Pääsitkö inssin kerralla läpi? Jos et, miten mokasit?
Kommentit (113)
Ihan helppo homma, vaikka ajoin aamuruuhkassa ja jostain sähkö- tai muusta viasta johtuen liikennevalotkaan eivät toimineet.
Teoriakokeen jouduin tekemään kahdesti kun ensimmäisellä yrityksellä oli yksi virhe liikaa.
AB, C ja D, pikku e:n sai ostamalla.
Pääsin lähi kerralla, vaikka hilkulla oli
päässyt eka kerralla. Itse ajo meni hyvin, mutta lopuksi parkkeeratessa meni jotenkin senssit sekaisin, vaikka siinä ei pitänyt olla mitään ongelmaa. Jännitys purkautui siinä jotenkin niin, että en yhtäkkiä osannut ajatella järkevästi. No, toisella kerralla meni kaikki putkeen :)
Ekalla läpi sekä teoriasta että ajokokeesta.
Ja pääsin toisellakin kerralla heti läpi, siihen jouduin koska en suorittanut 2-vaihetta ajoissa. Heh heh.
Niin ja kirjallinenkin meni kummallakin kerralla eka yrityksestä läpi.
kuulin myöhemmin, että olisi kiintiöt joiden mukaan tietty määrä pitää inssiajoja reputtaa. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Idioottikin osaa ajaa, mutta muiden tiellä (parkkiksella) liikkujien huomioimisessahan ne suurimmat ongelmat ovatkin, samoin liikennesääntöjen tajuamisessa ja noudattamisessa. Ne ovat loogisia ja älykkäitä sääntöjä kaikki toisin kuin osa kuskeista.
Mitään kiintiöitä ei ole, mutta tietty raja silläkin, millaisia viilettäjiä liikenteeseen päästetään. Mistä esim. tiesit, ettei kuormurista olla juuri hyppäämässä ulos? Olisit tappanut sen ihmisen. Ajo-opettajasi ei nähnyt, miten mokasit, sillä inssissä ei saa olla kuin inssi ja kuskikandidaatti autossa.
Ajoneuvon hallinta ei tarkoita sitä, että on hyvä kuski. Hyvä kuski ei riko sääntöjä eikä aja kenenkään päälle.
Ja pääsin toisellakin kerralla heti läpi, siihen jouduin koska en suorittanut 2-vaihetta ajoissa. Heh heh.
Mitähän hehettelet? Eikö kaaliin uppoa, että sääntöjä noudatetaan myös tuossa asiassa? Onko asenneongelmia yleensäkin aikataulujen ja sääntöjen suhteen, heh heh? Varastatko toisten aikaa?
Mitähän hehettelet? Eikö kaaliin uppoa, että sääntöjä noudatetaan myös tuossa asiassa? Onko asenneongelmia yleensäkin aikataulujen ja sääntöjen suhteen, heh heh? Varastatko toisten aikaa?
saanut sossusta viikkorahaa...?
sama juttu mulla...ei oo tarpeeks itsevarmuutta...ois varmaa pitäny kaahailla? eikä välittää kenestäkään muusta autoiliasta.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2013 klo 21:57"]
Olin mukamas liian epävarma, en tehnyt mitään oikeaa virhettä edes. Ihan ku kukaan muu 18-vuotias ei jännittäis ja olis epävarma tuollaisessa tilanteessa. Vieläkin 10 vuoden jälkeen ärsyttää...
[/quote]
sama juttu mulla...ei oo tarpeeks itsevarmuutta...ois varmaa pitäny kaahailla? eikä välittää kenestäkään muusta autoiliasta.
p.s. Varmuus tulee ajan kanssa kun saa ajaa itse autolla!!!
Pääsin. Hiukan kauhun sekaisia hetkiä kun inssin viimeiseen peruutukseen katsastusaseman pihalla sanoi, siihenhän se loksahti. Minä että mitä ihmettä tein väärin, mutta se olikin positiivinen kommentti ja tarkoitti että loksahti paikoilleen. Kirjalllisenkin tein nopeasti, lähdin ekana pois eikä yhtään virhettä. Silti en ole kovin hyvä kuski, vaikka teoriassa osaan kaiken hyvin.
No pitää olla kyllä aika uuno jos ei pääse ekalla kerralla läpi.
En päässyt. Valoristyksessä en lähtenyt liikkeelle kun vihreä vaihtui. Olin niin hermostunut etten huomannut. Muutakin mokaa oli mutta tuo on jäänyt mieleen ;). Kolmannella meni komeasti läpi.
Kaikki kolme inssiä läpi ekalla, of course.
Ekalla meni läpi. En ymmärrä nuita ihmisiä, jotka jarruttavat VASTA siinä vaiheessa, kun ihminen on jo suojatiellä. Minä pysäytän lähes aina, kun näen, että ihminen on tulossa suojatielle, vaikka kaasu pohjassa varmaan ehtisinkin ensin. Tuollainen muista piittaamaton ajotapa vain säykäyttää muut liikkujat, varsinkin iäkkäämmät ihmiset ovat herkempiä säikkymään. Ennemmin pysäytän ja annan tietä, kun ajan jonkun päälle, tai säikäytän puolikuoliaaksi. Olen oikein ekstra varovainen suojateiden kohdalla, vaikka muuten saankin avokilta noottia ralliajotavoistani :D.
Pääsin kerralla läpi, vaikka olin melkein varma että en pääse. Heti alkuun meinasin kääntyä kiellettyyn ajosuuntaan yksisuuntaiselle kadulle, mutta tajusin onneksi ettei sinne saanutkaan ajaa ja jatkoin seuraavaan risteykseen. Jotain muutakin tuli sähläiltyä, mutta inssisetä sanoi ettei laske niitä virheeksi kun kerran huomasin itse ne jutut ajoissa.
Ainoa virhemerkintä tuli ajonopeuden säätelystä. Mulle oli opetettu se liittyminen niin, että kiihdyttää kolmosvaihteella ja vaihtaa suuremmalle vasta moottoritiellä, mutta inssissä olin niin paniikissa etten ikinä muistanut vaihtaa suuremmalle. Parin kilometrin jälkeen poistumisliittymässä inssi kysyi, että ajelinko tosiaan koko moottoritiepätkän kolmosvaihteella. Lievästi hävetti. :D
Jos olisi pitänyt parkkeerata taskuun tai peruuttamalla, en varmaan olisi päässyt läpi.
Itsellä ensimmäinen inssi meni puhtaasti jännityksen takia puihin. Kytkin jalka tärisi niin holtittomasti ettei ajosta tullut alusta lähtien yhtään mitään. Pää tyhjeni kaikista opeista ensimmäisen 10 metrin jälkeen ja tiesin jo siinä vaiheessa että ei tule korttia. Toisessa inssissä oli jo varmuutta paljon enemmän mutta kun erehdyin ajamaan toiseen suuntaan kuin minne inssi käski, ajauduin ruuhkaisaan risteykseen josta ramppi alas länsiväylälle ja siinä en sitten havainnoinut tarpeeksi vasemmalta tulevaa autoletkaa ja ajoin inssin mielestä edellä ajavien perässä. Tottahan se oli kun itse jälkikäteen mietin. Kaikki meni muuten hyvin eikä kertaakaan tarvinnut ajoon puuttua, parkkeerauksessa sammui auto pari kertaa kun jännittäessä olin unohtanut vaihdelaatikon olemassa olon tyystin ja mietin että mikä tässä nyt mättää kun jatkuvasti sammuu. Vinkkinä muille että jos on yhtään samanlainen jännittäjä kuin itse olen, niin kannattaa ottaa vaikka se ajo-opettaja mukaan rupattelemaan sinne takapenkille. Itse en tehnyt näin ja kaduttaa jälkikäteen kun luulen että siitä vois oikeasti olla hyötyä.Siinä voi samalla myös unohtaa kaikki katkerat ajatukset ilkeästä ja pilkunviilaaja inssistä kun on useampi silmäpari havainnoimassa ajoa.