Otitteko alkoholia uuden vuoden aattona, mites lapset?
Oletteko kaikki selvinpäin kun teillä on lapset vastuullanne, vai miten te toimitte? Minkä verran saatatte ottaa alkoholia vaikka lapset siinä tai kun ovat nukkumassa mutta kuitenkin siis vastullanne?
Meillä lapsi 1v ja toistaiseksi olen ollut täysin juomatta, enkä muutenkaan juo paljon, mutta mietin vaan miten muut lapsiperheet toimivat.
Kommentit (50)
Ruuan kanssa viiniä tai saunakalja tai konjakki kahvin kanssa jos mieli tekee. Ei mitään ongelmaa.
Lapset osaa jo ottaa vastuun itsestään.
Minä juon 1-2 olutta tai puoli pulloa punkkua max.
Mies joi ehkä 6 kaljaa illan mittaan.
josta jäi kyllä vähän jäljelle. Lapset joivat omia juomiaan varmaankin, eivät siis olleet kotona kanssamme vaan ystäviensä kanssa.
Lapset 5, 7 ja 9 -vuotiaat eivät vielä juo. ;)
Lapset mukana menossa. Pitkän illan aikana minä join 8-packin olutta ja mies reilusti enemmän. Ei minusta siinä mitään pahaa ole jos lapset näkevät vanhemmat hieman juhlatuulella toisinaan. Itsekin lapsena aina olin mukana myös kosteissa juhlissa ja mukavia muistoja siitä vain on.
ja lapset 2v, 10v ja 12v siideriä.
joten ei juotu mitään. Miksi pitäisi? Kyllä sitä ehtii myöhemminkin.
meillä on tavallista ottaa vaikka yksi, kaksikin olutta tai viinilasillista. joissain tilanteissa olen ottanut useammankin. ja siis viime vuonna oli kahdet sellaiset juhlat, joissa otin useamman lasillisen, yhden tuopin iltoja ehkä pari kertaa kuussa. nykyään tunnen rajani hyvin, ylilyöntien aika on peruuttamattomasti ohi.
Ruoan kanssa pari lasia viiniä sekä myöhemmin illalla siideri. Mies joi oluen.
Lapset 9v ja 6v. kotona. Eivät kiinnitä huomiota meidän juomisiin. Punaviini on meillä normaali juhla-ateria juoma. Lapset joivat punaviinilaseistaan mehua :)
Ite join lonkeron, pienen paukun ja pari rommitotia. Nämä siis ehkä 7 tunnin aikana eli missään humalassa en ollut. Mies joi enemmän.
Ollaan lapsettomia, mutta selvin päin.
Lapsuuden vuodenvaihteista muistan, ettei isä juonut silloin koskaan, sanoi uuden vuoden olevan lasten ja perheen juhla. Äiti nyt ei juonut koskaan muutenkaan.
kolme lasia punkkua, pikkolokuoharin ja kolme kaljaa. eli en ollu humalassa.
Iltapäivän ja illan aikana punaviinä, mies noin 2/3, minä 1/3 pullosta. Oli herkullinen pihvi-valkosipuliperuna -ateria ja myöhemmin illalla joimme juustojen kanssa loput. Siinä välissä mies taisi juoda litran oluttakin. Itse en ainakaan humaltunut, enkä usko että mieskään.
Meillä lapset 3-ja 1,5-v.
Mikäs siinä jos joku haluaa olla täydin raitis lasten seurassa, parempi se niin on kuin että lapset näkisivät vanhempansa humalassa.
Itse ajattelen niin, että vanhempienkin on hyvä välillä rentoutua ja viettää iltaa lasten läsnäollessa. Me emme saisi muuten ikinä mitään ottaa, koska meillä lapset eivät juuri ole mummolassa hoidossa.
Me juotiin lasilliset kuohuviiniä, mies lisäksi yhden oluen. Lapset 2v ja vauva oli nukkumassa.