Voinko olla julki lesbo työpaikalla?
Olen vaihtanut pitkä-aikaisen miesystävän naiseen tässä kuluneena vuotena. Olen määrä-aikaisessa työssä ja mietin, että voinko "kehtaanko" olla julki lesbo työpaikalla.
Voisiko se sun mielestä vaikuttaa esim. mun pomoon joka voi päättää mun jatkosta? Pomoni on nuorehko mies joka on todella mukava ja pitää minusta työntekijänä todella paljon.
Kommentit (12)
mieluummin ottaisin ne mahdolliset pitkät katseet työpaikan käytävillä. En ole lesbo mutta joissain asioissa muuten aika epätavallinen, ja olen mielestäni liian vanha esittämään muuta kuin olen.
sitä mieltä, ettei ulostuloa kannata tehdä hinnalla millä hyvänsä. Toki se on useimmiten suurempi asia itselleen kuin muille loppujen lopuksi, mutta jos kyse on työpaikasta tai muusta yhtä suuresta asiasta on hyvä miettiä ja harkita.
Maailma on edelleen kova vähemmistöille.
mieluummin ottaisin ne mahdolliset pitkät katseet työpaikan käytävillä. En ole lesbo mutta joissain asioissa muuten aika epätavallinen, ja olen mielestäni liian vanha esittämään muuta kuin olen.
itse ulos päin suuntautunut ja ihan pidetty työpaikalla, miten sen selittäis, mutta siis kahvipöydässä mukavaa seuraa. Olen asiasta avoimesti puhunut jonkin verran enkä ole sitä selitellyt sen enempää koska olen onnellinen ja se varmaan näkyy täällä työpaikallakin.
Itse en todellakaan jaksaisi olla kaapissa enkä näe sille mitään syytä, mutta mietin olenko naivi jos en ajattele asiaa...
ap
ole vieläkään tajunnut olevani "vähemmistöä"
Mulle ei siis mene tässä rakkauden huumassa tuo realiteetti oikein päähän :/
ap
ei siihen paljoa tarvitse, että realismi iskee täysillä, käy lukemassa homovastaisia kommentteja, niitä löytyy vaikka kuinka paljon. Uskovaiset ovat pahimpia.
Mutta älä anna sen häiritä itseäsi ja rakkauttasi, ei ole sinun syysi, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät soisi muille onnea.
ole vieläkään tajunnut olevani "vähemmistöä"
Mulle ei siis mene tässä rakkauden huumassa tuo realiteetti oikein päähän :/
ap
Olen asiasta avoimesti puhunut jonkin verran enkä ole sitä selitellyt sen enempää
ap
Olet puhunut mistä? Kumppanistasi? Homoseksuaalisuudesta yleensä?
Mitä sitä enempää tarvitsee selitellä? Ei heterotkaan juttele töissä seksielämästään. Puhut puolisostasi luontevasti etunimellä, älä ala vääntää rautalangasta sen sukupuolta.
olen puhunut tyttöystävästä... tämähän toisaaltaan saattaa olla hämäävää koska ihmiset luulevat että puhun pelkästä ystävästä.
Joillekin olen sitten puhunut ihan uudesta kumppanista. Ja juu ei mitään seksistä vaan ihan mitä ollaan tehty tai mitä tyttöystävä tekee työkseen tai on koulutukseltaan... mitä nyt yleisesti kahvipöydissä puhutaan.
ap
Jos olet esim. opettaja, niin mahdollinen ennakkoluuloisten joukko ulottuu sitten työkavereista myös lasten vanhempiin, mikä voi tehdä asiat vielä kertaluokkaa suuremmiksi.
Mulle on ihan sama asuuko lapseni opettaja/hoitaja/kerho-ohjaaja homo- vai heterosuhteessa, mutta aika monelle valitettavasti ei.
Olisiko siellä töissä ketään luotettavaa henkilöä, jolta voisi varovasti kysellä vinkkejä? Periaatteessa olen avoimuuden kannalla, mutta kaikkea ei aina kannata sen alttarille uhrata. Eivätkä kaikki heterotkaan omia perhesuhteitaan automaattisesti töissä mainosta.
kumppanistä niille, joille en ole kertonut itsestäni mitään. Kumppanisanasta kuka tahansa järkevä ihminen voi kyllä tehdä johtopäätöksensä, juuri kukaan nainen ei puhu miehestään kumppanina siis Suomessa, muulla ainakin englanninkielisissä maissa taitaa olla ihan normaalia puhua partnerista viittamaatta sukupuoleen millään tavalla.
olen puhunut tyttöystävästä... tämähän toisaaltaan saattaa olla hämäävää koska ihmiset luulevat että puhun pelkästä ystävästä.
Joillekin olen sitten puhunut ihan uudesta kumppanista. Ja juu ei mitään seksistä vaan ihan mitä ollaan tehty tai mitä tyttöystävä tekee työkseen tai on koulutukseltaan... mitä nyt yleisesti kahvipöydissä puhutaan.
ap
ap
Mitä kaapistatulemista sulla nyt sitten enää on?
siis kaikki ei istu aina siinä samassa kahvipöydässä, eli kaikki läheisetkään työkaverit eivät välttämättä tiedä. Meillä iso kahvio ja muutamille olen siis kertonut...
ap
tsekkailla työpaikan ilmapiiriä ennen kuin tulet kaapista ulos, koskaan ei voi tietää millaisia ihmiset oikeast ovat ajatusmaailmaltaan.
Nämä asiat monesti tulevat esille ihan normi kahvipöytäkeskusteluissa etenkin jos ilmapiiri on kovin suvaitsematon ja ahdasmielinen.