<:0) Toukisten uusi vko 5.12-> + lapsigallup (0:>
Tervehdys Toukot!
Vastailkaapa tällaiseen galluppiin:
1) Monta lasta teillä on?
2) Monta lasta teillä on haaveissa?
3) Oletko jo raskaana (tietty oma asia jos ei halua vastata!), onko tekeillä vai haaveiletko jo seuraavasta?
4) Mikä tuntuu hyvältä ikäerolta sisarusten välillä?
5) Haluatteko miehen kanssa yhtä monta lasta?
6) Miten kauan olet ollut/aiot olla vielä kotona?
7) Mikä on ollut helpoin/vaikein aika lapsenne kanssa? (Vastatkaa myös vanhempia lapsianne ajatellen.)
8) Mikä on ollut ihaninta aikaa lapsenne kanssa?
9) Oletko mielestäsi koti ja / tai uraihminen? Onko tämä muuttunut lapsen/lapsien myötä?
10) Mitä teille kuuluu?
Tonttumuori ja pikkutonttu <;0)
Kommentit (42)
Ymmärrän pahan mielesi, kun miehesi on ollut yhteydessä eksään. Varsinkin tässä ekan vauvan jälkeisessä tilanteessa (siis kun koko elämä, parisuhde ja koko arki on mennyt uusiksi) sitä on kaikille asioille tosi herkkä. Itsekin muistan hyvin tuon ajan.
Luulen silti, että jos kerran miehesi sanoo, että ovat vain kuulumisia vaihtaneet niin sitä se on ollut. Minä olen hyvissä väleissä viimeisimmän eksäni kanssa (siis poikaystävän, joka oli ennen miestäni) eikä se ole koskaan ollut ongelma miehelleni. Hän toisaalta on myös eksäni ystävä, he ovat siis samasta kaveripiiristä. Asuinkin aikanaan tämän eksän kanssa yhdessä eli aika vakava juttu oli, mutta näin meillä on asiat että ollaan kaikki hyvissä väleissä. Eksä usein kertoo mulle henkilökohtaisia asioitaan, ilmeisesti helpommin kuin muille kavereilleen, sillä tunnetaanhan me tietenkin paremmin kuin monet muut. Siis vatvoo parisuhdettaan, ym. Meillä on kyllä aikaakin kulunut paljon eli mulla ja mun miehellä on yhteistä taivalta 4 päivän päästä jo 10 vuotta takana eli eksän kanssa suhteesta on vielä pidempi aika.
Joka tapauksessa tarkoitin sanoa, että eksän kanssa voi olla kaveri ja jopa hyvä ystävä myös niin, ettei siinä ole sen enempää eikä mitään mustasukkaisuuden aihetta. Ei se silti estä mustasukkaisuuden tunnetta tulemasta.
Voit varmasti myös ajatella, että kun kerran miehelläsi oli painavat syyt jatkaa avioliittoaan eksän kanssa (uskonto, ym.) niin kun kerran erosivat niin se ero oli hyvin tarkkaan harkittu ja varmasti olisivat jääneet yhteen, jos se suinkin olisi ollut mahdollista. Eli eksällä ei varmasti ole mitään mahkuja miehesi suhteen enää. Eipä miehesi mitään eteeristä satuhahmoa halunnutkaan vaan sinut, kunnon naisen! Eikä sua kukaan varmaan häneen vertaa miehen sukulaisistakaan ja jos vertaa niin ääliöitä ovat, sillä itselleenhän miehesi vaimon on ottanut eikä sukulaisilleen joten heillä ei ole miehesi valintaan mitään sanottavaa. Ihanaa, että pitävät sinusta, aina ei asia ole niin vaikka kyseessä olisi se ihan ensimmäinenkin vaimo!
Voimia sulle ja ihanaa joulunodotusta perheesi kanssa!
Liinuska ja muksulauma
Kaisu: Kuulostaa kyllä hyvin normaalilta, että tulee tylsät fiilikset exän ilmaantumisesta, vaikka kaikki onkin hyvin. Oletko muuten jutellut asiasta kunnolla miehesi kanssa? Tsemppiä! Koeta ajatella positiivisesti!
Gallupia olen miettinyt tässä monena päivänä, mutta kun on väsyttänyt niin paljon, en ole jaksanut vastailla. Kaikilla tuntuu tosiaan olevan haaveissa suurperhe ja pienillä ikäeroilla... Superihmisiä siis pino täynnä... =) No joo, tämä on väsyneen äidin valitusta...
Juu, siis meillä kolme ihanaa lasta: 5-vuotias tyttö, 3-vuotias poika ja puolivuotias tyttö. Tuo vanhempien lasten ikäero on tuntunut tosi hyvältä. leikkivät kivasti yhdessä. En olisi kyllä jaksanut pienempää ikäeroa, kun kaikki lapset ovat olleet suht huonoja nukkujia. Tällä hetkellä haaveilen, että sais nukkua vaikka 2 tuntia putkeen...
Kolme taitaa riittää meille, vaikka minä välillä neljättäkin mietin. (Heh, en ole superihminen.)
Mitäs muuta... Muuten kuuluu kyllä oikein hyvää, mutta tämä univaje kyllä välillä vähän masentaa. Piparitalot on meillä vielä pakastimessa taikina-asteella, mutta enpä jaksa siitä stressata. katsotaan jos ne vaikka muuttuisivat taloksi joku nätti päivä.
Mukavaa viikonlopun jatkoa! Nyt nukkumaan, että saa vähän unta, ennenkuin neiti herää ekaa kertaa.