Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kälyn vauva ja suvun ihastelu vaivaa

Vierailija
16.12.2012 |

minulla on nyt sellainen tilanne, että kälylläni on kolmikuinen vauva ja olemme viettämässä sukujoulua. Olen itse raskaana, meillä on yksi lapsi, kolmivuotias, ennestään. Raskauteni näkyy jo, mutta ketään ei tunnu se kiinnostavan. Kaikki suvussa vouhottavat vaan kälyn vauvasta. Se on niin ihana, katsokaa se hymyilee, saanko ottaa syliin, blaablaablaa. Minun kolmivuotiaani ei siinä hötäkässä saa tarpeeksi huomiota eikä ketään tosiaan kiinnosta että olen raskaana. Mutta annas olla kun käly odotti: kaikki hössöttivät innoissaan ja veikkasivat sukupuolta ja kohtelivat kälyä kuin prinsessaa. Käly yritti bondata minun kanssa raskaudessa kun oltiin hetki samaan aikaan (idiootti mieheni meni möläyttämään sille että olen raskaana), mutta minä pidin etäisyyttä. En jaksanut sitä ihme hehkutusta ja vouhotusta ja oikein hemmetin supersäteilevää kälyä. Okei, lapsi on saatu alulle rankkojen hoitojen jälkeen, okei, käly on saanut keskenmenoja, mutta silti. Miksi hänen raskautensa ja vauvansa ovat tärkeitä ja minun ei? Minä sentään tulin luomuna raskaaksi ja helposti.

Olen alkanut inhoamaan kälyä enkä välitä vauvastakaan erityisesti. Haluaisin vaan olla kuin heitä ei olisi. Jotenkin se hehkutus ja palvonta satuttaa minua ihan hirveästi ja olen itkenytkin tätä asiaa. Suunnittelen, että valehtelisin olevani jouluna sairaana. :(

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sillä isäkin on.

Kuvastaa tuo kirjoitus ap:n (tässäkin suhteessa) outoa ajattelutapaa; lapsi on äitinsä jatke ja äidin pitäisi saada raskaus- ja vauva-aikana erityistä suitsutusta. Sitähän ap kuitenkin tuntuu hakevan; huomiota itselleen, ei niinkään lapselleen. Ei 3-vuotias siitä kärsi, että porukka äimistelee sitä vauvaa, mutta 3v:n äiti tuntuu kovasti kärsivän siitä, ettei kukaan huomioi hänen napaansa.

sai viimein toivomansa vauvan? Eikö ap iloitse siitä että oma lapsensa sai serkun. Minun tyttärelläni on liki samanikäinen serkku ja he tulevat oikein mainiosti toimeen keskenään, ovat hyviä ystäviä. Heidän yhdessäoloaan on ilo katsoa. Lähtiessä tytöt halaavat ja kertovat toisilleen kuinka ihania ovat. Anna ap lapsillesi mahdollisuus tutustua toisiinsa, sitä et tuolla toiminnalla tee jos jatkat. Ja iloitse veljesi puolesta, se vauva on myös hänen.

Ja päätä haluatko sitä huomiota vai et? On vähän ristiriitaisia nuo sun jutut.

Vierailija
62/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meidän perheessä on isä. Työnsä puolesta usein ulkomaan komennuksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla