Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies oksentaa aamuisin?

Vierailija
05.01.2013 |

Hyvin usein käy näin: Mies tekee aamutoimet, syö leipää ja juo pari kuppia kahvia ja menee pesemään hampaansa. Vessasta kuuluu erittäin (häiritsevän) kovaäänistä yökkäilyä / oksentamisen ääntä. Kysyn, mikä on ja mies sanoo oksentaneensa. Sitten se lähtee töihin.

Tämä on toistunut nyt niin monta kertaa, että alkaa jo ihmetyttää. Mitään selityksiä tuolle en ole saanut. Lääkäriin mies ei ole mennyt. Mistä oksentelu voi johtua? Voiko kyseessä olla elimistön hylkimisreaktio esim. kahvinjuonnin takia? Viinaksia mies ei käytä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juon kahvin ja rupeaa yököttelemään. ( ei tule mitään) ja sama juttu on hammasharjan kanssa aamuisin. Tupakoiva henkilö. Mies. Pystyn syömään vasta iltapäivällä.

Vierailija
22/30 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oksensi stressin takia. Oksennus/ yökkiminen tuli joka aamu joko syönnin jälkeen, hampaita pestessä tai paidannappia ja solmiota laittaessa.  Monesti pelkkä em ajatteleminen sai yökkimään. Tätä jatkui vuosia.

Kunne työpaikka vaihtui ja oksentaminen loppui

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin myös työstressiä. Kokemuksesta tiedän, että kun ahdistaa mennä töihin niin aamulla voin oksentaa pelkästä ajatuksesta. Tällainen psykosomaattinen oire jää helposti päälle ja saattaa jatkua, vaikka pahin stressi laukeaisikin.

Vierailija
24/30 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huolestuttavalta. Normaali terve ihminen ei oksentele päivittäin.  Lääkäriin -->

Vierailija
25/30 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^No jaa, itselläni on todella herkkä vatsa, ja oksentelin monta kuukautta ruuan jälkeen kunnes opin mitä voi syödä ja mitä ei. Lääkärissä ja vatsalaukun+ruokatorven tähystyskin tehtiin, ei löytynyt mitään. Vatsa vaan herkkä, muuten olen täysin terve.

Vierailija
26/30 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 18-vuotias nuori mies ja olen kokenut koko elämäni tällaista kaurapuuron syönnin kanssa. Muistan jo ala-asteella kuinka aamuisin aina yökötti ja jopa tuli oksennus kaurapuuron syönnistä tai veden juonnista. Muilla aterioilla ei yökötä koskaan. 

Viikonloppuisin kun syön aamupalaksi leipää niin ei ole samaa ongelmaa. Ihan kuin ongelma olisi vain kaurapuuron kanssa. Itselläni siihen on auttanut esimerkiksi että olen laittanut puuron sekaan maapähkinä voita ja pyrkinyt tekemään puurosta itselleni mielekkäämmän makuista. 

Vierailija
27/30 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samaa ja sitten todettiin ylävatsalaukun tulehdus ja myöhemmin ärtyneen suolen oireyhtymä. Nyt lääkitys, mutta pitäis siirtyä Fodmap-valioon, koska uloste on jatkuvasti löysää.

Vierailija
28/30 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän on raskaana? Muistelen jostain lukeneeni, että nykyisin mieskin voi olla.

Vierailija
29/30 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on raskaana ja kärsii aamupahoinvoinnista.

Vierailija
30/30 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oksentelin aamulla kun keliakiasta ei ollu vielä tietoa. Leipä tyhjään mahaan oli liikaa.