Ensimmäistä kertaa elämässäni äänestän SDP:tä
Tämä siksi, että jouduin työttömäksi. SDP:n työllisyyspolitiikka vaikuttaa inhimilliseltä. Suoja-osat ovat välttämättömiä, jotta osa-aikatyö kannattaa. Ja ihminen pysyy työn syrjässä kiinni. On paljon parempi olla osa-aikatyössä kuin työtön. Pysyy työtaidot, enemmän rahaa kulutettavaksi, josta yhteiskuntakin hyötyy. Kokoaikatyön saa helpommin, kun on töissä. Myös aikuiskoulutustuki on tärkeä ja se, että työtön saa kehittää itseään. Nykysysteemi on sairas. Tuöttömiä on valtavasti ja työttömällä ei ole mitäön mahdollisuuksia päästä eteenpäin. Päälle vielä viranomaisten sairas kyykytys ja kyttäys .
Kommentit (25)
Ite äänestän jatkossa aina VAS. T: ex- ps äänestäjä M51
Minä äänestin aikoinani Halosta, koska hän oli nainen. Hän sai kyllä merkittävää vahinkoa aikaan mm. päästämällä tänne ensimmäiset somalit, vaikka Koivistolla olisi ollut siihen torppauskeinot. (Tosin Manukin taisi olla demari, mutta harvinaisen fiksu sellainen.) Myös Ottawan sopimus ja meidän "puolueettomuuden", lue, suomettumisen, jatkaminen oli Haloselta vikatikki.
Sen jälkeen en koskaan ole äänestänyt ketään vain siksi, että tämä on nainen.
N58
Työssä käyminen ja itsensä kehittäminen tuo arvokkuuden tunnetta. Ne myös tuovat osaamista yhteiskuntaan. Kaikki eivät edes kykene kokopäivätyöhön. Keski-ikäisillä on unettomuutta, sairauksia, masennusta, ahdistusta jne. Ja tietenkin voi olla nuoremmillakin. Monelle osa-aikatyö olisi hyvä ratkaisu. Moni jaksaisi 3-4 päivää viikossa. Itse olen unettomuuden vuoksi vältellyt kokopäivätyötä, vaikka rakastan työtä ja se on tärkeää. Mutta nukun niin huonosti, etten kykene viitenä päivänä viikossa töihin. Osa-aikatyö sujuu, kun saan levättyä muutaman päivän viikossa. Tulen näin toimeen juuri ja juuri ja elämän laatu on parempi.
Ap tykkää maksella veroja? SDP ei pysty kertoa mitään sopeutusratkaisuja Suomen taloustilanteeseen, veroja ja velkaa kuten aina. Nyt on velkakin rajattuna (onneksi!) joten paljoko niitä veroja meinataankaan periä ens kaudella. Hell no SDP:lle
Ap, SDP on säätänyt nimenomaan sen aktiivilain mikä sinua kyykyttää. Samoin Lauri Ihalainen ollessaan työministeri keksi nämä 9 euron kuntouttavat työtoiminnat.
Vierailija kirjoitti:
Minä en äänestä lainkaan seuraavissa vaaleissa. Liki kuusikymmentä vuotta on lasissa ja nyt riitti tämä poliittinen pelleily. Minä en semmoista enää tue.
Toisin sanoen kannatat nykyhallituksen politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestin aikoinani Halosta, koska hän oli nainen. Hän sai kyllä merkittävää vahinkoa aikaan mm. päästämällä tänne ensimmäiset somalit, vaikka Koivistolla olisi ollut siihen torppauskeinot. (Tosin Manukin taisi olla demari, mutta harvinaisen fiksu sellainen.) Myös Ottawan sopimus ja meidän "puolueettomuuden", lue, suomettumisen, jatkaminen oli Haloselta vikatikki.
N58
Presidentti ei päätä ma muista. Syytä Halosen ajan hallituksia joissa muuten oli yhtä lukuunottamatta kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
Ap tykkää maksella veroja? SDP ei pysty kertoa mitään sopeutusratkaisuja Suomen taloustilanteeseen, veroja ja velkaa kuten aina. Nyt on velkakin rajattuna (onneksi!) joten paljoko niitä veroja meinataankaan periä ens kaudella. Hell no SDP:lle
Miksei kokoomus tee veroille mitään?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole veronmaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kokoomus tee veroille mitään?
Onhan Kokoomus tehnyt. He ovat keventäneet työssäkäyvän verotusta.
Vierailija kirjoitti:
N58
Halonen oli tunnetusti vähemmistöjen presidentti,ei koko kansan,miten joku antaa tälläisille äänensä.
Sama minulle. Aiemmin olen äänestänyt persuja mutta eivät taida palvella minun ajatusmaailmaa näin työttömänä enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N58
Presidentti ei päätä ma muista. Syytä Halosen ajan hallituksia joissa muuten oli yhtä lukuunottamatta kokoomus.
Koivisto ainakin oli hyvin aktiivinen.Venäjä tyhjensi vankiloista narkomaanit suomeen manun avustuksella.
Saksikäsipetturi teki Totaalisen Petosjytkyn.
Vierailija kirjoitti:
Sama minulle. Aiemmin olen äänestänyt persuja mutta eivät taida palvella minun ajatusmaailmaa näin työttömänä enää
Työttömyys on tilapäinen ilmiö,se ei voi olla valittu elämäntapa muiden kuin vasemmistolaisten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N58
Halonen oli tunnetusti vähemmistöjen presidentti,ei koko kansan,miten joku antaa tälläisille äänensä.
Samaa Seta-porukkaa Halosen kanssa on Stubbkin, jolle iso osa antoi äänensä vain ettei homosta tulisi pressaa.
Vierailija kirjoitti:
Saksikäsipetturi teki Totaalisen Petosjytkyn.
ÄLÄ NY,NIINKÖ TEKI.
Arvon vihreiden ja vasemmistoliiton välillä. Jos liberaalipuolueella olisi joku näkyvä edustaja, äänestäisin häntä. Ei enää keskitien mössöpuolueita, jotka eivät vallassa olessa tee mitään järkevää. Silloin harvoin kun saavat jonkun näennäispäätöksen tehtyä, sekin osoittautuu täysin turhaksi. Nyt tarvitaan näkemystä ja viisautta, ei orpoilua eikä muuta vätystelyä.
Minä en äänestä lainkaan seuraavissa vaaleissa. Liki kuusikymmentä vuotta on lasissa ja nyt riitti tämä poliittinen pelleily. Minä en semmoista enää tue.