Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitatteko yövieraille aina puhtaat lakanat?

Vierailija
23.12.2012 |

Jos teille tulee yövieras vaikka maanantaina ja yöpyy ma ja ti yön ja poistuu keskiviikkona. Seuraava yövieras tulee perjantaina. Vaihdatteko sille uudet petivaatteet vai saako se käyttää samoja kuin eka yövieras? Niissähän on nukuttu vaan kaksi yötä.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jotkut ystävät on niin läheisiä, että voin laittaa X:n lakanat Y:lle. Saatan laittaa läheisempien ystävieni lakanat yhden nukkumisen jälkeen meidän sänkyyn.

Vierailija
2/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vaikka kuukauden päästä tulee seuraava niin olen ehtinyt ottaa ne petivaatteet jo pois ja pestä niin sitten saa puhtaat. Mutta jos joku nukkuu pari yötä meillä ja seuraava tulee samalla tai seuraavalla viikolla niin voi ihan hyvin käyttää samoja lakanoita ja tyynyliinoja ja peittoja. Mutta katson tietty ettei niissä ole kakkaa tai verta tms. Jos on niin laitan pesuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummipojalla on lasten peitto ja siinä lakana valmiina, toki sitten ku noin 6yötä nukkunut siellä niin vaihdan

Vierailija
4/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kuitenkin eri ihmisestä. En itsekään haluaisi nukkua toisen ihmisen likaisissa lakanoissa.

Vierailija
5/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai vaihdan.

Vierailija
6/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vierashuoneessa kaksi sänkyä ja niissä on aina samat lakanat ja peitot ja tyynyt. Vaihdan ne ehkä kerran vuodessa jos sitäkään, sitten kun näyttää likaiselta. Kaikki vieraat nukkuu siellä.

Vierailija
7/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten vieraiden lakanoihin! Itse en menisi nukkumaan toisten lakanoihin myöskään - lähtisin mieluummin kotiin.

Ja en tod ole mikään ylihygieenikko, mutta ei kyllä mitenkään vedä puoleensa vuodevaatteet, joissa on joku muu hikoillut ja piereskellyt.

Vierailija
8/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vierashuoneessa kaksi sänkyä ja niissä on aina samat lakanat ja peitot ja tyynyt. Vaihdan ne ehkä kerran vuodessa jos sitäkään, sitten kun näyttää likaiselta. Kaikki vieraat nukkuu siellä.

sun kannattais kertoa tää niille vieraille, niin ne vois tuoda omat lakanat.

Vierailija
9/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin tulematta, jos joutuisin nukkumaan toisten käyttämissä lakanoissa!

Eli joo, tottakai vaihdan!

Vierailija
10/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vaihtavat alushousutkin 3-4 päivän välein.

Vierailija
11/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun alkoi itsellänikin olla kokemusta yövieraana olosta, huomasin ettei kaverit ikinä mitään lakanoita alkaneet minun takiani vaihtamaan ja ihan mukava niissä silti oli nukkua. Tyytykööt itsekin käytettyihin... eipä ole koskaan kukaan valittanut, kun on saanut yösijan, hyvässä lykyssä aamiaista, ja pari kertaa vähän muutakin...

Vierailija
12/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että muutkin tajuaisi tämän, oli todella inhottavaa nukkua kaverilla nuhjuisissa lakanoissa mitkä kaivettii vuodesohvan sisältä rutusta.

Vierailija
13/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi noloa laittaa käytetyt. Tai riippuu nyt hieman. Varmaankin esim. äitini voisi nukkua samoissa lakanoissa, joita siskoni on kerran käyttänyt.. Mutta yleensä heti menee lakanat pesuun. Jos alkaisin säilömään käytettyjä lakanoita niin ehtisin jo unohtaa, kuka niitä on viimeksi käyttänyt ja joutuisin ne sitten kuitenkin pesemään.

Vierailija
14/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvata teitä. En ikinä suostuisi nukkumaan toisen ihmisen jäljiltä samoissa lakanoissa! Toiset ovat voineet masturboida, sekstailla, oksennustaudissa, tai piereskellä, kuolata tyynyliinaa jne.

Petivaatteet pitää hygienia syistä vaihtaa, jos vieraskin vaihtuu.

Minä vaihdan petivaatteet kotonakin viikon välein koko perheeltä, samalla tuuletan tyynyt ja peitot, ja petarin suojan. Pakkasella riittää tunnin tuuletus. Samalla myös tuuletan makuuhuoneen. Meillä ei ikinä haise tunkkaiselta makuuhuoneessa, mitä joillakin kavereillani, jotka vaihtavat petivaatteet n kuukauden välein. Ja kyllä, petivaatteet jotka liian harvoin vaihdettu, haisevat tunkkaiselle.

Vierailija
15/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina puhtaat, joka vieraalle.

En itsekään haluaisi nukkua käytetyissä.

Vierailija
16/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin miettinyt esim sohvan puhtautta. Siinä kotiväki sekä vieraat istuvat tai makaavat poski tyynyä vasten, enkä kuitenkaan pese sohvaa tai sohvatyynyjä joka vierailun jälkeen. Vieraat meillä ovat kaikki nukkuneet yöpuvuissa, joten ei lakanat sen kummemmin likaannu kuin tuo sohvakaan. Periaatteessa voisin vaihtaa vain tyynyliinan, jos lakanat on muuten puhtaan oloiset.

Vierailija
17/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun edellinen vieras on lähtenyt laitan ne hienoon pinoon kaappiin ja "vaihdan" ne vierasn nähden kun menee nukkumaan. Vieras ei siis tiedä nukkuvansa jonkun pierupöpöissä. Meillä käy yövieraita melkein joka viikko, joten en jaksa koko aika piikoa.

Vierailija
18/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiiko että hotellissakin toimitaan noin. Valtava säästö syntyisi jos vaihdettaisiin lakanat vain kerran viikossa, työtä ja pesulalaskuja.

Mielestäni tuollainen toiminta on yököttävää. Kerran olen joutunut olosuhteiden pakosta likaisiin lakanoihin kyläpaikassa. Huusholli muutoinkin epäsiisti. Pöytä ja lattiat tahmassa.

Kuvottavin vierailukokemus koskaan. En ole toiste sinne mennyt vaikka pyydetty on.

Lisäksi siellä oli ulolle haiseva koira jonka hengityskin löyhkäsi.

Rouva pyyhki pöytää, kostutti jonkun todella likaisen rätin ja sillä levitteli liat pitkin pöytää.

Aamukahvi piti itse keittää kas kun rouva joi itse teetä. Onneksi heillä oli sentään astianpesukone joten kupista uskalsi juoda.

Perheessä oli pieniä lapsia.

En ole elämäni aikana nähnyt kenelläkään niin saastaista kotia. Wc oli oma lukunsa sitä ei taatusti oltu pesty vuosiin nurkkia myöten. Kusen löyhkä oli kitkerää.

Vierailija
19/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en suoraansanottuna suostuisi nukkumaan jonkun toisen käyttämissä lakanoissa, vaqikka ois vaan kerran käytetyt...

ois se ny tosi noloa laittaa vieras nukkuu toisen käyttämiin lakanoihin.

Vierailija
20/91 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyse on esim. kahdesta siskostani, niin samat. Jos kyse on vaikka miehen veljestä ja mummosta, niin erit.

Itse sanon tutuille että voin käyttää samoja lakanoita joissa joku muu on nukkunut pari yötä jos sellainen tilanne tulee.