Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No just. Anoppi osti joululahjaksi synnytyslakin

Vierailija
19.12.2012 |

Anoppi on puhunu jo monta kuukautta hankkivansa mulle, ja aina on sanottu että hankitaan itse. Viimeksi pari viikkoa sitten sanoin että on jo synnytyslakki, ostin lomareissulla. Huippusuunnittelijan mallistoa, samaa suosii myös mm. Euroopan kuninkaalliset. Ja nyt se ämmä on raahaamassa mulle jotain halppis wt-lakkia! Hermot menee, tekis mieli jättää sukujoulu kokonaan väliin.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullapa oli synnytyksessä päässäni suodatinpussi :) Mun mies on suomenruotsalainen ja niillä tää on vanha perinne, synnytyksen jälkeen sitten keiteltiin kahvit ja juotiin ne yhdessä lääkärien, kätilöiden ja perheen kesken uuden tulokkaan kunniaksi! :) oma äitini ihmetteli että tosiaanko en aio synnytyslakkia ostaa, hänellä kun on tallella meidän kaikkien lätsät omissa pikku laatikoissaan, oli huolissaan ettei mulla jää mitään muistoa sitten, mutta mepä haudattiin maahan sitten se käytetty suodatinpussi istukan kera ja siihen paikalle istutettiin ruusupuska :)saas nähdä miten pensas kestää talven,olisi kiva jos säilyisi useamman vuoden kauniina, voisi sitten sitä katsellessa muistella esikoisen synnytystä :)

Vierailija
102/108 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullapa oli synnytyksessä päässäni suodatinpussi :) Mun mies on suomenruotsalainen ja niillä tää on vanha perinne, synnytyksen jälkeen sitten keiteltiin kahvit ja juotiin ne yhdessä lääkärien, kätilöiden ja perheen kesken uuden tulokkaan kunniaksi! :) oma äitini ihmetteli että tosiaanko en aio synnytyslakkia ostaa, hänellä kun on tallella meidän kaikkien lätsät omissa pikku laatikoissaan, oli huolissaan ettei mulla jää mitään muistoa sitten, mutta mepä haudattiin maahan sitten se käytetty suodatinpussi istukan kera ja siihen paikalle istutettiin ruusupuska :)saas nähdä miten pensas kestää talven,olisi kiva jos säilyisi useamman vuoden kauniina, voisi sitten sitä katsellessa muistella esikoisen synnytystä :)

Vaikkakin aika nuori, suodatinpussi on vasta noin satavuotias keksintö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista miesten synnytyslakeista? Ajattelin laittaa sellaisen isyyspakkaukseen, jonka teen miehelleni. Mutta kamalan vaikeaa ostaa sellaista lakkia, kun niissä on kaiken maailman 3D-ominaisuuksia, joista en ymmärrä mitään! Onneksi oma synnytyslakki on jo ostettu!

Vierailija
104/108 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin aika nuori, suodatinpussi on vasta noin satavuotias keksintö.

no, ei ehkä niin kovin vanha perinne, mutta kuitenkin heidän suvussa jo viidessä polvessa suodatinpussisynnyttäjiä, joten suvussa jo "vanhaksi perinteeksi" kutsutaan. :)

Vierailija
105/108 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusinta uutta on nyt 4D-ominaisuuksilla varustetut lakit! värit pastellisävyissä sekä neon-väreissä, surroud-äänentoisto sekä still-kuva-mahdollisuus! Mä oon tilannu sellasen meidän ukolle, se kun tykkää noista kaikista elektronisista vempaimista :) Ostin ite New Yorkista kun käytiin siellä :) tosi monet miehet kuulemma suosii ihan perinteistä uimalakkia, ei haittaa vaikka jotain eritteitä sattuis roiskahtaan päälle kun käy katsomassa tilannetta jalkopään puolella! Ja toi huutelu että synnytyslakit olis vaan naisille on niin 80-lukua, nykyään mies on synnytyksessä mukana ja synnytyslakki pitää myös miehen tukan kuosissa!! Tosi kiva että muutkin tekemässä isyyspakkausta! mitä sulla siihen kuuluu?

Vierailija
106/108 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyslakki ei ole perinteisesti ollut miesten asuste. Miesten päähän ne päätyivät vasta kun miesasiamiehet nostivat metelin siitä, että jos mies ei saa synnyttää, niin siti hänen on voitava käyttää akkia synnytyssaissa - onhan seainen naisilakin.

Entisaikoina miehet eivät osaistuneet synnytykeen, mutta tarvittaessa hankkivat vaimolleen synnytyslakin. Esim vöyrissä oi tapana seivästää metso ja laittaa se nuorikon päähän heti häiden jälkeen. Metso otettiin päästä vasta esikoisen synnyttyä, mikä tuotti hankauutta lapsettomille pareille.

1981 kuoli viimeinen lapsettomuudesta kärsinyt leskinainen, jolla oli päässä muumioitunut ukkometso. Joku Vöyrissä saattaa hänet muistaa vielä. Haajka Iidaksi kutsuttiin.

Vierailija
107/108 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko sattumalta anumarja-leena vehkalahti?

alustuksesi synnytyslakkikulkueessa tänään oli mielenkiintoinen, kiitos siitä.

Vierailija
108/108 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttää, kaikille äideille pultataan päähän kiinni TONTTULAKKI! Ja vauvelille kans, heti kun ulos putkahtaa. Isät sen sijaan pakotetaan pitämään joulupukin naamaria, kun ne - erään kätilön mukaan - on semmoisia pukkeja kumminkin kaikki ja jokaikinen ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi