Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook ihan taatusti näyttää ketkä ovat katsoneet profiiliasi!

Vierailija
01.12.2012 |

Se tekee sen ehdottamalla kaveriksi tyyppejä jotka ovat profiiliasi katsoneet. Vaikka teillä ei olisi yhtään yhteistä kaveria.

Tajusin tämän, kun erään facebookkaverini (jolla on avoin profiili) lapset otettiin huostaan ja facebook alkoi ehdottaa kaveriksi jotain naista. Jonka kun googlasin, niin totesin, että hän on töissä lastensuojeluyksikössä jossa kaverin lapset ovat. Eli tyyppi on googlannut varmaankin tämän kaverini kaverit.

Tuollainen sattuma ei yksinkertaisesti olisi mahdollinen: kaupunkikin on eri puolella suomea.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös ehdotettu kaveriksi ihmisiä, joiden kanssa ei ole yhteisiä kavereita eikä muuta yhdistävää linkkiä. Ainakin yhden näistä satuin tuntemaan vanhastaan. En keksi syyksi muuta kuin että hän oli etsinyt minua Facebookissa, tai siis katsonut profiiliani.

Vierailija
22/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä samaa. Minulle kävi kerran niin, että Facebook ehdotti itsepintaisesti minulle kaveriksi tyyppiä, jolla ei ollut kuvaa, jonka nimi oli selvästi feikki ja jolla ei ollut edes yhtään kaveria. En keksi mitään syytä, miksi tuota tyyppiä olisi ehdotettu minulle kaveriksi ellei se ole joku joka on etsinyt ja katsonut minua Facebookista - sillä yhteisiä kavereitakaan ei ollut, kun tyypillä oli 0 kaveria!

Yksi pieni mahdollisuus toki on, että kaverisi on ollut sähköpostiyhteydessä tähän lastensuojeluyksikön tyyppiin, ja jos kaverisi on käyttänyt sitä Gmailin friend finderiä (tms.) niin Facebook on voinut napata sähköpostiosoitteet sieltä ja ehdottelee niitä sitten kaverin kavereillekin.

Mutta se on toki omalla tavallaan pelottava ajatus myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetukset facessa ovat sellaiset, etteivät edes kavereiden kaverit löydä minua. Siitä huolimatta face ehdottaa minulle kavereiksi tyyppejä, joilla on itseni kanssa yhteisiä kavereita. Eli?

Vierailija
24/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään yhteistä kaveria tai kaverin kaveria ei ole emmekä tunne millään tavalla.

Vierailija
25/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisiko niin, että on yhteisiä kiinnostuksen kohteita? Jos vaikka on samoissa yhteisöissä facebookissa, niin ehkä sieltä kone sitten linkittelee "ehdotuksia" kavereiksi?

Jos ajatellaan vaikka Maijaa ja Liisaa, joilla ei ole yhteisiä kavereita, mutta esim. molemmat käyneet saman koulun (eri vuosina) ja molemmilla on samoja kiinnostuksen kohteita, vaikka käsityöt, taekwondo, nukkekotien rakennus ja fanittavat Robinia =monta yhdistävää tekijää FB:ssä vaikka eivät tunne toisiaan.

Vierailija
26/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetukset facessa ovat sellaiset, etteivät edes kavereiden kaverit löydä minua. Siitä huolimatta face ehdottaa minulle kavereiksi tyyppejä, joilla on itseni kanssa yhteisiä kavereita. Eli?

eikä löydettävissä mitään muita yhteyksiä kuin mahdollinen nimen etsiminen facessa.

Vierailija
27/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen kaveri voi olla vaikkei sitä näy. Eräät salaavat kaverinsa kaikilta.

Olen myös saanut viestejä tyypiltä joka ei ole kaverini muttei häntä tarjota minulle kaveriksi.

Vierailija
28/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisiko niin, että on yhteisiä kiinnostuksen kohteita? Jos vaikka on samoissa yhteisöissä facebookissa, niin ehkä sieltä kone sitten linkittelee "ehdotuksia" kavereiksi?

Jos ajatellaan vaikka Maijaa ja Liisaa, joilla ei ole yhteisiä kavereita, mutta esim. molemmat käyneet saman koulun (eri vuosina) ja molemmilla on samoja kiinnostuksen kohteita, vaikka käsityöt, taekwondo, nukkekotien rakennus ja fanittavat Robinia =monta yhdistävää tekijää FB:ssä vaikka eivät tunne toisiaan.

Ainoa yhteys tosiaankin tuo lastensuojeluyksikkö täysin toisella puolella suomea missä asun.

Vierailija
29/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ehdottaa kaveriksi säännöllisin väliajoin.

En muista monesko olin.

Vierailija
30/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Niin ja tuolle facebookkaverille en ole koskaan mailiosoitettani antanut.

Vierailija
31/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on usein ehdotettu ystäväksi joitain henkilöitä, joiden kanssa olen asioinut huutonetkauppojen merkeissä. En muuten mitenkään tunne toisella puolella Suomea asuvia henkilöitä. Eikä yhteisiä kavereita ole.

Eikä minulla ole gmailia vaan laajakaistayhteyden tarjonneen operaattorin sähköposti.

Vierailija
32/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat asetukset estävät nimeni löytämisen facessa, eikä facetiliäni löydä googlettamalla. Siitä huolimatta face ehdottaa minulle kavereiksi aivan outoja ihmisiä, eikä niitä yhteisiä kavereitakaan ole. Ja tietysti kavereiden kavereita, joka taasen on ymmärrettävää.

Vierailija
33/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai eikö kukaan stalkkaa mua?

Vierailija
34/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uusi profiili feikkinimellä, ja mene sitä kautta katsomaan omaa profiiliasi. Kokeiltu on, EI ehdota feikkiä kaveriksi, vaikka monesti (siis kymmeniä kertoja) olen klikannut sieltä omaa profiiliani.

Sen sijaan fb ehdottaa kavereiksi esim samasta koulusta valmistuneita ( jos sulla on siellä vaikka Helsingin yliopisto, niin aika paljon porukkaa tulee :)). Näiden kanssa ei välttämättä ole yhteisiä kavereita.

Joillain tosiaan ei näy kaverit, mutta olen joskus myöhemmin löytänyt oman kaverin kaverilistoista niitä oudompia ehdotuksia.

Eli ei, ne kaikki miehet siellä eivät ole teihin salaa rakastuneita :D. Lastensuojelukeissiin liittyen, se on laitonta googlata virkaihmisenä, ja kyllä ne sen tietää, eivät ihan noin tyhmiä ole. Teillä vaan on joku muu yhteys.

Vierailija
35/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelukeissiin liittyen, se on laitonta googlata , ja kyllä ne sen tietää, eivät ihan noin tyhmiä ole. Teillä vaan on joku muu yhteys.

Ei noita kukaan valvo. Kiinnijäämisriski tuollaisessa on pyöreä 0.

Vierailija
36/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on vähintään yksi yhteinen kaveri. En ole merkinnyt facebookiin mitään kiinnostuksen kohteita, harrastuksia, kotikaupunkia, kouluja, työpaikkaa, tms. Mä oon varmaan niin ankea, ettei mulle viitsi ehdotella =).

Vierailija
37/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uusi profiili feikkinimellä, ja mene sitä kautta katsomaan omaa profiiliasi. Kokeiltu on, EI ehdota feikkiä kaveriksi, vaikka monesti (siis kymmeniä kertoja) olen klikannut sieltä omaa profiiliani.

Sen sijaan fb ehdottaa kavereiksi esim samasta koulusta valmistuneita ( jos sulla on siellä vaikka Helsingin yliopisto, niin aika paljon porukkaa tulee :)). Näiden kanssa ei välttämättä ole yhteisiä kavereita.

Joillain tosiaan ei näy kaverit, mutta olen joskus myöhemmin löytänyt oman kaverin kaverilistoista niitä oudompia ehdotuksia.

Eli ei, ne kaikki miehet siellä eivät ole teihin salaa rakastuneita :D. Lastensuojelukeissiin liittyen, se on laitonta googlata virkaihmisenä, ja kyllä ne sen tietää, eivät ihan noin tyhmiä ole. Teillä vaan on joku muu yhteys.

En ole tuossa kaupungissa koskaan käynyt, tunnen sieltä yhden ihmisen ja samasta läänistä toisen (ovat muuttaneet sinne täältä päin). Ihan eri ikäpolven ihminen kaiken lisäksi enkä ole liittynyt mihinkään harraste- tms. ryhmiin.

Ainoa linkki on tuo nainen jonka lapset otettiin huostaan.

ap

Vierailija
38/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ehdotti yhtä ulkomaalaista, jonka olen kerran tavannut irl. Yhteistä koulua tms. meillä ei ole eli ei FB voinut tietää, että tunnemme. Itse en häntä ole etsinyt ikinä FB:stä...

Vierailija
39/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli ehdotuksia ennen eri tavalla kuin nykyään. Ennen tuli niitä vieraita, joiden kanssa ei mitään yhteistä (kaveria, koulua, asuinpaikkaa tms.) ja nyt vaan kavereiden kavereita.

Vierailija
40/88 |
01.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole merkinnyt tietoihini oikeastaan mitään, en kotikaupunkia, kouluja, työpaikkoja tai yhtään mitään muutakaan. Silti yhtä vanhaa tuttua ehdotetaan kaveriksi, vaikka yhteisiä kavereita ei ole. Tiedän, ettei ole, koska pääsen katsomaan hänen kaverinsa. Toivoisin kovasti, että joku muu järkevä syy löytyisi, mutta ennen kuin se löytyy, olen äärimmäisen epäileväinen Facebookin suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme