Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö mies saa kotihoidontukea vaikka hoitaa lapsia kotina jos minä työttömänä?

Vierailija
02.01.2013 |

Olen liiton rahoilla työttömänä kotona, mies hoitaa lapset kotona kun minä haen töitä ja teenkin keikkaillen niitä sillon tällön. Mies hakenut kotihoidontukea ja saa sitä mutta nyt liitto ilmoitto minulle että vähentää sen miehen saaman tuen pois mun liiton rahoista, mitä helvettiä! Vaikka se raha ei tule mulle vaan miehelle! Pitäskö miehen nyt hoitaa ilmasiks kotona saamatta mitään jotta mä saan pitää koko työttömyystuen!?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsovat siis varmaan ettei tällöin hoida lasta.

Me saimme kotihoidontukea kun olin työstäni hoitovapaalla ja mies työtön.

Kesälomani ja pitkän sairaslomani ajalta tuki vähennettiin miehen päivärahoista vaikka minäkin siis olin kotona.

Vierailija
22/27 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten liitto nyt sen tietäs et mies työskentelee kotona! Eikö kotihoidontuki kuulu kaikille kellä alle 3v ja sitä hoitaa joku muu kun kunnallinen p.ivähoito. Sama hoitaako vaikka mummo tai mies jos lapset kotona, eikai liitto nyt mitenkää voi selvitellä minne mun mies tekee töitä! Ja tosiaan tekee koneella hommia kun lapset päikkäreil tai sit iltasin jos mulla ollut aamupäiväl keikkaa tms. Tekee projekteja mitkä ei oo sidttu kellonaikaan tms joten kotona työskentely onnistuu hyvin. Ei vaan haluta lapsia hoitoon kun pienin vastav1,5 v.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Miten liitto nyt sen tietäs et mies työskentelee kotona! Eikö kotihoidontuki kuulu kaikille kellä alle 3v ja sitä hoitaa joku muu kun kunnallinen p.ivähoito. Sama hoitaako vaikka mummo tai mies jos lapset kotona, eikai liitto nyt mitenkää voi selvitellä minne mun mies tekee töitä! Ja tosiaan tekee koneella hommia kun lapset päikkäreil tai sit iltasin jos mulla ollut aamupäiväl keikkaa tms. Tekee projekteja mitkä ei oo sidttu kellonaikaan tms joten kotona työskentely onnistuu hyvin. Ei vaan haluta lapsia hoitoon kun pienin vastav1,5 v.

Ap

Ainoastaan, jos mies olisi koti-isänä (ei töitä), niin silloin saa kotihoidontuen, jota ei vähennetä sun päivärahasta.

Vierailija
24/27 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä töitä tebdä kotihoidon tuella mieskin? Onko sil merkitystä sit et saako mies palkkaa vai ei , et saanko mä täyspäivärahan?

Ap

Vierailija
25/27 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitäisi maksaa kahdelle kotiin tukea?? Jos miehesi on työtön, nostakoon työttömyyspäivärahaa. Jos on työpaikka, menköön töihin, kun kerran sinä olet kotona.

Aivan käsittämätöntä tämä ajattelu nykyään...

Vierailija
26/27 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi töistä/niihin liittyvistä tuloista? Jos saa, niin silloin työttömyyskassakin saa /on oikeutettu tietämään niistä.

Vierailija
27/27 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton päätös on aivan oikein, jokainen liitto noudattaa samaa sääntöä kotihoidontukeen liittyen. Eli, mikäli puolisolla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen työsuhteen, yritystoiminnan, opiskelun tai työkyvyttömyyden vuoksi, kotihoidontuki vähennetään ansiopäivärahahakijan työttömyyspäivärahasta. Eli koska miehesi on työsuhteessa vähennetään änen saamansa kotihoidontuki sinun ansiopäivärahastasi.