pidänkö lapsen vai teenkö abortin?
olen opiskelija, mieheni on opiskelija ja olen raskaana. olen tottunut aika korkeaan elintasoon, johon meillä on varaa opintotuen ja töiden ansiosta. jos meille tulee vauva, saa mieheni siis opintorahaa ja yleistä asumistukea, mä saan jotain äitiysrahaa ja asumistukea myös, enkä voi edes käydä töissä. miten tollasilla tuilla ja tuloilla tulee toimeen? olisi ihanaa saada vauva, mutta ahdistaa, ettei tulla sitten toimeen enää entiseen malliin.
pitäisiköhän vaan tehdä abortti, se olisi ainakin taloudellista?
Kommentit (48)
Ennen komppasin jotain aborttibloggaria, mutta nämä jutut ovatkin parempia... jos tulee raskaaksi, niin välittömästi muuttuu lapsia tappavaksi psykopaatiksia ja lasta tärkeämpiä ovat todellakin laatuveskipaperi ja laatulakanat! Siinä meillä onkin oikeat asiat, jotka tarttee tässä asiassa ensisijaisesti huomioida.
Koko abortista kirjoittelu on niin älyvapaata, että huumoriksi on pakko pistää ja miettiä kenellä paras juttu. Kamalia tappajia! Kuolemanrangaistus kaikille, jotta suomalaiset eivät kuole sukupuuttoon. Vartianen ja Niinistö panevat pakkotyöhön kaikki kelvottomat, Suomeen syntyneet sekasikiöt, sehän nyt alkaa tulla selväksi.
Tekstiesi perusteella vaikutat epäkypsältä psykopaatilta, laatuvessapaperi ja laatulakanat on oikeutus tappaa lapsi.
Jos olet tätä mieltä, niin onko mielestäsi oikein, että tällaiset ihmiset lisääntyy? ;)
Ei ole oikein. Jokainen lapsi ansaitsee rakastavat vanhemmat/vanhemman, joiden elämä ei kaadu siihen että "joutuu" ostamaan kirppisvaatteita joskus. Miten tuollaisen arvomaailman omaava pystyisi kasvattamaan empaattisen ihmisen. Kaikista ihmisistä vain ei ole vanhemmiksi, vaikka se biologisesti olisikin mahdollista.
Ennen komppasin jotain aborttibloggaria, mutta nämä jutut ovatkin parempia... jos tulee raskaaksi, niin välittömästi muuttuu lapsia tappavaksi psykopaatiksia ja lasta tärkeämpiä ovat todellakin laatuveskipaperi ja laatulakanat! Siinä meillä onkin oikeat asiat, jotka tarttee tässä asiassa ensisijaisesti huomioida.
Koko abortista kirjoittelu on niin älyvapaata, että huumoriksi on pakko pistää ja miettiä kenellä paras juttu. Kamalia tappajia! Kuolemanrangaistus kaikille, jotta suomalaiset eivät kuole sukupuuttoon. Vartianen ja Niinistö panevat pakkotyöhön kaikki kelvottomat, Suomeen syntyneet sekasikiöt, sehän nyt alkaa tulla selväksi.
ihan totta! ei se, että tahdon pitää omasta elintasostani kiinni, voi tarkoittaa sitä että olen psykopaatti, jos en haluakaan pitää lasta. en mä sitä tarkoituksella ole tonne tehnyt, tottakai se oli vahinko.
olisiko ehkä parempi antaa tämän lapsen olla syntymättä, kuin kasvattaa sitä taloudellisesti epävarmassa kodissa sen e n s i m m ä i s t e n p a r i n vuoden ajan?
tekstisi ja mieti kuinka pahalta kuulostaa suunnitella aborttia noin vähäpätöisen ongelman vuoksi. Ehkäpä teille ei lasta ole tarkoitettukaan ja mieletäsi painava taloudellinen turvattomuus onkin oikeasti kyvyttömyyttänne rakastaa ja pitää huolta.
Mä tein lapsen opiskelijana. Kävin puol vuotta töissä ennen lapsen syntymää että sain suuret vanhempainrahat. Sen jälkeen sitten pieni aika vanhempainrahalla ja sitten takaisin opintojen pariin. Valmistumiseen vielä 3 vuotta mutta hyvin menee.
Mun mielestä lapsi rikastuttaa elämää ja sen takia voi tinkiä muusta. Toki jos jo valmiiksi kyselet että kannattaako abortti niin ehkä se sun kohdalla on parasta, et tunnu lastasi ihmisenä ajattelevan, vaan menoeränä. Mut minulla opiskelevana yh:na olisi varaa kevyesti vielä toiseenkin eikä elämä muuttuisi mitenkään olennaisesti. Sulla on vielä mieskin siinä eli mitään hätää ei liene oikeasti, mies voi tarvittaessa mennä duuniin hetkeksi jos tulee tiukka paikka.
et tunnu lastasi ihmisenä ajattelevan, vaan menoeränä.
ihan totta. kamala tapa minulta ajatella .. on vaan niin vaikea ajatella omaa lastaan oikeana ihmisenä tässä vaiheessa. kiitos, että vastasit. mun pitää tosiaankin muuttaa mun ajattelutapaa. oon oikestaan järkyttyny siitä, miten ajattelen. tajusin vasta, kun sanoit noin.
kiitos kaikille! saitte minut tajuamaan, että voin ihan hyvin pitää vauvan ja elintasoni. mies voi kuitenkin tehdä töitä ja saan tukia. en ole kauhean kokenut kirpparillakävijä, mutta eiköhän minusta tule. en aio kasvattaa lapsestani sellaista, joka joutuu tyytymään johonkin ikean lakanoihin ja keltaiseen vessapaperiin. kyllä ihmisen pitää oma arvonsa tietää!
mutta kun minun mielestäni se ei vielä ole edes lapsi?