Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kälyn vauva ja suvun ihastelu vaivaa

Vierailija
16.12.2012 |

minulla on nyt sellainen tilanne, että kälylläni on kolmikuinen vauva ja olemme viettämässä sukujoulua. Olen itse raskaana, meillä on yksi lapsi, kolmivuotias, ennestään. Raskauteni näkyy jo, mutta ketään ei tunnu se kiinnostavan. Kaikki suvussa vouhottavat vaan kälyn vauvasta. Se on niin ihana, katsokaa se hymyilee, saanko ottaa syliin, blaablaablaa. Minun kolmivuotiaani ei siinä hötäkässä saa tarpeeksi huomiota eikä ketään tosiaan kiinnosta että olen raskaana. Mutta annas olla kun käly odotti: kaikki hössöttivät innoissaan ja veikkasivat sukupuolta ja kohtelivat kälyä kuin prinsessaa. Käly yritti bondata minun kanssa raskaudessa kun oltiin hetki samaan aikaan (idiootti mieheni meni möläyttämään sille että olen raskaana), mutta minä pidin etäisyyttä. En jaksanut sitä ihme hehkutusta ja vouhotusta ja oikein hemmetin supersäteilevää kälyä. Okei, lapsi on saatu alulle rankkojen hoitojen jälkeen, okei, käly on saanut keskenmenoja, mutta silti. Miksi hänen raskautensa ja vauvansa ovat tärkeitä ja minun ei? Minä sentään tulin luomuna raskaaksi ja helposti.

Olen alkanut inhoamaan kälyä enkä välitä vauvastakaan erityisesti. Haluaisin vaan olla kuin heitä ei olisi. Jotenkin se hehkutus ja palvonta satuttaa minua ihan hirveästi ja olen itkenytkin tätä asiaa. Suunnittelen, että valehtelisin olevani jouluna sairaana. :(

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ja isomman lapsen edun mukaista olisi, että ottaisit nämä mielialamuutoksesi puheeksi neuvolassa, sillä esim keskusteluavun kanssa saisit itsesi kasaan ja käsiteltyä näitä tunteitasi ja niiden alkuperää. Ihan tyhjästä tuollaiset tunneristiriidat eivät varmaan ole syntyneet, vaan niille löytyy pohjaa aiemmasta historiastasi. Ne vaikuttavat tulkintaasi kälystä ja vuorovaikutustilanteista.

Vierailija
22/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en yleensä huutele tätä, mutta nyt sanon että tän on pakko olla provo. siis ei kait kukaan voi olla noin ajattelematon kuin ap. oikeesti. siis että puuttuu totaalisesti kyky miettiä asioita koskaan toisen kantilta, vaan näkee vaan kaiken MINÄ; MINÄ.. hirveätä huomionkipeyttä ja kateellisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä voi sille mitään että hänellä oli hedelmällisyysongelmia. Ja nimenomaan OLI, nythän hän on äiti! Olisin itse esikoisvauvan äitinä kaivannut ystävällisyyttä mutta hän pysytteli etäällä.

Siis eikai hän ole vielä ÄITI, vaan aika alussa vasta raskaana..? Ap jo sekoilee sanoissaan. ja jos käly on vasta 3.kuulla, hänhän saattaa hyvinkin saada vielä keskenmenon, kun niitä on jo ennestäänkin takana..?

Vierailija
24/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä voi sille mitään että hänellä oli hedelmällisyysongelmia. Ja nimenomaan OLI, nythän hän on äiti! Olisin itse esikoisvauvan äitinä kaivannut ystävällisyyttä mutta hän pysytteli etäällä.

Siis eikai hän ole vielä ÄITI, vaan aika alussa vasta raskaana..? Ap jo sekoilee sanoissaan. ja jos käly on vasta 3.kuulla, hänhän saattaa hyvinkin saada vielä keskenmenon, kun niitä on jo ennestäänkin takana..?

Lue uudestaan.

Vierailija
25/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sentään tulin luomuna raskaaksi ja helposti.

Tuskin sun tarttee toivoa, että olisit jouluna sairaana. Taidat sitä olla päästäsi.

Vierailija
26/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kateellinen kälyllesi. Mitä jos tosiaan jätät vapaaehtoisesti joulut väliin ja annat muulle suvulle mahdollisuuden nauttia pyhistä ilman pikkumaisuuttasi.

Vierailija
27/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullu ja sairas. Mutta mua raivostuttaa sekin, että käly puhuu ihan tosissaan että meidän vauva voi saada hänen vauvansa vaatteita. Näille tulee siis ikäeroa noin puoli vuotta. Helvetti, että kehtaa asian noinpäin kääntää, ihan kuin meillä ei olisi jo ennestään vauvanvaatteita säästettynä esikoiselta! Ja tää tulee aina menemään niin, että mun vauvaa ja kälyn vauvaa vertaillaan ja ihmetellään että kas, kälyn vauva jo kääntyy ja mun vauva ei, kälyn vauva konttaa ja mun vasta ryömii, jne. Käly tulee vauvoineen olemaan aina mun ja mun vauvan edellä :(. Kuullostaa typerältä, mutta loukkaa.

Ja niitä vanhoja vaatteita en ota! Vaikka lapset molemmat tyttöjä tiettävästi onkin, minunkin, niin joku raja!

Vierailija
28/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hullu ja sairas. Mutta mua raivostuttaa sekin, että käly puhuu ihan tosissaan että meidän vauva voi saada hänen vauvansa vaatteita. Näille tulee siis ikäeroa noin puoli vuotta. Helvetti, että kehtaa asian noinpäin kääntää, ihan kuin meillä ei olisi jo ennestään vauvanvaatteita säästettynä esikoiselta! Ja tää tulee aina menemään niin, että mun vauvaa ja kälyn vauvaa vertaillaan ja ihmetellään että kas, kälyn vauva jo kääntyy ja mun vauva ei, kälyn vauva konttaa ja mun vasta ryömii, jne. Käly tulee vauvoineen olemaan aina mun ja mun vauvan edellä :(. Kuullostaa typerältä, mutta loukkaa.

Ja niitä vanhoja vaatteita en ota! Vaikka lapset molemmat tyttöjä tiettävästi onkin, minunkin, niin joku raja!

Hauskaa iltaa ;)

Vierailija
29/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista se on. Jos sun sukulaiset ovat niin typeriä että vertailevat eri ikäisiä vauvoja keskenään niin voivoi, sille ei sitten voi mitään ja täytyy toivoa, että tietyt asiat eivät teillä periydy suvussa.

Vierailija
30/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostat siltä, että sun pitäis käydä juttelemassa jonkun ammattilaisen kanssa tästä asiasta. Jotenkin nyt tässä kärpäsestä tulee sen verran iso härkänen, että tulee jo raskauspsykoosi mieleen.

Vierailija
31/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva provo.

Vierailija
32/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat tunnevammaiselta ihmiseltä. Kälyn mies on veljesi, iloitse veljesi vauvasta sinäkin.

Vierailija
33/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee näin: Mene sinne juhlaan ja tarkkaile, käyttäytyykö kukaan sukulaisista kohteliaasti sinua kohtaan. Jos joku käyttäytyy, pistä hänen nimensä aikanaan ristiäistenne kutsuvieraslistaan. - Kun kutsua saamattomat lähisukulaiset ihmettelevät, hymyile vain ja sano: "Kutsuin vain läheisimmät."

Vierailija
34/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat sukulaiset kuitenkin hehkuttaa sitä sinunkin vauvaa? Ja millä tavalla sun tilaa pitäisi sitten hehkuttaa tällä hetkellä? Jos raskautesi on kuitenkin vasta aika alussa? Pitäisikö kaikkien olla jatkuvasti paijailemassa sun mahaa ja puhumassa vauvasta joka ei ole syntynytkään vielä? Tottakai sitä olemassaolevaa vauvaa ihastellaan enemmän, vai meinaatko tosiaan että kaikkien pitäisi tuijotella sun pömppistä koko ajan ja huokailla ihastuneena?

Vierailija
35/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaista kateellista marttyyria kestä kukaan.

Vierailija
36/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet antanut sellaisen kuvan että et hössötyksestä välitä ja ihmiset kunnioittavat sitä..?

Toi vaatejuttu on aivan naurettavaa! Meidän esikoinen sai jopa miehen exältä vaatteita ja minä olin liikuttuneen onnellinen.

Vierailija
37/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minusta kyse on siitä että ap projisoi pettymyksensä kälyyn vaikkei käly syylinen olekaan.

Mulle on käynyt vähän samoin. Meidän lapset ei ole anopille mitään, ja anoppi on sen sanonutkin. Sanoi että tyttären lapset on ihan eri asia uin pojan ja tuntuvat rakkaammilta ja omilta. Tämän lisäksi anoppi viettää monta päivää viikossa tyttären luona, meillä käy kaksi kertaa vuoodessa, lasten synttärit siis. Ja sanomattakin lienee selvää että hoitoapua saa viikottain tytär. Me emme ole saaneet hoitoapua koskan, ikinä.

Tämän kaiken seurauksrna aloin inhota ja vihata kälyä, en halunnut koko paska akkaa nähdäkään. Järjen tasolla tiedostan että syy on anopin, tarkalleen ottaen jo anopin omassa äitiydessä jossa oli pahoja ongelmia, eli mun pitäisi oikeastaan olla vihainn anopille eikä kälylle.

Ap on mun mielestä samassa tilanteessa eli oikeesti vihainen appiksille, suvulle jne mutta vaan projisoi sen kälyyn. Käly ei ole syyllinen mihinkään.

Siihen en ota kantaa onko huomiohakuisuus lapsellista vai ei. Itse en ol saanut koskaan raskauksissa huomiota mistään, omaan juopposukuun välit on poikki ja miehen vanhemmat välittää vain tyttärestään. Kukaan ei ole koskaan vouhottanut raskauksistani eikä lapsistani. Meidän lapsillakaan ei ol ketään kuka niitä ihailisi ja palvoisi, ja ihan hyvin ollaan pärjätty ilman ihailua ja palvontaa.

Ap:lla on ehkä epärealistiset odtukset. Monissa suvuissa lapsenlapset ei kiinnosta tuon taivaallisen vertaa, saati että alettaisiin niistä "vouhottamaan".

Vierailija
38/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat lapset saa paljon vähemmän huomiota kuin somat.

Joku ehdotti, että laadit ristiäisiin kutsuvieraslistaa jo nyt. Ehkä sellainen kannattaa tehdä, vaikka olen aika varma, että ei teille vieraita taida tulla. Menevät kälyn lapsen puolivuotissynttäreille mieluummin.

Vierailija
39/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihmeessä sairaana jouluna. Ei tarvitse kenenkään sietää hapanta naamasi joulupöydässä.

Vierailija
40/62 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka siis keksii itse lisää faktoja tarinaan päästäkseen haukkumaan ap:ta. Nyt siis tarinaan on lisätty juonenkäänteet jossa ap:n vauva on ruma ja vastenmielinen, ap inhottava ja vihattu, ja se käly sydämellisin ihminen maan päällä. Niin av:ta, niin av:ta!!!