Jos lastasi vakavasti koulukiusattaisiin, mitä
olisit valmis tekemään sen vuoksi. Oletetaan, että todellakaan mikään yhteys kouluun ei ole tuottanut ongelmia, ja lapsi on jo akuutisti psykiatrin luona päässyt käymään. SILTI, kaikki on vain hidasta, apuja ei saada, ja ope ihmettelee edelleen.
Kommentit (46)
ja leipoisin turpaan sen äitiä. (been there done that, auttoi)
sanon, että koulukiusaaminen on systemaattista henkistä kidutusta jota ei tarvitse sietää. Sen pitäisi olla aina poliisiasia, onhan kyseessä vakava ihmisoikeusrikos.
Jos koulu ei tue lastasi, niin koulun vaihto niin pian kuin mahdollista.
pitkälle kuin mahdollista, rehtorille, oppilashuoltoryhmään, koululautakuntaan, opetusvirastoon. Jos fyysistä, niin suoraan rikosilmoitus poliisille. Olisin itse yhteydessä kiusaajien perheisiin ja menisin kouluun itse selvittämään asiaa. Pyytäisin myös koko luokan vanhemmat aiheesta järjestettävään vanhempainiltaan.
yhteys kouluun ei ole tuottanut ongelmia...?
Minulla lienee siihen oikeus, niinkuin kenellä muulla tahansa.
yhteys kouluun ei ole tuottanut ongelmia...?
aikomusta kyllä ja tilannetta seurataan..
ap
pitkälle kuin mahdollista, rehtorille, oppilashuoltoryhmään, koululautakuntaan, opetusvirastoon. Jos fyysistä, niin suoraan rikosilmoitus poliisille. Olisin itse yhteydessä kiusaajien perheisiin ja menisin kouluun itse selvittämään asiaa. Pyytäisin myös koko luokan vanhemmat aiheesta järjestettävään vanhempainiltaan.
pitkälle kuin mahdollista, rehtorille, oppilashuoltoryhmään, koululautakuntaan, opetusvirastoon. Jos fyysistä, niin suoraan rikosilmoitus poliisille. Olisin itse yhteydessä kiusaajien perheisiin ja menisin kouluun itse selvittämään asiaa. Pyytäisin myös koko luokan vanhemmat aiheesta järjestettävään vanhempainiltaan.
koko koulunko vaatisit paikalle, vai vaan ne luokat, joilta varmuudella tiedät,e ttä näitä kiusaajia on?
Lasta tämä toki keljuttaisi kun äiti hänen ongelmistaan puhuisi, mutta niin se vaan on, että varsinkaan ala-asteikäiset lapset eivät vielä itse ymmärrä miltä kiusanteon kohteesta tuntuu. Heille pitää se osoittaa ja heille pitää myös jonkun aikuisen asiasta puhua.
Lisäksi olen huomannut, että ikävä kyllä niitä kavereita saa "lahjomalla". Eli sitä suositumpi kaverien keskuudessa mitä isommat ja kivemmat synttärit. Karkkia/herkkuja kannattaa jaella kavereille avokätisesti ja nähdä vaivaa olemassa olevien kaverisuhteiden ylläpidossa.
Itse järjestän aina lapseni synttärit sellaisessa paikassa, jonne mahtuu niin monta vierasta kuin lapsi haluaa kutsua. En jaa vieraslahjoja, mutta lapsi vie nimpparina & synttärinä aina jotain herkkua kouluun (jos sallittu) ja jouluna vie pienet lahjat (piparia, karkkia tms) kaikille kavereilleen. Laivalta tuodaan aina jotain halpaa, mitä voi jaella tuliaisena - tyyliin jotain tikkareita.
Lasta kiusattiin 3v sitten, ei ole kiusattu enää. Ikävää sanoa, että tämä toimii :-/
vaikka olishan se varmaan uutta, että koko koulu vanhempineen joutuu puhutteluun yhden lapsen kiusaamisesta.
Onneksi en laittanut lastani noin noloon asemaan, olsihan se kuollut häpestä, jos 3-7 tyyppiä kiusaa ja 500 lasta vanhempineen pakotettaisiin paikalle... Joista paikalle tulisi... 60?? max. Ketä kiinnostaisi tulla jampan koulukiusaamisen takia paikalle?
vanhempainiltaan pitäisi tulla? Meidän koulussa on noin 400 oppilasta, mutta aika harvoin esim. yläluokkien oppilaat kiusaa esim.3-4 lk. oppilaita. Ja kyllä se vaan on kaikkien aikuisten asia jos koulussa tällaista tapahtuu.
poistetaan koulusta jos he uhkaavat muiden turvallisuutta. Meidän pojan 6 lk. oli nyt syksyllä kiusaamista niin että kiusattu poika ei enää halunnut tulla kouluun. opettaja laittoi kaikille luokan vanhemmille asian tiedoksi ja sanoi, että jos kiusaaminen ei lopu, nämä kiusaajat eivät enää jatka tällä luokalla, tämä tehosi ja kiusaaminen loppui.
poistetaan koulusta jos he uhkaavat muiden turvallisuutta. Meidän pojan 6 lk. oli nyt syksyllä kiusaamista niin että kiusattu poika ei enää halunnut tulla kouluun. opettaja laittoi kaikille luokan vanhemmille asian tiedoksi ja sanoi, että jos kiusaaminen ei lopu, nämä kiusaajat eivät enää jatka tällä luokalla, tämä tehosi ja kiusaaminen loppui.
Jos koulu ei tue lastasi, niin koulun vaihto niin pian kuin mahdollista.
muuten lapsi ei olisi selvinnyt... hidasta se koulun auttaminen, huomasin, vasta, kun oli liian myöhäistä, halusivat todella puuttua.
Olen tyytyväinen, että muutimme ja vaihdoimme koulua, tosin kahden asunnon loukussa nyt vielä olemme, jonkin aikaa, ja se, jos mikä vetää talouden kireälle näin yskinhuoltajalle. Mutta , yksi pelastettu, nyt toinen tulessa, koska on ollut jo useamman vuoden ns sijaiskärsijänä...
olisit valmis tekemään sen vuoksi. Oletetaan, että todellakaan mikään yhteys kouluun ei ole tuottanut ongelmia, ja lapsi on jo akuutisti psykiatrin luona päässyt käymään. SILTI, kaikki on vain hidasta, apuja ei saada, ja ope ihmettelee edelleen.
tarvittaessa ryhtyisin toimiin, eli ihan naamakkain pelottelisin sen paskakasan niin pelokkaaseen tilaan, että alkaa vuode kastumaan.
kiusaaja lähtee koulusta, ei kiusattu.
olisit valmis tekemään sen vuoksi. Oletetaan, että todellakaan mikään yhteys kouluun ei ole tuottanut ongelmia, ja lapsi on jo akuutisti psykiatrin luona päässyt käymään. SILTI, kaikki on vain hidasta, apuja ei saada, ja ope ihmettelee edelleen.
tarvittaessa ryhtyisin toimiin, eli ihan naamakkain pelottelisin sen paskakasan niin pelokkaaseen tilaan, että alkaa vuode kastumaan.
kovat on teillä puheet... svidu.
Jos joku vastaisi, joka oikeasti kamppailee tällaisen kanssa?
olisit valmis tekemään sen vuoksi. Oletetaan, että todellakaan mikään yhteys kouluun ei ole tuottanut ongelmia, ja lapsi on jo akuutisti psykiatrin luona päässyt käymään. SILTI, kaikki on vain hidasta, apuja ei saada, ja ope ihmettelee edelleen.
tarvittaessa ryhtyisin toimiin, eli ihan naamakkain pelottelisin sen paskakasan niin pelokkaaseen tilaan, että alkaa vuode kastumaan.
kovat on teillä puheet... svidu.
Jos joku vastaisi, joka oikeasti kamppailee tällaisen kanssa?
olen toiminut noin esikoisen kohdalla. ja se toimi.
Nimim. Käsi joka kehtoa keinuttaa