Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pidänkö lapsen vai teenkö abortin?

Vierailija
06.01.2013 |

olen opiskelija, mieheni on opiskelija ja olen raskaana. olen tottunut aika korkeaan elintasoon, johon meillä on varaa opintotuen ja töiden ansiosta. jos meille tulee vauva, saa mieheni siis opintorahaa ja yleistä asumistukea, mä saan jotain äitiysrahaa ja asumistukea myös, enkä voi edes käydä töissä. miten tollasilla tuilla ja tuloilla tulee toimeen? olisi ihanaa saada vauva, mutta ahdistaa, ettei tulla sitten toimeen enää entiseen malliin.

pitäisiköhän vaan tehdä abortti, se olisi ainakin taloudellista?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan kovasti tulla äidiksi, ihan hirveän paljon. en vain tiedä kuinka järkevää se on tässä vaiheessa, kun ei sille lapselle ole oikein mitään annettavaa. ehkä se abortti on sitten se, mikä kannattaa.

Mitä tarkoitat lapselle annettavaa? hienoja vaatteita,leluja vai mitä? Ei pieni lapsi tarvitse kun rakastavat vanhemmat / yhden.

Jos haluat lapsen se on jo päätetty, oikeasti kauniita ja tyylikkäitä vaatteita saa kirpputorilta halvalla, lapsilla on mieletön mielikuvitus ja hän leikkii vaikka kivellä ja kävyllä jos muuta ei ole. Et voi olla synnyttämättä tuota lasta vain siksi että sinulla ei ole varaa ostaa hänelle merkki vaatteita tms, toivottavasti ymmärsin väärin tuon että sinulle ei ole mitään annettavaa. Koska en todalakaan ymmärrä noin materiaalikeskeisiä elämänarvoja vaikka itsekin tavaroitani rakastan.

Vierailija
22/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olette liian nuoria. Abortti on ihan helppo juttu. Teette lapsia sitten lähempänä 30v kun olette ehtineet opiskella ja elää. Elämänkumppanikin voi vielä vaihtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahastoissa on vähän reilu viisi tuhatta, muita säästöjä ei ole. muutakin omaisuutta on, mutta sitä ei voi realisoida.

tosin rahastojen myyminen aiheuttaisi sen, että omat vanhempani varmaan katkaisisivat välit. heidän mielestään lapsi on ihan turha syy käyttää säästöjä.

Vierailija
24/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sinä töissä, miehes ei?

Jos aiot pitää lapsen, niin mies töihin kanssa.

Saat äitiysrahan ja lapsilisän. Lisäksi sä voit työskennellä sunnuntaisin, eikä se vaikuta ollenkaan äitiysrahaan.

Vierailija
25/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olette liian nuoria. Abortti on ihan helppo juttu. Teette lapsia sitten lähempänä 30v kun olette ehtineet opiskella ja elää. Elämänkumppanikin voi vielä vaihtua.

tiesitkö että on tapauksia jossa ei abortin jälkeen ihan helposti raskaaksi tullakaan enää (ikinä). Vaikka se jollakin olisi "helppo juttu" niin ei kaikille

Vierailija
26/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät, minkä ikäisiä ollaan? ei tullut mieleen, että voidaan olla jo lähes kolmikymppisiä? elämänkumppani voi vaihtua vielä yli kolmekymppisenäkin, ainakin näin olen ollut kuulevinani. miehen kanssa ollaan oltu yhdessä vuosikaudet, ollaan myös naimisissa.

Vierailija
27/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen opiskelija, mieheni on opiskelija ja olen raskaana. olen tottunut aika korkeaan elintasoon, johon meillä on varaa opintotuen ja töiden ansiosta. jos meille tulee vauva, saa mieheni siis opintorahaa ja yleistä asumistukea, mä saan jotain äitiysrahaa ja asumistukea myös, enkä voi edes käydä töissä. miten tollasilla tuilla ja tuloilla tulee toimeen? olisi ihanaa saada vauva, mutta ahdistaa, ettei tulla sitten toimeen enää entiseen malliin.

pitäisiköhän vaan tehdä abortti, se olisi ainakin taloudellista?

Noin mitättömistä syistä mitä sä luettelet, pitäisin teitä lähinnä ihmishirviöinä, jos tekisitten abortin.

Vauvan kanssa voi opiskella ja vauvaa, edes pientä lasta ei hetkauta tuon taivaallista jos sen vaatteet ja tavarat on kirpputorilta.

Ja kun kysymyksessä on vain jokunen vuosi, niin sitä suuremmalla syyllä ihmettelen että tällaista edes pohdit.

Siis ymmärrän että ei ehdoin tahtoin tehdä lapsia hankalaan tilanteeseen, mutta kun se on jo tuloillaan, niin antakaa tulla. Eikä teidän tilanteenne edes kuulosta hankalalta.

Vierailija
28/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joudut kysymään, tee abortti ja muista seuraavalla kerralla ehkäisy!

Itse sain lapsen nuorena, enkä kadu päivääkään.

Vierailija
29/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako itsekkäältä?

kuulostaa. ehkä se juuri tarkoittaakin sitä, etten ole valmis äidiksi? jälkiviisailukaan ei oikein auta. tiedän kyllä, miten raskautta ehkäistään, mutta nyt tilanne on tämä mikä on.

toki en ostele merkkivaatteita tai muutakaan luksusta. korkea elintasoni tarkoittaa sellaisia arkielämän juttuja, kuten uutta autoa, hienoa asuntoa, hyviä ruokia. olen tosi tarkka esim. kahvista, vessapaperista, kodin siivous- ja puhdistusaineista, lakanoiden laadusta ja sellaisesta. niistä kertyy aikamoisia kustannuksia kumminkin.

laita nyt ihmeessä sitten piuhat poikki kokonaan, jos sä tapat oman lapsesi, että saat jatkossakin ostaa Lambia Serlan sijasta...

Ei vittu mikä ääliö.

Vierailija
30/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäisiä olette, joo nuoria, mutta en huomannut mitään tarkkaa ikää.

Itse sä vaan sen tiedät mitä haluat tehdä.

Ei sun kannata miettiä muita, mm. sun vanhempiasi. Kuulostavat muutenkin aika kusipäiltä jos välit laittaisivat poikki rahan takia.

Raha raha raha. Voi helvetti, että se raha tekee onnelliseksi. Tai sitten ei jos tarkemmin miettii. Itse pärjäsin 19v yksinhuoltajana oikein hyvin, ei ollut pulaa mistään.

Vierailija
31/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat pillerin poskeen ja odotat mitä tapahtuu. Eihän tommosta kannata edes ajatella, ihan sama... Jos haluat kirjailijanaluksi harjoittelemalla kirjoittaan kommentteja aiheeseen abortti, niin suosittelisin palstaa suomi24, abortti, jos on enää edes olemassa.

Siellä heitetään aiheesta herjaa - tai ainakin heitettiin - en ole viitsinyt edes käydä vilkaisemassa. Aihe on niin tulehtunut ja omituista keskusteltavaa. KYLLÄ "KAIKKI" HALUAVAT SUN LAPSEN TAPPAA, joten ei sitä kannata täällä edes kysellä, sehän on ihan itsestäänselvyys tietsä kun suomi-kansa tekee itsemurhaa eikä yhteiskunta ole lapsiystävällinen.

Tätä aihetta ei vaan taideta jaksaa tällä palstalla, vaikka se tänne sopisikin. Aika vähän ollut abortti-aiheisia avauksia jostain syystä. Jos avauksesi on provo niin... vakavalla asialla leikkiminen on todellakin vakavaa, mutta sitä taisi tehdä itse kansainvälinen rinsessa Tuksu, joka ensin huusi, että Harkitsen aborttia ja sitten ei mitään raskautta edes ollutkaan.

Kuka jaksaa ottaa selville mikä sun juttusi oikeasti on ja oletko joku 11 v vai mikä?

Vierailija
32/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun kannata miettiä muita, mm. sun vanhempiasi. Kuulostavat muutenkin aika kusipäiltä jos välit laittaisivat poikki rahan takia.

Raha raha raha. Voi helvetti, että se raha tekee onnelliseksi. Tai sitten ei jos tarkemmin miettii. Itse pärjäsin 19v yksinhuoltajana oikein hyvin, ei ollut pulaa mistään.

Rahan ympärillä ainakin meidän suvun asiat pyörivät. Ihan varmasti meidän välit ainakin pahenisi, jos menisin raha-asiat sekoittamaan jonkun lapsen takia, ei ne meidän suvussa niin tärkeitä ole. Etenkin jos säästöt käyttäisin lapseen, se olisi aikamoinen virhe :s

Vierailija
33/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat pillerin poskeen ja odotat mitä tapahtuu. Eihän tommosta kannata edes ajatella, ihan sama... Jos haluat kirjailijanaluksi harjoittelemalla kirjoittaan kommentteja aiheeseen abortti, niin suosittelisin palstaa suomi24, abortti, jos on enää edes olemassa.

Siellä heitetään aiheesta herjaa - tai ainakin heitettiin - en ole viitsinyt edes käydä vilkaisemassa. Aihe on niin tulehtunut ja omituista keskusteltavaa. KYLLÄ "KAIKKI" HALUAVAT SUN LAPSEN TAPPAA, joten ei sitä kannata täällä edes kysellä, sehän on ihan itsestäänselvyys tietsä kun suomi-kansa tekee itsemurhaa eikä yhteiskunta ole lapsiystävällinen.

Tätä aihetta ei vaan taideta jaksaa tällä palstalla, vaikka se tänne sopisikin. Aika vähän ollut abortti-aiheisia avauksia jostain syystä. Jos avauksesi on provo niin... vakavalla asialla leikkiminen on todellakin vakavaa, mutta sitä taisi tehdä itse kansainvälinen rinsessa Tuksu, joka ensin huusi, että Harkitsen aborttia ja sitten ei mitään raskautta edes ollutkaan.

Kuka jaksaa ottaa selville mikä sun juttusi oikeasti on ja oletko joku 11 v vai mikä?

Siis mikä sun pointtisi oli? Ei kannata edes ajatella? No sittenhän on helpointa vaan synnyttää se lapsi, ettei tarvitse ajatella aborttia.

Ja mikä kirjailijanalku? Mitä oikein sekoilet? Ja aihetta ei jakseta tällä palstalla, teinkö siis jonkun ihme av-etikettivirheen? Avaukseni ei ollut provo, kuten jo alussa sanoinkin.

Vierailija
34/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No RAHA sattuu olemaan se juttu millä täällä elämässä pärjää! Et säkään varmaan ilman rahaa elänyt vai oliko sulla oma kasvimaa ja kävit metsällä keräämässä marjoja ja kalastit ja metsästit? Tosin elelit vähän kuin muiden siivellä... Ihanne-elämä on se, että on OMAA varallisuutta ja sitten voi miettiä, että voi myös elättää muita.

Vierailija
35/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juttelemassa kelalla, laskevat lapsiperheen etuudet. Äitiyspäiväraha määräytyy tulojen mukaan, joten jos olet tehnyt töitä, niin saat paremman ä-rahan kuin jos olet elänyt opintotuella. Tämä lasketaan edellisen vuoden verotietojen perusteella. Tai viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan, jos silloin olet tienannut enemmän.

Saatte siis äitiyspäiväraha + lapsilisä + mahd asumistuki.

Kannattaa nyt siis laskea asiat ruutupaperilla.

Sinuna tekisin nyt mahd paljon töitä, ja lasketuttaisin sitten sen ä-rahan sen viimeisen puolen vuoden mukaan, jotta saisin mahd hyvän ä-rahan.

Vierailija
36/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeaanelintasoon voi tottua, muttei lapsensa tappamiseen.... Järki ja rakkaus eiaina kohtaa. Yritä ajatella että lapsesi on jo olemassa kun näin kerran on. Hän elää vatsassasi, kuka voi määritellä elämän arvon. Rahassa ei voi mitata kaikkea. Joudut tai huomaat pian SAAT olla oravanpyörästäsi irti vähintään jonkun puolitoistavuotta jonka jälkeen voit totulla takaisin korkeaan elintasoon lapsesi kanssa. Lapsi on elämän arvokkain lahja.

Vierailija
37/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako itsekkäältä?

kuulostaa. ehkä se juuri tarkoittaakin sitä, etten ole valmis äidiksi? jälkiviisailukaan ei oikein auta. tiedän kyllä, miten raskautta ehkäistään, mutta nyt tilanne on tämä mikä on.

toki en ostele merkkivaatteita tai muutakaan luksusta. korkea elintasoni tarkoittaa sellaisia arkielämän juttuja, kuten uutta autoa, hienoa asuntoa, hyviä ruokia. olen tosi tarkka esim. kahvista, vessapaperista, kodin siivous- ja puhdistusaineista, lakanoiden laadusta ja sellaisesta. niistä kertyy aikamoisia kustannuksia kumminkin.

että sun kannattaisi odottaa vielä muutama vuosi...

Vierailija
38/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No RAHA sattuu olemaan se juttu millä täällä elämässä pärjää! Et säkään varmaan ilman rahaa elänyt vai oliko sulla oma kasvimaa ja kävit metsällä keräämässä marjoja ja kalastit ja metsästit? Tosin elelit vähän kuin muiden siivellä... Ihanne-elämä on se, että on OMAA varallisuutta ja sitten voi miettiä, että voi myös elättää muita.

[/quote]

Pointti olikin se, että vähemmälläkin pärjää hyvin. Joo varmasti tuo onkin se ihanne. Mutta nyt onkin jo ap:lla pullat uunissa, ei voi mitään.

Sama asia itselläni, tulin raskaaksi pillereistä huolimatta. Lapsi oli kuitenkin toivottu ensijärkytyksen jälkeen. En todellakaan ollut edes haaveillut lapsista, enkä ollut edes lapsirakas.

Mutta sitten kun se tapahtuu itselle, että sun sisällä onkin sun oma vauvanalku, niin en pystynyt enää luopumaan, vaikka miten yritti järkeillä. Rakkaus meni kaiken ylitse. Ja tänä päivänä olen ihan älyttömän onnellinen ainokaisestani, joka on 12-vuotias.

Ei ollut joo ihanne tilanne mulla, mutta anteeksi en pyytele, en keltään. Se on ihan sama miten typeränä muut ajattelee kun 18v saa lapsen, ei ole varallisuutta, ei koulutusta, ei työkokemusta.

Nyt minulla on ne kaikki ja se lapsi, joka halusi tulla tähän maailmaan vähän aikaisemmin.

Vierailija
39/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiesi perusteella vaikutat epäkypsältä psykopaatilta, laatuvessapaperi ja laatulakanat on oikeutus tappaa lapsi.

Vierailija
40/48 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiesi perusteella vaikutat epäkypsältä psykopaatilta, laatuvessapaperi ja laatulakanat on oikeutus tappaa lapsi.

Jos olet tätä mieltä, niin onko mielestäsi oikein, että tällaiset ihmiset lisääntyy? ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi