Kolin autoa,järkky reaktio mieheltä
Kolhin auton ovea, tottakai vahingossa ja harmittaa vietävästi, onneksi on kuitenkin näitä tilanteita varten otettu kasko. Tulin kotiin ja mies oli pihalla ja kerroin sitten samantien että kävi vahinko. Järkyttävä huuto alkoi pihalla ja huusi että vitun lehmä mikä idiootti! Toki kuulen vastaavia kommennetteja koko ajan sisällä mutta tuntuu ton kolaroinnin lisäksi vielä pahemmalta tuo julkinen nöyryytys.
Kommentit (85)
Mikäkin ruttasin meidän auton. Soitin miehelle ja miehen ensimmäiset sana oli "ootteko kunnossa". Lapset siis oli kyydissä.. Materiaa voi aina ostaa lisää, mutta ihmisiä ei voi korvata..
...Vaikka peruutin toista autoa päin. Luulin kyllä että huuto tulee, mutta toteamus oli vain että vakuutus on noita varten ja että en ole ainut kun kolaroi, sitä tapahtuu kokoaika. Yhdessä katsoimme korjataanko omat vahingot uudella vai käytetyllä osalla. Mies vielä korjasikin autostani kolarinjäljet, ja haki uudetvanhat osat. Ja kyllä, sille meitin autot on silmäteriä joita hoivataan välillä kuin lasta.
Jos oikeasti miehesi puhuu sinulle noin kokoaika, niin kannattaa harkita eroa, jos puhumalla ei saa miehesi käytöstä muuttumaan.
taloyhtiöön rakennettiin roskisten ympäri uutta aitausta ja roskikset oli siirretty mun/meidän auton taakse, mies oli kuolla nauruun kun syytin roskiksen siirtäjää, olisi kuulemma pitänyt katsoa taakseni, ai jaa, meidän pihaan ei tulla roskiksia siirtämään mun auton taakse.
Aina katsotaan tarkkaan, kun peruutetaan. Voihan auton takana olla vaikka lapsi tai hitaasti liikkuva vanhus.
etulokasuoja, etuovi+peili ja takaovi.
Soitin miehelle, joka kysyi "ootko kunnossa?" ja sen jälkeen "voiko autolla ajaa? pääsetkö kotiin?"
Ja kun vastasin aina "joo", niin mies totesi, että tule sitten kotiin ja katsotaan, mitä tehdään, peltiä se vaan on.
Eikä meillä ole kaskoa.
Oliko miehesi jotenkin järkyttynyt siitä, että olisi voinut käydä huonomminkin? Ja purki sitten järkytyksensä tuohon haukkumiseen?
Olen tosissani, lapset ovat nopeita liikkeissään, ja vanhuksia pitää varoa.
mutta virheet kuuluu elämään. Miehesi on sairas kun noin haukkuu lyttyyn moisesta kolhusta.
Musta suomessa muutenkin liikaa vahditaan noita kalliita peltilehmiä. Jos liikenteeseen osallistuu ni pitää hyväksyä pienet kauneuspilkut käytetyssä autossa.. Minun mielestä ne kolhun jälkeen uuteen autoon vaihdon kustantavat kaskot kannattaisi lakkauttaa ettei tarvitsisi maksaa olemattoman takia turhia vakuutusmaksuja.
Terv. Ilman kaskoa vanhalla autolla ajava
miksi mulla on TÄYSIN OMA AUTO! eipä oo miehellä sanomista vaikka pistäisin lunariin koko paskan! autot on autoja ja ne on käyttötavaraa.. suomessa ne on penisten jatkeita (ainaki miehille)ja joillekki naisille sit kulissien pitämistä.. menkääpä tutustumaan vaikka ranskan autokulttuuriin niin voitte yllättyä :D jos pariisin pieneltä sivukadulta ei löydy sopivaa paikkaa niin sehän luodaan sinne vaikka menis peltiä ruttuun :D huvittaa ylipäätään suomalaisten autokulttuuri... lainasin miehen kaverille pari kk sitten autoa kun ne kävi mieheni kanssa huoltiksella ostaa grilliin kaasua.. noh tulivat takaisin ihmeen alakuloisina ja sitten mihen kaveri totesi et sul oli liikaa suoria peltejä, eipä oo enää... katsoin ikkunasta ja koko takaperä oli rutussa... noh sanoin vaan et voi vittu ja nauroin.. sen jälkeen sellasta "pientä" vittuiluu pitkään tälle miehelle... toki totesin et onnex mul on kasko :D ainostaan vituttu sit ku korjaamolla kesti se korjaus vähän turhan kauan...
miksi mulla on TÄYSIN OMA AUTO! eipä oo miehellä sanomista vaikka pistäisin lunariin koko paskan! autot on autoja ja ne on käyttötavaraa.. suomessa ne on penisten jatkeita (ainaki miehille)ja joillekki naisille sit kulissien pitämistä.. menkääpä tutustumaan vaikka ranskan autokulttuuriin niin voitte yllättyä :D jos pariisin pieneltä sivukadulta ei löydy sopivaa paikkaa niin sehän luodaan sinne vaikka menis peltiä ruttuun :D huvittaa ylipäätään suomalaisten autokulttuuri... lainasin miehen kaverille pari kk sitten autoa kun ne kävi mieheni kanssa huoltiksella ostaa grilliin kaasua.. noh tulivat takaisin ihmeen alakuloisina ja sitten mihen kaveri totesi et sul oli liikaa suoria peltejä, eipä oo enää... katsoin ikkunasta ja koko takaperä oli rutussa... noh sanoin vaan et voi vittu ja nauroin.. sen jälkeen sellasta "pientä" vittuiluu pitkään tälle miehelle... toki totesin et onnex mul on kasko :D ainostaan vituttu sit ku korjaamolla kesti se korjaus vähän turhan kauan...
Toisekseen, jos saisin tuollaista kohtelua, ajaisin auton tuhannen paskaksi. For real.
Täällä fyysisiin toimiin valmiit pitävät paria pahaa sanaa ikävänä? Herätkää tähän maailmaan. Jos joku sanoo pari yksittäistä sanaa, kun monille yksi elämän kalleimmista leluista rikotaan, se on moitittavaa. Toistuessaan sitä ei voi hyväksyä.
Fyysisellä voimankäytöllä ja väkivallalla leikittely tai puhuminen on aivan yhtä moitittavaa. Sillä uhkaaminen on täysin tuomittavaa jo ensimmäisellä kerralla. Jos tekoihin ajautuu, on syytä hakeutua hoitoon.
Moniko teistä paiskoo tavaroita tai hakkaa miestään? Oikeasti, tuo ei ole tervettä.
Joops...tämän vuosiymmenen puolella ostetun auton kolhiminen maksaa helposti tuhansia euroja, oma pikku moka tuli maksamaan 800e kaskosta huolimatta plus miehebi joutui vuokraamaan sijaisauton kun se ei kuulunut kaskoon. Lisäksi sijaisauto hajosi vielä tielle jonka johdosta hän myöhästyi työmatkalta (lennolta) että kyllä siitä pienestä kolhusta vaan aika paljon saattaa tulla murhetta. Itsekkin naisena vähättelen näitä kolhuja kun en itse joudu niiden korjauksia järjestelemään, monta soittoa ja paperia jne kunnes auto on taas entisen veroinen.
Niin ja onko pakko korjata? Oletko sinä nainen valmis maksamaan miehellesi tonnin pari riihikuivaa rahaa auton arvon alennksesta.. Kyllä täällä näitä kitisiöitä riittää.....
totta, että varmasti molempia ottaa pattiin tuossa tilanteessa mutta VAHINKOJA SATTUU ja aikuisen ihmisen tulisi pystyä hillitsemään itsensä tuossa tilanteessa.
Vahinko on jo sattunut, se ei muutu miksikään vaikka miehesi huutaisi kuinka. Hiiltyykö mies muunlaisista vahingoista, esim. maito kaatui pöydälle jne? Ei tosiaan ole normaalia aikuisen ihmisen käytöstä huutaa kaikkien kuullen.
Tsemiä sulle ap, tuli tosi paha mieli puolestasi. Miehesi vaikutta persereijältä. Kaikki sympatiani sun puolellasi!
Naisena en ole koskaan vähätellyt esim. lommojen korjauskustannuksia, jo pienen lommon oikaisemiseen menee tuhansia euroja, huolimatta kaskon omavastuusta. Olen aina omistanut auton, heti kortin saamisen jälkeen. On varmaan helppoa vähätellä, ellei itse osallistu kustannuksiin ja mies hoitaa kaiken. Pidän autoa kuin silmäterää, sitä ei aja kukaan muu. Mies ajaa omaa autoa.
...auton kaverinsa autotallin seinään.
Hoksasin olla täysin rauhallinen ja sympaattinen isä sillä samalla hetkellä. Kyseessä on Totuuden Hetki isä-tytär suhteessa. Kiivastumalla olii kehittänyt suhteemme sellaisksi, että se ei olii koskaan enää entinen.
Kysyin, että onko hän itse OK ja sen jälkeen lohduttelin, että meidän perheessä on lähes kaikki autot ajettu kertaalleen autokatoksen seinään; sellaista sattuu tosi usein. Tytär pysti rauhallisena ja sanoin, että voi ihan hyvin olla siellä kaverinsa luona, katsellaan autoa sitten kun tulee kotiin.
raivostumisen. Akat niin törttöjä autoilijoita. Ovea ei kolhi, kun varoo. Niin se vain on.
taatusti karjuisin, jos mies runttaisi huolimattomuudellaan mun uuden Volvo maasturin. Autoillakin hieman eroa. Monella sellaisia romuja ettei muutama kolhu haittaa.
Kun ei ymmärretä niiden uudempien autojen arvoa, eikä edes sen vanhan auton. Vaikka auto korjataan, niin se arvo laskee. Tuskin ymmärretään mikä on € ja kuinka paljon se on. Saatanan idiootit.
Naiskuski, joka ei ole ikinä kolhinut autoa, ajokokemusta 30 vuotta
raivostumisen. Akat niin törttöjä autoilijoita. Ovea ei kolhi, kun varoo. Niin se vain on.
Raivostumisissa ja suuttumisissa on ero tasoja. Silmitön raivostuminen ja hermojen menettäminen ei ole kohtuullista missään tilanteessa.
En voi sellaisen puolustamista voi muuten ymmärtää kuin että ko. hlö on kasvanut perheessä, jossa vanhemmat (tai toinen heistä) ovat saaneet raivokohtauksia ja haukkuneet ja alistaneet toisiaan ja siten lapset tavallaan ovat itsekin oppineet sellaisen käytöstavan ja luulevat, että se on ihan normaalia. Mutta kun se ei ole normaalia.
Toiset tulistuu ja toiset ei koskaan. Kyllä, annan tulla täydeltä laidalta, so what. Olipa ketä tahansa kuulemassa.
Joka kolhii, saa maksaa. Minä pistäisin kävelemään, jos autoa kolhittaisiin. Ajaisin itse ohi.