Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko tyytyväinen 10.000 euron perintöön?

Vierailija
26.12.2012 |

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki vähään tyytyväinen

Vierailija
22/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon enemmän on luvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi velat eivät (kai?) periydy.

Vierailija
24/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 000e pikkukaksion perinnöksi. jotain pikkurahaa sen lisäksi tulossa, jos äiti kuolee ennen mua.

Vierailija
25/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sillä saa? Uuden auton? vähentää 5 % asuntolainaa? Tekee pari matkaa? Mä ehkä vaan ahdistuisin tollasesta. Mieluummin tosi iso perintö, esim. 100 000 tai ei mitään, jolloin ei tarvitse harmitella verojakaan.

Vierailija
26/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että olet juuri menettänyt hyvin läheisen ihmisen. Olen itse saanut huomattavasti isomman perinnön ja en, en ollut tyytyväinen. Antaisin mitä vain, jos saisin vanhemman takaisin.

Vierailija
27/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perijä ei ole välttämättä edes koskaan tavannut perittävää.

Se tarkoittaa sitä, että olet juuri menettänyt hyvin läheisen ihmisen. Olen itse saanut huomattavasti isomman perinnön ja en, en ollut tyytyväinen. Antaisin mitä vain, jos saisin vanhemman takaisin.

Vierailija
28/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että sai elää pitkän elämän ja kuolema luonnollinen? Ehkä olen kylmä sitten, mutta en ajattele kuten sinä tässä tapauksessa...

Vierailija
29/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin vähän rahaa, ettei sitä mihinkään edes tarvitse. Ja tiedän, että omaisuutta on enemmän.

sitä paitsi minä sain perinnön vasta pari vuotta isän kuoleman jälkeen kun oli ongelmia saada se realisoitua. Että se siitä "joku läheinen on just kuollut" - sitä paitsi isä oli kuollut minulle henkisesti jo vuosia aiemmin.

Elämä on.

Vierailija
30/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pitäisin sitä vähän yllättävänä jos perintö jäisi noin pieneksi mikäli se nyt realisoituisi. Isäni kun peri ensin omat vanhempansa ja sitten äitini.

Mutta isäni tuntien onhan se mahdollista. Hän ei ole koskaan kieltänyt itseltään mitään, ja pystyy varmasti pistämään sileäksi kaiken jos vain osaa arvioida kuolemansa hetken tarpeeksi tarkasti. Hän yrittänee tähdätä mahdollismman lähelle nollaperintöä, mutta koska kukaan ei pysty omaa kuolemaansa täysin ennustamaan, oletan että hän jättää jonkinlaisen puskurin siltä varalta että elääkin vähän kauemmin kuin on kuvitellut.

Vierailija
31/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa, mutta olen varautunut paljon isompaan. Vanhempieni omaisuus on useita miljoonia. Meitä perillisiä on kaksi.

Vierailija
32/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Perintöjen perään kuolaavat ihmiset ovat kuvottavia ja säälittäviä. Ainoa millä on oikeaa arvoa on omaisuus, joka on omalla työllä hankittu.

Vierailija
33/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tää saatana ihme mesta kun on niin wt niin wt mutta yllättäen sit onki tukittu täyteen tulevia miljonäärejä.

Vierailija
34/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaiselta sukulaiselta 10 000 € on ihan ok yllätysperintö. Omilta vanhemmilta toivoisin enemmän, kun hekin ovat omiltaan perineet paljon enemmän ... Minusta on tärkeää, että jokainen polvi saisi saman (vähintään) kuin edellinen sukupolvi, jos ei ole sairauksia, tai muuta ikävää osunut matkan varrelle.

Vierailija
35/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tää saatana ihme mesta kun on niin wt niin wt mutta yllättäen sit onki tukittu täyteen tulevia miljonäärejä.

Eri ihmisiä ovat he.

Ja kyllä tosiaan kenelle on perintöä tiedossa/ovat jo saaneet ja sitten ne jotka kirjoittavat että "ainut oikea omaisuus on omalla työllä tienattu"...

Vierailija
36/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisiä ovat he.

Ja kyllä tosiaan kenelle on perintöä tiedossa/ovat jo saaneet ja sitten ne jotka kirjoittavat että "ainut oikea omaisuus on omalla työllä tienattu"...

tuo, joka kertoi olevansa toinen perillinen ja että vanhempieni omaisuus on useita miljoonia. En tosiaan ole koskaan ottanut tällä osaa wt-keskusteluihin. Ehkä tosiaan eri porukkaa.

Vierailija
37/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lapsille ovat jo isovanhemmat toitottaneet että tietty peritty pääoma, joka oli isoäidin isoisältä lähtöisin, tulisi säästää (lue sijoittaa) ja jättää sukupolvien ketjussa aina eteenpäin ns. pesämunana. Kartuttaa saa lisää ja tuottoja käyttää. Ainoastaan sitten, jos tulee todellinen hätä saa sen pesämunan käyttää tarpeisiin.

Koska äitini ei ole mistää suurista tarpeista tai hädästä maininnut, niin ihmeellisesltä tuntuu, jos tuosta jäisi vain 10 000 euroa.

Vierailija
38/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menettää läheisen. Todennäköisesti perin aikanaan paljon enemmän, mutta olen silloin toivottavasti niin vanha, ettei sillä ole minulle merkitystä. Nytkin oma tilanteemme on jo melko hyvä. Omille lapsille pitää sitten siirtää mahdollisimman paljon eteenpäin.

Vierailija
39/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 2

Vierailija
40/46 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi siksi, että me lapset olemme sanoneet että ei tarvitse jättää mitään, käytä rahasi. Toisaalta kiinteää omaisuutta on valtavasti, on asuntoa, kesäpaikkoja, maata ja metsää. Mieluummin kuitenkin pidän isäni lähelläni vielä pitkään.

Minulle, köyhälle, kymppitonnin perintö on suuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä