Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pistää äitinsä vaimon edelle. Jopa jouluna :(

Vierailija
22.12.2012 |

Pakko päästä purkautumaan tänne, ja saamaan vähän perspektiiviä asiaan. Itkettää ja vituttaa, kun joulu vuosi vuodelta menee mönkään.

Vähän taustatietoja; Mieheni on eri kulttuurista kotoisin, mutta kuitenkin aina Suomessa asunut. Miehen perhe ei vietä joulua. Asutaan pohjoisessa, ja miehen perhe etelässä, joten tulevat tänne meille aina muutamiksi päiviksi sukuloimaan.

Alussa mieheni kulttuuri ja suomalainen kulttuuri sulautuivat hyvin yhteen. Tiesin kyllä mieheni perheen toivoneen hänen hankkivan "omanlaisensa" vaimon, ja olleen pettyneitä suomalaiseen puolisoon. Lisäksi nyt on tullut viimeaikoina ensimmäisen lapsen synnyttyä paljon yhteentörmäyksiä, joista joulun vietto tällä hetkellä se suurin.

Mulla on kauheita muistoja viime joulusta, kun olin juuri synnäriltä palautunut kotiin. Anoppi oli tilannut lentoliput, ja tuli meille asumaan useaksi viikoksi auttamaan vauvan kanssa. No mitä tämä auttaminen käytännössä tarkoitti? Anoppi piti vauvaa, ja minä sain toimia lypsylehmänä. Jopa yöllä anoppi kävi hakemassa vauvan vierestäni omaan sänkyynsä nukkumaan. Mies oli töissä joka päivä, ja minun piti viettää jouluni anopin kanssa kahdestaan. Emme edes puhu samaa kieltä.

No viime joulusta selvittiin, ja panin mieheni vannomaan, että tänä jouluna ollaan perheen kesken. Mitä vielä, anoppi oli tilannut lentoliput ja saapuu koko ensi viikoksi tänne. Otin tästä herneen nenään, ja ollaan nyt riidelty miehen kanssa asiasata paljon. Tänään riidan aikana, mies sitten ilmoitti arvostavansa ja pitävänsä äitiänsä tärkeämpänä kuin minua.

Mieheni kokee etten jousta asiassa tarpeeksi. Itse en jaksa tälläistä jatkuvaa äidille häviämistä. Mitä voisin tehdä :(

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko päästä purkautumaan tänne, ja saamaan vähän perspektiiviä asiaan. Itkettää ja vituttaa, kun joulu vuosi vuodelta menee mönkään.

Vähän taustatietoja; Mieheni on eri kulttuurista kotoisin, mutta kuitenkin aina Suomessa asunut. Miehen perhe ei vietä joulua. Asutaan pohjoisessa, ja miehen perhe etelässä, joten tulevat tänne meille aina muutamiksi päiviksi sukuloimaan.

Alussa mieheni kulttuuri ja suomalainen kulttuuri sulautuivat hyvin yhteen. Tiesin kyllä mieheni perheen toivoneen hänen hankkivan "omanlaisensa" vaimon, ja olleen pettyneitä suomalaiseen puolisoon. Lisäksi nyt on tullut viimeaikoina ensimmäisen lapsen synnyttyä paljon yhteentörmäyksiä, joista joulun vietto tällä hetkellä se suurin.

Mulla on kauheita muistoja viime joulusta, kun olin juuri synnäriltä palautunut kotiin. Anoppi oli tilannut lentoliput, ja tuli meille asumaan useaksi viikoksi auttamaan vauvan kanssa. No mitä tämä auttaminen käytännössä tarkoitti? Anoppi piti vauvaa, ja minä sain toimia lypsylehmänä. Jopa yöllä anoppi kävi hakemassa vauvan vierestäni omaan sänkyynsä nukkumaan. Mies oli töissä joka päivä, ja minun piti viettää jouluni anopin kanssa kahdestaan. Emme edes puhu samaa kieltä.

No viime joulusta selvittiin, ja panin mieheni vannomaan, että tänä jouluna ollaan perheen kesken. Mitä vielä, anoppi oli tilannut lentoliput ja saapuu koko ensi viikoksi tänne. Otin tästä herneen nenään, ja ollaan nyt riidelty miehen kanssa asiasata paljon. Tänään riidan aikana, mies sitten ilmoitti arvostavansa ja pitävänsä äitiänsä tärkeämpänä kuin minua.

Mieheni kokee etten jousta asiassa tarpeeksi. Itse en jaksa tälläistä jatkuvaa äidille häviämistä. Mitä voisin tehdä :(

Vierailija
42/47 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ja lapsellasi on oikeus jouluun! Jos et voi sitä kotonasi viettää, vietät se vanhempiesi kanssa. Jos ajankohta on sinulle tärkeä ja miehelle ja anopille ei, niin sinulla on etuoikeus päättää, miten ainakin itse ja lapsi joulun viettää.

Törkeää väheksyä toiselle tärkeää juhlaa! Itsekään en välitä uskonnosta, mutta joulu on vuoden tärkein juhla silti. Pidä pääsi, tai et saa enää ikinä viettää joulua. Mistä kaikesta joudut lopulta luopumaan, jos et nyt näytä, että teet itse omat päätöksesi?

Älä alistu, nainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleni tekisi tosiaan painua omille vanhemmilleni pidemmäksi aikaan. Mutta tiedän mieheni loukkaantuvan ja en jaksaisi sitä nyt kaiken muun stressin keskellä :/ Menemme kyllä käymään heillä, mutta ei muutaman tunti kyllä joulutunnelmaa pelasta..

Anopissa ei siis ole mitään vikaa, mutta tuntuy kuin olisin ylimääräinen mieheni ja äitinsä välisessä suhteessa. En myöskään ymmärrä, miksi täytyy tulla juuri jouluna, kun heille eivät sitä vietä. Eniten tässä ärsyttää se, että minub kotiini tullaan kun halutaan. Heidän kulttuurissaan tuo lienee normaalia, mutta luulisi Suomessa asuneena oppineen jotakib meidän kulttuurista ja joulusta..

Mene ihmeessä ap lapsesi kanssa vanhemmillesi joulunviettoon ja sano sitten miehellesi, että saa viettää aikaa äitinsä kanssa, jota arvostaa enemmän kuin sinua. Miksi sinun pitäisi alistua tiskirätin asemaan?

Vierailija
44/47 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on? Joko olet pakannut kassit ja häipynyt?

Vierailija
45/47 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap, ymmärrän että tilanteesi on hankala. En lukenut koko ketjua, en tiedä minkä maalainen puolisosi perhe on. Mutta ainakin arabikulttuurissa äiti on kyllä kaikki kaikessa. Eräs arabimies sanoi minulle kerran, ettei ymmärrä ihmisiä jotka asettavat puolisonsa tai lapsensa äitinsä edelle!

Mutta kun olette jo perhe, teidän pitäisi pystyä sopimaan perhettä koskevat asiat yhdessä.

Tsemppiä teille ap! Ei tämä tarkoita että miehesi olisi epäempaattinen kusipää eikä rakasta sinua. Hän katsoo asiaa vain aivan eri kantilta kuin sinä. Näitä kulttuurieroja on välillä vaikea ymmärtää ja etenkin muuttaa.

Vierailija
46/47 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinsä omaan kotiinsa, eikä kyse ole kulttuurieroista, vaan normaalista käytöksestä. Jotkut oikeasti rakastavat sukulaisiaan.

Mies sanoi tökerösti kun sanoi, että äiti on hänelle tärkeämpi, mutta ap:n jutut ovat varmaankin häntä loukanneet, ja mies saattoi sanoa sen suutuspäissään. Joten kannattaa ehkä jutella vielä asiasta sovinnollisemmin. Äiti saa olla miehelle tärkeä.

Anoppi vauvan syntyessä luuli varmasti olevansa suureksi avuksi, ja kun yhteistä kieltä ei ollut, ei tieto anopille välittynyt. Minusta tuo on ajatuksena ihana.

vaimonsa kanssa. Äiti saa olla miehelle tärkeä, mutta sairasta on jos äiti on tärkeämpi kuin oma perhe.Kyllä tuo kertoo jo kaiken miniän asemasta alistettuna jäsenenä.

Äiti on aina ollut ja tulee kuolemaansa asti olemaan lapsensa elämässä. Vaimo voi jättää seuraavana päivänä.

Verisuku on aina tärkeämpi kuin puoliso

Vierailija
47/47 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ehdin jo omille vanhemmilleni sanoa ,että halutaan olla tänä vuonna aatto ihan vaan oman perheen kesken kotona. Mutta mieshän ei kykene tuollaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän