Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kälyn vauva ja suvun ihastelu vaivaa

Vierailija
16.12.2012 |

minulla on nyt sellainen tilanne, että kälylläni on kolmikuinen vauva ja olemme viettämässä sukujoulua. Olen itse raskaana, meillä on yksi lapsi, kolmivuotias, ennestään. Raskauteni näkyy jo, mutta ketään ei tunnu se kiinnostavan. Kaikki suvussa vouhottavat vaan kälyn vauvasta. Se on niin ihana, katsokaa se hymyilee, saanko ottaa syliin, blaablaablaa. Minun kolmivuotiaani ei siinä hötäkässä saa tarpeeksi huomiota eikä ketään tosiaan kiinnosta että olen raskaana. Mutta annas olla kun käly odotti: kaikki hössöttivät innoissaan ja veikkasivat sukupuolta ja kohtelivat kälyä kuin prinsessaa. Käly yritti bondata minun kanssa raskaudessa kun oltiin hetki samaan aikaan (idiootti mieheni meni möläyttämään sille että olen raskaana), mutta minä pidin etäisyyttä. En jaksanut sitä ihme hehkutusta ja vouhotusta ja oikein hemmetin supersäteilevää kälyä. Okei, lapsi on saatu alulle rankkojen hoitojen jälkeen, okei, käly on saanut keskenmenoja, mutta silti. Miksi hänen raskautensa ja vauvansa ovat tärkeitä ja minun ei? Minä sentään tulin luomuna raskaaksi ja helposti.

Olen alkanut inhoamaan kälyä enkä välitä vauvastakaan erityisesti. Haluaisin vaan olla kuin heitä ei olisi. Jotenkin se hehkutus ja palvonta satuttaa minua ihan hirveästi ja olen itkenytkin tätä asiaa. Suunnittelen, että valehtelisin olevani jouluna sairaana. :(

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän on jo vanha tekijä.

Jos et ole provo vain, kannattaa tutkailla omaa päänuppia. Mikä sinun on? Mitä vailla oikeastaan olet? Miksi tulkitset, ettei kukaan välitä sinusta? Et kuulosta kyllä kovin helposti lähestyttävältä.

Vierailija
2/62 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuitenkin haluaisit huomiota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti omasta lapsestasi ja anna hänelle ikimuistoinen joulu,

Ensi vuonna sinulla on jo kaksi lasta ja sitten kannattaa pysytellä kotona oman perheen kesken

Vierailija
4/62 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikin oli aika itsekeskeisiä ajatuksia silloin.

Tuo kuulostaa vähän ikävältä kun toteat, että "Miksi hänen raskautensa ja vauvansa ovat tärkeitä ja minun ei? Minä sentään tulin luomuna raskaaksi ja helposti".

Toinen raskaus ei ole niin iso juttu kuin ensimmäisen odottaminen, mutta usko pois, kyllä sinunkin vauvasi tulee saamaan ihailua osakseen.

Vierailija
5/62 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suku vai sinun sukusi? Oletettavasti miehen suku. Siitäkin on keskusteltu jo sata kertaa, että esim. anopille tyttären lapsi on jollain lailla rakkaampi kuin pojan. Tuntuu inhottavalta, mutta ei voi mitään.

Muutenkin kai se ihan "oikea" vauva nyt kiinnostaa enemmän kuin mahassa oleva vauva. Eihän sen kanssa voi mitään tehdä. Näin se vain on. Eivätköhän he sinunkin vauvaasi ihaile, kun se syntyy. Miten he kohtelivat vanhempaa lastasi, kun hän oli vauva?

Vierailija
6/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suku vai sinun sukusi? Oletettavasti miehen suku. Siitäkin on keskusteltu jo sata kertaa, että esim. anopille tyttären lapsi on jollain lailla rakkaampi kuin pojan. Tuntuu inhottavalta, mutta ei voi mitään.

Muutenkin kai se ihan "oikea" vauva nyt kiinnostaa enemmän kuin mahassa oleva vauva. Eihän sen kanssa voi mitään tehdä. Näin se vain on. Eivätköhän he sinunkin vauvaasi ihaile, kun se syntyy. Miten he kohtelivat vanhempaa lastasi, kun hän oli vauva?

No ihan kivasti kait, kyllä sitä huomiota tuli. Mutta kälyltä ei! Hän oli aina etäällä ja jotenkin tyly ja lyhytsanainen, lapsen ristiäisissäkin istui kaukana meistä ja näytti tosi kireältä. Loukkasi kovasti tämä töykeys ja hirveän vaikea antaa hänelle anteeksi kylmyyttä. Nyt meiltä odotetaan että olisimme läheisiä ja juttelisimme kun kummallakin on vauvajutut ajankohtaisia, jopa mies koko ajan kyselee olenko soitellut kälylle tms. En minä halua! En minä voi unohtaa sitä, että hän oli minulle kylmä ja etäinen vaikken ollut tehnyt mitään? Ja harmittaa hirveästi että käly onkin nyt se rouva auringonpaiste ja keskipiste vauvoineen, kukaan ei muusta puhukaan. Joskus toivon, että kälylle tapahtuisi jotain ikävää, ei mitään oikeasti pahaa tietenkään, vaan vaikka että imetys ei sujuisi tai vauvalla olisi koliikki tai että auto hajoaisi. Harmittaa, kun hän on niin onnellinen keskipiste ja meidän perhe ei enää kiinnosta ketään. En aio tuolla joulussa osallistua vauvajuttuihin ollenkaan, keskityn omaan lapseeni. Ja toivon että meidät on plaseerattu kauas toisistamme.

Vierailija
7/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koki kaikkien hössöttävän sinun vauvastasi ja itse oli jo pitkään turhaan yrittänyt vauvaa?

Vierailija
8/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly ei kyennyt iloitsemaan ensimmäisestä lapsestasi, koska itse kärsi lapsettomuudesta.

Suosittelen, että yrität nyt vain päästä asian yli. Itse sä olet nyt tämän pahan mielen luonut itsellesi ja teet ennen kaikkea oman elämäsi hankalaksi.

Vierailija
9/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa.

Vierailija
10/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi miten ikävän ihmisen kanssa naimisissa?

Nyt on heidän vuoronsa ja onhan se kälysi (oma) perhe (ilmeisesti kyse on nyt miehesi perheestä). En ymmärrä noin pikkumaista suhtatumista, varsinkin jos hänellä lastensaannissa on ollut vaikeuksia ja surua. Huomiota voi välillä suoda muillekin ihmisille.

Vierailija
11/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt kälyn vauvan olla "valokeilassa", olet varmasti itsekin esikoisesi kanssa saanut siinä paistatella.

Vierailija
12/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koki kaikkien hössöttävän sinun vauvastasi ja itse oli jo pitkään turhaan yrittänyt vauvaa?

näinkin. Mutta mielestäni pikkumaista ja suoraansanoen julmaa kun en omalla vauvallani mitenkään häneltä mitään vienyt pois. En minä voi sille mitään että hänellä oli hedelmällisyysongelmia. Ja nimenomaan OLI, nythän hän on äiti! Olisin itse esikoisvauvan äitinä kaivannut ystävällisyyttä mutta hän pysytteli etäällä. Ihan turha enää kuvitella mitään. Äh, mua rupeaa taas itkettämään tämä juttu ihan hirveästi, että täälläkin joudun puolustelemaan tunteitani. Mieskään ei tajua mua ollenkaan. Mulla on tästä asiasta ihan hirveän paha mieli, tuntuu että inhoan kälyä aivan valtavasti. Miten mä selviän joulusta??

Vierailija
13/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinkin. Mutta mielestäni pikkumaista ja suoraansanoen julmaa kun en omalla vauvallani mitenkään häneltä mitään vienyt pois. En minä voi sille mitään että hänellä oli hedelmällisyysongelmia. Ja nimenomaan OLI, nythän hän on äiti! Olisin itse esikoisvauvan äitinä kaivannut ystävällisyyttä mutta hän pysytteli etäällä. Ihan turha enää kuvitella mitään. Äh, mua rupeaa taas itkettämään tämä juttu ihan hirveästi, että täälläkin joudun puolustelemaan tunteitani. Mieskään ei tajua mua ollenkaan. Mulla on tästä asiasta ihan hirveän paha mieli, tuntuu että inhoan kälyä aivan valtavasti. Miten mä selviän joulusta??

tuossa avauksessasi kirjoitit, käly on sittemmin yrittänyt bondata sun kanssas, mutta sä olet torjunut hänet.

Vierailija
14/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten selviät joulusta nyt kun olet menettänyt erityisasemasi ja hyvän olon tunteen perustuen siihen että sinulla menee paremmin kuin kälylläsi?

Ei kannata odottaa kovinkaan monelta sympatiaa siihen ongelmaan.

Vierailija
15/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenkasvuisen tuntuinen.

Minulla ystävä kärsi lapsettomuudesta ja todellakaan häntä ei silloin minun lapsi kiinnostanut, koska se oli varmasti aivan tajuttoman kipeää että meillä oli ihana vauva eikä heillä vuosien yritys ja menetykset takana keskenmenoineen. Ei olisi tullut mieleenkään vaatia ystävältä huomiota!

No, toivottavasti pärjäät ap isomman lapsesi kanssa ja raskaus sujuu hyvin, ehkä saat ajatuksia ja tunteitasi paremmin kokoon tulevaisuudessa kun lapsi on syntynyt.

Vierailija
16/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa avauksessasi kirjoitit, käly on sittemmin yrittänyt bondata sun kanssas, mutta sä olet torjunut hänet.

ja bondaaminen on myöhäistä. Ja tosi jotenkin musta kaksinaamaista olla niiiiin mukavaa ja mielinkielin ja ihastella massua ja toivotella onnea loppumetreille ja kysellä vointeja, kun kolme vuotta sitten naama oli ihan jäätä aina kun aloin puhua vauvastani. En hyväksy kaksinaamaisuutta enkä mielistelyä. Voi luoja miten tää asia mua kalvaakaan, haluaisin vaan sanoa kälylle suoraan että haista sinä kaksinaamainen ämmä paska ja pysy KAUKANA mun perheestä! Mutta enhän mä voi, kun se on mun miehen sisko :(. Kyllä mä tajuan, että mä kuullostan naurettavalta ja hysteeriseltä, mutta tätä viestiäkin kirjoittesa itken ääneen niin että un on pakko pitää kättä suun edessä ettei mies ja lapsi herää. Ja vauvakin tuntuu rauhattomalta kun se aistii mun paha mielen. MIten tää vaikuttaa mun vauvaankin, tää tilanne? Ei ainakaan hyvin!!

Vierailija
17/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle tuli tänään paha mieli, kun nuorehko autoilija (mies) viereisellä kaistalla näytti minulle keskisormea. Enkä yhtään tiedä miksi. Ehkä piti omaa autoaan komeampana tms :( Aivan hullua. Ei oikein joulumieltä tullut...

Vierailija
18/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla sekoilulla ja asenteella saat vielä miehesikin karkottumaan läheltäsi.

mene johonkin juttelemaan, hakemaan apua. vaikka neuvolan kautta. tsemppiä.

Vierailija
19/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kälyn on ollut aikaisemmin todella vaikea olla seurassasi, jos on itse läpikäynyt raskaita lapsettomuushoitoja. Ei sen kälyn saaman huomion pitäisi olla sinulta pois, ja totta kai kälyn pitää saada nauttia siitä, että on saanut pitkään ja hartaasti toivotun lapsen. Oma 3-vuotiaasi taas on luultavasti niin tohkeissaan joulusta, ettei huomaa mitenkään jäävänsä vähemmälle, jos et siitä itse lapselle mainitse.

Olet varmaan hieman yliherkkä oman raskautesi takia, luultavasti naurat näille mietteillesi joskus myöhemmin. Toivon sinulle mukavaa ja lämmintä joulua, toivottavasti osaat nauttia juhlasta harmituksesta huolimatta :)

Vierailija
20/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja bondaaminen on myöhäistä. Ja tosi jotenkin musta kaksinaamaista olla niiiiin mukavaa ja mielinkielin ja ihastella massua ja toivotella onnea loppumetreille ja kysellä vointeja, kun kolme vuotta sitten naama oli ihan jäätä aina kun aloin puhua vauvastani. En hyväksy kaksinaamaisuutta enkä mielistelyä. Voi luoja miten tää asia mua kalvaakaan, haluaisin vaan sanoa kälylle suoraan että haista sinä kaksinaamainen ämmä paska ja pysy KAUKANA mun perheestä! Mutta enhän mä voi, kun se on mun miehen sisko :(. Kyllä mä tajuan, että mä kuullostan naurettavalta ja hysteeriseltä, mutta tätä viestiäkin kirjoittesa itken ääneen niin että un on pakko pitää kättä suun edessä ettei mies ja lapsi herää. Ja vauvakin tuntuu rauhattomalta kun se aistii mun paha mielen. MIten tää vaikuttaa mun vauvaankin, tää tilanne? Ei ainakaan hyvin!!

niin yritä ymmärtää tämä:

Se, että kälysi on sinun kokemuksesi mukaan käyttäytytynyt viileästi sinua kohtaan, johtuu todennäköisesti siitä, että lapsettomuus on ollut hänelle erittäin vaikea ja kipeä kokemus. Se ei ole ollut mitenkään henkilökohtaisesti tarkoitettu sinua loukkaamaan, vaan hänen on ollut yksinkertaisesti vaikea esittää iloista, koska asia on ollut kipeä.

Kuten itse sanoitkin, hän ei enää kärsi lapsettomuudesta, vaan on itsekin nyt äiti - siispä hän on päässyt eroon tuosta kipeästä kokemuksesta, ja on halunnut jakaa ilonsa sun kanssa. Siinä ei ole mitään kaksinaamaista.

Mitä sinun nyt tulisi tehdä? Sinun tulisi yrittää ymmärtää kälyn vaikeat tunteet silloin, kun sinä sait ensimmäisen lapsen. Miksi? Koska muuten joudut kokemaan tällaista paskaa jatkossakin, koska kyseessä on tosiaan miehesi sisko, jonka kanssa joudut olemaan tekemisissä.

Ja jos olet provo, niin korkkaa se toinen siideri ja jatka kirjoittelua.