Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen vaimo kieltää alkoholin MINUN joulupöydässä

Vierailija
20.12.2012 |

Voi kiesus että ottaa juuri nyt päähän. Meille on tulossa jouluksi koko suku ja vähän perheettömiä ystäviä päälle. Olen suunnitellut menut ja tarkoitus on kokata ns. viimeisen päälle, eli löytyy porot ja kalat ja mädit ja rosollit ja kaikki. Mieheni harrastaa viinejä ja on keräillyt pitkin syksyä (osittain työmatkoiltaan lentokentiltä) sopivat viinit. On ostettu uudet pöytäliinat ja kauniit kynttilät.

Nyt sitten veljen vaimo ilmoitti, että koska tuovat pienet (3-5v) lapsensa mukaan, ei jouluna sovi käyttää alkoholia. Anteeksi kuinka? Meidän kotona kai sitä ollaan, ja jos minun tekee mieli tarjota kuohuvat alkuun, hyvät viinit ruuan kanssa snapseineen ja lopulta konjakit, niin mitä se sille kuuluu? Ymmärrän kyllä, ettei välttämättä ole kiva katsoa muiden dokaamista jos ei itse juo (pikkurouva kun ei ole ottanut lasiakaan ensimmäisen raskauden jälkeen), mutta nyt on kyse minun tavastani rakentaa joulupöytä.

Sanoin sitten veljelleni (en ollut ihan tosissani), että jos ei maita niin aina voi jäädä kotiin. Veljen vaimo kuuli sitten asiasta ja ilmoitti, etteivät tule ollenkaan.

Mä en nyt tiedä mitä tehdä. Mun mies yritti sovitella, että jos tehtäisiin niin, että alkuillasta ei olisi tarjoilua ja juomat tulisivat vasta lahjojen jälkeen, mutta mä olen laittanut satoja euroja niihin ruokiin ja tulen kokkaamaan koko viikonlopun, niin haluaisin sitten syödä ihan kunnolla. Ja siihen kuuluu mm. tuo poron kanssa varattu crianza.

Onko se nyt niin kamalaa lapselle, jos joulupöydässä juodaan viiniä?

Kommentit (490)

Vierailija
241/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena kyläilleeni just tällaisen, omien vanhempien tuttavapariskunnan luona aattona. Lapset oli toki kutsuttu, mutta isäntäpariskunnan ajatuksena oli, että lapset viettävät aaton keskenään yläkerrassa piparilautasen ja mehun kanssa vanhoja AkuAnkkoja lukien ja matkatelkkarin kahta kanavaa katsellen eivätkä häiritse alakerrassa juhlivia aikuisia. Ei oikein istunut meillä totuttuun koko perheen lapsipainotteiseen perinteiseen jouluun. Toista kertaa ei sitten menty.

Vierailija
242/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABSOT ÄLKÄÄ VAIVAUTUKO.

Eikä mitenkään hyvällä tavalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopetamme ruokailun klo 18.00. Mitä kummallista siinä on. Sinä aikana ehtii ihan hyvin ottaa 6-7 annosta alkoholia ja se ei mene päähän kun syö koko ajan tukevasti.

Toki on näitä wt-perheitä, missä vetaistaan telkkarin ääressä jouluateria ja hörmitään kossupaukut naamaan ja keskarit jälkkäriksi.

Mutta joissain perheissä osataan nauttia joulusta ja meillä lapset on kasvatettu sivistyneesti ja osaavat nauttia sen 4 tuntia joulupöydän herkuista keskustelleen aikuisten kanssa.

Miten mä saan mun 3v istumaan 4h keskustellen aikuisten kanssa ruokapöydässä?

Kun teillä osataan nauttia joulusta ja lapset on sivistyneitä niin jaa toki osaamistasi.

Vierailija
244/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINUN KOTONASI. Eikö miehelläsi ole mitään sanavaltaa SINUN kotonasi.

Hei, sinulla on päinvastainen ongelma kuin meillä. Minun kantani on se, että sinä päätät kotonasi (tai miehen mielipidettä voi tiedustella :) Jos et halua että kodissasi nautitaan pisaraakaan, teet sen kaikille erittäin selväksi. Teillä on oikeus tehdä omat perinteenne tai pitää vanhat tai noudattaa muiden. Päätös on sinun, AP

En ole ap, mutta ihmettelen kommenttiasi. Ap:n mies on viiniharrastaja ja hommannut ne tarjottavat juomat. Joten jos hän nyt vaimonsa ja lankonsa mieliksi ehdotti sovitteluratkaisua, se ei silti tarkoita, etteikö hän tykkäisi juhlajuomista.

Minä tunnen oikeita viiniharrastajia. Eikä he KOSKAAN juo itseään edes hiprakkaan. Viiniä haistellaan ja maistellaan. Yhtä lasia voidaan juoda tuntitolkulla. Viinistä keskustellaan ja sen haju jo kertoo siitä paljon.

AP on vaan perinteinen viinin litkijä, jonka ainoa tarkoitus on tulla känniin.

Vierailija
245/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on minun rahoilla ostettu (käsiraha) ja minä yksin maksan asuntolainaa takaisin. Osakekirjat ovat minun lainani panttina. Kyllä, kutsuisin sitä MINUN kodikseni.

ap

Vierailija
246/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse, että koti on hänen, ei hänen ja miehensä. Ap: Asutteko edes yhdessä "miehesi" kanssa? Vai mikä se syy on, ettei sinun kotisi ole myös miehesi koti?

Vierailija
247/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse, että koti on hänen, ei hänen ja miehensä. Ap: Asutteko edes yhdessä "miehesi" kanssa? Vai mikä se syy on, ettei sinun kotisi ole myös miehesi koti?

haluaisi olla miehesi... Vaikutat kylmältä, itsekkäältä, laskelmoivalta, määräilevältä ja kapeakatseiselta ihmiseltä.

Vierailija
248/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen pöydän Casuarinasta omilla rahoillaNI ostanut, kantanut omaan kotiiNI, kattanut omilla astioillaNI, maksanut ja kokannut kaikki tarjoilut...

Kai tässä voi jo genetiiviä käyttää...

ap

Vierailija
249/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuliasmaljana/alkukaatona Special Club Rosé Grand Cru, 2004

Valkkarina Kientzler Pinot Gris, 2010

Punkkuna Clos de Lambrays Grand Cru 2006

ap

ps) onko kukaan muu huomannut että tuon varmennuslaskun tulos on tosi usein 0?

Vierailija
250/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haluaa sovitella. Mutta kyse on ap.n kodista ja ap.n pöydästä, joten hän saa päättää, mitä kodissaan tekee ja keitä kutsuu ja millaisen aaton haluaa viettää. Lapsia ap ei halua, joten hänen ei tarvitse hypätä pentujen mieltymysten mukaan jouluaattona omassa kodissaan.

haluaisi olla miehesi... Vaikutat kylmältä, itsekkäältä, laskelmoivalta, määräilevältä ja kapeakatseiselta ihmiseltä.

Vierailija
251/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINUN KOTONASI. Eikö miehelläsi ole mitään sanavaltaa SINUN kotonasi.

Hei, sinulla on päinvastainen ongelma kuin meillä. Minun kantani on se, että sinä päätät kotonasi (tai miehen mielipidettä voi tiedustella :) Jos et halua että kodissasi nautitaan pisaraakaan, teet sen kaikille erittäin selväksi. Teillä on oikeus tehdä omat perinteenne tai pitää vanhat tai noudattaa muiden. Päätös on sinun, AP

En ole ap, mutta ihmettelen kommenttiasi. Ap:n mies on viiniharrastaja ja hommannut ne tarjottavat juomat. Joten jos hän nyt vaimonsa ja lankonsa mieliksi ehdotti sovitteluratkaisua, se ei silti tarkoita, etteikö hän tykkäisi juhlajuomista.

Minä tunnen oikeita viiniharrastajia. Eikä he KOSKAAN juo itseään edes hiprakkaan. Viiniä haistellaan ja maistellaan. Yhtä lasia voidaan juoda tuntitolkulla. Viinistä keskustellaan ja sen haju jo kertoo siitä paljon. AP on vaan perinteinen viinin litkijä, jonka ainoa tarkoitus on tulla känniin.

Joka tapauksessa se mies siis on ap:n kanssa ihan samaa mieltä tarjoomuksista, kunhan nyt sovittelueleenä sanoi, että hänelle sopii (jos se on edellytyksenä langon perheen kylään tulemiselle) siirtää sitä juomien juontia.

Siitähän tässä oli puhe, ei siitä, mitä on viiniharrastus.

PS: viiniharrastajat kyllä juovatkin sitä viiniä, ei se ole este viinien tuntemukselle ja harrastamiselle...

Vierailija
252/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se veljen vaimo on noin jyrkkä? No kun se tietää mohin toi johtaa.

Mun veljeä ja sen vaimoa en jaksa joska ne on aina niin lärvit loppuillasta. Ruokaa sen tuhat sorttia ja viinit vimpan päälle. Mutta kun sitä viiniä, snapsia ja glögejä menee niin että en jaksa kuunnella loppuillasta. Todella boring meille ja lapsille. Mä kun itse juon sen yhden lasin ruuan kanssa jotta päästään yöksi kotiin.

Vierailija
253/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ilmoittaisin veljellesi, että jättää vaimonsa ja lapset kotiin ja tulee teille viettämään perinteistä joulua.

Uskon, että teille tulee paljon hauskempaa miehesi ja veljesi kanssa kun kälysi lapsineen ei ole paikalla.

Keitä muita olet kutsunut jouluksi. Ei kai teille muita lapsia ole tulossa?

Tervetuliasmaljana/alkukaatona Special Club Rosé Grand Cru, 2004

Valkkarina Kientzler Pinot Gris, 2010

Punkkuna Clos de Lambrays Grand Cru 2006

ap

ps) onko kukaan muu huomannut että tuon varmennuslaskun tulos on tosi usein 0?

Vierailija
254/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni asuu työn puolesta ulkomailla. On Suomessa noin joka toinen viikonloppu. Kämppä on minun ostamani paljon ennen kun tapasin mieheni. Meillä on avioehto, eli asunto on 100% minun.

Vierailija
255/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meitä on (tai olisi jos kaikki tulevat)

Minä

Mieheni

Siskoni

Siskon miesystävä

Veljeni

Veljen vaimoke

Veljen lapsi, 3v

Veljen lapsi, 5v

Isäni

Isän vaimoke

Vanha ystäväni, eronnut

Miehen vanha ystävä, sinkku

Eli, mikäli veljen lapset eivät tule, ollaan aikuisten kesken

ps) taas nolla varmennuksen vastauksena...

Vierailija
256/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se veljen vaimo on noin jyrkkä? No kun se tietää mohin toi johtaa. Mun veljeä ja sen vaimoa en jaksa joska ne on aina niin lärvit loppuillasta. Ruokaa sen tuhat sorttia ja viinit vimpan päälle. Mutta kun sitä viiniä, snapsia ja glögejä menee niin että en jaksa kuunnella loppuillasta. Todella boring meille ja lapsille. Mä kun itse juon sen yhden lasin ruuan kanssa jotta päästään yöksi kotiin.

Lue tämä ketju. Kyllä se käly voi vaan olla samanlainen neuroottinen absolutisti kuin jotkut tämän ketjun vastaajista. En itsekään juuri juo alkoholia, mutta ihmetyttää, millainen mörkö se on osalle vastaajista. Lienevät alkoholistiperheiden lapsia?

Vierailija
257/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on paljon hauskempaa keskenään. Typerä nipo pilaa vain teidän hauskat joulujuhlat. Ihania viinejä ja ihanaa ruokaa tiedossa pitkän kaavan kautta. Typerä lehmä kun ei osaa arvostaa tätä.

Siis meitä on (tai olisi jos kaikki tulevat)

Minä

Mieheni

Siskoni

Siskon miesystävä

Veljeni

Veljen vaimoke

Veljen lapsi, 3v

Veljen lapsi, 5v

Isäni

Isän vaimoke

Vanha ystäväni, eronnut

Miehen vanha ystävä, sinkku

Eli, mikäli veljen lapset eivät tule, ollaan aikuisten kesken

ps) taas nolla varmennuksen vastauksena...

Vierailija
258/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos nyt typerä juoppo lehmä juttu on niin että älä jossain netissä paru. Oletko niin nössö että vieraat ihmiset saa määräillä sinua omassa läävässäsi? Vai oletko perseaukinen kotirouva joka elää miehen kämpässä? Jos näin on niin pidä turpas kiinni ja opi olemaan nöyrä ja alistuvainen jos et pysty omaa kämppää edes hommaamaan. Teen pienen tiivistelmän sulle koska olet idiootti (ethän muuten tänne olisi tollaista viestiä edes kirjottanu):

Sulla on kolme vaihtoehtoo. Lue tarkasti:

1. Jos se on sun miehes koppi eikä sun niin pidä lättys kiinni ja anna miehes päättää asioistas ja ole nöyrä kiltti kotirouva

2. Vaikka se läävä on sun niin ole hiljaa ja alentuvainen ja anna muiden komennella sua

3. Jos se läävä on sun niin luulis että sulla on naisenakin munaa päättää omista asioista omas lääväs. Älä ruikuta täällä vaan ilmota ryhdikkäästi että miten sun tönössä toimitaa.

Tuliko selväks?

Vierailija
259/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon alkoholia kuin haluaa ja siihen ei ole kenelläkään nokan koputtamista.

Miksi se veljen vaimo on noin jyrkkä? No kun se tietää mohin toi johtaa. Mun veljeä ja sen vaimoa en jaksa joska ne on aina niin lärvit loppuillasta. Ruokaa sen tuhat sorttia ja viinit vimpan päälle. Mutta kun sitä viiniä, snapsia ja glögejä menee niin että en jaksa kuunnella loppuillasta. Todella boring meille ja lapsille. Mä kun itse juon sen yhden lasin ruuan kanssa jotta päästään yöksi kotiin.

Lue tämä ketju. Kyllä se käly voi vaan olla samanlainen neuroottinen absolutisti kuin jotkut tämän ketjun vastaajista. En itsekään juuri juo alkoholia, mutta ihmetyttää, millainen mörkö se on osalle vastaajista. Lienevät alkoholistiperheiden lapsia?

Vierailija
260/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-europpassa ei tulisi kuulonkaan, että lapset saisivat määrätä sen, saako aikuiset ottaa alkoholia.

Suomessa on lapsille annettu jo ihan liian suuri valta päättää aikuisten asioista.

Joulu on myös aikuisten juhla ja alkoholi kuuluu aikuisten juhlaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä