No just. Anoppi osti joululahjaksi synnytyslakin
Anoppi on puhunu jo monta kuukautta hankkivansa mulle, ja aina on sanottu että hankitaan itse. Viimeksi pari viikkoa sitten sanoin että on jo synnytyslakki, ostin lomareissulla. Huippusuunnittelijan mallistoa, samaa suosii myös mm. Euroopan kuninkaalliset. Ja nyt se ämmä on raahaamassa mulle jotain halppis wt-lakkia! Hermot menee, tekis mieli jättää sukujoulu kokonaan väliin.
Kommentit (108)
Jokaiselle lapselle on oma synnytyslakki ja sille oma hatturasia. Siellä ne ovat vaatekomerossa nätissä rivissä yloppilaslakin ja hunnun kanssa, jotka myös alkuperäisessä kotelossa. Ja ne lakit siis Marimekkoa ja ei todellakaan ole kertaakaan steriloitu tai pesty.
No tässä mun lakissa on sellainen metallinen laatta, mihin voi kaivertaa lapsen tiedot. Vaihdatettiin se kyllä kultaiseen, kun on kultaiset sormuksetkin. Lisäksi lakkiin kuuluu pieni liimaputkilo, mihin saa kaiverrettua liimauspäivän.
Anopin hankkima lakki on kuulemma kirkkaanpunainen. Voiskohan sitä vähän tuunata ja kierrättää appiukolle metsästyslakiksi? Onko kukaan kokeillut? Jos laittais siihen jotain heijastintarraa? Päähäni mä en sitä laita sekunniksikaan.
teddyvuoren tai jotain, niin siitä voi ihan hyvin tehdä lakin hirvimetsälle. On sitten lämminkin.
Mutta hei punainen synnytyslakki? Oliko tarkoitus vauva heti alkuunsa säikäyttää? Yleensähän niissä on aika maanläheisiä värejä.
mulle ei oo nettikaupoissa tullu vastaan kuin vaan just jotain ruskeaa ja vihreää, oranssia. Punainen olis pakko saada ja sitten samaan sävyyn kynsilakat ja huulipunat, mutta mistä löydän???
Mieluiten nettikauppa kun ei täältä takahikiältä helposti muualle pääse.
mulle ei oo nettikaupoissa tullu vastaan kuin vaan just jotain ruskeaa ja vihreää, oranssia. Punainen olis pakko saada ja sitten samaan sävyyn kynsilakat ja huulipunat, mutta mistä löydän???
Mieluiten nettikauppa kun ei täältä takahikiältä helposti muualle pääse.
En tiedä mistä anoppi oli löytänyt. En kyl ole vielä nähnyt sitä, anopin kirkkaanpunainen voi ihan hyvin olla joku haalee oranssi. Mut jos se lakki on oikeesti punainen, teen siitä metsästyslakin. Appiukolla on kuuskymppiset keväällä.
ole ollut mitään lakkia päässä synnyttäissä? Voisko vaikka saada kuvan siitä lakista!
Et vaan muista! Ne on nykyään pakollisia!
On mulla kuvakin vauva kainalossa ja hiukset hapsottaa pystyssä
No jos olet ottanut sen juuri päästä pois, lakki ollut keinokuitua ja sähköistänyt hiukset?
On mulla kuvakin vauva kainalossa ja hiukset hapsottaa pystyssä
No jos olet ottanut sen juuri päästä pois, lakki ollut keinokuitua ja sähköistänyt hiukset?
mies tai hoitaja on napannut sen nupistasi pois ettei ole kuvassa? Sulla on ilm. ollut se sairaalan lakki joka ei ole hieno. Nykyään niitä lakkeja on niin hienoja ettei sitä viitsisi otta ikänään pois! Siksi nykyään kaikilla on kuvissakin lakki päässä (siis nissä synnytyksen jälkeisissä kuvissa kun vauva saadaan syliin).
Että missä tunnelmissa ap:n joulu meni tuon synnytyslakkijupakan takia?
Joulu meni ihan persiilleen. Anopin ja appiukon paketista tuli se synnytyslakki, ei mitään muuta. Anopin kirkkaanpunainen tarkoitti tällä kertaa viininpunaista, eli se siitä metsästyslakki-appiukolle-synttärilahjaksi -ajatuksesta. Anoppi kyttäsi koko ajan kamera kädessä, että laita nyt hetkeksi päähän niin otetaan kuva, laita nyt hetkeksi.
Kotiin lähtiessä "unohdin" sen anopin antaman lakin lahjapapereiden sekaan, ja tietysti anoppi soitti sitten kun oltiin jo melkein kotona, että lakki jäi, tulkaa nyt hakemaan. Ei menty, meillä on tunnin matka anoppilaan. En olisi hakenut vaikka ämmä asuisi naapurissa. Lakki tuli postipaketissa tiistaina. Ajattelin myydä huutiksessa, kun se on jo valmiiksi paketissa.
Sinnekkö se lapsi pungerretaan? HÄ?
on oikeesti tehty halpatyövoimalla :(
Uuden vuoden kunniaksi nosto! :)
Mulla on kaikki lapset syntyneet kesällä niin mies on synnytyksen lähestyessä värkännyt kukkaseppeleet voikukista, mukavan ilmava :) kuopus tosin syntyi niin vauhdilla ettei mies ehtinyt kukkia poimimaan vaan ajettiin sairaalaan kukkakaupan kautta
Jokaiselle lapselle on oma synnytyslakki ja sille oma hatturasia. Siellä ne ovat vaatekomerossa nätissä rivissä yloppilaslakin ja hunnun kanssa, jotka myös alkuperäisessä kotelossa. Ja ne lakit siis Marimekkoa ja ei todellakaan ole kertaakaan steriloitu tai pesty.
on vähän säälittävää käyttää LV:n lakkia kahdella lapsella.
ostaa jokaiseen synnytykseen uutta lakkia? :( Se kun ois kuitenkin niin tärkeä, ja uusi lakki olisi kaunis tapa toivottaa uusi pieni ihminen tähän maailmaan. Vähän tuli nyt surku sitä pientä vauvaa, joka hädin tuskin saa kirkkaat silmänsä auki, ja heti näkee äitinsä päässä vanhan, viime kauden kuosilla olevan lakin. Miettikää nyt vähän kuinka tärkeitä ja herkkiä ne ensimmäiset hetket on, älkää pilatko niitä vanhalla lakilla. Kyllähän sitä rahat riipii vaikka mistä, että saa omalle lapselleen hyvän alun elämään.
ostaa jokaiseen synnytykseen uutta lakkia? :( Se kun ois kuitenkin niin tärkeä, ja uusi lakki olisi kaunis tapa toivottaa uusi pieni ihminen tähän maailmaan. Vähän tuli nyt surku sitä pientä vauvaa, joka hädin tuskin saa kirkkaat silmänsä auki, ja heti näkee äitinsä päässä vanhan, viime kauden kuosilla olevan lakin. Miettikää nyt vähän kuinka tärkeitä ja herkkiä ne ensimmäiset hetket on, älkää pilatko niitä vanhalla lakilla. Kyllähän sitä rahat riipii vaikka mistä, että saa omalle lapselleen hyvän alun elämään.
Minä oon saanu 500e/lapsi sossusta synnytyslakkirahaa. Vaikka noita on 7 niin ei oo tarvinnut vanhalla lakilla mennä synnyttämään! Käykää sossussa jos ei oo varaa uuteen lakkiin! Mitään LVtä ne ei maksa mutta ihan ok kuosisen tuollakin saa, ei tartte lapsen hävetä äitiään heti syntyessään.
Osa neuvoo liimaamaan lakin päähän viikolla 32 ja toisten mielestä sen täytyy olla ehdottomasti sesongin muodin mukainen.
Milloin syysmallisto 2013 tulee myyntiin? Haluaisin samanlaisen hatun kuin herttuatar Katherinella sitten aikanaan, mutta luulen, etten saa enää lentää siinä vaiheessa kun käytössä ollut lakki selviää. Mistä te hienoja merkkihattuja käyttävät olette omanne hankkineet? En millään haluaisi Vuittonin lakkia.
ole ollut mitään lakkia päässä synnyttäissä? Voisko vaikka saada kuvan siitä lakista!
Et vaan muista! Ne on nykyään pakollisia!
Olisihan saanu tulla, jos olisi valmennuksessa käynyt.En tuota niin kaipailukkaan, 4 lasta tehty ja yhdessä jo yli 40 vuotta!
Oliko?
Ehkä foliohattu olisi hyvä synnyttäessäkin.
etteivät kestä sitä toista sterilointikertaa? Niillähän tulee sen kanssa rasia, johon voi merkata vain yhden lapsen tiedot. Niinku muistoksi. Onhan ne ihania, mutta kallista ostaa joka muksulle uusi.