Jos lastasi vakavasti koulukiusattaisiin, mitä
olisit valmis tekemään sen vuoksi. Oletetaan, että todellakaan mikään yhteys kouluun ei ole tuottanut ongelmia, ja lapsi on jo akuutisti psykiatrin luona päässyt käymään. SILTI, kaikki on vain hidasta, apuja ei saada, ja ope ihmettelee edelleen.
Kommentit (46)
välitti asiasta! Noinhan se kuuluisikin mennä, että kiusaajat toiseen kouluun tai luokkaan. Ja myös kaikille selväksi miksi joutuivat vaihtamaan koulua. Tämä siis vain jos todella halutaan lopettaa kiusaaminen jos taas ei niin sitten entiseen lässymalliin!
poistetaan koulusta jos he uhkaavat muiden turvallisuutta. Meidän pojan 6 lk. oli nyt syksyllä kiusaamista niin että kiusattu poika ei enää halunnut tulla kouluun. opettaja laittoi kaikille luokan vanhemmille asian tiedoksi ja sanoi, että jos kiusaaminen ei lopu, nämä kiusaajat eivät enää jatka tällä luokalla, tämä tehosi ja kiusaaminen loppui.
teen sen vaan niin, ettei kukaan näe.
pitkälle kuin mahdollista, rehtorille, oppilashuoltoryhmään, koululautakuntaan, opetusvirastoon. Jos fyysistä, niin suoraan rikosilmoitus poliisille. Olisin itse yhteydessä kiusaajien perheisiin ja menisin kouluun itse selvittämään asiaa. Pyytäisin myös koko luokan vanhemmat aiheesta järjestettävään vanhempainiltaan.
lopulta rikosilmoituksen jatkuvasta kiusaamisesta ja häirinnästä (joka jatkui myös koulun ulkopuolella) kun mitkään koulun lässynlässyntoimet eivät riittäneet. Asia eteni sieltä sosiaaliviranomaisille, en tiedä mitä sitten tapahtui mutta siihen loppui häirintä.
- koulu x ei puuttu kiusaamisiin eli toimimme itse
Kiusaamista oli kestänyt kaiken kaikkiaan toista vuotta. Ne oli alussa tönimisen kaltaista kiilaamista jonoissa yms.
Kiusaaminen kehittyi jatkuessaan koko ajan voimakkaammaksi ja näkyvämmäksi.
Nyt kiusaamisesta on jo n. Kolme vuotta ja kakki on hyvin. Lapselleni on jo uusia ystäviä tapahtuman jälkeen.
T. Isä 41