Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita sisustustyylien vanheneminen?

Vierailija
03.12.2012 |

Katsoo vaikka myytävänä olevia viimeisen päälle tehtyjä unelmataloja kymmenen vuoden takaa. Silloin näyttivät neutraalin tyylikkäiltä. Nyt tulee vain mieleen "tuota tosiaan oli kaikki silloin" ja tuntuvat tunkkaiselta, kuin aika olisi pysähtynyt...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni esim. valkosisustusta harrastava ajattelee sisustavansa tosi ajattomasti.

Vierailija
2/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole sisustanutkaan muita varten, vaan itseäni. Ihan sama mitkä muodit tulee ja menee, meillä on sellaista mistä me tykätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoimme uuteen taloon muka niin neutraalin tyylikkään ja ajattoman keittiön, mutta nykyään melkein hävettää koko keittiö.

Vierailija
4/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin vanhanaikaista ja tunkkaista, että sitä vaan odottaa, että mänty tulee uudestaan muotiin :-D

Vierailija
5/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huonekalut ovat kutenkin vintagea 1930-1960-luvuilta. Tekstiileitä voi vaihdella. Keittiö on tehty tilan ja brutaalin käytännöllisyyden ehdoilla. Kylppäriin laitettiin putkirempntissa samanlaiset kaakelit kuin siinä oli alunperinkin.

Mä olen siis aikakausisisustaja, enkä yritäkään pysyä muodin aallonharjalla.

Vierailija
6/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan sellaisia huonekaluja ja muita esineitä, joista itse pidetään. Käytetään värejä, joista itse tykätään. Meillä on tyylikästä - omasta mielestämme - mutta tuskin trendikästä. Muodin heiluhtelut ei vaikuta.

Vierailija
7/36 |
03.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on se silloin hankittu sen ajan sisustus edelleenkin. Ei raaskita luopuakaan, vaikka monet varmaan meillä käydessään ajattelevat, että voi kamala. Joskus kyllä haaveilen kaiken uudistamisesta, mutta sitten taas luovun ajatuksesta ja tyydyn näihin ysäreihin.

Vierailija
8/36 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on se silloin hankittu sen ajan sisustus edelleenkin. Ei raaskita luopuakaan, vaikka monet varmaan meillä käydessään ajattelevat, että voi kamala. Joskus kyllä haaveilen kaiken uudistamisesta, mutta sitten taas luovun ajatuksesta ja tyydyn näihin ysäreihin.

Vierailija
9/36 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sisusta tyylien mukaan vaan oman maun mukaan. Oman maun muuttuminen sitten ahdistaa...

Vierailija
10/36 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden on tarkoitus periytyä meiltä lapsille. Ovat sellaisia kalusteita, jotka eivät vanhene.

Vierailija
11/36 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden on tarkoitus periytyä meiltä lapsille. Ovat sellaisia kalusteita, jotka eivät vanhene.

Olisipa se ahdistavaa kun pitäisi jotain mutsin huonekaluja ja sisustustavaroita periä ja käyttää.

Me kyllä vaihdellaan surutta sisustustakin ihan vain huvin ja kauneuden vuoksi. En todellakaan jaksa katsella samoja kaluja kymmeniä vuosia.

Vierailija
12/36 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et vain voi sisustaa niin ettei ajan hammas siihen purisi!!

Tosin uskon että 2010 aikoihin tehdyt talot kestävät paremmin kuin 2000-05 tehdyt. Nyt on yksinkertaisesti panostettu enemmän ja tehty kalliimmin.

Vierailija
13/36 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei henk koht rasita muu kuin pintojen kuluminen - aina välillä saa uusia lattiat ja maalata seinät uudelleen, kun ne ovat kuluneet (parketit ovat 70-luvulta, ja uusiminen edessä). Huonekaluja on tullut aina välillä lisää, mutta nyt taitaa olla kiintiö täynnä. Meillä on niin ihania huonekaluja, että tuskin tulee näitä vaihdettua enää muuksi meidän elinaikana. Ehkä ruokapöytä ja tuolit tulee joskus uusittua, mutta muiden kanssa eletään jatkossakin. Enemmin haikeudella joskus joudun luopumaan jostain sisustusjutusta, esim. matosta, kun se alkaa olla liian kulunut käytettäväksi. Meillä on huonekaluja ja esineitä viimeisen sadanviidenkymmenen vuoden ajalta, varmaan jokaiselta vuosikymmeneltä jotakin.  

Vierailija
14/36 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina rempauttanut ja sisustanut kaikki ostamani talot, itselleni, kunnes muutaman vuoden päästä viimeistään uusin verhot ja kalusteet, se tuo vaihtelua, nyt kun on tullut ikää on tahti hiipunut, kun ei enään oikein jaksa sitä remppaamista, mihinkään unelmiin on turha takertua, vanhenevat aina nopeasti. en kuitenkaan halua jämähtää, aion laittaa vessat ja kylppärit taas uusiksi, kuten myös olkkarin kaikki kalusteet, huh huh.

Vierailija
15/36 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2012 klo 14:21"]

[/quote]

mistäköhän niitä saa, älä vaan sano että aarikasta

Vierailija
16/36 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2012 klo 14:21"]

[/quote]

mistäköhän niitä saa, älä vaan sano että aarikasta

[/quote]

siis artekista, kääk

Vierailija
17/36 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä mukaan jokaiseen sisustustrendiin. Jos sisustaa sellaisella tyylillä, josta on pitänyt jo vuosia, ei voi kauheasti erehtyä.

Mä pidän valkoisesta, on se trendi tai ei. Lisäksi kodissani on paljon luonnon värejä beigeä, mustaa, ruskeaa, harmaata ja puunväriä. Nämä yhdistettynä moderniin, yksinkertaiseen tyyliin on mun juttu. Kiiltävä valkoinen heijastaa kauniisti valoa, joten sekin sopii joihinkin huonekaluihin.

Vierailija
18/36 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vaan on nuorille kelvannut isovanhempien huonekalut, jotka ovat välillä olleet meilläkin! Eikä ole ahdistanut yhtään. Toki uutta, modernia, mutta ajatonta seassa.

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka vaihtavat huonekaluja muutaman vuoden välein. Hankin sellaisia, joista todella pidän, enkä kyllä luovu niistä kuin pakon edessä. Sänkykin meillä on 80-luvulta ja yhä mieleinen ja hyvä.

Eikä ole rahasta niin tiukkaa, etteikö voisi sen puolesta uusia ostaa.

Vierailija
19/36 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Sisustan niin kuin mieli tekee. Oma koti on ollut 25 vuotta ja tullut koko ajan enemmän ja enemmän itseni näköiseksi.

Vierailija
20/36 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa lähinnä sellainen ikeakulttuuri, että koko ajan pitäisi ostaa lisää halpaa sisustuskrääsää ja heittää vanhat pois! Juuri olin ikeassa ja mietin, että mihin tämäkin kaikki paska vuoden kuluttua päätyy.. Maailma hukkuu jätteeseen! Itse yritän siis käyttää mahdollisimman paljon vanhaa ja perittyä tavaraa, se on usein laadukasta ja kestävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi