Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET 2013

Kommentit (351)

121/351 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa taas uusille kuumeilijoille!

syli: Osanottoni! Pitäkää toisistanne huolta surun keskellä.

Elluh: Varmaan kannattaa niitä Lugeja käyttää, ettei sitten jälkeen päin harmita...

Aurinkoinen: Mukavia hetkiä oviksen hyödyntämiseen. ;) Yhtä vahva viivahan riittää ovisplussaksi.

ON: Huomisaamuna olisi sitten lääkärikäynti ja toivottavasti siellä nyt näkyisi jo selvä johtofollikkeli, ja mielellään vaikka alkava ovulaatiokin. Ihmeen nopeasti tämä alkukierto kuitenkin meni, vaikka koko ajan on odottanut, että pääsisi lääkäriin ja tietäisi, että mitä tämän kierron suhteen tehdään jne. Mutta huomenna ehkä tiedetään taas vähän enemmän. :)

Nyt ulkoilemaan kauniiseen pakkassäähän! Ihania kelejä on pitänyt vapaapäivinä, aivan mahtavaa!

Marjana kp 13/29-34 yk 32

Vierailija
122/351 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys muillekin uusille! :) Toivottavasti saadaan plussata pian :)

Syli: Osanottoni :(

ON: Tämä vauvakuume lähti ihan lapasesta, kun mies innostui asiasta kanssa.. Käyn kyttäämässä tätä pinoa useamman kerran päivässä! Vietän aikani vauva-foorumeilla, vanhoja vauva-lehtiä lukien, vanha vauva-opuskin on taas sohvalla.. Vauva siellä, vauva täällä.. Käääääk. Ja nyt on vasta kp4!! Miten minä millään jaksan odottaa ovista?? Miksi pitää olla niin pitkä aika siihen, että voi odotella raskausoireita? PLAAAAAAAH. Mullekaikkihetinyt!!

Mies: Aamulla pohti ensimmäisenä herättyään, että voidaankohan syksylle ajateltua etelänmatkaa nyt sitten ollenkaan varata, jos olenkin silloin viimeisilläni raskaana..? :D Onneksi joku muukin ajattelee nyt vauvantäyteisillä aivoilla, kuin vain minä :D

VBJ kp4/28, yk1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/351 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylille voimahali, elämä yllättää hyvässä ja pahassa aika-ajoin. Jaksamista!

Marjana, viitsitkö korjata kp:ksi mulle tänään 5/32, on ehkä oikeami kuin tuo nyt oleva 7/32, jos lasketaan se kunnon vuotopäivä ekaksi.

Mä olen kyllä alkanut varoa miettimästoi vauvaa liikaa. Ekan yrityskuukaudet olin ihan fiiliksissä mutta rätti tuli niin pahasti märkänä naamalla että ihan v----aa. Ja joo, tiedän että positiivinen mieli ei olisi pahitteeks :) Se pudotus mikä tulee kuukautisten alkaessa.. olen alkanut pelätä sitä jo etukäteen (lue= stressata!). Jotenkin sitä viimeisinä kiertopäivinä nostaa kattoon kaikki odotukset,vaikka muun kuukauden olisi jaksanut olla rauhallinen ja neutraali asian suhteen. Tai ainakin rauhallisempi ja neutraalimpi!

Jos olisin nuorempi, olisin jo adoptiojonossa, luulen ainakin niin. Ainakin nyt tuntuu menetykseltä se, että adoptio ei ole meille enää vaihtoehto, vaan ainoa on biolognen lapsi.

Mulla on sellanen olo etten valittas enää mistäänkoskaanikinä jos luoja suo meille vielä lapsen :)

tartuttakaa positiivinen rauhallinen fiilis mulle! :)

Vierailija
124/351 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä lueskelen teidän juttuja, mutta en nyt hirveästi käy kirjottelemaan ja kyttäilemään, ettei se taas mene ihan överiksi. Viime kierrot en varmaan muuta tehnytkään kun vain roikuin täällä. :D Mutta edelleen voi listassa pidellä :)

ON: ovista odottelen huomiselle tai tiistaille. Vielä ainakaan ei ole mitään ovistuntemuksia, joten en tiedä myöhästyykö se taas. Viime kierrossa ovis oli vasta joskus kp29, jolloin siis menkkojen olisi pitänyt jo alkaa. En tiedä mitä siinä kierrossa kävi, mutta jotenkin se vaan oli tosi eriskummallista ja tavatonta. Jospa niin ei nyt kuitenkaan uudestaan kävisi. Miehen kanssa ollaan nyt vähän vähemmän hössötys-mielellä, tulee sitten kun on tullakseen :) Eikä se kummemmin nyt ees yritetä, ettei stressaannuta liikaa. Pikkuinen tulee sitten kun sen on tarkoituskin tulla, uskon niin :) Jouluostoksilla ollessa ympärillä pyöri vaan kauniita vauvamasuja joka puolella, siis oikeesti, tuntu että suunnilleen joka toinen oli raskaana. Tai sittenpä siihen vaan kiinnittää enemmän huomiota :D Tai sitten nyt on joku lisääntymisvuosi meneillän, en tiedä. Hassua.

Eipä mulla kai muuta, päivä kerrallaan :)

Vierailija
125/351 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen kovasti tsemppaamassa! :)

Voisin pikaisesti myös kertoa, että meille syntyi pieni Prinsessa 26.11. Uskomattoman nopeeta mennyt tämä aika.

Haleja paljon ja plussatuulia puhaltelen jokaiselle!

126/351 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VBJ: Heh, sinun pitää keksiä oikeasti nyt niin paljon muuta mietittävää, että selviätte edes siihen ovulaatioon asti. :D Ihanaa, että mieskin on noin mukana vauvakuumeilussa.

Saali: Onhan se ihan luonnollista, että niitä menkkoja pelkää jo etukäteenkin. Eihän se mukavalta koskaan tunnu. Sille harmitukselle vaan pitäisi osata antaa se pieni hetkensä ja sitten kääntää katseet kohti seuraavaa kiertoa. Niin helppoa sanoa...

Bella: Meinasitko tikuttaa ovista? Huomasin saman kaupassa eilen, että joka toinen on raskaana! Ja onneksi en kuvitellut, koska mies oli se, joka kommentoi sen asian ääneen.

Mami: Paljon onnea teidän koko perheelle pikkuprinsessasta! :) Aivan ihanaa! Menikö synnytys hyvin?

ON: Tunnin päästä lääkäriin! En malttaisi enää edes sitä aikaa odottaa, että kuulen mikä on tilanne. Alussa tuonne lapsettomuuspolille meno aina jännitti, mutta nykyisin se tuntuu suorastaan turvapaikalta. Siellä on tutut lääkärit ja tutut hoitajat. Varsinkin hoitajat tulee siinä hyvin tutuksi, niin on mukava mennä polilla käymään. Tietenkin olisin onnellisempi, jos ei tarvitsisi käydä ollenkaan, mutta kun kerran täytyy, niin on ihana huomata, että siitä paikasta ja ihmisistä on tullut sellainen miellyttävä kokonaisuus. Voisihan olla niinkin, että joka kerta mennessä ahdistaisi, mutta onneksi ei.

Marjana kp 14/29-34 yk 32

127/351 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanalle tsemppiä päivään!

Ainiin, marjana: neuvosi on varmasti toimiva tuon kuukautisten alkamisen pettymyksen kestämiseen. eli _antaa hetki surulle_ ja sitten katse eteenpäin. Sen verran olen itsekin jo huomannut, että jos kuukautiset alkaa kesken jonkun hässäkän, eikä kertakaikkiaaan voi pysähtyä edes hetkeksi kyynelehtimään tai edes miettimään asiaa tms, niin surun fiilis jää pidemmäksi aikaa. Jos minulla vain on mahdollista, niin pakenen hetkeksi arjesta, haluan olla ihan yksin ja velloa surussa sen hetken. Siten saan katseen nopeammin uudeen kiertoon.

Marjana, jäin miettimään tuota kun kerroit miltä tuntuu mennä lapsettomuus polille. Voin kuvitella sen tosiaan tuntuvan turvapaikalle sen jälkeen kun siellä on kerrran käynyt (eka kerta varmaan hankala?). Itse kaipaisin nyt selvyyksiä, mistä kiikastaa, ja kiikastaako, olisi kiva jos joku huolehtisi meistä, ja edesauttaisi asiaa ainakin siten että mahdolliset ongelmat poissuljettaisiin. Ainakin sanoisi että teissä ei ole mitään vikaa, minä ovuloin ja miehellä siittiöitä riittää.. sekin olisi ihan mahtavaa kuulla.

Usein kuulen/luen että ovulaation aikaan seksihalut ovat suurimmillaan, minä en sitä oikeastaan huomaa? Jo useassa kierrossa on ollut surkuhupaisaa se, että himot ovat suurimmillaan kuukautisten aikaan ja heti niiden loputtua. Eli silloin jolloinka ei ainakaan voi tulla raskaaksi :D Luulen että se johtuu siitä, että se on 100% puhdasta seksia, eikä lapsentekoseksiä.

Aurinkoa kaikille maanantaihin!

(vauvanvaatteiden hankinnasta kun ollaan tässä palstalla puhuttu.. ajattelin jos alottaisin tekemaan tilkkupeittoa vauvalle.. siitä sitten tulee sitä isompi mitä kauemmin vauva odotuttaa? neuloisin siihen eri kuukausina erilaisia värejä, jouluna jouluisia ja keväällä keväisiä..)

Vierailija
128/351 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Toivottavasti lekurissa kaikki niin kuin tässä vaiheessa pitääkin! :)

syli: Paljon voimia suureen suruunne. :/

ON: Täällä viikonloppu meni mukavasti kotosalla puuhasetellen ja koiranäyttelyssä. Loman tarpeessa tunnun olevan kun ei oikein saa työfiilistä päälle viikonlopun jälkeen. Onneksi enää pari viikkoa ja sitten saa lomailla. Tällä viikolla pitäisi saada kotona vielä pipareita leivottua ja joulukortit viimeisteltyä ja postitettua. Paha vaan kun koulussa pitäis taas asua illat. Koitan nyt repiä jostain sitä aikaa, vaikka unet saattaa jäädä vähiin.

Ovistikuttelut aloitettu lauantaina, ei juurikaan vielä mitään ovikseen viittaavaa, pientä nippailua vain tuntunut tänään. Valkovuoto rupeaa olemaan vetisempää, joten eiköhän se sieltä kohta. :) Nyt en kyllä miehelle puhu mitään näistä jutuista! Koitan itekkin olla rennolla mielellä mutta kyllähän täällä tulee monta kertaa päivässä pyörittyä.. Pitäis olla töissä joku esto ettei tänne pääsis! :D

129/351 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla tullut ovisliuskaan aina yhtä paksu viiva oviksen aikaan, kun se kontrolliviiva on? Itse aloitin tikuttelun kp8 ja sillon liuskaan ilmestyi jo haalea viiva. Siitä se sitten pikkuhiljaa tummeni, ja kp 12 viiva oli toiselta puolelta todella tumma, mutta ohuempi kuin se, mihin verrata.. Viiva oli tumma myös kp13, mutta tänään sitä ei enää näkynyt juuri ollenkaan, oletan siis että ovis tapahtui tuossa kp 13 aikoihin :) Silloin oli myös TODELLA kirkasta ja sitkeää, liukasta limaa ja vatsanpohjaan sattui yhdynnän aikana. Peittoja päästiinkin heiluttelemaan kp 10, 12 ja 13, joten ajoituksen pitäisi olla tässä kierrossa ainakin kohdillaan :)

Nyt sitten alkaa se kierron pisin vaihe, onneksi on pikkujouluja ja muuta hässäkkää seuraavat kaksi viikkoa, joten aika menee varmaan nopsaan. Oon myös päättänyt vähän hemmotella itseäni nyt loppukierrosta mm. hierojakäynnillä ja shoppailemalla, jotta stressi vähän helpottaisi...

Vierailija
130/351 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottautuisin mukaan joukkoonne. Eli mies ja minä 25 vee ja esikoista koitetaan. Nyt kp 11/31 ja yk3. Mukavaa päästä seuraamaan samassa aikataulussa yrittäviä.

Me ollaan oltu yhdessä kymmenen vuotta ja viime talvena tahdottiin. Ensi kesänä pitäisi päästä rakentamaamme (mies rakentaa ja mä enemmänki pyörin tiellä) omakotitaloon muuttamaan ja sitten voisi jo pienten jalkojen töminää odotella..:)

Toivotaan kaikille oikein tuottoisaa joulukuuta ;)

Vierailija
131/351 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin käyn kurkkimassa teidän juttuja vaikken usein kirjoittelekaan.. Ja syy juurikin se, että pelkään, että menee jotenkin liiallisuuksiin.. :)

Vauvanvaatteista teillä on ollut juttua. Näin joulunaikaan on aivan ihania vauvanvaatteita kaupat pullollaan.. Joulumyyjäisissä on mahtavia, itsetehtyjä nukkeja, vaatteita ja muuta hipelöitävää. Mutta mitään en ole ostanut, vaikka mieli tekee. Sääli, että siskonikin lapsoset ovat jo ohitse vauvaiän (nuorin 1v 8kk), olisi ihana ostaa vaatteita jollekin pikkuiselle.

Hymyilytti hirveästi, kun joku teistä kirjoitti, että alkaa tehdä tilkkupeittoa vauvalle jo etukäteen. Olen samaa asiaa miettinyt varmaan 2 kuukautta. Haluaisin niin virkata peiton sille Omalle Pienelle! Kaikki peiton ruudut olisivat erilaisia keskenään, kuvioina käyttäisin eläimiä, kukkia jne. ja kaikkia mahdollisia värejä, että tulisi oikein iloisenkirjava! Halu karkasi käsistä, kun vielä löysin alennuksesta aihetta käsittelevän kirjan.. :) Mutta luulen, että en ihan vielä aloita. Jotenkin kaipaan sitä tunnetta, että peiton saaja olisi jo olemassa, olisi edea matkalla syliin. En tiedä.

Ja todellakin jokapuolella on vain valtavia, kauniita massuja!! Tai pienen pieniä vauvoja vaunuissaan... Minäkin näen niitä jokapuolella ja toisaalta ihailen, toisaalta se kirpaisee syvältä.

Tällä hetkellä mieli on taas kohtalaisen positiivinen, vaikka kierron loppu lähestyykin. Se kun on aina niin jännittävää aikaa.. Kyllä jo pitkään oon itkeä tihrustanut menkkojen alkaessa. Pakko se asia on surra ja sitten taas nouta ylös.

Toivottavasti Marjana lääkärireissu meni niin kuin pitikin. Ja toivon myös sydämestäni sitä parasta mahdollista joululahjaa meille kaikille!

132/351 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saali: Kyllähän se oli kamalan vaikeaa mennä ensimmäisen kerran lapsettomuuspolille. Mutta molemmat sieltä kyllä tulimme ulos äärimmäisen hyväntuulisina ja positiivisella mielellä. Lääkäri oli mahtava ja kertoi asioista siten, että ymmärsimme kaiken ja tiesimme olevamme ammattilaisten käsissä.

Minä en muuten myöskään aiemmin huomannut, että seksiä tekisi enemmän mieli ovulaation aikaan, mutta jossian vaiheessa se sitten ilmeni. Tunnistan kyllä itsessäni myös tuon, että heti kuukautisten jälkeen tekee mieli seksiä.

Rena: Onneksi minä en voi töissä surffailla vauvafoorumeilla. Ei meillä ylipäätään saisi käydä muihin kuin työhön liittyvillä sivustoilla, mutta tuleehan sitä joskus pyörähdettyä jotain katsomassa, jos on hiljaista.

Aurinkoinen: Kyllähän tuo kuulostaa siltä, että ovis oli silloin, kun oireita oli ja että se vahva viiva oli LH-huippu. Minulla on kyllä käynyt niin, että omaan silmään viiva ei ole edes yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta oireet puhuu niin selvästi oviksen puolesta, että kyllä se ovis on ollut. Ja seuraavana päivänä viiva on ollut sitten haaleampi. Hienosti hyödynnetty siis! :)

TeePee: Tervetuloa!

ON: Ja sitten omaa napaa. Eihän se lääkärireissu mennyt ihan niin kuin oletettiin. Ihan aluksi lääkäri oli kolme varttia myöhässä, joka aiheutti jo valmiiksi hikoilua, koska tiesin myöhästyväni töistä yhtä paljon kuin lääkäri myöhästyy...

Sitten ruvettiin ultraamaan lopulta ja selvisi, että minun oireet piti paikkansa. Ovulaatio oli jo tapahtunut. Ultrassa näkyi vain sitä nestettä, mistä gyne tietää, että ovulaatio on tapahtunut. Olisi pitänyt tikuttaa sitä ovista viikonloppuna, kun oireet tuntui niin selviltä, mutta jätin sen tekemättä. Arvelin, että hössötän nyt turhaan, kun enhän minä ovuloi näin aikaisin. Noh, tänään siis kp 14 ja ovuloitu on eilen tai jopa lauantaina.

Siinä sitten pikaisia päätöksiä asian suhteen ja lapsettomuuspolin johtavan lääkärin konsultoinnin jälkeen minulle varattiin keskiviikolle pakastealkionsiirto! Itku meinasi päästä, kun mietin, että miten ihmeessä järjestän itseni töistä vapaaksi näin lyhyellä varoitusajalla. Työmatkan sitten pähkäilin asiaa päässäni ja totesin, että ilmoitan vain, että minulla on lääkäriaika ja sillä selvä. Ajattelin, että tämä on joka tapauksessa vähään aikaan ainoa lääkärikäynti. Jos en tule raskaaksi, niin tipahdamme hoitojonoon, eli melkein puoleen vuoteen ei ole käyntejä. Ja jos olen raskaana, niin sitten voin ihan reilusti sen kertoa töissä. Näin ollen tulin siihen tulokseen, että nyt kyllä järjestän itseni töistä sinne.

Uskomatonta oikeasti, että ovuloin näin aikaisessa vaiheessa, kun viime kierrossa kp 18 ei lääkäri vielä pystynyt sanomaan mitään siitä, milloin alkio voitaisiin siirtää. Ovulaatiota ei voinut yhtään ennustaa. Mutta näin se elimistö yllättää. Toivottavasti yllättää nyt sillä parhaallakin tavalla eli raskautumalla tästä siirrosta. Ja toivottavasti se meidän huurunenä kestää sulatuksen, että päästään siirtoon asti. Jänniä päiviä edessä siis.

Marjana kp 14/28-30 yk 32

133/351 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasi mennä kahvit väärään kurkkuuun.. tajusin vasta Marjanan viestistä että ON tarkoittaa omaa napaa :)) Olen luullut että se on jonkun nimimerkki :)))

Saali

Vierailija
134/351 |
11.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille!

Tervetuloa kaikki uudet.

Marjaana toivottavasti tällä kertaa onnistuu täydellisesti ja se pieni poika tai tyttö tekee tuloaan.

Plussa tuulia kaikille.

135/351 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saali, hahhah! :D

syli: Kiitos!

ON: Jännittää aivan järkyttävästi! Olen ollut toiveikas tämän pakastesiirron suhteen, mutta jotenkin eilen iski sellainen olo, että eihän se alkio kuitenkaan kestä sulatusta jo toiseen kertaan... Yritän vaan pitää jalat maassa, ettei tulisi niin suurta pettymystä, jos se sulatus ei oikeasti onnistukaan. Nehän saattaa sen jo polilla tietääkin, mutta minä en kyllä uskalla vielä sinne soittaa. Pitää yrittää ensin tehdä töitä, ettei mene aamusta asti päivä pieleen töissäkin. Kaikista epäluuloista huolimatta, pitäkää kädet ristissä!

Marjana kp 16/28-30 dpo 3 yk 32

136/351 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana; minulla ainakin peukut pystyssä teille! Kylläpäs se ovis on tosiaan sulla heitellyt. Tuli mieleen että mitenkähän se mulla heitttelee kun en oikeen osaa tuntemusten perusteella sitä ajoittaa. Jotenkin ahdistaa ajatella tikuttamista, pelkään että projeksi olisi liikaa kokoajan mielessä silloin. Hmm..

Saali

137/351 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Miehen kanssa päädyttiin neuvottelujen jälkeen antamaan lupa vauvalle. Tulee jos on tullakseen -mentaliteetilla mennään. Minä -79 ja mies -78. Kotona vauhtia antaa -04, -06 ja -12 syntyneet mussut. Kuopus nyt 9kk. Kuukautisista tietoakaan vielä. Mistäs sen tietää jos olen jo kuivunut kasaan siltä osin.

Marjana on tuttu teistä kolmosen kuumeilu ajalta. Kovasti toivon että saat parhaan joululahjan!

Ihanaa joulunodotusta kaikille ja niitä ihania joululahjoja

138/351 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päästy siirtoon tänään... Alkio kesti sulatuksen, mutta ei lähtenyt jakaantumaan. Hoitojonon hännille sitten vaan. :/ Toukokuulla olisi sitten seuraava IVF-hoito. Itkujen itku. Olo on aika tyhjä tässä vaiheessa.

139/351 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani ja sanaton, ajatukseni ovat kanssasi, iso hali!

Saali

Vierailija
140/351 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tänne tipahdin minäkin. Toista lasta toivotaan ja edellinen kierto oli päivää lyhyempi kuin yleensä.

Minä 32v, mies 27v ja esikoinen 1v.

Miisku80 kp6/28-30 yk5