Joulu pilalla! Suututtaa!
Asumme ulkomailla, toisessa maanosassa. Tulimme jouluksi kotiin Suomeen innoissamme. Sisko sitten soitti eilen ja sanoi, että tulee hakemaan nyt sen tietyn lahjan, jonka olin luvannut tuoda kotoa (eli siis ulkomailta). Oli soittanut syksyn alussa, että voisinko tuoda tämän yhden tietyn tuotteen nelivuotiaalle, kun sen saa sieltä halvemmalla. Lupasin ja UNOHDIN sen ihan täysin sen jälkeen.
Siskon lapsi on 4v, sisko on koko syksyn puhunut tälle, että sitten kun täti tulee, täti tuo sitten sen joululahjaksi.
Näitä asioita saa Suomesta, mutta kymmenkertaisella hinnalla. Stockalla maksaa yli 200 euroa. Mun moga, mutta totaalisesti unohdin.
Nyt sisko huutaa puhelimeen ja sanoo, ettei tule jouluna ollenkaan. Ja että välit meni ja että turha enää ikinä odottaa mitään lahjoja sieltä meille. Olen paskin sisko ikinä.
Vitsit ottaa päähän. Eipä ole kiva viettää joulua, kun yksi perhe murjottaa ja pilasin yhden lapsen joulun.
Kommentit (94)
niin soittaisin siskolle ja sanoisin (varmaan jo sanoitkin, mutta uusiks) että olet todella pahoillasi, ja että onpa ikävä jos sisarussuhde menee poikki yhden tavaran unohtamisen takia, ja että voitaisko tää lapselle selittää jotenkin niin että hän saa tämän erikoislahjan erikoislähetyksenä joulun jälkeen ym.
mielestäni jos oli niin tärkeää niin siskosi olisi voinut muistuttaa sinua, koska ihmisille sattuu näitä vahinkoja...
Piti olla juuri tämä tietty laite. Itse en tiedä näistä yhtään mitään, mutta oli siskolle elämän ja kuoleman kysymys saada juuri tämä. En tajunnut sitä silloin, kun kysyi syksyn alussa tätä. Ilmeisesti tätä tablettia on nyt odotettu hartaammin kuin mayat maailmanloppua.
Olen asunut niin kauan pois Suomesta, etten ihan tiedä, mitä kauppoja täällä nykyään on. Tokmannista en ole kuullutkaan, onko se siis oikea kauppa vai joku köyhän miehen Stockmann?
Mä olen nyt vahvasti kallistumassa siihen, että otan luottokortin kauniiseen käteeni ja pusken itseni Stockalle huomenna. Siellä saattaa olla joku muukin puskemassa itseään Stockalle viime hetken joululahjaostoksille. Makselen sitten unohdustani pari kuukautta pois..
Sisko on aiemminkin vetänyt herneitä nenään oikein kunnolla. Pääsiäisenä ei tullut yhteiseen pääsiäisenviettoon vanhemmillemme, koska pasha meni pieleen. Heitti sen roskiin ja jäi kotiin mököttämään. Lankomies lapsineen tuli sitten päivälliselle. Oli tosi typerää. Kaikki tiesimme, miksei sisko tullut, eikä kukaan olisi sitä pashaa kaivannutkaan.
Hohhoijaa. Mitenhän minusta ja veljistäni on tullut näinkin tasapainoisia ihmisiä kuin ollaan ja sisko skitsoilee?
ap
piraattikamojesi kanssa.
Toivottavasti edes häpeät tekoasi, ai niin, et tietenkään.
Piratismi on laitonta ja en ymmärrä miksi haluat sotkea 4 vuotiaan siihen jos itse olet niin köyhä ettet voi aitoa ostaa. Häpeä !
Unohdus voi tapahtua kelle vain. Ja ymmärrän hyvin, että perheen kanssa matkallelähtö ja vielä joulun viettoon, on sellaista sählinkiä, että yksi ostos voi unohtua.
Jos sun sisko on höpissyt kakaralleen koko syksyn, että se saa sen vehkeen, niin olisi voinut sua edes muistuttaa ennen kuin starttaatte matkaan.
Jos se kapine on niin tärkeä, siskosi hakekoot itse sen kaupasta Suomen hintaan.
Ja niin kuin joku sanoikin, uskomatonta, että siskosi on vain odotellut jotain helkutin muovivehjettä tulevaksi, viis siitä, että oma sisko perheineen tulee kaukaa joulun viettoon.
Mä ehkä sinuna viettäisinkin mieluummin joulun oman perheen parissa ilman tuollaisen siskon seuraa.
piraattikamojesi kanssa.
Toivottavasti edes häpeät tekoasi, ai niin, et tietenkään.
Piratismi on laitonta ja en ymmärrä miksi haluat sotkea 4 vuotiaan siihen jos itse olet niin köyhä ettet voi aitoa ostaa. Häpeä !
kommentoivat viestiketjua lukematta edes aloitusta tai muutamaa seuraavaa viestiä.
Ap:n sisko oli niin pihi, ettei voinut ostaa aitoa. Ap ei olisi ostanut tablettia alun perinkään!
Piti olla juuri tämä tietty laite. Itse en tiedä näistä yhtään mitään, mutta oli siskolle elämän ja kuoleman kysymys saada juuri tämä. En tajunnut sitä silloin, kun kysyi syksyn alussa tätä. Ilmeisesti tätä tablettia on nyt odotettu hartaammin kuin mayat maailmanloppua.
Olen asunut niin kauan pois Suomesta, etten ihan tiedä, mitä kauppoja täällä nykyään on. Tokmannista en ole kuullutkaan, onko se siis oikea kauppa vai joku köyhän miehen Stockmann?
Mä olen nyt vahvasti kallistumassa siihen, että otan luottokortin kauniiseen käteeni ja pusken itseni Stockalle huomenna. Siellä saattaa olla joku muukin puskemassa itseään Stockalle viime hetken joululahjaostoksille. Makselen sitten unohdustani pari kuukautta pois..
Sisko on aiemminkin vetänyt herneitä nenään oikein kunnolla. Pääsiäisenä ei tullut yhteiseen pääsiäisenviettoon vanhemmillemme, koska pasha meni pieleen. Heitti sen roskiin ja jäi kotiin mököttämään. Lankomies lapsineen tuli sitten päivälliselle. Oli tosi typerää. Kaikki tiesimme, miksei sisko tullut, eikä kukaan olisi sitä pashaa kaivannutkaan.
Hohhoijaa. Mitenhän minusta ja veljistäni on tullut näinkin tasapainoisia ihmisiä kuin ollaan ja sisko skitsoilee?
ap
Niitä on paljon halvemmalla tokmannin kaupoissa! Ja hong kongissa! Älä nyt hullu mene maksamaan siitä lelusta 200e kun niitä saa viidelläkympilläkin!
mutta onko tämä myös sille LAPSELLE elämän ja kuoleman kysymys?
Nyt pysyt lujana, etkä anna skitsosiskollesi periksi!
Sisko on tottunut näköjään siihen, että muut ovat hänen ovimattoinaan ja te vielä tottelette?
Anna hänen panna välit poikki, sinä et ole millään tavalla hänen raivaresitaan vastuussa, et niin mitenkään. Se on ihan hänen oma valintansa.
Saatana, tulen kohnta koneen läpi, jos annat periksi tuollaiselle uhmaikäiselle!! : D Oikeasti. Pysy nyt edes tämän yhden kerran lujana hemmoteltua kakarasiskoa vastaan tai menetät itsekunnioituksesi kokonaan.
ap
niin soittaisin siskolle ja sanoisin (varmaan jo sanoitkin, mutta uusiks) että olet todella pahoillasi, ja että onpa ikävä jos sisarussuhde menee poikki yhden tavaran unohtamisen takia, ja että voitaisko tää lapselle selittää jotenkin niin että hän saa tämän erikoislahjan erikoislähetyksenä joulun jälkeen ym.
mielestäni jos oli niin tärkeää niin siskosi olisi voinut muistuttaa sinua, koska ihmisille sattuu näitä vahinkoja...
Samaa mieltä tämän kanssa.
MUTTA: sen postittamisen kanssa kannattaakin sitten olla varuillaan, ettei jää tullissa kiinni. Mutta valehdellakaan ei kannata sisällöstä tai saattaa rapsahtaa melkoiset sakot. Tulli-ilmoituksissa valehteluhan on laitonta.
Ällöttää ihmiset, jotka suuttuu noin pahasti jostain lahjasta. Se on vaan tavaraa! Tollanen suuttuminen kuulostaa samalta ku jos sä oisit ajanut siskosi koiran yli autolla tai sytyttänyt lapsen leikkimökin tuleen. Vahinkoja sattuu ja olihan toi vähän siskosi moka lupailla tollasia. Eikä se lapsi kuiteskaan oo pahoillaan kuin ehkä pari päivää. Sitten se unohtuu.
sen tehtävä on opettaa lapselle että tärkeintä ei ole tavarat ja saahan se sitten sen myöhemmin. Todella lapsellista käytöstä sun suskolta onko se joku teiniäiti???
antas lapsen kiukutella, itse pitää käyttäytyä, ei ollut paha moka.
yhteiseen joulunviettoon Suomeen. Valitettavasti se ei ole tänä jouluna mahdollista. Eipä tuisi mieleenikään vaatia jotain tiettyä tuomaan kotimaastaan. Matkalaukut ovat muutenkin pullollaan, kun matkaa maanosasta toiseen.
Suhteellisuudentajua tuolle kiukuttelevalle, typerälle siskollesi, ap.
Aivan kuin äitini. Aina heittämässä heti kaikkea roskiin, jos ei mene niin kuin hän haluaa. Pistää välit poikki välittömästi. Ihme ettei tänä jouluna ole vielä mitään keksinyt, eiköhän hän ehdi. Aina jotenkin saa pilattua kaikkien pyhät.3
Mulla ihan samanlainen äiti! Mulla on nytkin aivan tajuton joulustressi vain ja ainoastaan äidin takia. En edes osaa stressata mistään muusta kuin äidistä. Yritän kaikkeni, ettei äiti nyt vaan ärsyyntyisi tai hermostuisi mistään, saataisiin joulu alta pois. Yleensä viimeistään aattoiltana äiti itkee. Kyynelkanavat voi avata väärä lahja tai se, ettei tullut tarpeeksi lahjoja tai lahja ei ollut tarpeeksi henkilökohtainen. Siis iso vauva!!
Ymmärsin tämän, mutta onko tämä myös sille LAPSELLE elämän ja kuoleman kysymys?
enkä ole keskustellut tästä tabletista. Mutta tuskin. Hyvin vahvasti näyttää siltä, että sisko haluaa tämän lapselleen ja haluaa, että koko maailma näkee nelivuotiaalla lapsellaan 200 euron lelun.
Tämän loman piti olla lomaa. Rentoa yhdessäoloa ja ihanaa lunta ja talven riemua. Kiva lomafiilis vedettiin kerralla maan rakoon.
Googlailen nyt löytyykö tuota lelua jostain halvemmalla ja onko täällä sitä Tokmannia tai Hongkongia. Ja mietin, lähdenkö tähän ollenkaan mukaan vai annanko olla. Jos olisi kyse vain siskosta ja jostain siskon tavarasta, en todellakaan menisi ostamaan mitään. Mutta sydäntä raastaa tuottaa pettymys siskon tytölle. Jos se siis ehkä odottaakin sitä ja paha täti ei sitä tuonutkaan..
ap
Googlailen nyt löytyykö tuota lelua jostain halvemmalla ja onko täällä sitä Tokmannia tai Hongkongia. Ja mietin, lähdenkö tähän ollenkaan mukaan vai annanko olla. Jos olisi kyse vain siskosta ja jostain siskon tavarasta, en todellakaan menisi ostamaan mitään. Mutta sydäntä raastaa tuottaa pettymys siskon tytölle. Jos se siis ehkä odottaakin sitä ja paha täti ei sitä tuonutkaan..
ap
Et todellakaan osta uutta! Soita lapselle ja selitä, että hänelle oli tulossa se hieno lahja, mutta se unohtui. Pyydä anteeksi. Kyllä lapsi ymmärtää. Ja lupaat sitten vaikka lähettää sen joulun jälkeen postissa. Postitus maksaa korkeintaan parikymppiä. Ihme sisko sinulla. :(
Oot säkin aika idioottitapaus. Oletko noin perse auki ja sisko kanssa? Kandeis varmaan sinne apteekin kulmalle mennä lyhyen hameen kanssa notkuman jos ootte noin rahattomia tapauksia eikä äly riitä muuten tienaamaan. Eli tiivistelmä sun tarinasta:
Unohdat tuota jonkun lelun 4v kakaralle. Perseaukinen sisko suuttuu tästä koska haluaa kakaralleen lelun jota sillä ei ole varaa ostaa ja nyt ei saakkaan sitä sulta.
Jumalauta on typerä perhe. Mee ittees ja pistä välit poikki tollasten luusereiden kanssa. Säälittävä tapaus.
pyydät anteeksi unohdustasi siskoltasi ja tämän lapselta. Tämän jälkeen siskosi kuuluisi sanoa:"Ei se mitään, sattuuhan noita" ja tämä voisi myös pyytää anteeksi lapsellista kiukutteluaan.
Ehkä taustalla on jokin muu tyytymättömyys sinuun. Ehkä hän kokee, että olet hylännyt hänet ulkomaille muuton takia. Ehkä hän on siksi jo valmiiksi vihainen sinulle.
mutta lakkasin olemasta vastuussa hänen tunteistaan, enkä sulata enää marttyyriasennetta. Jos äiti suuttuu, en rupea peesaamaan, enkä lepyttelemään. Lapsena meni kaikki juhlat pelätessä, että äidin juhlafiilis pilaantuu syystä tai toisesta. Ja syitä löytyi.. Nykyään ei enää kiukuttele juurikaan.
AP! Sinä mokasit, mutta siskosi on kohtuuton marttyyri. Elä ruoki hänen marttyyriuttaan, koska se vain pahenee. Pahoitella toki voi.
Aivan kuin äitini. Aina heittämässä heti kaikkea roskiin, jos ei mene niin kuin hän haluaa. Pistää välit poikki välittömästi. Ihme ettei tänä jouluna ole vielä mitään keksinyt, eiköhän hän ehdi. Aina jotenkin saa pilattua kaikkien pyhät.3
Mulla ihan samanlainen äiti! Mulla on nytkin aivan tajuton joulustressi vain ja ainoastaan äidin takia. En edes osaa stressata mistään muusta kuin äidistä. Yritän kaikkeni, ettei äiti nyt vaan ärsyyntyisi tai hermostuisi mistään, saataisiin joulu alta pois. Yleensä viimeistään aattoiltana äiti itkee. Kyynelkanavat voi avata väärä lahja tai se, ettei tullut tarpeeksi lahjoja tai lahja ei ollut tarpeeksi henkilökohtainen. Siis iso vauva!!
että joulupukin pajalla tuli niin kiire, etteivät ehtineen jouluksi kaikille tehdä ja lähettää sen sitten myöhemmin Suomeen. Tosin kannattanee varmaan ottaa selvää mahdollisista seurauksista jos se jää piraattituotteena tullin hampaisiin. Ei välttämättä yksittäinen lelu, mutta kantsii varmaan miettiä sitäkin. Ja jos ei uskalla lähettää enää niin yrittäkää jotenkin vaikka sopia se hankittavaksi joskus kun sen löytää ja ehkä kuluja voisi jakaa? Se itse lelu olisi saattanut kyllä sinunkin tavaroissa jäädä tulliin jo, mutta ehkä lähetettäessä tarkistavat aina.
että oliko tämä gadget nelivuotiaan itsensä hartaasti pitkään toivoma vai vaan siskon ajatus siitä, mikä olis just silleen pähee juttu?