle olis ainakin ihan hurjan vaikeeta.

Myy-73, osaanotot. Valtavan kurjaa. :(

Zenmama, ihanaa että teillä olikin kaikki hyvin. Ja nyt sait tuommoisen syyn että voit jatkossa olla huolehtimatta vaikka vuotoa vielä tulisikin.

hopsansaa, kiva kuulla että täällä on muitakin joilla on edellinen vm. -11. Vaikka mulla nyt ei olekaan muita kuin 2 x vm-11 pojat... aina välillä mietityttää just et miten tällä ikäerolla suhtautumiset yms menee, niin on kiva että on muitakin! Kurja kuulla tosta sun kauhusektiosta... mulla oli toki ihan eri juttu kun oli suunniteltu ja tehtiin kaikessa rauhassa...

pererro, toivottavasti on huoletukset pysyneet poissa. Vaikka mä luulen et se kuuluu kyllä raskaana olevan naisen olotiloihin että on jotenkin herkempi kaikenlaisille huolille ja murheille. Täällä kans ollut jotenkin aika vuoristorataa välillä kun murehdin et onko pikkuisella kaikki hyvin ja sit toisaalta taas et miten pärjätään kolmen pienen kanssa... ja milloin mitäkin. :)

Lilipopille onnea plussasta!

Melma3, oih, täältä sympatiaa tolle pahoinvointi + ei oksenna helposti -olotilalle! Mulla on ollut ihan samaa... välillä tuntuu et jos "osaisi" oksentaa niin olis paljon parempi olo. Varsinkin kaksosraskaudessa oli ihan karmeeta kun pahoinvointia oli tosi paljon mut oksensin silti vaan muutaman kerran koko aikana. Mut koita kestää, ei se enää kauaa voi kestää. Päikkäreitä mä nukun samalla ku noi kaksoset, semmoiset 3h päivässä... toisaalta noiden takia mulla on sit taas unet vähän lyhyempiä kuin monilla muilla. :) Mut kiva et sun tekniset ongelmat nyt ainakin selvis!

Sikapiikistä: tää nyt tulee ihan ulkomuistista, mutta muistelen että silloin kun siitä narkolepsiasta puhuttiin niin monet koki että ne oli saaneet myös keskenmenoja sikapiikin takia. Ei kai sitä missään vaiheessa vahvistettu julkisesti, mutta jotku raportoi että kun ne oli olleet keskenmenoa tutkimassa äitipolilla niin siellä oli ollu jonossa jokunen muukin joka oli vasta sen sikapiikin ottanut. Eli mä en ainakaan uskaltais. En oo tosin aiemminkaan koskaan mitään vapaaehtoisia piikkejä harrastanut, kun on piikkikammoa ja kaikkea. :)

pikkukolmoselle myös jaksuja! Mulla tää raskaushomma kans aina keventää unia niin et heräilee tosi helposti. Kurjaa, kun sit kuitenkin taas tarttis unta enemmän kuin yleensä...

Uskomatonta et onkin on 10+2 kasassa. Väsymys on vähän helpottamassa, samoin pahoinvointi. Tuntuu tällä hetkellä ettei pikkuinen muistuta olemassaolostaan mitenkään... onkohan se kunnossa? Sen verran vielä äklöttää että kakkavaippojen vaihtaminen (x2) tekee tosi tiukkaa. :) Ja nyt sitä vaippaa vaihtamaan...

Vierailija
51/138 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua supisteli aamupäivän ja viikkoa vasta se 9-10. Olin ihan paniikissa. Ja oon vieläkin.

Vierailija
52/138 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoey; mieheni tytöt eivät asu meillä, tosin vierailevat joka toinen viikonloppu ja lomilla pidempään. Ja saapa nähdä jatkuuko tyttövoittoisuus vai saadaanko poikavahvistusta. Mä en ole minkään edellisten aikana halunut tietää sukupuolta mutta nyt olemme päättäneet ottaa siitä selvää :) Lapsille ei olla vielä kerrottu. Varmasti tossa reilun parin viikon päästä kun on ollut se ultra. Ihana kuulla että sulla alkaa väsymys ja pahoinvointi jo helpottamaan. Sitä täällä itsekkin odottelen.

Vierailija
53/138 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkunelkku, kiva kuulla et on muitakin jotka on mennyt sillä linjalla ettei selvitä ennakkoon sukupuolta. :) Meillä erityisesti mies ei halua tietää, ja sit ihmiset suhtautuu meihin ihan kummajaisina ku kuulemma kaikki muut aina haluu tietää. :)

Mä sanoin alun perin miehelle et seuraavasta haluan tietää, siksi että toivoisin että meille tulis myös tyttö, kun nyt on vaan poikia. Ja vaikka poikakin on oikein hyvä vaihtoehto niin pelkäsin et mitä jos sit synnärillä petyn et tuleekin poika... olis karmeeta pettyä siinä kun on just saanut uuden rakkaan lapsen. Mut toisaalta mä haluan paljon lapsia, joten tehtiin sit miehen kanssa diili: sukupuolta ei selvitetä, mutta lisää lapsia saa tulla (jos on tullakseen) kunnes tulee (vähintään) yksi tyttö. Eli nyt mä saan ilahtua joka tapauksessa: joko tulee tyttö tai sit tiedän että lapsia saa tulla vielä lisääkin. Molemmat hyviä vaihtoehtoja. :)

Toivottavasti toi ei kuulosta siltä, etten pojista tykkäis. Tykkään kovasti ja oikeastaan tällä hetkellä mun on paljon helpompi kuvitella ihana poikavauva kuin ihana tyttövauva. Siksi ku pojista on kokemusta, siis. Mutta kun haluaisin siis molempia.

Täällä on tänään ollu ihan menkkakipujen kaltaista kipua mahassa. Onko teillä muilla ollut? Mä en enää muista viime raskaudesta, hirvittää et toivottavasti kaikki on ok...

Vierailija
54/138 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulumisia.Tuttuja asioita siellä puhuttiin,uutta oli se et miten tiukkoja kysymyksiä oli alkoholin käytöstä ennen raskautta ja nyt raskauden aikana.Ei ennen oo noin tarkkaan kyselty.No,en ryyppäile raskaana ollessa,mut kyllä mä ruuan kanssa yhden pienen lasin punaviiniä saatan juoda joskus.Tuota nyt en tuolla tunnustanut ettei tule sanomista.

Lisäksi nuo kilpirauhasarvot katotaan kuulema nykyään rutiinisti kaikilta,se oli kans uusi juttu.Niitä tuloksia soitan torstaina.

Sukupuolen selvittämisestä: mun lempiaihe! :D mie oon aina halunnut tietää etukäteen kumpi siellä mahassa köllii.Sillon mun on helpompi valmistautua vauvan tuloon,osaan ostaa oikeanlaisia vaatteita ja jne.Ja sit vauvasta tulee mulle jo ennen syntymää "tuttu" kun voin miettiä nimen valmiiksi.

En kuitenkaan aijo mennä yksityiselle sitä selvittämään(maksaa...) vaan luotan siihen et sit rakenneultrassa sattuu olemaan kiva kätilö joka suostuu tuota sukupuolta katsastaan.Kaikki kätilöt ei tähän suostu nimittäin,mut mun kohalle ei oo vielä tullut sellasta vastaan.Onneksi..eikähän se aina ees näy,vaikka koittaisikin katsoa,voihan se olla vauva huonossa asennossa.

Kivuista: mulla ei oo oikeestaan mitään kipuja vielä ollut.Outoa.Mun muistaakseni tässä vaiheessa niitä on aijemmin ollut mut miks ei nyt.Rupee epäilyttää et jospa se vauva ei kasvakaan siellä...tulis nyt äkkiä se ultra niin sais jotain varmuutta tähän asiaan.

Mut nyt syömään!

Vierailija
55/138 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hauskaa muistella näin uudestaan raskaana millaista se olis silloin poikaa odottaessa. Ja suoraan sanottuna vaihtaisin synnytyskivut aamupahoinvointiin ihan minä hetkenä hyvänsä HYVIN mielelläni.

Melkein mitään ei pysty syömään, paitsi klementiinejä tai jotain mitä tekee ihan sikana mieli mitä on ihan pakko saada. On tullut syötyä pahimpaan nälkään (Himojen takia) pari bic macia pari tuplajuustohampurilaista, pari hesen juustoa, kinkku-ananas pitsa tuplajuustolla... Paitsi että ny t tekee edesmenneen papan tekemää nakki/makkarakastiketta ihan sikana mieli... joskos huomenna pojan vietyä tarhaan ostais pottuja, valmiin nakkikastike pussin makkaraa hilppasis kotiin tekisi itelle papan tekemää ja illemmalla muulle perheelle tuota toista...

Mites muilla on pahoinvoinnit mennyt? itellä vetoveks ja unta kuulaan kiitosta...

56/138 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilipop kyselit pahoinvoinnista..onhan tuota ja viikon verran oli uuden vuoden jälkeen niin pahaolo et piti käyfä oksentamassa. Nyt on kuitenkin jo vähän helpottanu,mut jatkuva nälkä seurana, ihan sama mitä syöt niin max tunti ni jo oon kuolemaisillani nälkään..ja siihen seuraks saapuu sit se huono olo..

Tänään tasan 9+0 nopeesti menee,mut ei vaan varmuutta ole et onko siellä ketään..eka neuvola on muuten perjantaina, onpahan ollu pitkä aika oottaa :)

Mitenkä muilla,joko on vatsan seudulla havaittavissa kasvua? Itellä ei ainakaan kun on taaksepäin kallistunut kohtu..

Vierailija
57/138 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan näy vielä mitään missään vaikka kovasti kasvua jo odottelen. Viikkoja 10+4 ja kovasti olisi edes pieni pömpötys tervetullut!! Mulle ei oo gyne ees sanonu, että kohtu olisi mitenkään kallellaan, niin taas yksi aihe mikä aiheuttaa pientä murhetta möö.

58/138 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja 7+5 ja tuntuu et pömppöö löytyy..jos siit johtuu,mut..mua kyllä vähän pelottaa et jos siel onkin kaks :D mutta luulis si olevan oireet vahvemmat..semmosta koko päivän jatkuvaa etovaa oloo on ja väsymys :) vielä pystyn kyllä syömää mut parhaiten menee kylmät keitot ja kiisselit ja leipä..mut sen oon huomannu et tosi pieni määrä kerralla ja sit hetken päästä taas nälkä :(

Vierailija
59/138 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha olo ei laannu ainut mikä pysyy sisällä on klementiini ja vesi... sen vahvempi ei ole pysny edes 5 min sisällä uudesta vuodesta alkaen. Nooh tänään kokeilin raejuustoa ja sentään se on pysyny sisällä. Joskos tää kohta helpottas.

Masukin on jo pikkasen pöpöttää :D tuntuu hassulta kun on pallo taas

Vierailija
60/138 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

himotuksia: kaurapuuro(oliko tää jollain muullakin?),vihreä tee ja miniluumutomaatit! Nam! voisin vaikka joka ruualla vetää tota puuroa ja tomaatteja...mut oon syönyt vaan kerran päivässä puuroa etten kyllästys ihan totaalisesti ja maistus sitten tulevaisuudessaksin se.

ja nuo klementiinit on mullekin maistunu niinku monelle muullekin ilmeisesti :)

Lilipop: ootko kokeillu vaikka jäätelöä? kylmät ruuat saattaa pysyä paremmin sisällä.

Luin muuten jostain et joku oli saanut neuvolasta kiellon vihreästä teestä?? et sitä ei pitäisi raskausaikana juoda.Vedottu siihen et sitä ei ole "tutkittu" ja ei tiedä mitä se tekee vauvalle.Aika outo ja yleistävä ohje neuvolantädiltä mun mielestä.

Samaa tavaraahan se on kuin musta teekin,käsittelemätöntä vain.

Sen mä netistä sit kaivoin esille et ihan alkuraskaudesta sitä ei pitäisi suuria määriä juoda kun se voi haitata foolihapon imeytymistä..ja siitä voi seurata vauvalle kehityshäiriöitä.

Mut kyl mä oon raskausaikana ennenkin juonu tähän asti sen 1-2 kuppia päivässä ja aijon juoda tästä eteenpäinkin,ja ihan terveitä vauvoja on syntynyt.Et ei tuommoset määrät ainakaan mitään pahaa tee.

Masu: ei näy vielä.Mie laitan ton pömpötyksen alkuturvotuksen piikkiin.Ehkä sen verran on jotain leviämistä tapahtunu et pikkuhousut kiristää eritavalla tosta lantiolta mut ei muuta.Ei se sieltä kohtu sieltä tässä vaiheessa vielä nousekaan et ei ihme jos ei näy.Siinä 15-16 viikolla mulla on noussut maha esiin ja sit sitä ei saa enää piiloon,ja mammahousut joutuu kaivamaan esiin.Ei enää pitkä aika! :)

Missä vaiheessa teillä on alkanu liikkeet tuntumaan?

Mulla esikosta rv 17,tokasta jo 13 ja kolmannesta 13.Semmosia pienen pieniä naputteluja,ja niitä sai kytätä selällään sohvalla,ei niitä muuten tuntenut.Sit viikolla 16 ne rupes näkymään uloskin päin,makuulla ollessa.OIjoi,on se vaan aina niin ihmeellinen kokemus :)

Plah,ei pitäs intoilla,mistäs sen tietää onko siellä ketään kun en oo ultrasssakaan vielä ollu :/ kääk,tulis nyt se aika niin pääsis tästä piinasta!

PikkuK 11+0