Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsitkö inssin kerralla läpi? Jos et, miten mokasit?

Vierailija
05.01.2013 |

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2013 klo 21:41"]

[/quote]

Siis mitä väliä...? Oletko inssiin menossa?

Pääsin, mutta ei se vaikuttanut itsetuntooni.

Vierailija
82/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 21:29"]

No pitää olla kyllä aika uuno jos ei pääse ekalla kerralla läpi.

[/quote]

No riippuu kyllä varmaan aika paljon myös paikasta jossa sen inssin joutuu ajamaan.

Itselläni ajatti just kaikki koukut Helsingissä, Haagan yksisuuntaisen "käänny seuraavasta vasemmalle", Käpylän liikenneympyrän, jossa ympyrässä ajavat ovat väistämisvelvollisia, rythmittyminen ratikkakiskoille jne.

Joo, meni kyllä kerralla läpi ja aikaa tästä on jo yli 20 vuotta, mutta kyllä moni luokaltani joutui uusimaankin, just tuohon klassikkoon käänny seuraavasta vasemmalle kosahti ainakin kaksi tyyppiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 02:10"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 21:29"]

No pitää olla kyllä aika uuno jos ei pääse ekalla kerralla läpi.

[/quote]

No riippuu kyllä varmaan aika paljon myös paikasta jossa sen inssin joutuu ajamaan.

Itselläni ajatti just kaikki koukut Helsingissä, Haagan yksisuuntaisen "käänny seuraavasta vasemmalle", Käpylän liikenneympyrän, jossa ympyrässä ajavat ovat väistämisvelvollisia, rythmittyminen ratikkakiskoille jne.

Joo, meni kyllä kerralla läpi ja aikaa tästä on jo yli 20 vuotta, mutta kyllä moni luokaltani joutui uusimaankin, just tuohon klassikkoon käänny seuraavasta vasemmalle kosahti ainakin kaksi tyyppiä. 

[/quote]

Joo itsekin olen Helsingistä ja en päässyt ekalla kun käännyin kuulemma hassusti kummallisessa kohdassa. Olen samaa mieltä, tietenkin se vaikuttaa että liikkeellä on vaikka kuinka monta ratikkaa, bussia ym. häiritsevää, eli selvästi enemmän "elämää" kun muualla.

Vierailija
84/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin, sekä kirjallisen että ajokokeen.

Vierailija
85/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt.

Vierailija
86/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyörällä ajoin liian kovaa kaupunkialueella. Autokoulunopettaja oli sanonut että nopeusmittari näyttää liian vähän mutta pääsi unohtumaan.

Vierailija
87/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysähtynyt (virheellisesti) suojatielle pysäköidyn pakettiauton viereen yksisuuntaisella kadulla, ajoin kävelyvauhtia. Kyseessä oli vanhankaupungin alue jossa ainoastaan pieniä yksisuuntaisia katuja

Vierailija
88/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 01:36"]

Muistan kun suoritin kuorma-auton inssiä niin se meni katsastusmiehen mielestä vissiin niin hyvin, että alkoi kesken ajon höpöttämään puhelimessa kaverinsa kanssa ja pläräämään jotain papereita. Sitten se yht'äkkiä käski ajaa takaisin asemalla kun kuulemma kahvitunti alkaa kohta :D

[/quote]

Vähän samaan tyyliin, kavereita oli ajelutettu turussa pitkin kaupunkia, itse pääsi katsastuskonttorilta puutorille asti kun käännyttiin jo takaisin, luulin mokanneeni jotain kun päätyi niin lyhyeen mutta läpi meni.

Yksi luokkakaveri ajoi inssiajossa kolarin, mutta pääsi silti läpi kun oli selvästi vastapuolen syy.

Vierailija
89/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isä opetti minut ja kaksoissiskoni opetusluvalla. Minä pääsin kerralla ja sisko kävi useemman kerran. Oli kyllä eri inssit, isä sanoi että tuntu olevan ihan inssistä kiinni. Mulle sattu se rento.

Kortti ollut nyt 7v.

Vierailija
90/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt. Jännitin ja en huomannut liikennevalon vaihtumista vihreäksi heti ja takana oleva auto kerkesi töötätä. Muistan kun se inssinvalvoja sanoi mulle "aika huolestuttavaa kun sun ikänen ei tiedä punasen ja vihreen valon eroa"..

Vierailija
91/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien yllätykseksi pääsin läpi ensiyrityksellä. Jännitin niin, että pää meinasi haljeta.

Vierailija
92/113 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt ekalla.

Vierailija
93/113 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssissä on kyse aika paljon myös tuurista, paljonko liikennettä, missä ajetaan, onko jotain outoja tilanteita jne. Ei siinä inssissä kukaan vielä osaa ajaa, ainakaan autokoulun käyneet. Osalla auto sammuu jo lähdössä jne. 

Vierailija
94/113 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 09:24"]Teoriakokeen jouduin tekemään kahdesti kun ensimmäisellä yrityksellä oli yksi virhe liikaa.
[/quote]
Varmaan ärsytti kun jäi yhdestä kiinni :D

Vierailija
95/113 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt, olin pannu inssin tytärtä.

Vierailija
96/113 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa tulee kyllä sellainen olo, että pitää heti rohkeasti valittaa, jos tuntuu tulleensa epäreilulla perusteella hylätyksi. Varsinkin yksinajavia opetuslupalaisia tunnutaan syrjivän kunnolla (millainen tulen olemaan). Onneksi täysikäisyyttä on jo useampikin vuosi takana ja pystyn itse arvioimaan omaa ajamistani melko hyvin. 

Vierailija
97/113 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh, jännittää jo aika lailla, ensi viikolla inssi omana 18-v. syntymäpäivänä, arrghh... :D

Enää kaksi ajotuntiakin ennen sitä, pitää varmaan pyytää sitä inhottavaa opettajaa näyttämään mulle mitä mikäkin nappula tekee. Teoriassa osaan liikenteessä varmaankin lähes kaiken, mutta jännittäessä mokailen oikein olan takaa. Tänään opettaja sanoi ajotunnilla että ajetaan harjoitusinssi, ja totta kai jännitin sitten ihan turhaan ja mokailin alkutunnista roimasti. Harmi vain, että kahdesta mahdollisesta ajo-opettajasta juuri tämä ilkeämmänpuoleinen pitää kaikki tuntini, eikä hänen opetuksensa mitään parasta ole.

Saa nähdä tuleeko korttia.

Vierailija
98/113 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta silti.

Tuli tossa eilen mentyä läpi inssi ekalla, mut kyl siinä tuli yhessä kohtaa todistettua ns. "Ammattikuljettajien" (Taksikuski) todella vakava piittaamattomuus. 

Inssi meni alussa hyvin paitsi yksisuuntaselle käännyin väärin, mut ei siinä mitää.

Sitte menin todella rauhallisesti tasa-arvoseen risteyksee ja kattosin että oikeelta ei tuu ketään.

Lähdin ylittämää risteystä ku yhtäkkiä vasemmalta puolelta tulee taksi ihan nasta laudassa keulan edestä.

Kaikki tapahtu todella nopeasti, enkä ehtiny jarruttaa ollenkaa, mut onneks nopeuteni oli pieni että se taksi ehti mennä siitä ohi. Inssi oli siinä vieressä että "Jahas", tässä kohtaa mä luulin että se inssi oli siinä. Mutta jatkoin inssin loppuun ja sain hyväksytyn. Se inssi henkilö sano sit lopuks että ei se mun vika olis ollu jos törmäys olis tullu, mut kannatais  pitää silmät auki tällästen tilanteiden välttämiseks.

Pakko sanoo että pelotti ton tilantee jälkee ajaa, mut kyl se siitä taas luonnistus. :)

Kannattaa inssissä pitää silmät auki ja katseen kauaksi eteen.  

Vierailija
99/113 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa niille jalankulkijoille tietä, tutvo saa niistä bonarin

Vierailija
100/113 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eilen inssin ekalla kerralla läpi. Ei sattunut mitään erityisen vaikeaa tilannetta ja inssinainen oli mukava. Jännitin etukäteen, mutta ajon aikana vain kohtuullisesti. Ajoa oli opetusluvalla harjoiteltu monipuolisesti, tosin esim. parkkeerausjutut tuntuivat vielä vähän hankalilta ja jännitän moottoritielle menemistä. Onneksi ei tullut taskuparkkeerauskäskyä.

Teoriakokeesta pääsin läpi vasta toisella yrittämällä, koska ekassa en ymmärtänyt sitä eroa, että miksi pitää vastata että esim. bussikaistaLLA ei voi ajaa, vaikka pitää vastata, että bussikaistaLLE voi ajaa (vastaus: koska bussikaistaLLE voi ajaa ryhmittymistä varten).