Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isästä mustasukkaiset "äitipuolet" on niitä pahimpia...

Vierailija
29.11.2012 |

Ei voi kun taas ihmetellä miten voi jotkut olla niin lapsellisia, että alkavat kiukutella, kun mies viettää vähän ekstra-aikaa muutenkin vähän käyvien lastensa kanssa.

Tutun teini-ikäinen kertoi, miten "äitipuolensa" oli suuttunut, kun ei päässyt miehen ja lapsen mukaan heidän yhteiselle viikonloppureissulle. Oli kuulemma ihan lapsen kuullen itkenyt asiaa miehelle mm. siitä, että heidän (miehen ja "äitipuolen") yhteinen viikonloppu ilman lapsia tärvääntyy nyt tämän reissun takia...

Ihan oikeasti! Miksi pitää perustaa suhde ihmisen kanssa jolla on ennestään lapsia jos se on niin hemmetin vaikeaa. Tajuaakohan tämäkään täti miten pahan mielen lapselle aiheutti tuolla mustasukkaisella itkudraamakohtauksellaan...

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tiedä tarinan toista puolta.

se että lapsi ilkeyttään "äitipuolta" kohtaan on järjestänyt reissun isänsä kanssa vai?

Se riittää monella saamaan hermot kireäksi.

Vaikka on erottu, pitää sitä toista kunnioittaa, onhan hän lapsesi vanhempi.

en ymmärtänyt hölkäsen pöläystä pointistasi, vai oliko sitä?

Vierailija
22/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että se nainen kävi minuun käsiksi. Useamman kerran. Takapenkillä istuminen oli joo lapsellisuuttani, mutta olin istunut isäni vierellä siitä asti, kun tämä erosi raivohullusta äidistäni (olin tällöin 5-vuotias) ja sillä paikalla oli kai minulle erityinen merkitys (joo, naura pois vaan. Isäni kanssa reissasimme paljon ja ilman äitiäni jo silloin, kun olivat vielä yhdessä). Uusi naisystävä teki siitä valtataistelun välineen.

Äitini ja isäni olivat naimisissa 30 vuotta. Äidin sairauden vuoksi erosivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko tuo yks, että äitiskään olis suostunut takapenkille istumaan, jos olisi ollut isänsä elämän nainen. Lasten paikka on takapenkillä.

edessä. Tuskin vanhaa paappaakaan esimerkiksi laitetaan istumaan takapenkille vain siitä syystä, että lapsi on "aina" istunut etupenkillä.

Vierailija
24/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko tuo yks, että äitiskään olis suostunut takapenkille istumaan, jos olisi ollut isänsä elämän nainen. Lasten paikka on takapenkillä. Nää ns. Lapsipuolet vaan vihaa isän naisystävää, kun ovat itse keskenkasvuisia ja mustasukkaisia ja surullisia vanhempiensa erosta. Harvemmin se äitipuoli on mikään sekohullu. Ekat liitot on vaan usein tuomittuja epäonnistumaan, kun nuorena ja tyhmänä otetaan epäsopiva puoliso. Lisäksi ihmiset ei ole enää valmiita panostamaan liittoonsa, siksi näitä surullisia lapsipuolia riittää itkemään kamalaa kohtaloaan hullun ihmisen varjossa...

Vierailija
25/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isä oli asiata sopinut vaimonsa eli lapsen äitipuolen kanssa?

Vierailija
26/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kauan olivat lapsi ja isä reissua jo suunnitelleet ja päivämäärät olleet selvillä. Sillähän ei ole mitään merkitystä miten isä on siitä avokilleen ilmoittanut. Vaikka ei olisi puhunut asiasta mitään aikaisemmin niin ei se oikeuta aloittaa prinsessa draamaa lapsen kuullen.

Ap

Vierailija
27/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kauan olivat lapsi ja isä reissua jo suunnitelleet ja päivämäärät olleet selvillä. Sillähän ei ole mitään merkitystä miten isä on siitä avokilleen ilmoittanut. Vaikka ei olisi puhunut asiasta mitään aikaisemmin niin ei se oikeuta aloittaa prinsessa draamaa lapsen kuullen.

Ap

Vierailija
28/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on ikävä kyllä yllättävän paljon. Ja sitten on jännä, että näistä ennen niin hyvistä isistä tulee ihan vätyksiä ja menevät uuden naisensa pillin mukaan. Silläkin uhalla, että välit omiin lapsiin katkeaa. Se on oikeesti aika ihmeellistä. Yhtäkkiä ihan vieras ihminen sanelee kuinka paljon tapast lapsiasi. Ja missä ja kuinka kauan. Ja nää luuserit vaan nyökkäilee ja alottaa sodan lasten äidin kanssa, vaikka ennen aist on luistamut ohan hyvin.

Nää on niin ihmeellisiä tilanteita, että ei yksinkertaisesti pysty käsittämään. Onneksi ei ole sattunut omalle kohdalle noi. Idioottia exää, eikä exän nyxää.

Vierailija
29/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

miten tuollainen käytös on oikeutettua? Missään tilanteessa?

Vierailija
30/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että se nainen kävi minuun käsiksi. Useamman kerran. Takapenkillä istuminen oli joo lapsellisuuttani, mutta olin istunut isäni vierellä siitä asti, kun tämä erosi raivohullusta äidistäni (olin tällöin 5-vuotias) ja sillä paikalla oli kai minulle erityinen merkitys (joo, naura pois vaan. Isäni kanssa reissasimme paljon ja ilman äitiäni jo silloin, kun olivat vielä yhdessä). Uusi naisystävä teki siitä valtataistelun välineen.

Äitini ja isäni olivat naimisissa 30 vuotta. Äidin sairauden vuoksi erosivat.

että isäsi uusi piti vain itsestäänselvyytenä, että aikuiset istuvat edessä (pariskuntana) ja lapset takapenkillä. Sinä olet kehittänyts siitä valtapelin omassa mielessäsi.

Olisi todella omituista jos lapsi matkustaisi edelleen siinä etupenkillä isänsä vieressä ja isän kumppani matkustaisi siellä takapenkillä...

Vierailija
31/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pitänyt sitä edes äitipuolena kun oli sen verran kummallinen ihminen. Eli siis tämä nainen seurusteli isäni kanssa muutaman vuoden ja sinä aikana kun he asuivat yhdessä, tämän naisen mielestä meidän olisi pitänyt etukäteen sopia milloin menemme käymään isämme luona, vaikka siis asuimme samalla paikkakunnalla. Ja mm. sellainen tilanne oli kun isänpäivä oli tulossa ja olimme sopineet menevämme isämme kanssa ravintolaan syömään (tämä nainen oli myös pyydetty mukaan) ei nainen halunnut lähteä meidän kanssa vaan isän piti käyttää häntä ravintolassa syömässä viikkoa ennen isänpäivää. Lopulta isämme erosi naisesta juuri sen vuoksi, koska nainen ei voinut sietää meitä lapsia. Naisen lasten kanssa tulimme ja tulemme edelleen hyvin toimeen eikä isämme koskaan kohdellut heitä huonosti. Ja nämä naisen lapset asuivat silloin heidän kanssaan samassa talossa.

Vierailija
32/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että näissä uusperhekuvioissa on monimutkaisia virityksiä.

Ei se virallinen äitikään aina ole se parhaiten käyttäytyvä vaan saattaa mustamaalata ja häiriköidä uuden perheen elämää kaikin mahdollisin keinoin.

Itse olen eronnut ja minun lapsillani on maailman paras äitipuoli. Pitää lapsistamme aidosti ja on sen avoimesti myöntänyt. Uskon, että omalla asenteellani on paljon tekemistä asian kanssa. En ole ikinä moittinut lasteni elämässä todella tärkeää ihmistä ja minä myös pidän hänestä, oikeasti! Ei tulisi mieleenkään alkaa vapaa-ajallani häiriköimään exäni uutta perhettä.

Kerrotaan nyt vielä sekin, että tämän lisäksi minun lapsillani on maailman paras "isäpuoli". Mieheni on ottanut lapsemme ihan omikseen. Minkään muunlaista miestä en olisi meille asumaan huolinutkaan. Ja exäni pitää minun miehestäni ja on tajunnut myös sen, että lapsemme ovat kiintyneitä minun mieheeni.

Lapseni ovat tosi rikkaita. Monta hyvää ja rakasta aikuista elämässään.

Myös peiliin voi katsoa?

Vierailija
33/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaita juttuja äitipuolistaan. Hiukan näissä paistaa pedofiilinen suhde kun lapset haluaa olla niin paljon isänsä kanssa ja väittävät, että äitipuoli kiusaa heitä tai jopa hakkaa. Sairasta suorastaan tuollainen.

Jos lapsi tuollaista puhuu, kannattaa varata aika perheneuvolaan ja hommata lapselle apua

Ei se virallinen äitikään aina ole se parhaiten käyttäytyvä vaan saattaa mustamaalata ja häiriköidä uuden perheen elämää kaikin mahdollisin keinoin.

Itse olen eronnut ja minun lapsillani on maailman paras äitipuoli. Pitää lapsistamme aidosti ja on sen avoimesti myöntänyt. Uskon, että omalla asenteellani on paljon tekemistä asian kanssa. En ole ikinä moittinut lasteni elämässä todella tärkeää ihmistä ja minä myös pidän hänestä, oikeasti! Ei tulisi mieleenkään alkaa vapaa-ajallani häiriköimään exäni uutta perhettä.

Kerrotaan nyt vielä sekin, että tämän lisäksi minun lapsillani on maailman paras "isäpuoli". Mieheni on ottanut lapsemme ihan omikseen. Minkään muunlaista miestä en olisi meille asumaan huolinutkaan. Ja exäni pitää minun miehestäni ja on tajunnut myös sen, että lapsemme ovat kiintyneitä minun mieheeni.

Myös peiliin voi katsoa?

Vierailija
34/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös peiliin voi katsoa?

en ole koskaan pahalla sanalla maininnut etäisän uudesta puolisosta. Tämä nainen ei kuitenkaan halua olla kanssani missään tekemisissä, puhuu minusta kylillä huonoon sävyyn ja laittaa minun "syykseni", jos isä haluaa ottaa lastaan muinakin kuin paperiin sovittuina päivinä. En ole edes tästä etäisälle maininnut vaikka välillä ottaakin pattiin, kun saan kuulla, miten olen junaillut heidän yhteisen viikonlopun pilalle laittamalla lapsen väkisin heille hoitoon, vaikka isä on ihan itse soittanut ja kysynyt voiko lapsen luokseen ottaa.

Vierailija
35/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen enempää yksityiskohtiin menemättä esimerkiksi minä olen luopunut monestakin itselleni tärkeästä asiasta miehen lasten vuoksi ja tehnyt kaikkeni, jotta välit isään säilyvät monimutkaisesta ja haastavasta tilanteesta huolimatta. Miehen lapset asuvat kaukana, joten tapaamiset vaativat erityisjärjestelyjä. Kaikenlisäksi mekään emme asu samassa kaupungissa.

On kuitenkin niiin, että miehen ex tekee kaiken voitavansa (kaiken mitä sivistynyt ihminen voi) estääkseen lasten kiintymisen minuun. Nuorintaan hän ei mielellään päästä tapaamisiin ollenkaan, vanhemmissa lapsissa ruokkii melko perusteetonta ajatusta siitä, että vien heidän isänsä huomion niinä viikkoina kun he ovat käymässä. Omasta näkökulmastani taas pysyttelen poissa niin paljon kuin mahdollista ja kun olen paikalla, käyttäydyn lähes kuin mies olisi joku etäinen tuttava. Kahdenkeskistä aikaa meillä ei ole ollenkaan, sillä lapset valvovat myöhään. Viereen sentään pääsen nukkumaan, vaikka aluksi järjestelimme nukkumisenkin toisin.

On varmasti vaikeita ja todella huonoja äitipuolia, ja joka tapauksessa nämä suhteet vaativat paljon kaikilta osapuolilta, kaikilta aikuisilta. Avainasemassa ovat myös isät, joiden pitäisi huomioida ristiriitaiset tunteet ympärillään.

Ei kuitenkaan ole niinkään, että se uusi nainen on automaattisesti paha ja äiti automaattisesti hyvä. Usein myös lasten äidit voisivat tarkkailla omaa käytöstään, miettiä saako lapsi pitää uudesta aikuisesta, voiko tätä suhdetta jopa kannustaa? Keneltä on pois, jos lapsi saa uuden tärkeän aikuisen elämäänsä? Kenen parasta ajatellaan?

Ja en ole vain isän uusi, vaan myös äiti, jonka omat lapset pitävät isänsä uudesta avovaimosta.

Vierailija
36/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän naisen mielestä meidän olisi pitänyt etukäteen sopia milloin menemme käymään isämme luona, vaikka siis asuimme samalla paikkakunnalla.

Leini varmaan siis myös tuon naisen koti?

Kyllä muakin rassaisi, jos en tietäisi, että koska ovi käy ja kuka milloinkin sisään pamahtaa.

On eri asia, jos on oletettavaa, että ovesta tulee joku eli lapset asuvat koko ajan tai kun on lapsiviikonloppu tms, mutta ei silleen, että käydään miten sattuu.

aikuinen voi haluta rentoutua vaikka dildon kanssa joskus ja hankalaa se on, jos tarvitsee pelätä, että tuleeko joku ilmoittamatta ovesta samaan aikaan.

Isänpäivälounaan olisin minäkin muutamana ekana vuonna helposti jättänyt väliin ja antanut miehen ja lasten nauttia ihan keskenään omasta ajastaan vaikka kuinka minut olisi kutsuttu mukaan.

Yritän vieläkin lapsiviikonloppuina ainakin hetken olla ns. poissa jaloista, että isä ja lapset saavat olla ihan omanakin perheenään keskenään.

Vierailija
37/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen enempää yksityiskohtiin menemättä esimerkiksi minä olen luopunut monestakin itselleni tärkeästä asiasta miehen lasten vuoksi ja tehnyt kaikkeni, jotta välit isään säilyvät monimutkaisesta ja haastavasta tilanteesta huolimatta. Miehen lapset asuvat kaukana, joten tapaamiset vaativat erityisjärjestelyjä. Kaikenlisäksi mekään emme asu samassa kaupungissa.

On kuitenkin niiin, että miehen ex tekee kaiken voitavansa (kaiken mitä sivistynyt ihminen voi) estääkseen lasten kiintymisen minuun. Nuorintaan hän ei mielellään päästä tapaamisiin ollenkaan, vanhemmissa lapsissa ruokkii melko perusteetonta ajatusta siitä, että vien heidän isänsä huomion niinä viikkoina kun he ovat käymässä. Omasta näkökulmastani taas pysyttelen poissa niin paljon kuin mahdollista ja kun olen paikalla, käyttäydyn lähes kuin mies olisi joku etäinen tuttava. Kahdenkeskistä aikaa meillä ei ole ollenkaan, sillä lapset valvovat myöhään. Viereen sentään pääsen nukkumaan, vaikka aluksi järjestelimme nukkumisenkin toisin.

On varmasti vaikeita ja todella huonoja äitipuolia, ja joka tapauksessa nämä suhteet vaativat paljon kaikilta osapuolilta, kaikilta aikuisilta. Avainasemassa ovat myös isät, joiden pitäisi huomioida ristiriitaiset tunteet ympärillään.

Ei kuitenkaan ole niinkään, että se uusi nainen on automaattisesti paha ja äiti automaattisesti hyvä. Usein myös lasten äidit voisivat tarkkailla omaa käytöstään, miettiä saako lapsi pitää uudesta aikuisesta, voiko tätä suhdetta jopa kannustaa? Keneltä on pois, jos lapsi saa uuden tärkeän aikuisen elämäänsä? Kenen parasta ajatellaan?

Ja en ole vain isän uusi, vaan myös äiti, jonka omat lapset pitävät isänsä uudesta avovaimosta.

Mutta tässä ketjussa keskustellaan nimenomaan näistä häiriintyneistä äitipuolista. Voih, kuinka paljon niitä todella häiriintyneitä bioäitejä on, mutta jos siihen nyt ei mentäis tässä keskustelussa :-)

Vierailija
38/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on ikävä kyllä yllättävän paljon. Ja sitten on jännä, että näistä ennen niin hyvistä isistä tulee ihan vätyksiä ja menevät uuden naisensa pillin mukaan. Silläkin uhalla, että välit omiin lapsiin katkeaa. Se on oikeesti aika ihmeellistä. Yhtäkkiä ihan vieras ihminen sanelee kuinka paljon tapast lapsiasi. Ja missä ja kuinka kauan. Ja nää luuserit vaan nyökkäilee ja alottaa sodan lasten äidin kanssa, vaikka ennen aist on luistamut ohan hyvin. Nää on niin ihmeellisiä tilanteita, että ei yksinkertaisesti pysty käsittämään. Onneksi ei ole sattunut omalle kohdalle noi. Idioottia exää, eikä exän nyxää.

Vierailija
39/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nainen, joka on hänen lastensa äiti, myöhemmin häiriintyy. Lapset on jo tehty ja sillä siisti. Mutta uuden elämänkumppanin valintaan voi vaikuttaa ja jos osoittautuu hulluksi niin lamppaa pihalle. En ymmärrä mitä noiden miesten (isien) päässä pyörii. Miksi laitetaan uusi nainen lasten hyvivoinnin edelle? Tekevätkö miehet tätä useammin kuin naiset? Ajattelevatko miehet vain alapäällään? Joskus pistää vihaksi. Itsellä on kaksi lasta ja voin vannoa ettei tässä maailmassa ole niin ihanaa miestä joka menisi lasteni edelle. En ikinä hyväksyisi sitä että lapsiani kohdeltaisiin huonosti.

Vierailija
40/51 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nainen, joka on hänen lastensa äiti, myöhemmin häiriintyy. Lapset on jo tehty ja sillä siisti. Mutta uuden elämänkumppanin valintaan voi vaikuttaa ja jos osoittautuu hulluksi niin lamppaa pihalle. En ymmärrä mitä noiden miesten (isien) päässä pyörii. Miksi laitetaan uusi nainen lasten hyvivoinnin edelle? Tekevätkö miehet tätä useammin kuin naiset? Ajattelevatko miehet vain alapäällään? Joskus pistää vihaksi. Itsellä on kaksi lasta ja voin vannoa ettei tässä maailmassa ole niin ihanaa miestä joka menisi lasteni edelle. En ikinä hyväksyisi sitä että lapsiani kohdeltaisiin huonosti.

lasten edelle ja vielä toistuvasti.

Tiedän yhden tälläisenkin tapauksen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi