Pääsitkö inssin kerralla läpi? Jos et, miten mokasit?
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 00:38"]
Autokoulu on tehnyt mun elämästä yhtä helvettiä. En saa nukuttua, koska mietin aina uutta inssiä, olen ollut inssissä jo neljä kertaa....! Ei siinä muuten mitään mutta kun maksaa vaan niin helvetisti!!! N.300 e tulee joka kerta lisämaksua.. Järjetöntä! En ole edes niin huono kuski, mutta jännitän kokeessa ja mun kohdalle on sattunu just huono tuuri monta kertaa ja on tullu tosi kiperiä tilanteita ja olen sitte jännityksessä niissä toiminu väärin. Ajo-opettajakaan ei tiedä mitä mulle enää opettais... Tuntuu tosi turhauttavalta:( vaikka tosin tiedän etten ole ainut joka viidettä kertaa menee inssiin. Keskustassa olisi paljon helpompi ajaa, mutta aleksiskiven konttori meni kiinni... Nyt ajelen sitte itiksessä, jossa on ne inhottavat isot monikaistaiset risteykset ja liikenneympyrät. Noh, mutta kyllä mä vielä pääsen!:) ei joku autokoulu maailmaa kaada, siinä on vain kyse autolla ajosta.... On vaan kans kauheet paineet, kun kaverit ja vanhemmat on aina sanonu, että mä oon varmasti hyvä kuski ku oon niin rauhallinen ja osaan toimia monissa tilanteissa oikein. En tiiä mistä sitte kiikastaa:(
[/quote]
Kyllä sä sen kortin saat Tälläkin kokemuksella on oma merkityksensä, vaikket ehkä sitä koskaan saa edes tietää, mikä se tarkalleen oli. Kovasti tsemppiä !
[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 11:23"]
kuulin myöhemmin, että olisi kiintiöt joiden mukaan tietty määrä pitää inssiajoja reputtaa. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Idioottikin osaa ajaa, mutta muiden tiellä (parkkiksella) liikkujien huomioimisessahan ne suurimmat ongelmat ovatkin, samoin liikennesääntöjen tajuamisessa ja noudattamisessa. Ne ovat loogisia ja älykkäitä sääntöjä kaikki toisin kuin osa kuskeista.
Mitään kiintiöitä ei ole, mutta tietty raja silläkin, millaisia viilettäjiä liikenteeseen päästetään. Mistä esim. tiesit, ettei kuormurista olla juuri hyppäämässä ulos? Olisit tappanut sen ihmisen. Ajo-opettajasi ei nähnyt, miten mokasit, sillä inssissä ei saa olla kuin inssi ja kuskikandidaatti autossa.
Ajoneuvon hallinta ei tarkoita sitä, että on hyvä kuski. Hyvä kuski ei riko sääntöjä eikä aja kenenkään päälle.
Kyllä oma ajo-opettaja saa olla inssissä mukana. Oma inssini meni läpi viime vuoden helmikuussa ja opettajani istui koko reissun auton takapenkillä. Lievitti jännitystä mukavasti ainakin minun tapauksessani :)
Pääsin molemmista, vaikka ajotaito vähän niin ja näin. Inssini oli niiiiin ihana mies, että meinas jalat lähtee alta kun näin hänet, mutta alkuhermoilun jälkeen meni ok ja juteltiin koko matka jotain aivan muuta :) Ajoin vasta 40-vuotiaana kortin, joten ei aina ollut ihan helppoa ja kerran itkutkin tuhersin ajotunnilla ;) Nyt kuitenkin ajan n. 100 km per päivä niin kaupungissa kuin maantiellä ja tykkään ajaa!!!
Pääsin, vaikka meni todella huonosti. Uskon että se setä päästi minut läpi vain koska aloin itkeä kun hän oli todella ilkeä. :D
En päässyt. Ajoin ylinopeutta :D Ja kortin sain opetusluvalla, kyllä.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2013 klo 21:51"]
En pysähtynyt ennen suojatietä, ja muutaman askeleen päässä suojatiestä oli tulossa mies sitä ylittämään.
EN muuten nykyäänkään vielä tuossa vaiheessa antaisi tietä, sen verran kaukana mun mielestä oli...
[/quote]
Hahah. Aika ristiriitainen teksti.
Olipas lohdullinen keskustelu. Minulla on kohta inssi edessä (ajotunteja jäljellä 6kpl) ja tuntuu siltä, etten ikimaailmassa läpäise inssiä. On kuitenkin kiva huomata, että on monia muitakin, jotka eivät ole ekalla kerralla inssiä läpäisseet, eikä se ole mikään maailmanloppu. Ja tietenkin on omani ja muiden turvallisuuden kannalta tärkeää, ettei minua päästetä liikenteeseen liian haparoivana ja virheitä tekevänä kuskina. Jos ajotunteja määrätään lisää, ne tulevat varmasti tarpeeseen :) t: 18v
Ajokokeen pitäjä ajokokeen päätyttää parkissa: 'Miten meni niinku omasta mielestä?' Minä: 'hyvin!'
Akp: 'En nyt ole ihan samaa mieltä' huomautettavaa tuli jokunen rivi mutta kaatui risteyksessä käännyttäessä oikaiseminen toiselta kaistalta.
Toka menikin oikeasti hyvin vaika olin ihan paiseissa ja 'pakko päästä läpi', aloin siinä itkeä kun kertoi että läpi meni ja oikein hyvin:D eri tyyppi tosin 'tuomitsemassa'. Olin aika onnellinen koska iso stressi ennen tota:D
Ihme ja kumma pääsin :D auto sammui pari kertaa ja kämmäilin muistaakseni jotain muutakin. Konttorin pihassa ennen lähtöä inssi kysyi mites tässä autossa valot toimii. Mää olin että wtf, automaattisesti vissiin daaaah kun on niin uusi ja yhdessä sitten arvottiin ajovalojen säätöä :D En siis ollut ajanut sillä autolla kuin kerran, enhän mä tiennyt niistä nappuloista mitään. Nyt 6 vuoden ajokokemuksen jälkeen valot löytyy autosta kuin autosta ;D
Kerralla läpi. Ajeltiin tosi pitkään, ja se pisti jo jännittämään, kun pelkäsin, että keskittyminen herpaantuu ja ehdin vielä mokaamaan :) Ja piti tehdä mäkilähtö ja porttiperuutus ja taskuparkkikin vielä. Inssi vähän moitiskeli, että menin liiankin rohkeasti risteyksiin, mutta lopulta kehui sujuvaa ajoa, ne mun hyvin menneet peruutukset varmaankin vakuutti, kun se vanhempi herrasmies ei varmaan alkuun uskonut, että nainenkin osaa peruuttaa :)
Pääsin läpi vasta kolmannella kerralla. Eka kerta oli ihan katastrofi. Jännitti älyttömästi ja tein paljon virheitä, en edes muista kaikkea koko tilanteesta. Jännitystä lisäsi se, että just silloin satoi lunta ekaa kertaa mun ajaessa, tuli sit testattua ne pyyhkijät siinä vaiheessa..
Toisella kerralla ainoa virhe oli se, etten ryhmittynyt tarpeeksi reunaan risteyksessä. Silloinkin satoi lunta tosi paljon, niin en jotenkin hahmottanut sitä tienreunaa. Ja tää risteys oli tietty toiseks vika inssipaikalle palatessa..että ärsytti, kun muuten kaikki meni täydellisesti ja inssi vielä kehui mun kehitystä. No, kolmannella kerralla sitten :D
Kirjalliset ja inssi läpi 18 v. syntymäpäivänäni. Myös moottoripyöräkortti ekalla läpi.
Mulla on 12.8.2015 inssi ja kolme ajotuntii vielä ennen sitä. Ni jännittää ihan hirveesti. Sain teoriakokeen vasta toisella läpi ku tuli kaks liian monta virhettä. Autokoulun ope on yrittäny minuu tsempata mut miusta ei todellakaa tunnu et pääsisin ekalla läpi. Mutta saas nähä sit miten menee ja kerkee vielä hyvin kertaamaan noilla ajotunneilla vähäsen vieä ennen kun on inssi. Ja oon kuullu paljon juttuu et konttorilla on yks hirvee tarkastaja joka ei millää meinaa antaa korttia ni toivottavasti se ei miulle satu se inssi tarkastaja :o
enpäässyt, ajoin pysähtymättä ,ohi kuorma-auton joka oli parkittu suojatien eteen,
mp-inssiä en. Inssi ajatti tahallaan hämäävästä kohdasta ("käänny seuraavasta oikealle", oikealla ajokielto, jonka huomaa vasta kääntyessä, "no mitä sä nyt sinne meet"). Mä hermostuin niin paljon, että loppu meni aivan perseelleen. En myöskään tiennyt ekalla kerralla, että inssille pitää näyttää katsovansa peileihin, mä kun ajoin sellaisella pyörällä, jossa peilit näkyy päätä kääntämättäkin.
Käsittelykoe meni kyllä mp-inssissä läpi kerralla.
Vaihdoin kaistaa sen katujen yllä olevan nuolikylttihässäkän kohdalla, kun mietin liian kauan, kumpi on oikea ja kumpi on vasen.
Sain ekalla kerralla jonkun ihme aivopierun ja lähin ohittamaan peräkärryllistä autoa, vaikkei se ajanu kun vähän ali rajotuksen... kyllä teki mieli hakata päätä rattiin, varsinkin siinä vaiheessa kun mun piti päästä takasin sille kaistalle mistä lähinki ja oli pakko ajaa ylinopeutta päästäkseni sen kärryn eteen :D inssivalvoja sanokin että ei varmaan jääny epäselvyyttä miksei korttia herunut.