Pitääkö kokoomus tiettyä kansanosaa tarkoituksella köyhänä?
Aika hauska sattuma, että kun mara alalta lähti paljon työntekijöitä, jotka halusivat uudelleen kouluttautua katkaistiin aikuisopintotuki. Tulee kyllä tuosta sellainen vaikutelma ja tein johtopäätöksiä, että kokoomus yrittää tarkoituksella pitää matalasti koulutettuja naisia palkkakuopassa ja estää etenemisen uralla ja alanvaihtamisen. Että ei voisi tehdä luokkanousua eikä saada parempaa palkkaa vaan pysyisi koko elämänsä loppuun asti mahdollisimman köyhänä ja pienituloisena. Koska miksipä muuten olisi tuollainen päätös tehty. Varmaan siellä muitakin on aloja siis, joissa naiset haluaa vaihtaa alaa joten mikäpä muu voisi hidastaa ja laittaa esteitä naisten tielle kuin taloudellisesti sen tekeminen mahdottomaksi. Mutta ei annetta periksi ja muistetaan mitä kokoomus teki.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Se luokkanousu ois kannattanu tehä sillon 15-vuotiaana ja mennä lukioon.
Ihmisillä on oikeus tehdä luokkanousu missä vaiheessa elämäänsä on siihen valmis. Se on ihan hyvä, että kaikki ei tee sitä silloin 15 vuotiaana. Osaa ihmisiä tarvitaan kuitenkin tekemään ne matalapalkka alankin työt joten olisit kiitollinen, että sinuakin on joku naurettavan pienellä palkalla palvellut ja kuunnellut asiattomuuksiasi.
Itse olen miettinyt että tekeekö Vasemmistoliitto samaa koska monet heitä äänestävät köyhät kuvittelevat heidän olevan köyhien puolella, vaikka viimeksi hallituksessa köyhyys vain lisääntyi.
Ei ihmisen köyhyys riipu yhdestäkään puolueesta eikä koko yhteiskunnasta. Vilkaisehan peiliin. Vain ihminen itse voi itsensä köyhyydestä nostaa.
Myös vasemmisto tarvitsee köyhiä ja toimeentulotuen varassa eläviä, koska muutoin heidän kannatus romahtaa, jäljelle jää vain ideologiset fanaatikot. Sen vuoksi vasemmisto vastustaa myös kansalaispalkkaa, he haluavat sitoa toimeentuloturvan sosiaalityöhön ja "osallisuuteen". Vasemmistolle on myrkkyä ajatus, että ihmiset saisivat perusturvan ja voisivat elää yksilöllistä elämää osallistumatta yhteisöön.
Kokoomus uskoo ainoastaan oikeaan sukuun ja kastiin syntymiseen. Siellä ei koeta että kuuluisi olla elinikäinen oikeus opiskella tai parantaa taloudellisesta asemaa, kuten ihmiset uskoo.
KYLLÄ. Rahajärjestelmä nyt ja hierarkiapakkomielteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisen köyhyys riipu yhdestäkään puolueesta eikä koko yhteiskunnasta. Vilkaisehan peiliin. Vain ihminen itse voi itsensä köyhyydestä nostaa.
Ei voi, siihen tarvitaan vanhemmat jotka kannustaa lastaan ja auttaa hänet alkuun elämässä. Eläimetkin avustavat poikasensa pesästä kunnes pärjäävät omillaan. Vanhemman tehtävä on auttaa lapsi lentoon.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus uskoo ainoastaan oikeaan sukuun ja kastiin syntymiseen. Siellä ei koeta että kuuluisi olla elinikäinen oikeus opiskella tai parantaa taloudellisesta asemaa, kuten ihmiset uskoo.
Niinku ei Suomen talous kasva mitenkään siinä et kokki alkaa opiskella lähihoitajaks ja lähihoitaja kokis ja nostaa huikeat aikuiskoulutustuet
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus kuitenkin teki etenkin naisia kohtaan todella huonoja päätöksiä kuten lakkautettiin ansiosidonnaisen lapsikorotukset ja nyt sitten myös tuo aikuiskoulutustuen lakkautus olivat ihan suoria toimia naisia vastaan. Ja sen tarkoitus oli nimenomaan pitää naisten taloudellista valtaa käyttäen matalasti palkattuina, matala-palkka alan työntekijöinä. Kyllä se oli kokoomus joka nyt nuo päätökset teki ja köyhdytti köyhiä entisestään, joten en todellakaan katso peiliin vaan katson kokoomuksen tekemiä päätöksiä. Olen osani tehnyt ja en aio enää olla mikään halpatyöntekijä vaan minäkin haluan elämässä jotakin muuta kuin köyhyyttä. Kokoomuksessa on turha yrittää esittää viatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinku ei Suomen talous kasva mitenkään siinä et kokki alkaa opiskella lähihoitajaks ja lähihoitaja kokis ja nostaa huikeat aikuiskoulutustuet
Olen yliopistossa ja meillä on naisia ja äitejä, jotka on kouluttautumassa matala-palkka alalta ylöspäin eli esim. puutarhuri kouluttautuu yliopistossa opettajaksi jne eli ei kaikki kouluttaudu toiselta matala-palkka alalta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin sen kun aloin tehdä luokkanousua, että se kyllä yritettiin kaikin tavoin estää ja heittää kapuloita rattaisiin....kun pestit halutaan pitää omissa sisäpiireissä. Mutta kapuloiden heittely ei onnistunut. Kampittamista ym. Vaikka lain mukaan kaikilla täällä on samat oikeudet hakea koulutuksiin jne.
Työtön ei saanut aikuiskoulutustukea, joten kun porukka lähti mara-alalta, niin he menettivät samantien mahdollisuuden ko. tukeen.
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei saanut aikuiskoulutustukea, joten kun porukka lähti mara-alalta, niin he menettivät samantien mahdollisuuden ko. tukeen.
Siihen on ihan hyvä syy miksi niin moni lähti mara-alalta, mutta ko alan yrittäjät eivät halua katsoa peiliin. Eikä voi odottaakaan, että ihmiset jaksaa niin raskasta työtä koko ikänsä niin pienellä palkalla tehdä. Mara-alan ongelmat kyllä tiedetään.
Just tänään oli puhe että kaikki vähänkin työllistyvyyteen viittaavia toimia lopeteltu, kohta loppuu kuntouttavakin työ. Työtön ei saa edes harrastaa mitään tai käydä vapaaehtoistyössä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt että tekeekö Vasemmistoliitto samaa koska monet heitä äänestävät köyhät kuvittelevat heidän olevan köyhien puolella, vaikka viimeksi hallituksessa köyhyys vain lisääntyi.
Harva köyhä ja pienituloinen äänestää Kokoomusta. Niinpä Kokoomuksen kannattaa tehdä politiikaa, mikä saa ihmiset pärjäämään taloudellisesti. Vasemmiston intressi sen sijaan on juurikin päinvastainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on oikeus tehdä luokkanousu missä vaiheessa elämäänsä on siihen valmis. Se on ihan hyvä, että kaikki ei tee sitä silloin 15 vuotiaana. Osaa ihmisiä tarvitaan kuitenkin tekemään ne matalapalkka alankin työt joten olisit kiitollinen, että sinuakin on joku naurettavan pienellä palkalla palvellut ja kuunnellut asiattomuuksiasi.
Joka paikassa tavataan toitottaa nykyään. Sitä, mihin kaikkeen ihmisillä nykyään on "oikeus". Ja varmasti joo saat vaihtaa vanhempanakin alaa, mutta pitääkö meidän muiden kustantaa se kokonaan vai voisitko itsekin satsata siihen?
Ei meillä ole mitään tiettyä kansanosaa, vaan kaikilla on sama mahdollisuus. Tietysti jonkinlaista kykyä oppia vaikka ammatti tarvitaan.
Joillakin on ilo maksaa enemmän veroja, jos ovat työtä saaneet ja sitä tehneet.
Ja hyvä niin, koska kaikki eivät kykene itse hankkimaan leipäänsä. Tai ovat sitten tyytyväisiä osaansa tai korkeintaan valittavat.
Meillä on myös puolueita, joiden mielestä on ihan ok vain odottaa, että joku toinen maksaa heidän elämisensä , jos ei itseä ei työ huvita, vaikka kykenenisivät töihin. Ja olisi saanut yhteiskunnalta maksuttoman tai anteliaasti tuetun koulutuksen johonkin ammattiin.
Heidän mielestään on myös sallittava varastella. Kyllä joku köyhä sitten maksaa heidän osuutensa.
Nyt ei enää iletä niin paljon valittaa nälkäänsä, kun tilastojen mukaan syödään liikaakin, mutta kauneustuotteita ja lisäravinteita apteekista on hyväksyttävää varastaa. Kun se hallitus.
Juu, varmaan, mutta meillä on aika helppo vaihtaa kansanosasta toiseen, kun ei ole enää sitä rälssiäkään.
Ainahan se vika on muissa. Itse pänttäsin peruskoulussa ja lukiossa. Hain tekn. yliopistoon ja teen nyt alan töitä. Lukemista se vaati 17 v eikä kokoomus auttanut tässä yhtään.