Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook ihan taatusti näyttää ketkä ovat katsoneet profiiliasi!

Vierailija
01.12.2012 |

Se tekee sen ehdottamalla kaveriksi tyyppejä jotka ovat profiiliasi katsoneet. Vaikka teillä ei olisi yhtään yhteistä kaveria.

Tajusin tämän, kun erään facebookkaverini (jolla on avoin profiili) lapset otettiin huostaan ja facebook alkoi ehdottaa kaveriksi jotain naista. Jonka kun googlasin, niin totesin, että hän on töissä lastensuojeluyksikössä jossa kaverin lapset ovat. Eli tyyppi on googlannut varmaankin tämän kaverini kaverit.

Tuollainen sattuma ei yksinkertaisesti olisi mahdollinen: kaupunkikin on eri puolella suomea.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä sovelluksesta, joka todnäk käyttää kaikkia mahdollisia keinoja yhdistää ihmisiä.

Vierailija
42/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yhden entisen työkaverin vuosien jälkeen, ja seuraavana päivänä tää facebook ehdotti sitä kaverikseni. Yhteisiä kavereita ei ole, joten pakostikin tää tyyppi on etsinyt mut siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muka saa laitettua asetuksen, että ei näy facebookin haussa? En löydä mistään sellaista kohtaa.

Vierailija
44/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 11:52"]

Mistä muka saa laitettua asetuksen, että ei näy facebookin haussa? En löydä mistään sellaista kohtaa.

[/quote]

Niin, mistä???

Vierailija
45/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli tänään kaveriehdotus ihmisestä jota en tunne. Kyyläsin läpi hänen kaverinsa, klikkaamalla muutamien profiileihin ja löytyihän sieltä lopulta tyyppejä, joiden kanssa minulla on yhteisiä kavereita. En usko, että kyseinen henkilö on käynyt kyyläämässä sivujani.

Vierailija
46/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette FBssä jos oma profiili aiheuttaa noin paljon vaivaa?

Vierailija
47/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ehdottaa kaveriksi Kim jong-unia..

Vierailija
48/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on ja se voelä saa tietää, jonka tiliä olen katsonut, että kuka katsoi. Harmitti todella.

Vierailija
49/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytätte älypuhelinta, fb tietää missä olette. Jos näet kaupungilla tutun, ja juttelette, fb osaa katsoa molempien koordinaatit, ja tekoäly keksii, että tunnette toisenne. Lisäksi fb kuuntelee älypuhelimilla keskustelua: kerroin kaverilleni työstäni vanhuspuolella ja seuraavaksi fb täyttyi muistiapuvälinemainoksista ja vanhusten terveyspalvelumainoksista.

Vierailija
51/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ehdota kuin kavereiden kavereita. Ei ne ihmiset stalkkaa teitä vaan fb stalkkaa teitä!

En pidä facebookkia ikinä auki taustalla. Kirjaan itseni aina ulos.

Facebook kuulkaa tekee sellaista taustatyötä paikkasovellusten ym kanssa, että syy löytyy sieltä. Kannattaa aina kirjautua sieltä ulos ja tehdä sille oma sähköpostiosoite. Näin fb ei pääse stalkkaa teitä!

Vierailija
52/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää ketä häiritsee se, että joku voisi nähdä ne jotka ovat käyneet katsomassa profiilia :D Se ei ole stalkkausta katsoa julkista profiilia, joka näkyy haulla.

Itse en enää naamakirjassa edes ole.

Vierailija
53/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:54"]

Minulla ehdottaa kaveriksi Kim jong-unia..

[/quote]

Varo, ettei käy näin:

http://www.supremetweeter.com

Vierailija
54/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face ehdottaa kavereita sun emailin kautta, etsii kenelle olet lähettänyt viestejä ja ehdottaa mm. näitä kavereiksi

Vierailija
55/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä etten koskaan ruvennut käyttämään kyseistä tietojenkalasteluohjelmaa. Onko nyt varmasti facen käyttäjille selvä asia, että kaikki mitä siellä sanotte menee suomen viranomaisille ja NSA:n databaseen? Yksityisyys ei enää kiinnosta? Eikö oikeasti yhtään vaivaisi jos sun elämä menee tuntemattomien tahojen tietoon?

Vierailija
56/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2012 klo 21:15"]

vai eikö kukaan stalkkaa mua?

[/quote]

Kukaan ei stalkkaa etkä itse stalkkaa. Taitaa olla tylsää;-)

Vierailija
57/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin sairain puoli on se kun 60-vuotiaat miehet käyvät katselemassa muna kovana alaikäisten tyttöjen profiileita.

Vierailija
58/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 10:56"]

Facebookin sairain puoli on se kun 60-vuotiaat miehet käyvät katselemassa muna kovana alaikäisten tyttöjen profiileita.

[/quote]

profiileja*

Vierailija
59/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 10:56"]

[/quote]

Ikisvariaatio!

Vierailija
60/88 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa itse kurkata jonkun puolitutun profiilia, niin näet, että alkaa ehdottaa häntä kaveriksesi.

Olen itse joskus kurkannut jonkun puolituttuni avointa profiilia ja kohta huomaan, että se ei olekaan enää avoin, eli jotain tapahtui hyvin lyhyellä ajalla. Oletan, että facebook ehdotti minua hänelle kaveriksi, hän ajatteli minun kurkkineen hänen prifiiliaan, eikä halunnut minun enää näkevän sivujaan, joten laittoi minulle eston päälle. Minäkin olen estänyt monia epämiellyttäviä tuttavuuksia näkemästä minua koko facebookissa. Enkä tiedä, onko puolisollani facebookissa oma profiili, sillä häntä ei löydy nimihaulla. Saman nimisiä kyllä muutama, mutta jokin tieto paljastaa, ettei ole hän. En tiedä, salaako minulta facebookissa olonsa. Minä en salaa häneltä, vaan usein kerron, mitä siellä palstallani tapahtuu, tietyissä ryhmissä, joissa olen, ja esim yhteisten tuttujen terveisiä kerron, jotka minun kauttani lähettävät puolisolleni terveiset, ja joskus ihan asiaakin ja kuvia. Minulla ei ole sellaisia kavereita facebookissa, joita tarvitsisin salata, mutta rajaan oman kaveripiirini, joten ketä van en hyväksy kaverikseni, toista sukupuolta varsinkaan, ellei ole yhteinen tuttavamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi