Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ajaa ihmiset kävelemään hiihtoladuille?

Vierailija
12.12.2012 |

Aurattuja väyliä löytyy vaikka kuinka paljon, mutta joidenkin pitää vain sen pienen oikaisun takia talsia pehmeillä latu-urilla.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä nämä osuvat samaan henkilöön...

Vierailija
62/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en siitä pidä eikä se muutenkaan oikein toimi koko perheen liikuntamuotona pienten lasten kanssa.

Siispä aion jatkossa kävellä ja vetää lapsia pulkassa kotimme lähimaastoissa vaikka se hiihtäjiä ärsyttääkin.

Joku yritti olla tuolla nokkela ja vertasi tilannetta siihen että menisi likaisilla kengillä koulun liikuntasaliin.

Itse voisin verrata tällaista ulkoilureittien omimista ennemminkin siihen, että joku omisi muita ulkoilupaikkoja. Mitä jos kaikki kunnan luistelujäät olisikin varattu koko talveksi jollekin yhdelle pienelle ihmisryhmälle? Tai pulkkamäet? Tai leikkipuistot?

Että sori vaan, sinulla ei ole oikeus liikkya täällä mutta palaa asiaan kun ollaan plussa-asteissa?

Kaikilla pitää olla oikeus käyttää kunnan palveluita.

mutta niinhän ne onkin varattu. luistelujäät on varattu luistelijoille/kiekkoilijoille, pulkkamäet mäenlaskijoille, ei esim. jääkiekkokaukaloon voi mennä talvella heittämään koripalloa, vaikka kesällä siinä heitettäisiin koripalloa.

Minusta koulun liikuntasalivertaus on täysin osuva. samalla lailla se maksaa tehdä latupohjia uusiksi kuin uusia koulun parketteja.

Mutta turhahan tällaisista asioista onkeskustella, ihminen joko ymmärtää tällaiset asiat ihan omilla aivoilla tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pururadat edelleen kävelijöillä. Käsittääkseni Turussa näin onkin, ainakin siinä Raision rajalla pellolla menee ladut, ja takana pururata. En ole kyllä käynyt kävelemässä että onko pururatakin hiiihtokäytössä mutta pelto ainakin on.

Vierailija
64/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pururadat edelleen kävelijöillä. Käsittääkseni Turussa näin onkin, ainakin siinä Raision rajalla pellolla menee ladut, ja takana pururata. En ole kyllä käynyt kävelemässä että onko pururatakin hiiihtokäytössä mutta pelto ainakin on.

Siellä missä asuin ennen, ei ollut valmiiksi tehtyjä latuja, vaan ladut piti tehdä itse hiihtämällä. Tein joka talvi ladun pellolle ja metsään suurella vaivalla. Kuinka ollakkaan, kävelijät löysivät tämän ladun aina jossain vaiheessa talvea ja talloivat sen rikki. Joskus sitä pitkin oli kävelty mysö lumikengillä.

Eli vaikka ladut tehtäisiin pellolle, metsään tai järven jäälle, aina joku kävelijä löytää sen ja talloo piloille.

Vierailija
65/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lanaan saappaillani pitkää latua tehdyn päälle! Joskus hypin ladulla, koska väistelen kuviteltuja miinoja, joita aikoinaan jätettiin sodan aikana laduille ansoiksi. Siis miksi rikkoa puhdasta hankea, kun on tehty valmis jälki keskelle metsää????

T: 11cm mies

Vierailija
66/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä laduilla on kyltit, jossa sanotaan että ne on talvella tarkoitettu hiihtoon ja että koiria ei siellä ulkoiluteta!

(vantaalla) vain yhdessä ainoassa kohdassa olen nähnyt kyltin jossa lukee "talvisin hiihtäjille" eikä lie virallinen kyltti sekään kun jonkun lähellä asuvan mörököllin ihan oma tekaisu. Mun mies on lenkkeillyt sillä reitillä koko kesän ja syksyn ja lenkkeilee muuten edelleen ja saakin.

Vierailija
67/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelkää nyt saatana siellä missä kävelytie on. Mikä tässäkin on taas niin vaikea ymmärtää?

Ladut ei ole tarkoitettu kävelijöille ja jos teille paskamahoille ei riitä kunnan tekemät ladut niin valittakaa sinne. Ihme vatipäitä täällä taas.

Vierailija
68/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtotyylejä on 2 vapaa ja perinteinen vapaata hiihetään siinä keskellä eli luistellaan ja suksissa ei ole pitovoiteita ja perinteisen sukset on ihan erikseen niissä ei ole mitään samaa ja sauvatki on eri pituset ja niin pois päin

Vierailija
69/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä laduilla on kyltit, jossa sanotaan että ne on talvella tarkoitettu hiihtoon ja että koiria ei siellä ulkoiluteta!

(vantaalla) vain yhdessä ainoassa kohdassa olen nähnyt kyltin jossa lukee "talvisin hiihtäjille" eikä lie virallinen kyltti sekään kun jonkun lähellä asuvan mörököllin ihan oma tekaisu. Mun mies on lenkkeillyt sillä reitillä koko kesän ja syksyn ja lenkkeilee muuten edelleen ja saakin.

Kaupungin järjestyssäännöissä kävely ja koirien ulkoiluttaminen laduilla jo kielletään.

Vierailija
70/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siinä keskellä. Mulla ei ole suksia (jalkavammani vuoksi en voi hiihtää), mutta haluan silti että lapsellani on mahdollisuus hiihtää ja oppia hiihtämään. Kävelen siis lapsen mukana kun hän hiihtää.

Ryppynaamaiset hiihtäjät kehuvat lehtihaastatteluissa ym. kuinka hiihtäminen rentouttaa ja on niin mukavaa. Silti hampaat irvessä huudetaan ja rähistään jos joku sattuu olemaan kengät jalassa lastaan hiihdättämässä.

Pitäisikö lapselta jättää hiihdon opettelu kokonaan vai missä hän olisi sopivaa opettaa ja antaa hänen harjoitella? Ihan pientä kun ei voi yksin ladulle laittaa ja itse lakkailla kynsiä autossa.

Vierailija
71/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos siellä ei olisi koneella tehtyjä latuja? Kävelisikö sun miehesi jääräpäisesti sitä samaa reittiä myös talvella, syvässä lumihangessa kahlaten? Vai vaihtaisiko mahdollisesti reittiä lähemmälle auratulle tielle? Jos vaihtaisi reittiä auratulle tielle, niin miksei niin voi tehdä nytkin ja suoda hiihtäjillekin mahdollisuus harrastaa?

Vierailija
72/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua ei kyllä haittaa, eikä ketään tuttuani, jotka ovat ihan tavallisia mattimeikäläisiä ja ihan vaan harrastusmielessä jokusen kerran talvessa hiihtelee.

Pahimpia on nänä itseään ammattilaisiksi luulevat puhisijat hikinauhojensa ja vyölaukkujensa kanssa, eikä vain hiihtäjät! Oli laji mikä tahansa vaikka juoksu, pyöräily tai kävely, he kuvittelevat omistavansa koko väylän, liikkuivat he missä tahansa ja mulkoilevat päälle.

Onneksi osaan mulkoilla takaisin moisia, hehän vaivaantuvat meistä ei-niin-vakavasti hiihtävistä tallukoistakin, eihän mekään kuuluta sinne ladulle kun ei kerran pysytä vauhdissa. :D

Ihania ovat ja niiiin ammattilaisia!

Vierailija
73/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siinä keskellä. Mulla ei ole suksia (jalkavammani vuoksi en voi hiihtää), mutta haluan silti että lapsellani on mahdollisuus hiihtää ja oppia hiihtämään. Kävelen siis lapsen mukana kun hän hiihtää.

Ryppynaamaiset hiihtäjät kehuvat lehtihaastatteluissa ym. kuinka hiihtäminen rentouttaa ja on niin mukavaa. Silti hampaat irvessä huudetaan ja rähistään jos joku sattuu olemaan kengät jalassa lastaan hiihdättämässä.

Pitäisikö lapselta jättää hiihdon opettelu kokonaan vai missä hän olisi sopivaa opettaa ja antaa hänen harjoitella? Ihan pientä kun ei voi yksin ladulle laittaa ja itse lakkailla kynsiä autossa.

Etkö s*tanan tollo voi olla latu-uran oikeassa tai vasemmassa reunassa? Voi prkl!

Vierailija
74/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos siellä ei olisi koneella tehtyjä latuja? Kävelisikö sun miehesi jääräpäisesti sitä samaa reittiä myös talvella, syvässä lumihangessa kahlaten? Vai vaihtaisiko mahdollisesti reittiä lähemmälle auratulle tielle? Jos vaihtaisi reittiä auratulle tielle, niin miksei niin voi tehdä nytkin ja suoda hiihtäjillekin mahdollisuus harrastaa?

ettei sen tarvitse. Ja kyllä siellä on väkeä kuin pipoa että varmasti olisi väylä auki muutoinkin :)

Vierailija
75/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyslaki kieltää koirat aivan kokonaan laduilta (paitsi koiraladuilta)

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

Lisäksi kaupunkien järjestyssäännöt kävelyn. En jaksanut nyt etsiä sitä kohtaa, jokainen hakekoon oman kaupunkinsa sivuilta.

Vierailija
76/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin järjestyssäännöissä kävely ja koirien ulkoiluttaminen laduilla jo kielletään.

muualta sinne pääse. Meinaatko, että vaikkapa koko kuusijärven alue (jos vantaata tunnet)on talvisin vain hiihtäjille, kyllä siellä latujen varrella on hienoja pulkkamäkiä ja ulkoilualueita ja myöskin avantouinti on mahdollista. Ja siellä on kyllä ainakin jonkinverran käveltävä ihan laduilla, että pääsisi näihin paikkoihin, kun ei muuta tietä vain ole.

Vierailija
77/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hiihdä vaan kävelen, mutta olen aina pysynyt pois laduilta talvella.

Ennen tätä keskustelua en olisi arvannutkaan, miten järjettömän itsekeskeisiä idiootteja voi olla olemassakaan? Ei mulle koskaan olisi pieneen mieleeni voinut tulla, että jotkut kävelee talvisin laduilla! Ja ihan vaan omaa jääräpäisyyttään "koska olen siellä kävellyt myös kesällä, saan kävellä siellä myös talvella". Herranjumala, mihin on nykypäivänä normaalit käytöstavat ja kohteliaisuus hävinneet?

Ei missään nimessä kävellen hiihtoladulle, eikö sen sano ihan normaali maalaisjärki? Sehän on vaarallista! Ja joku mamma vielä vie lapsensa kävellen pulkkamäkeen ja näin opettaa lapsenkin "hyville tavoille"....

Vierailija
78/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualta sinne pääse. Meinaatko, että vaikkapa koko kuusijärven alue (jos vantaata tunnet)on talvisin vain hiihtäjille, kyllä siellä latujen varrella on hienoja pulkkamäkiä ja ulkoilualueita ja myöskin avantouinti on mahdollista. Ja siellä on kyllä ainakin jonkinverran käveltävä ihan laduilla, että pääsisi näihin paikkoihin, kun ei muuta tietä vain ole.

Ladun vartta pitkin, ei ladulla?

Mikset hommaa sitten suksia?

Vierailija
79/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladun vartta pitkin, ei ladulla?

Mikset hommaa sitten suksia?

Siis ei toki ladulla kävellen vaan siellä reunassa/keskellä, mihin nyt satun sopimaan. Jos mä menen kolmen lapsen kanssa tähän pulkkamäkeen niin ei se paljoa lohduta jos minä painelen suksilla.

Pontti on se, että meilläkin on siellä oikeus liikkua, hiihtäjille on kyllä tarjolla hienoja peltoja lähistöllä, jonne sitten taas mulla eikä muillakaan kävelijöillä pitäisi olla mitään asiaa.

Vierailija
80/111 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo valittikin ja teki niin oikein eli kovalla vauhilla tullaan ja sit pikkulapset ja jotkut urpot talsii vikasuuntaan ja muutki miettikää asiaa kilpahiihtäjien ja ammattihiihtäjien kannalta itse olen kilpahiihtäjä joten etsikää reittinne muualta. Minunkin sukset eli 1 suksipari maksaa päälle 500 € että ihan vitun kiva ku sit urpot kävelee hiekkasilla kengillä ladulla ja sukset paskana sit ku kiviä ei kovas vauhis erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän