Opettajille kysymys arvostelusta!!!
Mulla on ongelma. Minkä arvosanan antaisitte, jos oppilaan toinen koe on 7, pistareitten keskiarvo 8,5 ja tuntiaktiivisuus hyvä. Mutta toinen koe menee penkin alle, arvosana 5-.
Oppilas on tehnyt paljon töitä nostaakseen kutosesta seiskaan ja nyt näin.
Kommentit (28)
kympin arvosta sanoisin. Mutta nyt viime aikoina vähän väsähtänyt. Osallistuu satunnaisemmin ja läksyjäkin on jäänyt tekemättä. Ja tulos on tässä. Itsellkin on syyllinen olo, olisi pitänyt kannustaa ja "vahtia" enemmän edistymistä.
ap
antaa sulle 7 koska viime aikoina on mennyt vähän iin ja näin, mutta koska tiedän että osaisit paremminkin, pidän sulle ensi viikolla vielä yhdet pistarit, joiden perusteella päätän lopullisen numeron. Näin minä olen tehnyt jos on ollut sellainen vähän epävarma tilanne.
... koska meidän koulussa on jaksosysteemi ja oman aineeni opetus loppui tältä syksyltä nyt jakson vaihtuessa. Muuten toki keräisin vielä näyttöä.
ap
jos olisin koululla nyt, voisin kysellä työkavereilta, mutta nyt sattuu olemaan viikonloppu.
ap
minäkin antaisin, mutta voisin tosiaan mainita oppilaalle, että heikko seiska ja töitä pitää tehdä, jos numeron haluaa pitää tuolla tasolla.
-matikanope
... koska meidän koulussa on jaksosysteemi ja oman aineeni opetus loppui tältä syksyltä nyt jakson vaihtuessa. Muuten toki keräisin vielä näyttöä.
ap
vaikka jakso loppuikin, se on järjestelykysymys.
minäkin antaisin, mutta voisin tosiaan mainita oppilaalle, että heikko seiska ja töitä pitää tehdä, jos numeron haluaa pitää tuolla tasolla.
-matikanope
minäkin antaisin, mutta voisin tosiaan mainita oppilaalle, että heikko seiska ja töitä pitää tehdä, jos numeron haluaa pitää tuolla tasolla.
-matikanope
Jos viimeinen koearvosana on 5-, niin kyllä se heikon seiskan puolelle tuon arvosanan heittää. Mulla ei ainakaan pistareiden arvosanan paino-arvo ole yhtä suuri kuin varsinaisten kokeiden.
ehdottomasti. Vaikka koekeiden keskiarvo on 6, niin hyvät arvosanat pistareista ja hyvä tuntiaktiivisuus nostaa arvosanan seiskaan.