Jos lastasi vakavasti koulukiusattaisiin, mitä
olisit valmis tekemään sen vuoksi. Oletetaan, että todellakaan mikään yhteys kouluun ei ole tuottanut ongelmia, ja lapsi on jo akuutisti psykiatrin luona päässyt käymään. SILTI, kaikki on vain hidasta, apuja ei saada, ja ope ihmettelee edelleen.
Kommentit (46)
olisit valmis tekemään sen vuoksi. Oletetaan, että todellakaan mikään yhteys kouluun ei ole tuottanut ongelmia, ja lapsi on jo akuutisti psykiatrin luona päässyt käymään. SILTI, kaikki on vain hidasta, apuja ei saada, ja ope ihmettelee edelleen.
tarvittaessa ryhtyisin toimiin, eli ihan naamakkain pelottelisin sen paskakasan niin pelokkaaseen tilaan, että alkaa vuode kastumaan.
kovat on teillä puheet... svidu.
Jos joku vastaisi, joka oikeasti kamppailee tällaisen kanssa?
taatusti toimi, hulluista ei uskalla kertoa ehkä edes kiusaaja, joka joutui paskomaan... sairasta.
olen toiminut noin esikoisen kohdalla. ja se toimi.
kokouksilla ja tapaamisilla. Ikävä kyllä tämä lapsi itse ärsyttää muita jatkuvasti, mutta sitä ei sitten pidetä vakavana.
Ei ole reilua, että tässä tapauksessa kaikkien muiden pitää käyttäytyä viimeisen päälle kun tämä yksi saa jatkaa. Hänellä on vielä ärsyttävä tapa kertoa vain siitä mitä muut tekivät jättäen oman osuutensa täysin pois.
En todellakaan puolusta kiusaamista, mutta joskus tuntuu että mitään ei ole tehtävissä, jos kiusattu itse ei opi uusia käyttäytymistapoja.
Paitsi ehkä sinä kiusaajan vanhempi. Väitätkö, ettet tiedä kuka siellä vetää turpaan ja kuka on sika nimettelyissä?
minä olen sika, kun lastani kiusataan? Todellakaan emme osaa edes nimetä kaikkia.
kokouksilla ja tapaamisilla. Ikävä kyllä tämä lapsi itse ärsyttää muita jatkuvasti, mutta sitä ei sitten pidetä vakavana.
Ei ole reilua, että tässä tapauksessa kaikkien muiden pitää käyttäytyä viimeisen päälle kun tämä yksi saa jatkaa. Hänellä on vielä ärsyttävä tapa kertoa vain siitä mitä muut tekivät jättäen oman osuutensa täysin pois.
En todellakaan puolusta kiusaamista, mutta joskus tuntuu että mitään ei ole tehtävissä, jos kiusattu itse ei opi uusia käyttäytymistapoja.
olisit valmis tekemään sen vuoksi. Oletetaan, että todellakaan mikään yhteys kouluun ei ole tuottanut ongelmia, ja lapsi on jo akuutisti psykiatrin luona päässyt käymään. SILTI, kaikki on vain hidasta, apuja ei saada, ja ope ihmettelee edelleen.
tarvittaessa ryhtyisin toimiin, eli ihan naamakkain pelottelisin sen paskakasan niin pelokkaaseen tilaan, että alkaa vuode kastumaan.
en tuntis mitään sääliä sitä kiusaajaa kohtaan.
tilanne on juuri päinvastoin. Tämä kiusattu lapsi kiusaa omaa lastani, koska sosiaaliset kyvyt puuttuvat tältä ns uhrilta. Luitko ollenkaan tuon viestini sisällön. Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista.
Meidän lasten luokassa on ollut todella järkyttäviä kiusaamistapauksia ja onneksi niissä ei loputtomiin ymmärretty kiusaajia. Lopulta tehtiin rikosilmoituksia. Ja ihan turha lässyttää, että kuka ne teki, kyllä sen kaikki tietää.
voidaan erottaa koulusta jos rikkoo koulun sääntöjä tarkoituksella ja ei mikään laki estä koulua tekemästä luokanvaihdosjärjestelyä.
niin opettajaan kuin muutamaan vanhempaan... EI kuulemma mitään hätää, mistä ei selvittäsi. Pahimman kiusaajan äidin kanssa oltiin aiemmin hyvässä hengessä aina juteltu, mutta kun kiusaaminen alkoi, ei tämä äitikään enää halunnut jutella. Opettaja ei nähnyt ja huomannut mitään, mitäpä se siinä enempää voi. Reksillle kerroin, joka vain totesi, että ope hoitaa, jos on jotain.
No, oman lapsen olo oli jo todella ikävä, sairas suorastaan, että piti vain tehdä muuta. Vaihdettiin koulua, jonka jälkeen opettaja ja reksi soittelivat perään, ettemme voi tehdä näin! Kun se on väärin, ja kukaan ei opi mitään...
No, ihan sama sinne ;D
muka... toivottavasti asiat hoituu muuten.
vanhempain iltaa sen vuoksi, se olis valitettasti ollut myrkkyä mun lapselle, jota kiustattiin.
Lopulta kyllä hävisimme vähin äänin, loistavaa, suosittelen, jos ihan myrkkyä on!
ainakin olisin siinä vaiheessa valmis tappamaan jos lapselleni loppupeleissä kävisi huonosti, eli vaikka tappaisi itsensä kiusaamisen takia.
niin munkaan elämällä ei paljon merkitystä olisi. joko pyhittäisin loppuelämän sen paskan esiintuomiselle, että se paska on paska ja kiusaaja, tai kävisin ampumassa sen. tosin kun on toinenkin lapsi... se olisi ainoa asia joka rajoittaisi ehkä.
kiusaajilla ei ole silmissäni pienintäkään ihmisarvoa. Rukoilen joka päivä heidän kituvan ja kuolevan.
mutta pahaha ei oikeasti saa palkkaansa. nehän nauttiavt ja viettävät hyvän elämän.
vain laajan sosiaalisen verkoston omaava ihminenhän voi kiusata. Ei kukaan muu. Koska kiusaaminen on sitä että yrittää eristää jonkun muista.
vain vahvassa asemassa oleva voi kiusata. siksihän sitä ei loppumaan saa.
vain laajan sosiaalisen verkoston omaava ihminenhän voi kiusata. Ei kukaan muu. Koska kiusaaminen on sitä että yrittää eristää jonkun muista.
vain vahvassa asemassa oleva voi kiusata. siksihän sitä ei loppumaan saa.
Lastani kiusattiin koulussa. Olin tehnyt alussa muutaman tapahtuman osalta ilmoituksen koulun rehtorille ja merkinnyt nämä tapaukset itselleni muistiin.
Eräänä päivänä lastani nimitettiin haistattelemalla kesken tuntia luokassa opettajan läsnä ollessa. Opettaja ei ollut ns. Tarttunut tähän tilanteeseen vaan oli antanut tunnin jatkua.
Olin täsmentänyt lapselleni aikaisemmista tapauksista jo, että heti kun tällaisia seuraavia tapauksia tulee, hän ilmoittaa niistä minulle. Niin nytkin lapsi soitti seuraavalla välitunnilla ja kertoi mitä oli tapahtunut.
Otin välittömästi yhteyttä rehtoriin ja tein huomautuksen hänelle koulun opetuksen ja turvallisuuden toiminnan valvonnan pettämisestä. Vaadin että tämä opettaja otetaan ns. Puhutteluun jossa käydään tapahtunut laiminlyönti tilanne läpi ja huomautetaan vastuun pettämisestä jottei toista tilannetta voi enään syntyä uudelleen. Tällä halusin luoda oman lapseni koulunkäynnille turvallisen oikeuden tunneille.
Vaan miten kävikään. Rehtori ottikin minun lapseni puhutteluun ja tivasi hänelle mm. "että mitä se sun isäsi oikein sekoilee". Tästä puhuttelusta päästyään lapseni soitti minulle uudelleen ja sanoi mm. "että toi reksi on ihan sekopää".
Kun sain kuulla tästä soitin uudelleen kyseiselle rehtorille ja sanoin hänelle "että nyt minä määrään asian hoitamisen eteenpäin viemisen aikataulusta".
Sanoin hänelle "että hänellä on tasan neljä viikkoa aikaa käsitellä lapseni kiusaamisen katkaiseminen kyseisten lasten keskuudesa. Hänen tulee raportoida siitä minulle kahden viikon välein mitä asian kuntoon samiseksi on tehty ja toimittu.
Sanoin myös rehtorille että tulen tästä tapauksesta tekemään valvotamuistutuksen kirjattavana tapauksena kaupungin opetustoimeen johtavalle kaupungin virkamiehelle, jonka hetken päästä puhelimessa nimenä itse vastuulliseksi tehtävän valvojaksi, niin että hän saa henkilökohtaisesti minulta selvityksen lapseni esimerkin mukaisesta koulukiusaamisen tapauksesta jossa koulu ei ole ottanut asiaa tehtäväkseen laittaa kuntoon.
Toimin näin ja johan rupesi asiat menemään oikeille raiteilleen.
Lapseni kertoi että oli ollut ryhmäpalavereja lapseni mainitseminen kiusaavien henkilöiden, rehtorin ja lapseni kesken kiusaamisen, nimittelemisen ja väärin toimittujen tapahtumien osalta. Rehtori viestitti minulle mitä oli tehty ja milloin oli sovittu ko. Henkilöiden kesken seuraava palaveri jo valmiiksi tiedossa tulevaksi seuraamisen palaveriksi jossa kuullaan ovatko kiusaajat ymmärtäneet korjata toimintaansa tai seurauksena on heillä siirto toiseen kouluun esim. Tarkkailuluokille.
Tämän jälkeen asia korjaantui ja lapsei koki saamansa suojan koulun valvonnalta.
Omasta mielestäni jos ns. Uhri joutuu pakenemaan alueelta saa se kiusaavien keskuudessa vain lisää tuulta toimia kiusaamisessa uudelleen ja uudelleen.
Tämä menetelmä oli mielestäni se jolla lapšen vanhempana oli kyky käynnistää tämä ns. Kiusaamisen keskeyttävä toiminnan tapa alueemme kouluun.
T. Isä 41
tiedätkö, kauanko tätä kiusaamista oli kestänyt?
Miten lapsesi nyt voi?
vain laajan sosiaalisen verkoston omaava ihminenhän voi kiusata. Ei kukaan muu. Koska kiusaaminen on sitä että yrittää eristää jonkun muista.
vain vahvassa asemassa oleva voi kiusata. siksihän sitä ei loppumaan saa.
Häh?
Paitsi ehkä sinä kiusaajan vanhempi. Väitätkö, ettet tiedä kuka siellä vetää turpaan ja kuka on sika nimettelyissä?