No just. Anoppi osti joululahjaksi synnytyslakin
Anoppi on puhunu jo monta kuukautta hankkivansa mulle, ja aina on sanottu että hankitaan itse. Viimeksi pari viikkoa sitten sanoin että on jo synnytyslakki, ostin lomareissulla. Huippusuunnittelijan mallistoa, samaa suosii myös mm. Euroopan kuninkaalliset. Ja nyt se ämmä on raahaamassa mulle jotain halppis wt-lakkia! Hermot menee, tekis mieli jättää sukujoulu kokonaan väliin.
Kommentit (108)
käyttäneet samaa synnytyslakkia. Jos perimätieto pitää paikkansa, niin se on 1800-luvun lopulta, ja se on huovutettua villaa. Iso-iso-iso-iso-tätini Eugenia oli lakin ensimmäinen käyttäjä saunassa synnyttäessään. Minusta olisi ihan kamalaa pitää anopin suvun lakkia, uutta tai vanhaa.
Tsemppiä ap! Käytät vaan sitä itse hankkimaasi lakkia, sanoi anoppi mitä tahansa!
Laita se anopin lakki ensin päähän ja ottakaa kuva jossa imet muka ilokaasua naama väärällään se päässä. Sitten vaan nopeasti vaihdat siihen omaan ennen kuin supparit pahenee oikeasti. Ja sanotte tosiaan jälkeenpäin, että se halpa lakki hajosi heti ja jouduit vaihtamaan siihen omaan.
miten siitä peset veret ja limat ja lapsenkinat, jos likaantuu? En usko että ainakaan pk-seudun sairaaloissa suostuvat ottamaan tollasta vuosikertalakkia saliin, sehän on terveysriski kätilöllekin : p
Huippusuunnittelijan mallistoa, samaa suosii myös mm. Euroopan kuninkaalliset.
Onko Stella McCartneyn, onko? Sillä on aika hienoja (ja hintavia!)
Kun olin synnyttämässä, huoneessa oli nainen, jolla oli selkeästi jostain Sunny Beachilta ostettu, joku LV:n kopio! Itse EN KEHTAISI!
Minä olen käyttänyt kirpparilta ostettua synnytyslakkia kaikissa synnytyksissä. Eka synnytys oli kyllä sikäli ikävä, että sain täitä.
ihan eri asia kuin anopin suvun. Mä kans ilmoitin anopille, että mua ei sitten yhtään kiinnosta se, etteä KAIKKI heidän suvun lapset on syntyneet sitä käytettäessä.
Onneksi miehen serkku oli silloin myös raskaana, joten hän oli sen kaamean myssyn ensisijainen käyttäjä. Meillä kun on suvussa vanha Ranskasta 1800-luvulla tuotu todella kaunis synnytyslakki, jota on muuten haviteltu jopa synnytysmuseoon. (Pakko hieman kerskua)
Jos tätä ihanaa pitsimyssyä ei olisi suvussamme, olisin tilannut Amerikasta sellaisen monitoimintolakin, jota moni on täälläkin kehunut. Mutta nää suomalaiset huovutetut pannumyssyt ei ole oikein mua iske.
miten siitä peset veret ja limat ja lapsenkinat, jos likaantuu? En usko että ainakaan pk-seudun sairaaloissa suostuvat ottamaan tollasta vuosikertalakkia saliin, sehän on terveysriski kätilöllekin : p
Onhan se jo vähän luopuneen oloinen :(
Luulen, että tyttärelle ostetaan jo uusi lakki. Mutta saa sitten ihan itse valita, niin tulee mieleinen. En ala painostamaan tytärtäni tässä lakkiasiassa ollenkaan.
Kannattais päivittää tietonsa. Seuraavan kerran kun menet synnyttämään niin löydät ihan varmasti jostakin huoneen nurkasta pienen autoklaavin, jossa yleensä jopa lukee: VAIN SYNNYTYSLAKKIEN STERILOINTIIN!
TYKS:ssä on ollut sellaiset jo 60-luvulta asti, kertoi kätilö. Sitä ennen lakit pestiin kotona valmiiksi.
ehdit vielä ihan hyvin hukata ja pilata anopin ostaman lakin, joten älä murehdi. Nauti nyt joulusta ja raskaudesta ja murehdi lakkihommia sitten myöhemmin, jookos. :)
Kyllä jokainen äiti tietää, kuinka tärkeää on pitää synnytyksessä omaa synnytyslakkia eikä jonkun muun ostamaa hirveetä lätsää, ja äitihän se anoppikin sentään on. :)
Onko sairaalassa varalakkeja, vai pitääkö olla ilman? Vai eikö auta muu kun laitta mies takaisin kotiin hakemaan? Meillä on aika pitkä matka synnyttämään, ja pelottaa jo valmiiksi, jos jää synnytyslakki kotiin.
jo viikolta 37 lähtien, että on varmasti mukana. Tai siihen voi laittaa kuminauhan. Lakki on kuitenkin synnytyksessä pääasia, kaiken muun saa sairaalasta (paitsi vauvan tietenkin ;).
liimasin sillä saamarin neuvolan liimalla lakin päähäni jo viikolla 32. Ja arvatkaa syntykö vauva viikolla 42. Siinä olin sitten synnytyslakissa miehen isän 60-vuotisjuhlilla. Kaikki vaan onnitteli, että jahas, kohta se on sitten teilläkin vauva.
Mutta jos tulee esim. pikalähtö, niin sairaalassa on varalakkeja. Mutta ne on paperisia. Ei kauheen kivoja. Toisaalta kaverin muksu syntyi keskosena ja hänellä on paperinen synnytyslakki kivasti vauvakirjan välissä. Siinä on nimmarit kaikilta hoitajilta ja lääkäreiltäkin.
ole ollut mitään lakkia päässä synnyttäissä? Voisko vaikka saada kuvan siitä lakista!
mun mielestä suomalaiselle sopii parhaiten marimekon synnytyslakki. ulkomailta ostetut on jotenki liikaa yrittämistä. sori nyt ap.
ole ollut mitään lakkia päässä synnyttäissä? Voisko vaikka saada kuvan siitä lakista!
Eikö ne katsoneet teitä kierroon siellä synnärillä, jos olitte paljainpäin salissa?
Et vaan muista! Ne on nykyään pakollisia!
liimasin sillä saamarin neuvolan liimalla lakin päähäni jo viikolla 32. Ja arvatkaa syntykö vauva viikolla 42. Siinä olin sitten synnytyslakissa miehen isän 60-vuotisjuhlilla. Kaikki vaan onnitteli, että jahas, kohta se on sitten teilläkin vauva.
Mutta jos tulee esim. pikalähtö, niin sairaalassa on varalakkeja. Mutta ne on paperisia. Ei kauheen kivoja. Toisaalta kaverin muksu syntyi keskosena ja hänellä on paperinen synnytyslakki kivasti vauvakirjan välissä. Siinä on nimmarit kaikilta hoitajilta ja lääkäreiltäkin.
Leikkaussali lakin antoivat kun oma lakki jäi kotiin. Loukkaannuin.
Maksoin omastani 179e ja se rispaantui jo tokassa synnytyksessä. Liimasin lakit päähän vasta vkolla 38 joten liian aikaisesta liimausajankohdasta ei voi olla kyse, ja olenkin lähettänyt LV:lle kyselyä että mistähän kiikastaa.
Lapsillani jää varmaan ikuiseksi riidan aiheeksi tuo että kuopuksen synnytyskuvissa lakki on jo ihan rispaantunut ja lässähtänyt, ja esikoisen kuvissa vielä upea korkea lieriö.. Harmittaa :(
V...u te ootte akat sekasin!!! XD Mä en kestä!!! V....u mitä urpoja täälki liikkuu!!! XD
No hyi, anopin synnytyslakki. Yök!