Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<:0) Toukisten uusi vko 5.12-> + lapsigallup (0:>

05.12.2005 |

Tervehdys Toukot!

Vastailkaapa tällaiseen galluppiin:

1) Monta lasta teillä on?

2) Monta lasta teillä on haaveissa?

3) Oletko jo raskaana (tietty oma asia jos ei halua vastata!), onko tekeillä vai haaveiletko jo seuraavasta?

4) Mikä tuntuu hyvältä ikäerolta sisarusten välillä?

5) Haluatteko miehen kanssa yhtä monta lasta?

6) Miten kauan olet ollut/aiot olla vielä kotona?

7) Mikä on ollut helpoin/vaikein aika lapsenne kanssa? (Vastatkaa myös vanhempia lapsianne ajatellen.)

8) Mikä on ollut ihaninta aikaa lapsenne kanssa?

9) Oletko mielestäsi koti ja / tai uraihminen? Onko tämä muuttunut lapsen/lapsien myötä?

10) Mitä teille kuuluu?

Tonttumuori ja pikkutonttu <;0)

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta.

Mitään tiettyä lapsilukua en ole ikinä ajatellut, mutta kolmosen oli tarkoitus jäädä viimeiseksi. Tämä kuopus päätti toisin, halusi tulla maailmaan ja vähät välitti idioottivarmasta ehkäisystä (eli hormonikierukasta). Alkujärkytyksen jälkeen olen kyllä todella onnellinen että meille tuollainen pieni vielä annettiin. Ja jotenkin kummasti jostain pieni ääni sanoo, että jos vielä yhden tekisi... Ehkä ovat vaan näitä vauva-ajan hormonien tepposia, katsotaan nyt miten mieli muuttuu kun vauveli kasvaa.

3) Oletko jo raskaana (tietty oma asia jos ei halua vastata!), onko tekeillä vai haaveiletko jo seuraavasta?

En ole raskaana, ei ole tekeillä enkä varsinaisesti haaveile seuraavasta.

Kaksi vuotta vähintään ja mitään yläikää ei taida olla.

Haluttiin vain yksi, kaksi saatiin (kaksi vanhempaa ovat edellisestä liitostani).

En ole yhtään miettinyt koko asiaa.

7) Mikä on ollut helpoin/vaikein aika lapsenne kanssa? (Vastatkaa myös vanhempia lapsianne ajatellen.)

Kyllä se vauva-aika taitaa olla helpoin... ja samalla vaikein.

Kyllä tässä enimmäkseen kaikki aika on ihanaa ollut jokaisen kanssa.

9) Oletko mielestäsi koti ja / tai uraihminen? Onko tämä muuttunut lapsen/lapsien myötä?

Koti, olen aina ollut.

10) Mitä teille kuuluu?

Hyvää kuuluu, nyt ei ehdi tämän paremmin kirjoittamaan kun Ellukka vaatii äiskän huomiota.

Vierailija
2/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi

Ei olla loppuun asti ajateltu. Kummallakin meistä on 3 sisarusta, mutta tuleeko meille vielä 3 jää nähtäväksi. Lopetetaan tämä lapsenteko sitten kun alkaa tuntua siltä, että nyt riittää ;-)

3) Oletko jo raskaana, onko tekeillä vai haaveiletko jo seuraavasta?

Toivoisin olevani, mutta 2 vkoa sitten testi näytti negaa. Onhan tuo mahdollista, mutta epätodennäköistä. Eli tekeillä on.

Kakkosen haluaisin mahd. pienellä ikäerolla, mahdollinen kolmas ja neljäs saisivat tulla sitten muutaman vuoden päästä.

Ei olla sen tarkemmin suunniteltu kumpikaan, se jää nähtäväksi kumpi sanoo ennemmin että nyt riittää.

Helmikuun 21 pvä alkaa työt.

Ekat 3,5 kk neiti nukkyui päikkärit vaan sylissä/rintarepussa ja huusi lähes joka ilta 4 t, se oli aika rankkaa. Kaikki tuntuu helpolta sen prässin jälkeen ;-D

Tällä hetkellä alkaa olla tosi kivaa jo kaikinpuolin. Onhan tuo tyttö ihan hurmaava ja ihana pakkaus.

Koti-ihminen, töihin on vaan mentävä taloudellisista syistä. En ole ikinä ollut uraihmisiä. Jos olisin, niin olisin valinnut ihan muun alan kuin tän sosiaali-ja terveysalan, hih.

10) Mitä teille kuuluu?

Hyvää kuuluu. Viime yö meni kyllä aika rikkonaisesti, tytöllä oli ilmeisesti vatsavaivaa, kun itkeskeli tunnin välein ja pyöri kuin väkkärä unissaan.

Kaisu ja Veekku (9.5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme poikaa; 11- ja 9-vuotiaat ja Dani melkein 7kk.

Jaa, ehkä nämä riittää tai sitten ei..

En ole raskaana, eikä ole tekeillä, kaukaisissa haaveissa on kaveri Danille. Tekotapa on ihana ;D, mutta raskausaika mulle viimeksi oli tosi väsyttävä ja raskas.

Pari vuotta on hyvä ikäero.

Miehelle riittäis varmasti nämä kolme, minä haaveilen neljännestä.

Olin töissä ennen Danin syntymää ja aion olla kotona varmasti ainakin kunnes Dani täyttää kaksi vuotta. (Vaikka rahaa ajatellen ois fiksua mennä töihin aiemmin.)

Puolivuotias on ihana veikeilijä ja rassaavin vauva-aika on ohi. Äidilläkin on jo vähän vapaampaa tulla ja mennä. Isot lapset osaavat suuttua tosissaan ja verbaalisesti ovat aika " lahjakkaan suorasanaisia" . Toisaalta sen ikäiselle asiat menevät perille (ainakin suurimmaksi osaksi :) . Vauvat ovat tyytyväisimpiä, huolet yleensä kasvavat mitä suuremmasta lapsesta on kysymys.

Lapset on aina ihania, varsinkin omat. Vauva- ja taaperoikä ovat ihanimpia kehityksen kannalta.

Tykkään olla töissä ja ihmisten kanssa. Oma raha on positiivista. Toisaalta tällä iällä osaa arvostaa erilailla kotona oloa. Minusta voisi löytyä enemmänkin kunnianhimoa, ehkäpä sen vuoro on sitten tulevaisuudessa. Tarkalleen en osaa antaa vastausta kumpi olen.

10) Mitä teille kuuluu?

Meille kuuluu erittäin hyvää. Parisuhteessa menee hyvin, seksi on alkanut luistaa ;) ja tykkään olla kotiäitinä, vaikka joinakin päivinä arki meinaa väsyttää. Bonuksena mies sai tuntuvan palkankorotuksen. Arvostan työtäni täällä kotona. Ihana on olla vastaanottamassa isot pojat koulusta ja kuunnella heidän juttujaan. Ihana on seurata Danin kasvua (vaikka joskus voisi nukkua yönsä putkeen..). Elämä on mallillaan kaikinpuolin.

ninni-pinni

Vierailija
4/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan nyt kun tyttö vihdoin nukahti. Viime viikolla kerroin hyvoin alkaneesta tassuttelusta. Tosin edelleenkään yöllä ei rauhoitu kuin rinnalle ja niitä heräämisiä on taas ollut monta viikonloppuna... Noh, eilen tyttö vuilä yöunilleen nukahti klo 21.30 ihan sovinnolla niin että mies piti kättään tytön pään päällä kevyesti ja taputteli takapuolta, mutta tunnin päästä neiti heräsi ja huusi kuin syötävä. Ei rauhoittunut syliin, ei rinnalle eikä sänkyyn. Selkä kaarella vaan kiljui pää punaisena ja kokonaan hiessä. Lo´pulta kun aikani tyttöä kannsikelin, rauhoittui sen verran että nukahti. Yölläheräsi monet kerrat itkien eikä meinannut edes ennen sille niin armaalle rinnalle rauhoittua. Lopulta taas " nukuttiin" cierekkäin, tyttö pyöri unissaan niin että välillä oli poikittain ja minulla ei enää olisi voinut vähempää olla tilaa tuolla vuodesohvalla. Nyt aamu-unilla sama juttu, heti kun laskin tytön sänkyyn, niin alkoi armoton kiljunta, sellainen huuto, että meinasi koko tyttö kiukkuunsa tukehtua. Lopulta kun 45 min olin koittanut rauhoitella ja sylissäkin huusi vaan, puyin tytölle ulkovaatteet ja vaunuihin neiti nukahti ilman itkuja ennen kuin päästiin terassilta pois.

Sitten tuosta un ajattelin jättää nyt pikkuhiljaa imetyskertoja pois ettei sitten helmikussa töihin mentäessä ole kaikki uutta: imetys loppuu, tyttö menee hoitoon jne. Mutta mutta, miten ihmeessä saan sen 7 dl vrk:ssa uppoamaan neitiin nokkamukista. Tuttipulloa ei huoli. Olen koittanut ujuttaa maitojauhetta joka ruokaan että saisi maitoa tarpeeksi . Muutenkaan tyttö ei ole kyllä enää juurikaan päivisin rinnalla viihtynyt, lähinnä juo pidemmän aikaa aamulla, kerran illalla ja (aamu)yöllä muutaman kerran. Ruokailun aikana on juonut ruokajuomaksi vettä, pitäisikö vaan sitten koittaa vaihtaa juomaksi maito että saisi edes pieninä määrinä sen maidon uppoamaan?!? On tää sellaista salatiedettä. Tip tap tip tap tipe tipe tip tap...

Kaisu-äiti suurten kysymysten äärellä

Vierailija
5/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyttö, syntynyt 24.5. Kätilöopistolla.

Oli juuri puhetta tästä. Mies haluaisi 2-3, itse haluaisin 3.

En taida olla, vaikka ehkäisyä ei olla käytetty. Imetän öisin niin monta kertaa, että taitaa omat hormonit pitää huolen ehkäisystä. Ei ole kuukiksetkaan vielä alkaneet.

Noin 2 vuotta.

Juu.

Olen opena yläasteella, enkä aio mennä kouluun kesken kevätlukukauden. En taida mennä syksylläkään... Jos vaikka tulis se kakkonen pian. :)

Heti synnytyksen jälkeinen aika oli rankkaa. Me elettiin remontin keskellä ja se ahdisti. Imetin vain seisten, koska en voinut istua kunnolla yli kuukauteen ja makuulla nukahdin välittömästi ja vauva olisi jäänyt ilman ruokaa.

Vauvamme on iloinen ja touhukas lapsi. Olemme säästyneet vatsavaivoilta ja sairauksilta, joten voimia on kaikilla riittänyt leikkiin ja seurusteluun. Vauvan kanssa touhuaminen on kivaa ja imettämisestä tykkään paljon.

Olen aina ollut koti-ihminen (ja kova siivoamaan). Tykkään toki työstäni, mutta nyt en kyllä millään jaksaisi negatiivisia kollegoja...

10) Mitä teille kuuluu?

Miehen vanhemmat tulevat huomenna itsenäisyyspäiväkahville. Ihan kivaa. Mies on ollut kipeänä nyt jo viikon ja mullekin taitaa olla flunssa tulossa, sniif. Toivon, ettei vauva saisi flunssaa. Parisuhde voi ihan hyvin. Seksiä voisi tosin miehen mielestä olla useamminkin. Iltaisin olen aina rättiväsynyt, samoin aamuisin, joten yhteistä laatuaikaa on välillä vaikea löytää, kun mies on päivät töissä. Noh, eiköhän tämä tästä korjaannu.

Perjantaina on sit se tapaaminen Sanomatalossa klo 14!!!

Kivaa :)

Vierailija
6/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen nyt itse:

Yksi poika, syntynyt 28.5.

Kahdesta ollaan puhuttu. Ei musta taida suurperheen äidiksi olla. Haluan kuitenkin pojalle siskon tai veljen. Meillä on molemmilla mieheni kanssa läheiset suhteet omiin perheisiimme ja sisarruksiin, joten tästä syystä me ei haluta yhtä lasta. Mutta eihän sitä koskaan tiedä tuleeko toista.

3) Oletko jo raskaana (tietty oma asia jos ei halua vastata!), onko tekeillä vai haaveiletko jo seuraavasta? En ole (kuparikierrukka on just asennettu). Seuraavaa aletaan yrittämään ens kesänä.

Kaks vuotta tuntuu tällä hetkellä hyvältä ikäerolta. Alku oli meillä rankkaa, joten heti perään en toista jaksaisi. Tosin kyllä se vauvakuume välillä iskee minuunkin...

Ollaan aina oltu samaa mieltä kahdesta. Hyvä näin! :)

Suunnitelmissa on olla kotona syksyyn 2007. (Myös minä olen ope, tosin luokanopettaja) Tosin toinen lapsi ja asunnonvaihdos voi sekoittaa suunnilmat. Tällä hetkellä viihdyn hyvin kotona.

Vaikeinta oli alku. Olin aika hukassa ja rakkaus lapseen syveni pikkuhiljaa. Hormoonit jylläsivät. 1-2 kuukauteen meni helposti, mutta 2-4 kuukauteen oli masuvaivoja, ja vauva oli jatkuvasti tyytymätön. Se oli rankaa. Neljästä kuukaudesta eteenpäin on ollut melko helppoa. Poju on tyytyväinen ja on ihanaa kun voi seurustella pojan kanssa. :) Huonosti nukutut yöt 3-5 kuukauteen väsytti, ja väsyttää välillä vieläkin. Nyt nautin kuitenkin täysillä.

Just nyt! :D

9) Oletko mielestäsi koti ja / tai uraihminen? Onko tämä muuttunut lapsen/lapsien myötä? Olin aikaisemmin uraihminen, jos nyt opesta niin voi sanoa, mutta tällä hetkellä olen kyllä koti-ihminen. Palaan kyllä jossain vaiheessa mielelläni töihin. Sitä elää vaan niin täysillä tätä hetkeä...

10) Mitä teille kuuluu?

Ihan hyvää. Yöt ovat hieman parantuneet, mutta poika syö vielä kaks kertaa yössä! En tiedä miten sais vähennettyä/lopettua??? Miehen kanssa menee hyvin, ongelmat/väsymykset puhutaan ja mies on ihanan huolehtivainen. Seksiä on, mutta sattuu hieman vielä???

[/quote]

Vierailija
7/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi

Olen aina halunnut viisi, mutta neljännen jälkeen päätettiin että tämä riittää, niin se mieli vaan muutui (äkkiä) ja kuopus sai 2 vuotis lahjaksi pikkusiskon =). Vanhin on 14 (miehen poika), tytöt ovat 11 ja 8 ja poika 2½ v ja tyttövauva 6 kk.

En ole, enkä voisikaan olla, ei ole vielä kuukautiset alkaneet.

2-2½ vuotta

Kyllä

Ainakin ensi syksyyn, ja ehkä vielä pidempään. Toivottavasti vielä pari vuotta.

Riippuu lapsesta. Joillakin vaikea vauva-aika ja joillakin vaikea uhmaikä, joillakin vain muuten isompana vaikeaa. Kaikki ollaan koettu, helpot vauvat, high needit ja siltä väliltä.

Lapsissa ihanin aika on nyt. Heissä kaikissa.

Koti ihminen. Ei ole muuttunut, en koskaan ole ollut uraihminen.

10) Mitä teille kuuluu?

Kiitos hyvää =) Kiirettä riittää mutta ihana aika vuodesta on edessä, joulu, eli pelkkää hyvää!!

Vierailija
8/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ihan rätti poikki, kun tultiin tunti sitten ikeasta. Taas tuli tehtyä muutamia ehkä turhia ostoksia..Mikäs sen hauskempaa. Kamala vaan toi ajomatka Turusta Espooseen. Ei kuullosta pitkältä, mutta siihen monen tunnin kävelyt ja itse ajoin kaikki matkat...Olihan meidän auto, niin parempi itse vaan ajella. Oli kuitenkin pakko tulla kirjoittelemaan, kun on kiva gallub. =)

1) Monta lasta teillä on? Tämä yksi 29.5. syntynyt likka. =)

Ajattelin 2-3, mutta kattellaan miten käy.

En ole raskaana. Syön pillereitä ja ei ole tarkoitus vielä toista tehdä. Ehkä muutaman vuoden päästä..tai eihän sitä tiedä... =)

N.2:sta vuodesta eteenpäin

Mieheni sanoi, että eikö yksi riitä...?Ja minä siihen sanoin, että ei. Taitaa olla mun päätös..siis yhteinen. Mieheni kuitenkin rakastaa paljon tätä ja seuraavia lapsia. Haluais vissiin vaan päästä helpommalla. =)

Työt alkaa maaliskuun alussa.

Tähän mennessä vaikein aika oli ehkä alussa. Illalla Linda itki melkein tunnin, ennen kuin oppi syömään tuttia. Sen jälkeen illat helpottuivat. Sanotaan kuitenkin, että aikas helpolla olen päässyt. Linda on aina ollut tosi tyytyväinen vaaveli. Helpointa aikaa...höm..Ehkä ennen kuin hampaita tuli..=)

Kaikki puoli vuotta on ollut elämäni antoisinta aikaa.

Pidän työssäkäynnistä, mutta viihdyn myös tosi hyvin kotona. Eli molempia.

10) Mitä teille kuuluu?

Ollaan 2 päivää reissailtu. Sunnuntaina haettiin porista automme korjauksesta miehen vanhempien luota ja tänään oli Espoon reissu. On ollu Lindalle ja mulle aika raskasta. Viime yö Linda söikin vaan kerran, kun yleensä kaksi kertaa. Huomenna olis kiva lepäillä ja vaan leikkiä..=) Pian aah ihanaa saunaan ja sitten nukkumaan. Ja vielä yhdestä jutusta oli puhetta..Seksi ei meillä oikeen vielä suju..Mullakin meinaan sattuu aika paljon vielä paikat..Tuli niitä tikkejä aika liuta... No ehkä ajan kanssa korjaantuu. Hope so!!!!

T: Wera ja Linda 6kk 1vko

Vierailija
9/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Meillä on vain tämä Julius (s.4.5.)

-Miehellä kaksi, mulla kolme.

-En tietääkseni ole (voi kun olisinkin, sillon tää pömppis johtuis siitä eikä vaan läskistä!). Emme kyllä käytä ehkäisyäkään vielä kun kuukautiset ei ole alkaneet. Jos nyt yllätysvauva tulisi niin se ei olisi katastrofi...

2-3-4 vuotta korkeintaan

-kai me suunnilleen

Aion olla ensi vuoden kotona, sitten palaan opiskelemaan

-Vaikein paikka oli noin kuukauden iässä Juliuksen rintaraivarit. Ja alun rikkoniset yöt ja univaje oli rankkaa. Mutta noin 3kk iästä lähtien on ollut ihanaa!

-Viime kesä, vauvajumppa ja yhteiset hetket pojan kanssa. Ihan sydän pakahtuu kun poika hymyilee!

-Kyllä tuleva ammatti on mulle tärkeä mutta perhe on tärkeintä elämässä ollut mulle aina. Viihdyn hyvin kotonakin =)

10) Mitä teille kuuluu?

-Hyvää kiitos. J tekee hampaita urakalla. Ensimmäinen ylähammas tuli viikko sitten, ja toinen millä hetkellä hyvänsä, ja pari seuraavaakin jo näkyy olevan tulossa. Odotan kovasti ensimmäistä perhejouluamme omassa kodissa miehen ja pojan kanssa.

-sannael ja J

Vierailija
10/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, toinen tulossa

Niin monta kuin kroppa ja rahapussi kestää... siis haluaisimme vaikka yli viisi lasta, mutta enpä tiedä, miten realistista se on... toivottavasti olisikin:)

Rv 20 parhaillaan...

Noh... ensin tämä 11 kk tuntui aika shokilta, mutta kun on ollut pakko sopeutua, ihan hyvältä.

Juups! Tästä olen tosi onnellinen, että mun ei tarvii yhtään maanitella tms.

Opiskelut päättyi viime joulukuussa, jäin mahaa kasvattelemaan kun ei ollut oman alan töitä ja raskauskin oli ollut aika rankka. Loma ennen vauvan tuloa teki oikein hyvää, ei ole kiirettä minnekkään vast edeskään, kun noita vauvoja lisää tulee näköjään ;) Joskus sitten ehtii lisää opiskella ja tehdä töitä eläkeikään saakka... tietty rahatilanne joskus voi vaatiakin, etenkin jos haluaa perhettä kovin kasvatella. Mutta nuo mietteet jätän johonkin vuosien päähän tulevaisuuteen...

Lyhyesti siis: olen kotona ainakin siihen, kun " kakkonen" (tympeä sana) täyttää väh. 2 v.

Helpoin: Nyt viime ajat -> puolivuotias nukkuu ja syö suht hyvin, on oikea aurinko päivät pitkät!

Vaikein: Alussa huutojen ja oman epävarmuuden kanssa ja hormonit muutenkin heitti häränpyllyä. Mutta silti ehdottomasti kovin paikka oli raskauden takia imetyksestä vieroittaminen. Reilu kuukausi oli koko perheelle ihan kamalaa aikaa!

Nyt parhaillaan... itse olen saanut varmuuden, ja poika vaan hurmaa päivä päivältä yhä enemmän!

Koti-ihminen, en ole koskaan edes kuvitellut olevani muuta. Haluan kyllä myös hyvän koulutuksen ja työpaikan, jossa teen sitä mitä haaveilen, mutta koti ja lapset tulee AINA menemään muun edelle!!!

10) Mitä teille kuuluu?

Oikein hyvää, kiitos kysymästä :) Maha alkaa kasvaa, ja pikkusisaren potkut tuntuu jo, ja päivät menevät rattoisasti kaikkea kivaa pojan kanssa puuhatessa.

-beatrixx, poju 6,5 kk ja potkuttelija rv 20

Vierailija
11/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksihan noita pyörähti.

Toistaiseksi kaksi on sopiva luku, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Voi olla, että joskus tulee vielä iltatähti..?

En ole, eikä ole tekeillä. Kyllähän sitä välillä huomaa miettivänsä, että jos vielä, mutta ei mitenkään tosissaan. Noissa kahdessa pikku termiitissä on tosiaan toistaiseksi ihan tarpeeksi.

No meidän 7 minuuttia on tähän mennessä pelannut erittäin hyvin.-)

Juu vissiin. Haluttiin kaksi lyhyellä ikäerolla (7 minuuttia ei kyllä ollut tavoitteena alunperin) ja nyt ollaan yhtä mieltä, että ehkä joskus vielä.

Aloitin äitiysloman tammikuun alussa ja loppu häämöttää huhtikuussa. Todennäkösesti oon ainakin kesän hoitovapaalla.

Hmm.. En oikeastaan osaa ajatella tätä aikaa helppona tai vaikeana. On ollut ihanaa ja olen nauttinut koko ajasta. Pahimmilta on varmaan tuntunut ensimmäisen parin viikon aikana pojan sydäntäsärkevät kipuitkut (tutteli ei sopinut..) ja viime viikkoinen masutauti. Pienien huonoa oloa ei o koskaan mukava katsoa.

Raskauden alusta tähän päivään. Tietysti huonoja päiviä on ollut, mutta silti luen tämän erittäin positiiviseksi ajaksi. Omat lapset on ihania ja termiittien onnellinen hymy pelastaa päivän kuin päivän.

Sekä että. Tai no en tiedä tuosta urajutusta. Yleneminen ja muu ei niin kiinnosta, haluan vain tehdä työtä, jossa viihdyn.

10) Mitä teille kuuluu?

Hyvää. Muutto takana ja kämppä täynnä pahvilaatikoita. Muksut on ihania pakkauksia ja onneks pikkuhiljaa parantunut tuosta oksennustaudista. Mies vietti just kolme viikkoa isyyslomaa ja eilen päästiin firman pikkujouluihin kahdestaan. Ystävien seura ja yhtenäinen yöuni tuntu tekevän ihmeitä ja olo on kerta kaikkiaan mainio!:)

Dummy + uinuvat keijuprinsessa ja peikonpoikanen (7kk)

Vierailija
12/42 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Monta lasta teillä on? Tämä yksi, Viivi-tyttö syntyi 21.5.05

2) Monta lasta teillä on haaveissa? 2-3 tai kukapa sen tietää, jos luoja suo ja jos innostutaan, niin vaikka enemmänkin ;)

3) Oletko jo raskaana (tietty oma asia jos ei halua vastata!), onko tekeillä vai haaveiletko jo seuraavasta? En ole raskaana, juuri aloitin minipillerit. Haaveilen kyllä jo seuraavasta ja näillä näkymin ensi kesän jälkeen seuraava saa tulla milloin vain on tullakseen.

4) Mikä tuntuu hyvältä ikäerolta sisarusten välillä? 2-3 vuotta

5) Haluatteko miehen kanssa yhtä monta lasta? Miehelle saattaisi riittää kaksikin lasta, mutta itse toivoisin ainakin kolmea :)

6) Miten kauan olet ollut/aiot olla vielä kotona? Kotona aion olla vielä ainakin ensi vuoden, mutta opiskeluja olisi kuitenkin tarkoitus jatkaa siinä sivussa jo ensi syksynä.

7) Mikä on ollut helpoin/vaikein aika lapsenne kanssa? (Vastatkaa myös vanhempia lapsianne ajatellen.) Helpoin aika oli aika ennen massulleen kääntymistä -nyt yöt ovat yhtä selälleen kääntämistä...

8) Mikä on ollut ihaninta aikaa lapsenne kanssa? Koko aika, mutta tämä hetki tuntuu tällä hetkeltä kuitenkin parhaalta, kun Viivillä alkaa omia luonteenpiirteitä ja juttuja näkyä ja on itse saanut varmuutta lapsen hoidosta, yms.

9) Oletko mielestäsi koti ja / tai uraihminen? Onko tämä muuttunut lapsen/lapsien myötä? Koti-ihminen olen ollut aina, vaikka olen tykännyt myöskin opiskelusta %) Toivoisin, että opiskelemani ammatti toisi minulle sellaisen uran, että saisimme joskus omakotitalon.

10) Mitä teille kuuluu? Hyvää kiitos. Tänään juhlimme pikkujouluja kahden Viivin ikäisen lapsen ja heidän äitiensä kanssa. Mieheni on tällä hetkellä myös kotona, sillä hän opiskelen etänä ja siten saan välillä myös aikaa ihan itselleni. Seksikin on alkanut maistua paremmalta, kun enää eivät paikat ole niin kipeät. Joulu tulee ja hyvä lämmin hellä, on mieli minunkin :)

Vierailija
13/42 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tässä ajan kuluksi pinoa. Ihanaa tänään taas töllätä tv:stä linnan juhlia ja kuinkas muutenkaan, arvostella niitä -ihania-kaameita- pukuja :D

Vierailija
14/42 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiri on meidän ensimmäinen.

Minä haluaisin 3, mies 2-4.

En ole raskaana eikä ole vielä tekeillä. Välillä tulee joku " hullu haave" uudesta vauvasta.

Luulisin että noin 2-3 vuotta olisi sopiva.

Suunnilleen.

En tiedä vielä milloin palaan töihin. Osa-aika töitä haluisin alkaa tekemään joskus keväällä.

Helpointa oli varmaan silloin, kun tyttö oli noin 1 kk ikäinen. Nukkui aika paljon, söi hyvin ja kaikki oli muutenkin aika mallillaan.

Vaikeinta oli ihan alussa, kun kaikki oli niin uutta ja hormonit jylläsi omassa kropassa. Vaikeata oli myös silloin, kun selvisi, että pelkkä rintamaito ei riitä. Oli kova pala hyväksyä korvikkeen antaminen.

Varmaan nyt juuri. ja luulen, että koko ajan paranee.

Olen aina ollut koti-ihminen, viihdyn todella hyvin kotona. Urahaaveitakin on kyllä joskus ollut, mutta katotaan nyt palaisinko vielä opiskelemaan lisää.

10) Mitä teille kuuluu?

Nyt juuri tällä hetkellä väsyttää. Siiri on alkanut heräämään joka aamu jo ennen kuutta. En vaan jaksais nousta vielä silloin... Onneksi mies on auttanut viikonloppuisin ja oon saanut nukkua vähän pidempään.

Vierailija
15/42 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2v poika ja reilu 6kk tyttö.

Haluaisin paljon lapsia.Siksi täältäkin aina mielenkiinnolla luen teistä joilla useampia lapsia.Siis en osaa sanoa montako,mutta yli viisi ois ihana! :)

En ole tietääkseni raskaana,vaikka kiva olisikin.Eli tekeillä on.

n.1,5v ehkä

Juu onneksi ollaan tästä samaa mieltä!Tai no kyllä tuo mies joskus sanoo ettei tarvis välttämättä niin monta tulla,mutta ehkä tai toivottavasti sanoo huumorilla! :) :)

Olin töissä jonkin aikaa edellisten välissä ja kyllä taidan olla kotona nyt pitkää.Toki keikkahommaa vois tehä välillä.En vaan raaski viedä lapsia hoitoon :)

Vanhimman lapsen kohdalla vaikeinta oli kun syntyi keskosena ja kaikki sen tuomat ongelmat.Tämän vauvan kohdalla oli vaikeinta 3kk iässä viikon kestävä tiheän imun kausi.Molemmat lapset on ollu aivan älyttömän tyytyväisiä ja " helppoja" (inhoan tuota sanaa!!) lapsia.

Kyllä se ihaninta on seurata lasten kehitystä ja kun he oppivat uusia taitoja (esikoinen oppinut vasta puhumaan :) ) ja hymyt ja naurut...ne on ihanaa.Ja kaiken lainen yhteinen touhuaminen.

Joo...olen oikeastaan ennen lapsia ajatellut että olen koti-ihminen...mutta ehkä se on vähän nyt muuttunut.Mutta loppujen lopuksi kyllä ennemmin hoidan lapsia kotona kuin olisin töissä.Vaikka hoitamista se on töissäkin.

10) Mitä teille kuuluu?

Tosi hyvää kuuluu.Meillä vasta kiinteitä opetellaan.Tuntuukin oudolle lukea kun monen vauvelit syö jo monta ateriaa päivässä,kun se meillä vasta on sitä maistelua.Täysimetin 6kk.Joulua ootellaan innolla.Syksykin meni kivasti kun saatiin olla terveenäkin ja kaikin puolin kivaa aikaa elän!

Jotto +lapset

[/quote]

Vierailija
16/42 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toukokuu20:

Tervehdys Toukot!

Yksi poika, syntynyt 22.5

3-4

En ole raskaana enkä voisi ollakaan kun ei ole kuukautiset alkaneet.

*haaveilee jo seuraavasta* eli toinen pienokainen on tervetullut, jos

hän meille suodaan...

1½-2 vuotta

Kyllä

Ainakin ensi syksyyn saakka olen kotona poitsun kanssa. Jos menen

töihin, teen varmaankin lyhyempää työviikkoa aluksi.

Vaikein aika oli 2-3 kk iässä, jolloin poitsulla oli rintaraivarikausi ja

nukkui pätkäpäikkäreitä. 4 kk lähtien on ollut helpompaa.

Huolimatta vaikeasta kuukaudesta 2-3 kk iässä koko puoli vuotta on

ihanaa aikaa!! Olen nauttinut äitiydestä!

Olen enemmän koti-ihminen. Viihdyn kyllä työssäni ja haluan siihen

jossakin vaiheessa palata perheen ehdoilla.

10) Mitä teille kuuluu?

Meille kuuluu hyvää. Flunssa helpottaa. Poitsu nukkuu yöt

syömättä, kerran saattaa herätä kaipailemaan tuttia. Kiinteitä ja

rintamaitoa syö hyvällä ruokahalulla.Päivästä toiseen valloittaa äidin

ja isän ihanalla hymyllään hymykuoppien kanssa... Parisuhdekin voi

mainiosti kaikilla osa-alueilla. Mies myös osallistuu paljon poitsun

hoitoon ja huolehtii äidinkin jaksamisesta. Joulua odotellaan..

Voikaa hyvin toukot!!

Äiti ja poitsu

Vierailija
17/42 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä meidän mieteitä.

Yksi, Viivi (7.4.)

2

Haaveissa on.

Pari vuotta

Juu

Maaliskuun alussa menen töihin. Jos olisi taloudellisesti mahdollista, olisin pitempään kotona.

Nyt ainakin tuntuu helpolta. En osaa sanoa, mikä olisi ollut helpointa, kun ei mikään niin kauhean vaikeata loppu viimeksi ole ollut. Tietysti yöheräämiset ei ole ollut mukavia, mutta kuuluu asiaan. Vaikeinta oli alussa, kun Viivi syntyi ennen aikojaan (oli kova shokki minulle), oli pientä masennusta ilmassa... Ja tyräleikkaukset olivat ikävät (pelottavat)kokemukset vaikka kaikki hyvin menikin.

Loppujen lopuksi koko aika on ollut ihanaa. Varsinkin 4kk iästä asti on ollut mukavaa, kun Viivi on ollut enemmän " mukana" jutuissa. Olen nauttinut äitiydestä, huonoinakin päivinä.

Tykkään käydä töissä, mutta en lue itseäni uraihmiseksi. Saa nähdä miten paljon tykkään töistä, kun pitää viedä Vimpula hoitoon... :(

10) Mitä teille kuuluu?

Ihan hyvää. Pientä nuhaa tytöllä vielä (itse olen nyt kipeänä). Öisin heräillään kerran syömään, toisinaan nukutaan koko yö omassa sängyssä. Seisomaan nousemista harjoitellaan ja huulia pärisytetään sormilla koko ajan. Eilen kuului keskellä yötäkin sängystä pärinää, Viivi kokeili, vieläkö ääntä lähtee. Ja nukahti sitten uudelleen... ;D

Vierailija
18/42 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kommentoida viestiäsi. Meillä oli samanlaista huutamista Viivillä pari viikkoa sitten. Itse ajattelin, että voisiko olla sitä eroahdistusta? Meillä ei silloin huutamiseen auttanut tutti, maito eikä taputtelu. Tai pikkuhiljaa rauhoittui, kun pidin vaan sylissä ja rauhoittelin. Tuntui, että tytön piti vaan tietää, että äiti on lähellä. Alkuillasta pitää vielä käydä rauhoittamassa neitiä sängyssä, kun herää kesken unien itkemään. Pepulle taputtelu yleensä riittää. Mutta varsinaisia huutokohtauksia tyttö ei enää saa, paitsi päivällä, jos häviän näköpiiristä. Kai se joskus menee ohi, meneehän? Viisaat, kertokaa!

Joulumieltä kaikille!

-Saibu ja Viivi-

Vierailija
19/42 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin aivan, että tänään on Siirin 7 kk synttärit. Siiri siis syntynyt 6.5. Meillä onkin sen kunniaksi käynnyt tänään vieraita. Mieheni äiti ja isä kävi kahveilla aamupäivällä. Miehen veli kävi vaimonsa kanssa (ja masuasukki jonka LA on maaliskuun alussa), tehtiin pitsaa ja hyvää oli. On se masu sitten niin söpö! Vauvakuume iskee...

Perjantaina sitten nähdään sanomatalossa klo 14. Oliko muita tulossa kuin sannael, toukokuu20, suursyömäri, crobin...?

-Elina ja Siiri (6.5.)

Vierailija
20/42 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin galluppiin ja sit Eetu painoi jotain namiskaa ja hävitti kaiken, ilmeisesti oli sitä mieltä,ettei kaikkea pidä kertoa :D Palaan joskus paremmalla ajalla. Kiva galluppi kummiskin. Kiva kun joku viittii väsätä!!!