Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsitkö inssin kerralla läpi? Jos et, miten mokasit?

Vierailija
05.01.2013 |

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi niin että sairastuin edeltävänä iltana, joten ajelin inssin läpi 38,5 asteen kuumeessa lievästi sekavassa olotilassa. Näin jälkikäteen muisteltuna koko ajoreissu oli hieman epätodellinen, ja oikeasti mun ei varmaan olisi pitänyt edes olla ratissa. Yllättäen inssi meni kuitenkin heittämällä läpi.

Kuumeesta oli kyllä se hyöty etten jaksanut jännittää yhtään, halusin vaan homman pois alta ja kotiin nukkumaan.

Vierailija
22/113 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla pääsin läpi vaikka jännitti ihan sairaasti. En tehnyt mitään virheitäkään, vaikka edellisellä ajotunnilla jännityksen vuoksi sammutin auton ym höpsöä. Ihana opettaja tsemppasi mut niin hyvin ajokokeeseen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin, vaikka en meinannut saada autoa aluksi käyntiin kun painoin kaasua aina vaan vapaalla, kun jännitin niin :D Ehkä se sitten vähän laukaisi jännitystä, vaikka ajattelinkin sen jälkeen, että peli on jo menetetty. En olisi muutenkaan uskonut pääseväni heti läpi, koska olin niin epävarma itse omasta osaamisestani. Mutta toisaalta se voi olla parempi kuin liika itsevarmuus... 

Vierailija
24/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 21:29"]

No pitää olla kyllä aika uuno jos ei pääse ekalla kerralla läpi.

[/quote]Ei valttamatta. Itse otin tunteja pienessa liikennekoulussa jossa olivat laittaneet systeemiin ajotuntimaarien pitkittamisen ja ajokokelaiden psyykkaamisen niin etta ansaitsisivat enemman rahaa oppilaiden kustannuksella. Nykyaan ajelen sumeilematta amerikan mantereen suurkaupungeissa, no worries.

Vierailija
25/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin päin punaisia ja vastaan tulevien kaistalla... Autokouluopettajaa hävetti kyllä mun puolesta!

Vierailija
26/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt ekalla. Ajoin yksisuuntaista väärään suuntaan. Oli liian jännä tilanne. Autokoulun opettaja sanoi, ettei olisi ikinä uskonut minusta. Ajotunnit menivät aina hyvin. 10v ja vieläkin hävettää.

Vierailija
27/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli inssin valvojana vanhempi, jäykänoloinen mies, joka alusta lähtien katsoi minua kieroon. Esimerkiksi tavatessamme ojensin käteni kätelläkseni, mutta ukko ei edes tervehtinyt. Ekan inssin hän hylkäsi, eikä osannut sanoa syytä miksi. Toisella kerralla hylkäsi taas, eikä syytä taaskaan osannut kertoa, mutta sitten ilmeisesti vahingossa tuli ääneen lipsauttaneeksi, ettei oikein tykkää mustista vaatteistani. Minulla oli siis siinä iässä astetta synkempi vaihe, ja pidin paljon metallibändien paitoja ja pukeuduin oikeastaan vain mustaan. Hiuksetkin taisi olla mustat. Kolmannella kerralla pyysin sitten omaa ajo-opettajaani inssikyytiin mukaan, ja tällä kertaa pääsinkin sitten heittämällä läpi - tosin vasta ajo-opettajani valitettua valvojalle aikansa. Kuulin opettajalta jälkeenpäin, että saman tyypin kanssa on ollut ongelmia ennenkin, ja on ulkonäöltään erikoisempia ja muita hänelle 'epämieluisia' tyyppejä reputtanut aiemminkin mielivaltaisesti. On harmittanut jälkeenpäin, kun en tajunnut tehdä tyypistä valitusta..

Vierailija
28/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain teoriakokeessa kaikki oikein ensimmäisellä kerralla, ja pääsin ajokokeesta läpi ensimmäisellä kerralla. Ajoluvalla opin minäkin ajamaan yli 30-vuotiaana.

Vierailija
29/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2013 klo 21:57"]

Olin mukamas liian epävarma, en tehnyt mitään oikeaa virhettä edes. Ihan ku kukaan muu 18-vuotias ei jännittäis ja olis epävarma tuollaisessa tilanteessa. Vieläkin 10 vuoden jälkeen ärsyttää...

[/quote]

sama juttu mulla...ei oo tarpeeks itsevarmuutta...ois varmaa pitäny kaahailla? eikä välittää kenestäkään muusta autoiliasta.

p.s. Varmuus tulee ajan kanssa kun saa ajaa itse autolla!!!

[/quote]

Varmuus tulee siitä kun luottaa siihen, että osaa ajaa ja luottaa siihen, että ei mene paniikkiin jos tekee jotain väärin. Epävarman kuskin kannattaa kiinnittää huomionsa ennen kaikkea omaan ajamiseensa (ja tietysti muihin riittäävästi) ja suorittaa se teknisenä suorituksena ja pyrkiä ajamaan rennosti. Ei pidä ajatella, että haittaa jos vaikka kääntyy väärästä risteyksestä tai ei ehdi ryhmittyä ajoissa. Aina voi kääntyä takaisin, ei se ole vakavaa. Tärkeämpää on pysyä rauhallisena.

Vierailija
30/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa kerralla läpi (A,B,C). Neljäs on odottamassa (CE). Hyvällä ajotaidolla, hyvillä selityksillä ja hienoisella hymyllä ;)

Vierailija
31/113 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin! 14.3.2014

Vierailija
32/113 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päääsin, vaikka tein jonkun verran virheitä :D

Vierailija
33/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu on tehnyt mun elämästä yhtä helvettiä. En saa nukuttua, koska mietin aina uutta inssiä, olen ollut inssissä jo neljä kertaa....! Ei siinä muuten mitään mutta kun maksaa vaan niin helvetisti!!! N.300 e tulee joka kerta lisämaksua.. Järjetöntä! En ole edes niin huono kuski, mutta jännitän kokeessa ja mun kohdalle on sattunu just huono tuuri monta kertaa ja on tullu tosi kiperiä tilanteita ja olen sitte jännityksessä niissä toiminu väärin. Ajo-opettajakaan ei tiedä mitä mulle enää opettais... Tuntuu tosi turhauttavalta:( vaikka tosin tiedän etten ole ainut joka viidettä kertaa menee inssiin. Keskustassa olisi paljon helpompi ajaa, mutta aleksiskiven konttori meni kiinni... Nyt ajelen sitte itiksessä, jossa on ne inhottavat isot monikaistaiset risteykset ja liikenneympyrät. Noh, mutta kyllä mä vielä pääsen!:) ei joku autokoulu maailmaa kaada, siinä on vain kyse autolla ajosta.... On vaan kans kauheet paineet, kun kaverit ja vanhemmat on aina sanonu, että mä oon varmasti hyvä kuski ku oon niin rauhallinen ja osaan toimia monissa tilanteissa oikein. En tiiä mistä sitte kiikastaa:(

Vierailija
34/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ajo- ja teoriakokeet kerralla läpi. Meinas kosahtaa siihen, kun en muka katsonut tuleeko oikealta jalankulkijoita oikealle kääntyessäni. Sanoinkin sitten että kai mä nyt näin ettei kävelytiellä ollut ketään, kun sen vieressä ajoin vajaat 500m.

Vierailija
35/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni aina ajotunnit tosihyvin, mutta insseistä pääsin vasta neljännellä läpi:D jännitti niin paljon että menin lukkoon!

Vierailija
36/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kerralla.

- metriletti -77

Vierailija
37/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt ekalla läpi. Ajoin päin punaisia. En ollut varmaan kertaakaan koko autokoulun aikana niin tehnyt, mutta täytyihän sen tietenkin just inssissä tapahtua.

Vierailija
38/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan päässyt, ajelin ihan päin vittua ja ajo-opettajani katseli epäuskoisena keräämääni virheiden listaa. Tokalla läpi kirkkaasti. Ei yhtään sakkoa eikä naarmua kahdenkymmene vuoden ajouran aikana :)

Vierailija
39/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun suoritin kuorma-auton inssiä niin se meni katsastusmiehen mielestä vissiin niin hyvin, että alkoi kesken ajon höpöttämään puhelimessa kaverinsa kanssa ja pläräämään jotain papereita. Sitten se yht'äkkiä käski ajaa takaisin asemalla kun kuulemma kahvitunti alkaa kohta :D

Molemmat kortit sain ekalla yrittämällä, muutama kaveri yritti neljättä kertaa, useammista en ole kyllä kuulut.

Vierailija
40/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla en kuulemma pysähtynyt suojatien kohdalla vaikka olisi pitänyt. Minusta kyllä se jalankulkija oli vielä niin kaukana suojatiestä, ettei ollut edes varmaa oliko se menossa tien yli. Muita virheitä ei ollut ja sain ajaa loppuun asti, mutta tämä oli tuomio. Tokalla kerralla mokasinkin sitten ihan selkeästi hermostuksissani, ja lähdin liian vilkkaasti liikkeelle kolmion takaa, enkä nähnyt parkkeerattujen autojen takaa risteystä lähestyvää autoa. Inssi veti jarrut pohjaan. Kolmannella kerralla meni läpi.